Oftwel een PVV lightquote:Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat zijn straffe uitspraken. Ik deel het idee erachter, maar vooral een verzwakte VVD kan 'ge-PVDA'd' worden als ze meeregeren met GL-PVDA en er vooral links beleid wordt gevoerd. Beter om een PVV kabinet uit te zitten en dan campagne te voeren dat dit te extreem was om zo gematigde kiezers opnieuw te trekken.
Nou geen grappen, maar Leclerc zou het niet slecht doen als politicus. Beleefde jongeman die het altijd netjes wil houden is vernieuwender dan al die oude vellen hier in de politiekquote:Op woensdag 22 november 2023 23:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dilan die het vanaf pole position harder verneukt dan Charles Leclerc of een nono van een nieuw splinterpartijtje die het premierschap opeisen want anders doen ze niet mee. De rechtse kiezer ziet ze aankomen.
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.
NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Weeeh, iedereen is dom behalve ik en andere meningen tellen niet tenzij ik die deel
Dus daarom stemt Geert altijd met de VVD mee en staat hij ook bekend als linkse politicus...quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat komt omdat de PVV veel meer richting de SP trekt met zijn verkiezingsprogramma. Als je de migratiestukken wegdenkt, dan is de PVV zelfs ultra links, net als de Sp.
NSC en de VVD staan daardoor dichter bij PVDA/GL dan bij de PVV. Enkel het migratiebeleid is ongeveer het zelfde.
Welnee, PVV komt qua stemgedrag altijd het meest overeen met VVD. Ze beloven alleen altijd dat iedere Nederlander een tonnetje krijgt dat anders naar ontwikkelingssamenwerking gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
PVV is in zijn stemgedrag niet links.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee hoor, zat meningen die niet dom zijn, maar waar ik het niet mee eens ben. Ben ook voorstander van concessies. Alleen meningen ala pvv vind ik niet bijster verstandig en die consessies, die zie ik ook niet snel gebeuren of geaccepteerd worden door zijn achterban.
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ook onzin.
Volgens veel fokkers willen d66, pvda etc de grenzen wagenwijd open hebben. die hebben samen ook 35 zetels. Dus je kunt helemaal niet deze conclusie trekken.
wel is duidelijk dat rechtse kiezers duidelijk de voorkeur geven aan een kabinet over rechts ipv samen met timmermans. En persoonlijk denk ik dat dit de grootste steun is voor wilders. alles behalve Timmermans.
Totdat je naar het stemgedrag van de PVV kijkt, dan is de PVV gewoon net als de VVD. Maarja, dat zal de PVV achterban wel te veel moeite zijn, dus wordt het partijprogramma van de PVV verkocht als economisch sociaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Teveel kinderchampagnequote:Op woensdag 22 november 2023 23:31 schreef Repentless het volgende:
Heeft Dassen speed gesnoven? Enorme pupillen, strakke blik en vooral vrij agressief.
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In mijn omgeving merk ik dit heel sterk, klimaat bijvoorbeeld is ook heel belangrijk, maar bij klimaatbeleid krijg je ook de open grenzen er gratis bij.
Als je de open grenzen net wat belangrijker vindt (om minder open te maken) dan klimaat, kom je niet snel bij GL/PvdA of D66 uit.
Oftewel, bij mij in de omgeving zijn bovengenoemde partijen heel wat kiezers misgelopen.
Haha, leuk dat iemand nog z'n geschiedenis kent. De linkse partijen waren van oudsher inderdaad helemaal niet zo pro-migratie. Goedkoop buitenlands werkvolk willen was een meer rechts standpunt, en linkse partijen zochten vooral bescherming en betere omstandigheden voor Jan Modaal. Waarschijnlijk dat een terugkeer naar die vroegere waarden die kant wat uit het slop zou trekken, maar ik denk niet dat een dergelijk licht daar nog snel gaat branden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970
Dat is onzin en een rechtse mythe. Joop nodigde half Suriname uit na de onafhankelijkheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe de pvv over migratie denkt is niet veel anders dan de PvdA in 1970
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.quote:
Maar zeggen dat je meer problemen hebt met immigranten uit groep A dan uit groep B is 'racistisch'quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
Dat zeg ik ook niet. Mensen van allerlei niveau stemmen op Wilders.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik zie deze winst ook deels veroorzaakt zijn door de verwaandheid op links. 'Elke PVV stemmer is een domme tokkie haha', dat soort uitspraken.
PVDA was kritischer vanuit arbeiders positie, maar hebben altijd voor gelijke rechten gestreden.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is onzin en een rechtse mythe.
Heb je eeb linkje? Ben wel benieuwd nuquote:Op woensdag 22 november 2023 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk iets anders. Het is niet zo gebruikelijk dat in het volle licht je pupillen bijna net groot als je iris zijn. Qua gedrag ook heel erg opgefokt.
Precies, maar bij linkse partijen ondermijn je de rechtsstaat, ben je nazi of wordt je als racist weggezet als je migratie uit Afrika wil verminderen.quote:[..]
veel hebben niks tegen open grenzen zoals de schenger (en heb veel rechtse mensen in mijn omgeving) en steunen dit zelf. Maar wel problemen met de extreme stroom uit afrika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |