abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2023 @ 22:51:09 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_211471298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, leuk is dat. Hoe beter de zinsbouw wordt, hoe beter je dat koppie kunt volgen. Ik geniet vooral van die verkeerde vervoegingen, 'loopte' en 'geloopt'. Gaat over een paar maanden goed en als ze een jaar of 9 zijn en voltooide deelwoorden behandelen op school, gaat het regelmatig weer een periode mis, omdat ze de zwakke vervoegingen gaan generaliseren. :D
Mijn middelste zit nu in groep 3 en nu hij leert lezen realiseert hij zich pas dat hij dingen verkeerd zegt.

Van de week zei ie:
"Mama, ik zegde (jaja) altijd NUPS maar het is helemaal niet NUPS het is namelijk MUTS met een T en een M!
Alsof het een soort grootse openbaring voor hem was. En we verbeteren m dus al 3 jaar daarop. :')
disclaimer
pi_211471336
't is ook lastig vergelijken soms.. Wij hadden (hebben soms nog) het idee dat de peuter onwijs achterloopt, simpelweg omdat ze nog niet doet wat de oudste deed op deze leeftijd. Nu blijkt alleen dat de oudste gewoon heel erg snel was met sommige dingen, niet dat de jongste langzaam is.. Ja, zo blijf je zelf ook leren. :s)

Hebben nu ook weer leuke fases.. Inmiddels al bijna een jaar in het niet willen eten fase. Tenminste, voedzaam niet. Snoepjes wel. Pepernoten/speculaas vindt ze dus niet lekker, dat scheelt nog een beetje. Zindelijkheid was een ding, maar die interesse is gewoon weer weg. Maar 't is vooral al twee weken een kreng. :9 Bewust schoppen, slaan, omduwen, uittesten.. Thuis bij d'r zus, maar kregen het ook van de opvang terug. Deuren dicht proberen te drukken met een ander kindje er tussen, even op benen gaan staan. Gewoon echt krengetje. Vervolgens half uur later heel lief bij de baby's willen helpen, flesjes geven, troosten, aaien..

Denk dat ze even zoekende is. :P
  woensdag 29 november 2023 @ 22:55:43 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_211471357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:53 schreef NicolasJoy het volgende:
't is ook lastig vergelijken soms.. Wij hadden (hebben soms nog) het idee dat de peuter onwijs achterloopt, simpelweg omdat ze nog niet doet wat de oudste deed op deze leeftijd. Nu blijkt alleen dat de oudste gewoon heel erg snel was met sommige dingen, niet dat de jongste langzaam is.. Ja, zo blijf je zelf ook leren. :s)

Hebben nu ook weer leuke fases.. Inmiddels al bijna een jaar in het niet willen eten fase. Tenminste, voedzaam niet. Snoepjes wel. Pepernoten/speculaas vindt ze dus niet lekker, dat scheelt nog een beetje. Zindelijkheid was een ding, maar die interesse is gewoon weer weg. Maar 't is vooral al twee weken een kreng. :9 Bewust schoppen, slaan, omduwen, uittesten.. Thuis bij d'r zus, maar kregen het ook van de opvang terug. Deuren dicht proberen te drukken met een ander kindje er tussen, even op benen gaan staan. Gewoon echt krengetje. Vervolgens half uur later heel lief bij de baby's willen helpen, flesjes geven, troosten, aaien..

Denk dat ze even zoekende is. :P
Ook heel herkenbaar. Goud is echt een hooligan momenteel jonge. En als hij z'n zin niet krijgt dan krijst ie me toch hárd ;(
Het gaat meestal ook weer voorbij he maar pfff, is het al maart?
disclaimer
  woensdag 29 november 2023 @ 22:57:17 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_211471370
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:44 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het fantastisch dat mijn peuter steeds ogenschijnlijk maanden stilstaat qua spraak en dan ‘ineens’ een enorme sprong maakt. Echt van de ene op de andere dag zegt hij voltooid deelwoorden (hijskraan ingeklapt). En dan merk je ook hoe bizar veel ze onthouden. Laatst haalde ik met peuter de zesjarige van de BSO. Zei hij ‘ik ook boven toe, broer boven eten, ik ook eten.’ Waren we een paar weken eerder daar samen geweest tijdens een snack moment en hij had toen een stukje paprika gekregen. Ik vond het echt cool dat hij me dat kon vertellen. Het was wel een teleurstelling dat er deze keer niks te snaaien was voor hem. Maar zulke verhalen helpen wel om wat meer inzicht te krijgen in wat er in zo’n hoofd omgaat.

edit om toe te voegen dat hij hijskraan goed uitspreekt wegens 10.000 keer per maand oefenen maar ingeklapt klinkt als innelap.
Innelap reken ik nog best goed 8-)

Hier is een glijbaan een "aamblij" en ik moet steeds een beetje gniffelen als ik dat hoor.
disclaimer
pi_211471404
Hier ook een krengetje en commandant, trouwens. Twee weken terug had een kindje bij de gastouder haar gebeten in haar buik, ging ze hem vorige week continu omduwen (... mij beten, F. nu ... duwen). Dat was een paar keer een retourtje gang voor een time-out. :D Gisteren heb ik er niets over gehoord.

O ja, en alles NU willen en alles MOET.
pi_211471428
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ook heel herkenbaar. Goud is echt een hooligan momenteel jonge. En als hij z'n zin niet krijgt dan krijst ie me toch hárd ;(
Het gaat meestal ook weer voorbij he maar pfff, is het al maart?
Hier vertelden ze ook dat als ze haar dan corrigeren op de opvang dat ze dan gewoon beledigd is.

Jij? Die mij? Terecht gaat wijzen? Hoe kun je! Ik zie de blik ook voor. Hartgebroken huilen als je dan echt een keer boos moet worden, maar vooral de omhooggevallen verwaandheid waarmee ze je aan kan kijken als je corrigeert. Alsof ze nooit iets te horen krijgt. :9

Voorjaar, buiten uitrazen.. Zou heerlijk zijn weer. Nu kan 't ook wel, maar komen ze soms nog wilder binnen dan ze buiten waren. :+
pi_211471430
Oké, ik moet zo gaan slapen, maar als laatst: staan die van jullie ook meteen aan na het wakker worden 's ochtends? Binnen 1 milliseconde gaat het van gesnurk naar 'mama, ik wil uit bed!'. Lekker hard en lekker snauwerig. Top, om 6:00 uur.
  woensdag 29 november 2023 @ 23:05:33 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_211471451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oké, ik moet zo gaan slapen, maar als laatst: staan die van jullie ook meteen aan na het wakker worden 's ochtends? Binnen 1 milliseconde gaat het van gesnurk naar 'mama, ik wil uit bed!'. Lekker hard en lekker snauwerig. Top, om 6:00 uur.
Hahaha nee gelukkig niet. Hij wil altijd nog wel een half uur knuffelen als ie wakker is. Dat is wel echt lekker hoor. Vind z'n geplak niet altijd handig, maar zo in de ochtend zo'n warm lijfje tegen je aan gekruld is wel heel O+
Ik krijg ook altijd heel veel zoenen. Soms ook met extra's :9
disclaimer
pi_211471458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou, totaal dus niet hier. :P De oudste is altijd wel direct aan zodra ze uit bent komt. (9vd10 ochtenden dan..) Maar de jongste... Nou echt hoor. Je hoort eerst die voetjes op de grond flappen met 't naar de deur toe lopen. Vervolgens klikt de lamp aan, met een ondersteunende 'Urgh...' door de ervaring van het licht. Dan reiken naar de deurklink, met moeite de deur open en dan staat mevrouw Zombie in de deuropening. Helemaal verdwaasd, niet stevig op de voeten (traplopen=vallen de eerste 5-10 minuten). Als je in de beurt bent is het ook alleen; 'Papa, knuffel?' Om vervolgens in te gaan hangen en weer half in slaap te vallen.

Wordt wat als ze puber is..
pi_211471533
Bij ons is de jongste ook van diep slapend naar klaarwakker in een seconde tijd. Ik krijg regelmatig een ‘Toet’ op m’n neus zodra ze wakker is.
Oudste wil het liefst nog een poosje snoozen, net als papa.

L heeft 2 jaar lang op de babygroep niet gepraat. Ze stopte letterlijk bij de deur met praten. Ze gaat nu een week naar de peutergroep en ze praat *O* nog niet in de volle groep maar in een klein groepje en 1-op-1 wel. Het meeste is onverstaanbaar voor ze maar hier zijn we al blij mee. Ze heeft genoeg te vertellen thuis maar veel klanken lijken nergens op. Ondertussen herken ik de klank die ze bijvoorbeeld gebruikt voor melk maar het lijkt er absoluut niet op, het is niet eens op te schrijven :P Haar speen noemt ze een pipi :?
  woensdag 29 november 2023 @ 23:19:14 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_211471552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:16 schreef Takkie88 het volgende:
Bij ons is de jongste ook van diep slapend naar klaarwakker in een seconde tijd. Ik krijg regelmatig een ‘Toet’ op m’n neus zodra ze wakker is.
Oudste wil het liefst nog een poosje snoozen, net als papa.

