abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2023 @ 23:24:08 #201
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211391849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
Oftwel een PVV light
pi_211391853
Putin eet vanavond een lekker kaasje met hollands vlaggetje.

De beelden vorig jaar met de overvolle asielcentra hebben wel zijn werk gedaan. Daar zijn de regerende partijen veel te laconiek mee omgesprongen.
pi_211391856
GEERT FOR PRESIDENT!!!
pi_211391860
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat zijn straffe uitspraken. Ik deel het idee erachter, maar vooral een verzwakte VVD kan 'ge-PVDA'd' worden als ze meeregeren met GL-PVDA en er vooral links beleid wordt gevoerd. Beter om een PVV kabinet uit te zitten en dan campagne te voeren dat dit te extreem was om zo gematigde kiezers opnieuw te trekken.
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.

NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
pi_211391886
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dilan die het vanaf pole position harder verneukt dan Charles Leclerc of een nono van een nieuw splinterpartijtje die het premierschap opeisen want anders doen ze niet mee. De rechtse kiezer ziet ze aankomen.
Nou geen grappen, maar Leclerc zou het niet slecht doen als politicus. Beleefde jongeman die het altijd netjes wil houden is vernieuwender dan al die oude vellen hier in de politiek _O-
  woensdag 22 november 2023 @ 23:27:17 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211391904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.

NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970
The End Times are wild
pi_211391920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Weeeh, iedereen is dom behalve ik en andere meningen tellen niet tenzij ik die deel :')
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.
pi_211391930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Dus daarom stemt Geert altijd met de VVD mee en staat hij ook bekend als linkse politicus...
  woensdag 22 november 2023 @ 23:28:26 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211391932
quote:

[..]

Welnee, PVV komt qua stemgedrag altijd het meest overeen met VVD. Ze beloven alleen altijd dat iedere Nederlander een tonnetje krijgt dat anders naar ontwikkelingssamenwerking gaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211391948
quote:

[..]

PVV is in zijn stemgedrag niet links.

Wat Wilders doet is: Er gaat x bedrag, naar gelukzoekers en de ouderen liggen te verotten in de verzorgingshuizen, met 1 was beurt per maand. Dit kan niet wij gaan het anders doen.

maar wilders stemt rustig tegen structurele extra begrotingen voor de zorg. etc.

wilders, kan heel goed binnen de VVD. alleen de VVD kan niet goed met wilders zijn islam, anti eu etc ideeen.
pi_211391974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.
pi_211391981
Ik hoop oprecht dat de sociaaldemocratie, die ik niet steun, zich echt eens goed gaat bezinnen. In Denemarken is de Dansk Folkeparti ooit opgericht door oud-leden van de Arbejderparti. Inmiddels hebben die door dat ze jarenlang de Deense arbeider voor de bus hebben gegooid en dat die arbeider schaamteloos werd ingeruild voor een asielzoeker.
Nu heeft links afscheid genomen van het ideaal van de kool en de geit sparen. Zouden ze hier ook eens moeten doen. Wie weet krijgen ze mijn stem nog eens…
pi_211391986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ook onzin.

Volgens veel fokkers willen d66, pvda etc de grenzen wagenwijd open hebben. die hebben samen ook 35 zetels. Dus je kunt helemaal niet deze conclusie trekken.

wel is duidelijk dat rechtse kiezers duidelijk de voorkeur geven aan een kabinet over rechts ipv samen met timmermans. En persoonlijk denk ik dat dit de grootste steun is voor wilders. alles behalve Timmermans.
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.

Als je de open grenzen net wat belangrijker vindt (om minder open te maken) dan klimaat, kom je niet snel bij GL/PvdA of D66 uit.

Oftewel, bij mij in de omgeving zijn bovengenoemde partijen heel wat kiezers misgelopen.
  woensdag 22 november 2023 @ 23:31:13 #214
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211391994
Heeft Dassen speed gesnoven? Enorme pupillen, strakke blik en vooral vrij agressief.
pi_211391996
quote:

[..]

Totdat je naar het stemgedrag van de PVV kijkt, dan is de PVV gewoon net als de VVD. Maarja, dat zal de PVV achterban wel te veel moeite zijn, dus wordt het partijprogramma van de PVV verkocht als economisch sociaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211392012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:31 schreef Repentless het volgende:
Heeft Dassen speed gesnoven? Enorme pupillen, strakke blik en vooral vrij agressief.
Teveel kinderchampagne
pi_211392046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.

Als je de open grenzen net wat belangrijker vindt (om minder open te maken) dan klimaat, kom je niet snel bij GL/PvdA of D66 uit.

Oftewel, bij mij in de omgeving zijn bovengenoemde partijen heel wat kiezers misgelopen.
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
pi_211392056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Haha, leuk dat iemand nog z'n geschiedenis kent. De linkse partijen waren van oudsher inderdaad helemaal niet zo pro-migratie. Goedkoop buitenlands werkvolk willen was een meer rechts standpunt, en linkse partijen zochten vooral bescherming en betere omstandigheden voor Jan Modaal. Waarschijnlijk dat een terugkeer naar die vroegere waarden die kant wat uit het slop zou trekken, maar ik denk niet dat een dergelijk licht daar nog snel gaat branden.
  woensdag 22 november 2023 @ 23:34:47 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211392060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is onzin en een rechtse mythe. Joop nodigde half Suriname uit na de onafhankelijkheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 november 2023 @ 23:35:10 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211392065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Teveel kinderchampagne
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.
pi_211392092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef Korenfok het volgende:

[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'
pi_211392110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.
Dat zeg ik ook niet. Mensen van allerlei niveau stemmen op Wilders.
Maar in gesprekken met pvv stemmers vind ik hun punten waarom ze op Wilders stemmen nooit heel sterk. Ze gooien het meestal op “die buitenlanders”. Kijk je naar de PVV (wat eigenlijk vooral Wilders is) dan zijn veel punten egoïstisch en kort door de bocht. Het geld halen ze het liefst weg bij alles waar hun interesse niet ligt. Of het nu de cultuur sector, Europa of ontwikkelingshulp is, helemaal stoppen ermee is onrealistisch en vaak tegen het zere been van een overgrote meerderheid. Ik ben ook erg benieuwd waar ze eventueel anders hun geld vandaan willen halen.
pi_211392123
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is onzin en een rechtse mythe.
PVDA was kritischer vanuit arbeiders positie, maar hebben altijd voor gelijke rechten gestreden.

Aan de andere kant heeft links ook veel behaald, als je ziet hoe de CAO afgelopen jaren gestegen zijn, pensioenleeftijd langzamer vertraagd, minimumloon omhoog gegaan etc. 100km per uur etc.
pi_211392146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.
Heb je eeb linkje? Ben wel benieuwd nu
pi_211392213
quote:
[..]
Precies, maar bij linkse partijen ondermijn je de rechtsstaat, ben je nazi of wordt je als racist weggezet als je migratie uit Afrika wil verminderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')