Mijn middelste zit nu in groep 3 en nu hij leert lezen realiseert hij zich pas dat hij dingen verkeerd zegt.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, leuk is dat. Hoe beter de zinsbouw wordt, hoe beter je dat koppie kunt volgen. Ik geniet vooral van die verkeerde vervoegingen, 'loopte' en 'geloopt'. Gaat over een paar maanden goed en als ze een jaar of 9 zijn en voltooide deelwoorden behandelen op school, gaat het regelmatig weer een periode mis, omdat ze de zwakke vervoegingen gaan generaliseren.
Ook heel herkenbaar. Goud is echt een hooligan momenteel jonge. En als hij z'n zin niet krijgt dan krijst ie me toch hárdquote:Op woensdag 29 november 2023 22:53 schreef NicolasJoy het volgende:
't is ook lastig vergelijken soms.. Wij hadden (hebben soms nog) het idee dat de peuter onwijs achterloopt, simpelweg omdat ze nog niet doet wat de oudste deed op deze leeftijd. Nu blijkt alleen dat de oudste gewoon heel erg snel was met sommige dingen, niet dat de jongste langzaam is.. Ja, zo blijf je zelf ook leren.![]()
Hebben nu ook weer leuke fases.. Inmiddels al bijna een jaar in het niet willen eten fase. Tenminste, voedzaam niet. Snoepjes wel. Pepernoten/speculaas vindt ze dus niet lekker, dat scheelt nog een beetje. Zindelijkheid was een ding, maar die interesse is gewoon weer weg. Maar 't is vooral al twee weken een kreng.Bewust schoppen, slaan, omduwen, uittesten.. Thuis bij d'r zus, maar kregen het ook van de opvang terug. Deuren dicht proberen te drukken met een ander kindje er tussen, even op benen gaan staan. Gewoon echt krengetje. Vervolgens half uur later heel lief bij de baby's willen helpen, flesjes geven, troosten, aaien..
Denk dat ze even zoekende is.
Innelap reken ik nog best goedquote:Op woensdag 29 november 2023 22:44 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het fantastisch dat mijn peuter steeds ogenschijnlijk maanden stilstaat qua spraak en dan ‘ineens’ een enorme sprong maakt. Echt van de ene op de andere dag zegt hij voltooid deelwoorden (hijskraan ingeklapt). En dan merk je ook hoe bizar veel ze onthouden. Laatst haalde ik met peuter de zesjarige van de BSO. Zei hij ‘ik ook boven toe, broer boven eten, ik ook eten.’ Waren we een paar weken eerder daar samen geweest tijdens een snack moment en hij had toen een stukje paprika gekregen. Ik vond het echt cool dat hij me dat kon vertellen. Het was wel een teleurstelling dat er deze keer niks te snaaien was voor hem. Maar zulke verhalen helpen wel om wat meer inzicht te krijgen in wat er in zo’n hoofd omgaat.
edit om toe te voegen dat hij hijskraan goed uitspreekt wegens 10.000 keer per maand oefenen maar ingeklapt klinkt als innelap.
Hier vertelden ze ook dat als ze haar dan corrigeren op de opvang dat ze dan gewoon beledigd is.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ook heel herkenbaar. Goud is echt een hooligan momenteel jonge. En als hij z'n zin niet krijgt dan krijst ie me toch hárd![]()
Het gaat meestal ook weer voorbij he maar pfff, is het al maart?
Hahaha nee gelukkig niet. Hij wil altijd nog wel een half uur knuffelen als ie wakker is. Dat is wel echt lekker hoor. Vind z'n geplak niet altijd handig, maar zo in de ochtend zo'n warm lijfje tegen je aan gekruld is wel heelquote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oké, ik moet zo gaan slapen, maar als laatst: staan die van jullie ook meteen aan na het wakker worden 's ochtends? Binnen 1 milliseconde gaat het van gesnurk naar 'mama, ik wil uit bed!'. Lekker hard en lekker snauwerig. Top, om 6:00 uur.
Nou, totaal dus niet hier.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oké, ik moet zo gaan slapen, maar als laatst: staan die van jullie ook meteen aan na het wakker worden 's ochtends? Binnen 1 milliseconde gaat het van gesnurk naar 'mama, ik wil uit bed!'. Lekker hard en lekker snauwerig. Top, om 6:00 uur.
Melk is hier iets als "hwlewm"quote:Op woensdag 29 november 2023 23:16 schreef Takkie88 het volgende:
Bij ons is de jongste ook van diep slapend naar klaarwakker in een seconde tijd. Ik krijg regelmatig een ‘Toet’ op m’n neus zodra ze wakker is.
Oudste wil het liefst nog een poosje snoozen, net als papa.
L heeft 2 jaar lang op de babygroep niet gepraat. Ze stopte letterlijk bij de deur met praten. Ze gaat nu een week naar de peutergroep en ze praatnog niet in de volle groep maar in een klein groepje en 1-op-1 wel. Het meeste is onverstaanbaar voor ze maar hier zijn we al blij mee. Ze heeft genoeg te vertellen thuis maar veel klanken lijken nergens op. Ondertussen herken ik de klank die ze bijvoorbeeld gebruikt voor melk maar het lijkt er absoluut niet op, het is niet eens op te schrijven
Haar speen noemt ze een pipi
Ja hier ook. Of nja, ze zal zelf boven vast wel lekker rustig wakker worden, maar ik word meestal wakker van haar geschreeuw dat ze wakker isquote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Jep, ook rond 6:00 altijd gelijk 'Mama ikke wakker worre!'. Maar misschien ligt ze dan al even wakker, dat weet ik niet want ze slaapt op haar eigen kamer. Heel soms hoor ik haar eerst een beetje kletsen.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sinds dat hij in een peuterbed slaapt is dit eigenlijk niet echt aan de orde geweest. Hiij lijkt het heerlijk te vinden in zijn bedquote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Jep. 5.45. MEHEMMMMM, IKKE UIT BED!!!quote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hetzelfde, maar dan een tog 3 slaapzak. Ik heb deze week flanellen pyjama's gekocht, die zijn wat warmer dan normale katoenen pyjama's.quote:Op zondag 3 december 2023 09:05 schreef LauriLynne het volgende:
Wat dragen jullie peuters in de nacht? Hier vannacht eentje die wakker werd van de kou. Ze draagt een pyjama met lange mouw, lange mouwen romper en een tog 3,5 slaapzak.
Colin om 01:00.. 'wakker!quote:Op donderdag 30 november 2023 07:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Jep. 5.45. MEHEMMMMM, IKKE UIT BED!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |