abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211391290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij DENK zijn ze kennelijk vooral bezig met de Palestijnen, ze hebben zelfs Palestijnse vlag-wapperaars op de achtergrond. Ga lekker de politiek in op de Gazastrook dan.
En gewoon verder gaan met Wilders een bedreiging noemen en zijn denkbeelden kwaadaardig.

Man man man.
pi_211391318
Volgens mij wordt dit een lange formatie zo. En ik betwijfel eerlijk gezegd of er echt een andere politieke wind gaat waaien met deze uitslag.
pi_211391329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ook het idee dat 1 op 5 Nederlanders tegen Oekraine helpen is. Denkt de PVV stemmer echt dat de steun voelbaar is in de portemonnee? Of vinden ze dat die lui daar simpelweg kunnen verotten? Ergens heb ik nog de hoop dat de meeste PVV stemmers gewoonweg PVV stemmen door die vervelende ervaring met een Marokkaan.
NL is niet het enige land wat Oekraïne helpt he?

Daarbij, na 2 jaar zonder vooruitgang en met andere problemen híer in ons land, is het voor menig kiezer niet meegenomen in hun keuze.
pi_211391358
Overigens mag Wilders het gewoon van mij nu laten zien of hij zijn mooie (mildere) beloften waar kan maken. Hij heeft gewonnen, dus prima dat hij nu een kans krijgt.
Incelfrikandel
pi_211391362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals, wie moet dan premier worden? Yesilgoz is een loser en op de nummer 17 van NSC zit echt niemand te wachten.
VVD is het meest realistische om een premier te leveren. Omzigt is tot de dag van vandaag vaag of hij het ambieert of niet.

Yesilgoz of Timmermans gaan premier worden, herverkiezingen of niet. Meer smaken zijn er nu even niet.

Wilders staat helaas schaakmat en kan niets anders dan accepteren dat de VVD de premier gaat leveren, anders mag dus Timmermans gaan formateren. Zowel de NSC als VVD accepteren geen coalitie met Wilders als premier..

Enige troef: Bosma...
  woensdag 22 november 2023 @ 23:01:17 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211391381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:00 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
VVD is het meest realistische om een premier te leveren. Omzigt is tot de dag van vandaag vaag of hij het ambieert of niet.

Yesilgoz of Timmermans gaan premier worden, herverkiezingen of niet. Meer smaken zijn er nu even niet.

Wilders staat helaas schaakmat en kan niets anders dan accepteren dat de VVD de premier gaat leveren, anders mag dus Timmermans gaan formateren.
En dan worden alle Marokkanen gedeporteerd?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211391401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En dan worden alle Marokkanen gedeporteerd?
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij.. het is een coalitie. Geen van de partijen heeft de ruimte om extreme standpunten aan te nemen, anders geen coalitie.
pi_211391417
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
  woensdag 22 november 2023 @ 23:04:30 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211391450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij.. het is een coalitie. Geen van de partijen heeft de ruimte om extreme standpunten aan te nemen, anders geen coalitie.
Het is het een of het ander. Je kunt niet van Wilders verwachten dar hij beleidsmatig veel water bij de wijn gaat doen en tegelijkertijd het premierschap afgeeft na zo'n landslide zege.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211391459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ook het idee dat 1 op 5 Nederlanders tegen Oekraine helpen is. Denkt de PVV stemmer echt dat de steun voelbaar is in de portemonnee? Of vinden ze dat die lui daar simpelweg kunnen verotten? Ergens heb ik nog de hoop dat de meeste PVV stemmers gewoonweg PVV stemmen door die vervelende ervaring met een Marokkaan.
Ik denk 2 redenen waarom de PVV wint:

- concurrentie om sociale voorzieningen zoals een sociale huurwoning. Die gaan massaal met voorrang naar statushouders, lees nieuwkomers. Dat is nogal oneerlijk. Ik heb zelf een koopwoning dus daar geen last van, maar snap dat mensen daar boos over kunnen worden. De andere partijen zwijger erover, Wilders maakt daar als enige daar een punt van. Dat trekt stemmen. De asielinstroom is al jaren veel te groot.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.

Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
pi_211391535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind deze uitslag jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik hoop dat links zich de komende jaren wat meer gaat richten op waar ze ooit sterk in waren. Zoals een betaalbare woning en een sociaal vangnet voor Nederlanders, niet de hele wereld.
Wel apart dit, van een user met windmolens in zijn UI. ;)
pi_211391567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is het een of het ander. Je kunt niet van Wilders verwachten dar hij beleidsmatig veel water bij de wijn gaat doen en tegelijkertijd het premierschap afgeeft na zo'n landslide zege.
En dan? Dan zit je met je 35 zetels, ga je dan in de zandbak spelen? Want regeren ga je niet. En denk je dat Omzigt en de VVD dan maar hun reputatie op het spel gaan zetten?

Wilders staat echt zwaar schaakmat en eigenlijk buitenspel. Dat is de realiteit. Dus of water bij de wijn doen, of weer oppositie voeren.
pi_211391571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik denk 2 redenen waarom de PVV wint:

- concurrentie om sociale voorzieningen zoals een sociale huurwoning. Die gaan massaal met voorrang naar statushouders, lees nieuwkomers. Dat is nogal oneerlijk. Ik heb zelf een koopwoning dus daar geen last van, maar snap dat mensen daar boos over kunnen worden. De andere partijen zwijger erover, Wilders maakt daar als enige daar een punt van. Dat trekt stemmen. De asielinstroom is al jaren veel te groot.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.

Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
die groep is precies even groot als tijd lijkt het. Zal een marge van 10% (zetel 3-5) zitten. Maar het is al heel lang stabiel rond de 30 zetels.

Plus zal met de vergrijzing meer naar conservatief toe trekken als bevolking.

En denk dat veel van de oudereN (zie ook bij mijn ouders 70+, niet wereld vreem) de klimaat plannen best hard gaan, en wat hun betreft mag dit ook na hun gedaan worden. Ze zijn er niet op tegen, maar hebben niet de energie voor grote veranderingen.
pi_211391574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Linkse partijen zouden er verstandig aan doen om hun migratie standpunten te herzien. Dit is gewoon een grote ergernis voor velen, wat kiezers meer prioriteit hebben gegeven dan andere punten.
pi_211391596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders:

We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden. De Nederlander moet weer op één. Dáár gaan we het over hebben. De formatie zal niet over links gaan. Ik kijk naar centrumrechts, VVD en NSC. We zullen allemaal concessies moeten doen, ook wij."
  woensdag 22 november 2023 @ 23:12:34 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211391617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En dan? Dan zit je met je 35 zetels, ga je dan in de zandbak spelen? Want regeren ga je niet. En denk je dat Omzigt en de VVD dan maar hun reputatie op het spel gaan zetten?

Wilders staat echt zwaar schaakmat en eigenlijk buitenspel. Dat is de realiteit. Dus of water bij de wijn doen, of weer oppositie voeren.
Als VVD en Omtzig hun kiezers met Timmermans opzadelen kunnen ze bij de volgende verkiezingen net zo goed helemaal niet meedoen
pi_211391630
Dus ... 2 uur na de exit-polls. Is Henk Krol inmiddels al lid van de PVV?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 22 november 2023 @ 23:15:41 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211391669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wilders:

We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden. De Nederlander moet weer op één. Dáár gaan we het over hebben. De formatie zal niet over links gaan. Ik kijk naar centrumrechts, VVD en NSC. We zullen allemaal concessies moeten doen, ook wij."
Nogmaals, beleidsmatige concessies, dat premierschap gaat echt wel naar Wilders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211391690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Of niet eens die ervaring, maar ze lullen mee met de rest.
Sowieso, denken dat migratie het grootste probleem is en daar alle problemen aan ophangen..
:') :')
Weeeh, iedereen is dom behalve ik en andere meningen tellen niet tenzij ik die deel :')
pi_211391701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:12 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als VVD en Omtzig hun kiezers met Timmermans opzadelen kunnen ze bij de volgende verkiezingen net zo goed helemaal niet meedoen
Omzigt ja.. VVD nee, die hebben een vrij vaste achterban (o.a. het bedrijfsleven).

Ik denk dat alle partijen realistisch genoeg zijn om te beseffen dat een herverkiezing niet veel gaat oplossen.

En vergeet niet dat deze partijen de PVV min of meer verafschuwen.. gezamenlijke vijand, gezamenlijk doel. Dus een coalitie met NSC, Pvda dn VVD is echt zo'n gekke zet nog niet...

Toch gok ik nog op een PVV, VVD (premier) en NSC.
pi_211391729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Linkse partijen zouden er verstandig aan doen om hun migratie standpunten te herzien. Dit is gewoon een grote ergernis voor velen, wat kiezers meer prioriteit hebben gegeven dan andere punten.
Ook onzin.

Volgens veel fokkers willen d66, pvda etc de grenzen wagenwijd open hebben. die hebben samen ook 35 zetels. Dus je kunt helemaal niet deze conclusie trekken.

wel is duidelijk dat rechtse kiezers duidelijk de voorkeur geven aan een kabinet over rechts ipv samen met timmermans. En persoonlijk denk ik dat dit de grootste steun is voor wilders. alles behalve Timmermans.
pi_211391730
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals, beleidsmatige concessies, dat premierschap gaat echt wel naar Wilders.
Echt 0 kans, de zon dooft nog eerder uit dan dat een NSC of een VVD onder het premierschap van de PVV gaan regeren. Echt 0 kans.
pi_211391817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Echt 0 kans, de zon dooft nog eerder uit dan dat een NSC of een VVD onder het premierschap van de PVV gaan regeren. Echt 0 kans.
Dat zijn straffe uitspraken. Ik deel het idee erachter, maar vooral een verzwakte VVD kan 'ge-PVDA'd' worden als ze meeregeren met GL-PVDA en er vooral links beleid wordt gevoerd. Beter om een PVV kabinet uit te zitten en dan campagne te voeren dat dit te extreem was om zo gematigde kiezers opnieuw te trekken.
pi_211391826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het zou politieke zelfmoord zijn voor Wilders, als hij premier wordt.

Want hoe gaat hij met 2 pro eu partijen, pro oekraine etc, zich staande houden voor zijn boze achterban?

Ik zie de vliegende VVD stemmer, wel hun schouders ophalen. Maar zijn trouwe stemgroep, die 12-25 zetels, de groep die is gaan stemmen doordat wilders ze een stem gaf, die groep zal hij trouw moeten blijven. De 10 vliegende zetels, die kunnen een volgende bijeenkomst weer op iets anders stemmen.
  woensdag 22 november 2023 @ 23:23:31 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211391842
quote:

[..]
Dilan die het vanaf pole position harder verneukt dan Charles Leclerc of een nono van een nieuw splinterpartijtje die het premierschap opeisen want anders doen ze niet mee. De rechtse kiezer ziet ze aankomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')