En gewoon verder gaan met Wilders een bedreiging noemen en zijn denkbeelden kwaadaardig.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij DENK zijn ze kennelijk vooral bezig met de Palestijnen, ze hebben zelfs Palestijnse vlag-wapperaars op de achtergrond. Ga lekker de politiek in op de Gazastrook dan.
NL is niet het enige land wat Oekraïne helpt he?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook het idee dat 1 op 5 Nederlanders tegen Oekraine helpen is. Denkt de PVV stemmer echt dat de steun voelbaar is in de portemonnee? Of vinden ze dat die lui daar simpelweg kunnen verotten? Ergens heb ik nog de hoop dat de meeste PVV stemmers gewoonweg PVV stemmen door die vervelende ervaring met een Marokkaan.
VVD is het meest realistische om een premier te leveren. Omzigt is tot de dag van vandaag vaag of hij het ambieert of niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, wie moet dan premier worden? Yesilgoz is een loser en op de nummer 17 van NSC zit echt niemand te wachten.
En dan worden alle Marokkanen gedeporteerd?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:00 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
VVD is het meest realistische om een premier te leveren. Omzigt is tot de dag van vandaag vaag of hij het ambieert of niet.
Yesilgoz of Timmermans gaan premier worden, herverkiezingen of niet. Meer smaken zijn er nu even niet.
Wilders staat helaas schaakmat en kan niets anders dan accepteren dat de VVD de premier gaat leveren, anders mag dus Timmermans gaan formateren.
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij.. het is een coalitie. Geen van de partijen heeft de ruimte om extreme standpunten aan te nemen, anders geen coalitie.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En dan worden alle Marokkanen gedeporteerd?
Het is het een of het ander. Je kunt niet van Wilders verwachten dar hij beleidsmatig veel water bij de wijn gaat doen en tegelijkertijd het premierschap afgeeft na zo'n landslide zege.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij.. het is een coalitie. Geen van de partijen heeft de ruimte om extreme standpunten aan te nemen, anders geen coalitie.
Ik denk 2 redenen waarom de PVV wint:quote:Op woensdag 22 november 2023 22:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook het idee dat 1 op 5 Nederlanders tegen Oekraine helpen is. Denkt de PVV stemmer echt dat de steun voelbaar is in de portemonnee? Of vinden ze dat die lui daar simpelweg kunnen verotten? Ergens heb ik nog de hoop dat de meeste PVV stemmers gewoonweg PVV stemmen door die vervelende ervaring met een Marokkaan.
Wel apart dit, van een user met windmolens in zijn UI.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
En dan? Dan zit je met je 35 zetels, ga je dan in de zandbak spelen? Want regeren ga je niet. En denk je dat Omzigt en de VVD dan maar hun reputatie op het spel gaan zetten?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is het een of het ander. Je kunt niet van Wilders verwachten dar hij beleidsmatig veel water bij de wijn gaat doen en tegelijkertijd het premierschap afgeeft na zo'n landslide zege.
die groep is precies even groot als tijd lijkt het. Zal een marge van 10% (zetel 3-5) zitten. Maar het is al heel lang stabiel rond de 30 zetels.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik denk 2 redenen waarom de PVV wint:
- concurrentie om sociale voorzieningen zoals een sociale huurwoning. Die gaan massaal met voorrang naar statushouders, lees nieuwkomers. Dat is nogal oneerlijk. Ik heb zelf een koopwoning dus daar geen last van, maar snap dat mensen daar boos over kunnen worden. De andere partijen zwijger erover, Wilders maakt daar als enige daar een punt van. Dat trekt stemmen. De asielinstroom is al jaren veel te groot.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.
Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
Linkse partijen zouden er verstandig aan doen om hun migratie standpunten te herzien. Dit is gewoon een grote ergernis voor velen, wat kiezers meer prioriteit hebben gegeven dan andere punten.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
Wilders:quote:Op woensdag 22 november 2023 23:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is het een of het ander. Je kunt niet van Wilders verwachten dar hij beleidsmatig veel water bij de wijn gaat doen en tegelijkertijd het premierschap afgeeft na zo'n landslide zege.
Als VVD en Omtzig hun kiezers met Timmermans opzadelen kunnen ze bij de volgende verkiezingen net zo goed helemaal niet meedoenquote:Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En dan? Dan zit je met je 35 zetels, ga je dan in de zandbak spelen? Want regeren ga je niet. En denk je dat Omzigt en de VVD dan maar hun reputatie op het spel gaan zetten?
Wilders staat echt zwaar schaakmat en eigenlijk buitenspel. Dat is de realiteit. Dus of water bij de wijn doen, of weer oppositie voeren.
Nogmaals, beleidsmatige concessies, dat premierschap gaat echt wel naar Wilders.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wilders:
We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden. De Nederlander moet weer op één. Dáár gaan we het over hebben. De formatie zal niet over links gaan. Ik kijk naar centrumrechts, VVD en NSC. We zullen allemaal concessies moeten doen, ook wij."
Weeeh, iedereen is dom behalve ik en andere meningen tellen niet tenzij ik die deelquote:Op woensdag 22 november 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of niet eens die ervaring, maar ze lullen mee met de rest.
Sowieso, denken dat migratie het grootste probleem is en daar alle problemen aan ophangen..
![]()
Omzigt ja.. VVD nee, die hebben een vrij vaste achterban (o.a. het bedrijfsleven).quote:Op woensdag 22 november 2023 23:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als VVD en Omtzig hun kiezers met Timmermans opzadelen kunnen ze bij de volgende verkiezingen net zo goed helemaal niet meedoen
Ook onzin.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Linkse partijen zouden er verstandig aan doen om hun migratie standpunten te herzien. Dit is gewoon een grote ergernis voor velen, wat kiezers meer prioriteit hebben gegeven dan andere punten.
Echt 0 kans, de zon dooft nog eerder uit dan dat een NSC of een VVD onder het premierschap van de PVV gaan regeren. Echt 0 kans.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, beleidsmatige concessies, dat premierschap gaat echt wel naar Wilders.
Dat zijn straffe uitspraken. Ik deel het idee erachter, maar vooral een verzwakte VVD kan 'ge-PVDA'd' worden als ze meeregeren met GL-PVDA en er vooral links beleid wordt gevoerd. Beter om een PVV kabinet uit te zitten en dan campagne te voeren dat dit te extreem was om zo gematigde kiezers opnieuw te trekken.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Echt 0 kans, de zon dooft nog eerder uit dan dat een NSC of een VVD onder het premierschap van de PVV gaan regeren. Echt 0 kans.
quote:Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Echt 0 kans, de zon dooft nog eerder uit dan dat een NSC of een VVD onder het premierschap van de PVV gaan regeren. Echt 0 kans.
Het zou politieke zelfmoord zijn voor Wilders, als hij premier wordt.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, beleidsmatige concessies, dat premierschap gaat echt wel naar Wilders.
Dilan die het vanaf pole position harder verneukt dan Charles Leclerc of een nono van een nieuw splinterpartijtje die het premierschap opeisen want anders doen ze niet mee. De rechtse kiezer ziet ze aankomen.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |