abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211397277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze hoeven dat niet alleen te doen. Verwacht dat ze samen gaan met VVD, NSC en BBB (vooral vanwege de zetels in de 1e kamer). En ja, ik ben ook benieuwd hoe ze de tsunami gaan stoppen. Ik verwacht eigenlijk door minder Sinterklaas te spelen. Nederland moet af van het imago van luilekkerland. We moeten ervoor zorgen dat asielzoekers niet meer naar Nederland willen!
Juistem. Wat je hier schetst is het halve werk!

Stap 1. Minder aantrekkelijk zijn
Stap 2. Werkt het niet? Ga terug naar stap 1.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211397281
quote:

[..]
Ze hoeven dat niet alleen te doen. Verwacht dat ze samen gaan met VVD, NSC en BBB (vooral vanwege de zetels in de 1e kamer). En ja, ik ben ook benieuwd hoe ze de tsunami gaan stoppen. Ik verwacht eigenlijk door minder Sinterklaas te spelen. Nederland moet af van het imago van luilekkerland. We moeten ervoor zorgen dat asielzoekers niet meer naar Nederland willen!
Maar het is allemaal beeldvorming. Het is helemaal geen tsunami. De hoeveelheid asielzoekers is helemaal niet groot in vergelijking met de landen om ons heen. Vooral arbeidsmigratie is hier enorm.

Het is vooral perceptie dat speelt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211397282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende: [..] We moeten het ook niet overdrijven inderdaad. Ik vrees alleen wel voor 2 van mijn belangrijkste standpunten en als er een kabinet met partijen als VVD/NSC/BBB komt vrees ik ook voor de woningmarkt. Migratie had ik zelf niet zoveel last van dus stond bij mij net wat lager op de ladder, maar ik begrijp wel dat daar iets meer mee moet gebeuren dan sommige partijen zouden laten gebeuren. Voor velen is die migratie wel het breekpunt en dat zijn de mensen die zo reageren. Ik voel daar niet echt iets voor, op die manier.
Dit denk ik ook: de mensen die migratie heel belangrijk vinden, stemmen al op de PVV. Migratie / Islamisering is belangrijker dan Nexit voor de meeste PVV stemmers (schat ik in). Maar voor VVD, NSC zal dat veel minder belangrijk issue zijn anders hadden zij daar wel dezelfde standpunten over gehad. Sterker nog dan was Wilders nooit uit de VVD gestapt. Dus PVV vertegenwoordigd al die stem, die over rechts wil, die stop wil op Migratie etc. Die andere groep zijn rechter midden partijen maar hun achterban steunt / accepteert ook een coalitie over links. Dus dat VVD perse over rechts moet is meer de wens van de gedachte. Want Rutte sloot PVV altijd uit, was helder over wat wel en wat niet. En Dilan gooit de deur iets open en VVD verliest. Nu was het eigenlijk een strijd tussen PVV vs GL/PvDA en heeft VVD zich zelf aan de zij lijn gezet. Hadden ze rechterkant dicht gehouden, dan had een grote groep mensen echt wel getwijfeld of ze strategisch op PVV moesten stemmen.
pi_211397293
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, degenen die de rechtse partijen te links vinden moeten zich achter de oren krabbelen over hoe rechts ze dan wel niet zijn
Dus je zet nou een meerderheid weg die zich achter de oren zou moeten krabben?

Je begeeft je te veel in BNW.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211397295
quote:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
:') _______________________________________________________________!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 12:16:03 ]
pi_211397299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mention dan. Heel simpel met een @ voor de username.
Gaat soms zo hard hier dat het ondoenlijk is om alle posts te lezen. :)

Gewoon omdat het handig is, de mogelijkheid er is en ik graag in discussie ga om ook andere standpunten te leren kennen van anderen. Een nare onrealistische klote user ben ik niet @:Glazenmaker ;)
Nee maar je bent wel een user die af en toe wat minder moet janken. Lees deze post eens:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alsof jij serieus genomen moet worden. Alles rechts van gl is in jouw ogen al extreem.
En dan vervolgens dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar we weten het wel, zodra mensen persoonlijk worden in een discussie of over de vorm beginnen, dan hebben ze inhoudelijk geen argumenten meer.

pi_211397304
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:15 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus je zet nou een meerderheid weg die zich achter de oren zou moeten krabben?

Je begeeft je te veel in BNW.
welke meerderheid?
  donderdag 23 november 2023 @ 12:16:17 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211397307
quote:
5s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Definitions from Oxford Languages ·

far right

• the extreme right wing of a political party or group.
• belonging to or representing the views of the extreme right wing of a political party or group.

Wat is het toch dat Engelse termen (opzettelijk) niet begrepen worden? Gisteren bleek 'reptiles' ook al lastig te vatten.
Far right is een containerterm voor alle moderne rechtsnationalistische stromingen, extreme-right is daarbinnen een deelverzameling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211397315
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Opkomen voor mensenrechten is inderdaad niet rechts kennelijk.
Dat Chanoeka niet meer veilig kan worden gevierd in Amsterdam is inderdaad een schending van mensenrechten. En veel rechtse mensen willen dat anders zien, waar Links wegkijkt. Die zijn te druk met het infantiliseren van hun moslimvriendjes.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 23 november 2023 @ 12:16:56 #35
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211397318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar het is allemaal beeldvorming. Het is helemaal geen tsunami. De hoeveelheid asielzoekers is helemaal niet groot in vergelijking met de landen om ons heen. Vooral arbeidsmigratie is hier enorm.

Ook niet qua ruimte en oppervlakte?
pi_211397323
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
De vrije val van links...

PvdA/GL hebben meer zetels gekregen.
2021
GL/pvda + d66+sp+pvdd = 56

2023 = 42

Of doe jij de berekening anders?

quote:
Niet bepaald een vrije val te noemen.
Hoe noem je dan het zetelverlies van de VVD.
Afstraffing en overstappen naar andere partijen omdat vvd zich inliet met links woke jank beleid van d66
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
welke meerderheid?
Heb je de uitslag niet gezien?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211397350
quote:

[..]
Als je door alle populistische praat heen kijkt zie je dat de regels in Nederland al streng zijn.
Wil je Nederlander worden, dan zijn de regels streng/hoog en de laatste jaren al aangescherpt.
Mijn vrouw komt buiten de EU en heeft de normale integratieprocedure doorlopen. Kon na 1 a 2 jaar ook B1/B2 niveau Nederlands praten wat min of meer ook van je verwacht wordt.

Je hebt een hele hoop (ongedocumenteerde) vluchtelingen of asielzoekers, maar die komen toch wel. Deze moeten wij voorzien in de primaire levensbehoeften (bed, bad brood), wat gedaan wordt of anders geprobeerd wordt. Daar gaat Wilders ook verder niks aan kunnen doen.

Als het kabinet desondanks toch de asielstroom wil beperken door bijvoorbeeld geen onderdak en basisvoorzieningen te geven aan asielzoekers wens ik ze alvast success met de talloze rechtszaken.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:19:09 #39
3542 Gia
User under construction
pi_211397353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Arbeidsmigratie willen ook de andere partijen wat tegen doen. En studiemigratie.
Wat hebben we eraan om buitenlandse studenten op te leiden, die weer vertrekken, waardoor we zelf opgeleide professionals te kort komen.

Dus, w.m.b. op alle opleidingen voorrang aan Nederlandse studenten. Pas buitenlandse studenten toelaten als er plekken over zijn.
pi_211397370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze houden van het antisemitisme dat samengaat met die massale-immigratie.
In mijn lullige provinciestadje was een optocht met mensen die Tel Aviv wilden vernietigen. Geen piep van de linkerflank. Frans heeft zich wel een aantal keren uitgesproken tegen wat meer bruinlinkse elementen, maar iedereen buiten de grachtengordel bubbel ziet een enorm probleem.
pi_211397384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Heb je de uitslag niet gezien?
Ja, maar Wie zegt dat VVD en NSC stemmers wilders steunen. De partijen zeiden dat ze open staan voor dialoog. Maar dat is niet het zelfde.

Wilder moet nu gaan voorstellen, slijmen bedelen, dealtjes sluiten.... Hij moet over de brugkomen en als hij dat op essentiele zaken niet doet, zal NsC niet met hem in zee gaan en VVD ook niet.
pi_211397389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In mijn lullige provinciestadje was een optocht met mensen die Tel Aviv wilden vernietigen. Geen piep van de linkerflank. Frans heeft zich wel een aantal keren uitgesproken tegen wat meer bruinlinkse elementen, maar iedereen buiten de grachtengordel bubbel ziet een enorm probleem.
yup
  donderdag 23 november 2023 @ 12:22:19 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211397392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Beleidskeuzes gaan uiteindelijk over mensenlevens.

Bijvoorbeeld

https://tpo.nl/2019/02/06(...)gz-leiden-tot-doden/
https://decorrespondent.n(...)d2-3c74-799c636eb89a
Dat is nogal een open deur, geldt voor elke partij. Waarom leg je volgens jou door een stem op de PVV "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 23-11-2023 12:36:13 ]
pi_211397401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Bruinlinks is wel kleur aan het bekennen, maar dat viel al op sinds 7 oktober. Nu komt het stampvoeten, treiteren, provoceren en vooral vele leugens die gepusht gaan worden in de media. De berichten over moslims die worden aangevallen zullen al klaar staan. Alles zullen ze eraan doen om de PVV onderuit te halen, om vervolgens te provoceren en te lachen als het lukt en dan na de volgende verkiezingen weer verbaast te zijn dat het walgelijke links krimpt omdat de mensen die schreeuwende minderheid gewoon helemaal zat zijn.

Miljoenen mensen, die kun je niet blijven negeren, blijf je ze negeren zullen we zien hoelang het duurt voordat links dadelijk de mogelijkheid krijgt om eens zo'n grote bek open te trekken als zulke kiezers voor hun neus staan om verhaal te halen.
Pot verwijt de ketel.
Je doet niets anders hier op het forum dan bashen en treiteren op links.

Deze voortdurende haat van rechts op links en vice versa gaat de verharding van de samenleving niet verminderen.
Het aldoor zoeken naar de tegenstellingen, het hopen dat de ander op de bek gaat en het wantrouwen van elkaar zorgt alleen maar voor meer negativiteit en brengt alle gesprekken tot een wel/niet-discussie waar uiteindelijk geen of korte termijnoplossingen uitkomen, want echt begrip voor de ander en bereidheid tot samenwerking is er niet.
pi_211397413
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Opzich is de link hamas, Iran & rusland wel een interessante gezien widers zijn pro israel standpunt (als die er nog is?)
pi_211397415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Joppiez het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe de PVV stemmer denkt serieus iets aan het migratieprobleem te kunnen doen.
Lijkt mij meer een taak voor Frontex eigenlijk, waarbij de PVV de verkeerde partij is aangezien wij met het kwaadaardige Europa minder van doen moeten hebben.
Kan zijn dat ik het al te moeilijk maak voor ze.
Kijken naar Denemarken en daarvan leren, wat zij kunnen moeten wij toch ook kunnen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211397422
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ook niet qua ruimte en oppervlakte?
Nee, het is echter een keuze om alle asielzoekers op te vangen in een beperkt aantal locaties waar ze dan natuurlijk onvoldoende plek hebben en er veel te veel op één plek bij elkaar komen. Ik begrijp wel dat dat voor die gemeenten en omwonenden niet prettig is en overlast veroorzaakt.

Daarom ben ik ook voor een betere spreiding. Dan is dat allemaal prima beheersbaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211397428
quote:
Sneue actie zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211397429
Terecht.

twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 12:25:54 #50
3542 Gia
User under construction
pi_211397435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ja, maar Wie zegt dat VVD en NSC stemmers wilders steunen. De partijen zeiden dat ze open staan voor dialoog. Maar dat is niet het zelfde.

Wilder moet nu gaan voorstellen, slijmen bedelen, dealtjes sluiten.... Hij moet over de brugkomen en als hij dat op essentiele zaken niet doet, zal NsC niet met hem in zee gaan en VVD ook niet.
Maar dat gaat hij dus wel doen en VVD en NSC gaan gewoon met Wilders regeren. Geloof mij maar.

Ben benieuwd wanneer Timmermans vertrekt uit de Nederlandse politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')