L heeft 2 jaar lang op de babygroep niet gepraat. Ze stopte letterlijk bij de deur met praten. Ze gaat nu een week naar de peutergroep en ze praat *O* nog niet in de volle groep maar in een klein groepje en 1-op-1 wel. Het meeste is onverstaanbaar voor ze maar hier zijn we al blij mee. Ze heeft genoeg te vertellen thuis maar veel klanken lijken nergens op. Ondertussen herken ik de klank die ze bijvoorbeeld gebruikt voor melk maar het lijkt er absoluut niet op, het is niet eens op te schrijven :P Haar speen noemt ze een pipi :?
Melk is hier iets als "hwlewm" :')
disclaimer
  donderdag 30 november 2023 @ 01:42:22 #62
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211471927
Bleh, ik voor zie een k*tweek. Ik hoest, nu keelpijn en hoofdpijn. J is al drie keer huilend wakker geworden omdat ie niet lekker is. Nu E nog en bleeeeeeeeg! :D Ziek zijn sucks!
pi_211471953
quote:
Ja hier ook. Of nja, ze zal zelf boven vast wel lekker rustig wakker worden, maar ik word meestal wakker van haar geschreeuw dat ze wakker is :') . Gelukkig hier wel na zevenen, maar ik vind het alsnog niet echt chill wakker worden ofzo :D.
  donderdag 30 november 2023 @ 05:41:28 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211472177
quote:
Jep, ook rond 6:00 altijd gelijk 'Mama ikke wakker worre!'. Maar misschien ligt ze dan al even wakker, dat weet ik niet want ze slaapt op haar eigen kamer. Heel soms hoor ik haar eerst een beetje kletsen.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211472195
Als ik bij F. logeer en ik een stukje van de nacht daar doorbreng, is het in ieder geval wel. Ik schrik me iedere keer een hoedje, al weet ik dat ze het doet.
pi_211472350
quote:
Sinds dat hij in een peuterbed slaapt is dit eigenlijk niet echt aan de orde geweest. Hiij lijkt het heerlijk te vinden in zijn bed O+ Hij is elke avond ook zo weg en dat is echt een hele verademing vergeleken bij zijn zus waarbij ik ooit de gruwelijke fout heb gemaakt om te blijven zitten tot ze sliep. Dat duurde vaak zo lang....
Hij is ook vaak de laatste tijd pas rond 9 uur wakker en dan nog wil hij in even in bed blijven chillen. Heerlijk zo :Y

We hebben hem echt nog heel lang (lees tot een paar maanden geleden :@ ) op schoot gehad tot hij sliep, maar gelukkig ging het opeens naar bed brengen vrij smooth.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 07:32:21 #67
382129 crew  Donna
pi_211472376
quote:
Jep. 5.45. MEHEMMMMM, IKKE UIT BED!!!
pi_211472406
Ik moet nog steeds naast m'n peuter liggen als ik hem naar bed breng. Tenzij hij zijn slaapje heeft overgeslagen, dan valt ie als een blok in slaap en kan ik meteen weg :D en inderdaad dat meteen aan staan bij wakker worden :') hoewel de kleuter daar inmiddels geen last meer van heeft gelukkig, die heeft soms echt even tijd nodig om wakker te worden. Dus ik hoop dat dat bij Otis uiteindelijk ook zo is :P
pi_211502625
Wat dragen jullie peuters in de nacht? Hier vannacht eentje die wakker werd van de kou. Ze draagt een pyjama met lange mouw, lange mouwen romper en een tog 3,5 slaapzak.
  zondag 3 december 2023 @ 09:09:03 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_211502645
Romper korte mouw, normale pyjama en een lekker dik dekbed. Maar vaker nog warmt hij zich gewoon aan mij op :D
Is verder ook nogal afhankelijk van je binnenhuistemperatuur natuurlijk.
disclaimer
  zondag 3 december 2023 @ 09:09:31 #71
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211502651
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 09:05 schreef LauriLynne het volgende:
Wat dragen jullie peuters in de nacht? Hier vannacht eentje die wakker werd van de kou. Ze draagt een pyjama met lange mouw, lange mouwen romper en een tog 3,5 slaapzak.
Hier hetzelfde, maar dan een tog 3 slaapzak. Ik heb deze week flanellen pyjama's gekocht, die zijn wat warmer dan normale katoenen pyjama's.

In bed ligt een laken en dekentje, maar daar kruipt hij altijd onderuit.
pi_211502701
Slaapzak zonder mouwen en een deken. Ik snap het ook niet. Ik zou al lang en ijsblokje zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211502739
Romper, pyjama, winterslaapzak en dekbed. Madam heeft het altijd koud _O-
  zondag 3 december 2023 @ 09:27:06 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211502740
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Jep. 5.45. MEHEMMMMM, IKKE UIT BED!!!
Colin om 01:00.. 'wakker! *O* ' en dat begint dan heel vrolijk en feestelijk, maar eindigt in drama als blijkt dat het bedtijd is. 'WAKKER!!! :'( '.

En na 2 uur spoken en wakker huilen, bedacht m'n man dat Colin gewoon honger had dus toen werd er een midnight snackje opgetuigd in de vorm van een banaan :') .
Resistance is futile.
  zondag 3 december 2023 @ 09:29:51 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211502759
J draagt een vest, normale pyjama en sokken en blijft gelukkig onder zijn dekens!

Wij hebben een of ander keel virus te pakken (of misschien wel covid, maar heb geen testen). Ik heb zeer pijnlijke keel, moe, spierpijn gehad en flink hoesten. J moe en flink hoesten, arme jongen was vannacht vaak wakker met hoestbuien. E gelukkig maar een klein hoestje, man helemaal niets. Zijn gelukkig over het ergst nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')