Bij1 is een karikatuur van het circusgezelschap van 140 jaar geleden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is toch Bij1 uitgezet? Ook zo'n leuk clubje.
Dat boeit niet.quote:Op maandag 20 november 2023 10:09 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar waren die negerslaven ook kindervrienden die kadootjes en snoep uitdelen, ongeacht de huidskleur van deze kinderen?
Of hadden deze negerslaven een teringhekel aan kinderen en al helemaal aan witte kinderen?
Zelfs als dat waar is dan is het beeld nog steeds niet fris. Vooral niet in combinatie met het koloniale verleden dat wij hebben.quote:Op maandag 20 november 2023 08:16 schreef Montagui het volgende:
Karikatuur van een negerslaaf? Hoe dan?![]()
In de hele Sint Nicolaastraditie komt nergens voor dat Sint Nicolaas negerslaven hield.
Tuurlijk zitten die tokkie tegendemonstranten vol met haat.quote:Op maandag 20 november 2023 12:20 schreef nixxx het volgende:
Net het stuk in de Volkskrant gelezen over de kozp demonstratie in de lier. Man man man… wat een armoedige “journalistiek”, Afriye wordt nog net niet heilig verklaard, de tegendemonstranten zonder uitzondering beschreven met termen als haat. Geen poging tot wederhoor te zien, en geen spoortje objectiviteit te vinden. Dank je Abel Bormans voor deze bijdrage aan de polarisatie van Nederland.
Ik denk dat ze daar staan voor de algehele veiligheid, KOZP heeft zelf ook meerdere keren gedreigd geweld te gebruiken.quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk zitten die tokkie tegendemonstranten vol met haat.
Of denk je dat de politie daar puur voor de lol staat om kozp te beschermen?
We mogen de Volkskrant niet quoten, maar als je dat stuk leest dan kun je op geen enkele manier volhouden dat die beschrijving van kozp en de tegendemonstranten gelijkwaardig is en objectief.quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk zitten die tokkie tegendemonstranten vol met haat.
Of denk je dat de politie daar puur voor de lol staat om kozp te beschermen?
Ik zag weinig geweld van kozp.quote:Op maandag 20 november 2023 13:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
We mogen de Volkskrant niet quoten, maar als je dat stuk leest dan kun je op geen enkele manier volhouden dat die beschrijving van kozp en de tegendemonstranten gelijkwaardig is en objectief.
Logisch, je had het veel te druk met posten op FOK.quote:Op maandag 20 november 2023 13:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag weinig geweld van kozp.
Wel veel zwakzinnige wannabe hooligans die steeds bozer begonnen te worden.
Ja, dat was ter bescherming van het slachtoffer, niet ter bescherming van de mannen met de stenen in de handen.quote:Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als agnost heb ik wel een christelijke opvoeding gehad. Jezus was geen idioot toen hij zei; "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen."
KOZP als slachtoffer? Och natuurlijk ja, die lui leven gewoon van hun slachtofferrol.quote:Op maandag 20 november 2023 13:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat was ter bescherming van het slachtoffer, niet ter bescherming van de mannen met de stenen in de handen.
Als een groep mannen met vuurwerk en eieren gooit en je vrij constant termen als kankerzwarte hoort dan kan je toch ook niet echt zeggen dat het een groepje vredelievende tegendemonstranten was.quote:Op maandag 20 november 2023 13:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
We mogen de Volkskrant niet quoten, maar als je dat stuk leest dan kun je op geen enkele manier volhouden dat die beschrijving van kozp en de tegendemonstranten gelijkwaardig is en objectief.
Hier de link als je abonnement hebt of gratis artikelen of dergelijke
https://www.volkskrant.nl(...)veranderen~b290ab98/
Ik denk dat ik de reden voor je referentie fout heb begrepen.quote:Op maandag 20 november 2023 14:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
KOZP als slachtoffer? Och natuurlijk ja, die lui leven gewoon van hun slachtofferrol.![]()
Ze zijn echt heel zielig.
Ik zag in de lier geen hitler groet hoor, dus zie je vergelijk niet zo.quote:Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Als een groep mannen met vuurwerk en eieren gooit en je vrij constant termen als kankerzwarte hoort dan kan je toch ook niet echt zeggen dat het een groepje vredelievende tegendemonstranten was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linksom of rechtsom zou ik toch sterk gaan twijfelen als dit het type mensen zie die opkomen voor mijn idealen. Dat kan je net zo goed over dat groepje beroepswerklozen aan de andere kant zeggen, al ontbreekt daar toch wel het daadwerkelijke gewelddadige karakter.
Oh, dan valt het inderdaad best mee.quote:Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zag in de lier geen hitler groet hoor, dus zie je vergelijk niet zo.
quote:Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef SuperHartje het volgende:
Krijgen we nu weer onze echte Zwarte Pieten smileys terug?
Erg vriendelijk is dat niet nee. Maar goed, dat is je uiterste best doen om al provocerend een kinderfeestje te verstoren ook niet.quote:Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Als een groep mannen met vuurwerk en eieren gooit en je vrij constant termen als kankerzwarte hoort dan kan je toch ook niet echt zeggen dat het een groepje vredelievende tegendemonstranten was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linksom of rechtsom zou ik toch sterk gaan twijfelen als dit het type mensen zie die opkomen voor mijn idealen. Dat kan je net zo goed over dat groepje beroepswerklozen aan de andere kant zeggen, al ontbreekt daar toch wel het daadwerkelijke gewelddadige karakter.
Niet nepnieuwsen hè, die tweede foto is ouder.quote:Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is wel een beetje de rode draad in dit jaarlijkse terugkerende popcornevent in een of ander kutdorp (terwijl het landelijk allang geen discussie meer is).quote:Op maandag 20 november 2023 15:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet nepnieuwsen hè, die tweede foto is ouder.
Ik zeg ook niet dat die lui in de Lier allemaal fatsoenlijk waren, mijn probleem is met de volkomen subjectieve en emotionele verslaggeving.
Frame.quote:Op maandag 20 november 2023 16:33 schreef Ramboetan het volgende:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niemand tegen ben gekomen die Pro zwarte piet is en tegelijkertijd niet zwakzinnig is.
Hoeft inderdaad niet, maar zonder veel te overdrijven wel mijn persoonlijke ervaring. Jij bent misschien de eerste die ik erover ga spreken en het niet is, mocht je behoefte hebben om je erover uit te spreken.quote:
Vaker achter je pc vandaan komen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:54 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Hoeft inderdaad niet, maar zonder veel te overdrijven wel mijn persoonlijke ervaring. Jij bent misschien de eerste die ik erover ga spreken en het niet is, mocht je behoefte hebben om je erover uit te spreken.
Ik heb niet eens een PC. Stel ik zou er wel eentje hebben, Wat moet ik dan doen als ik er achter vadaan kom?quote:
Nou, dit is nu draad #197. Veel succes met opzoeken. Alles is al tientallen keren in den treure langsgekomen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:33 schreef Ramboetan het volgende:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niemand tegen ben gekomen die Pro zwarte piet is en tegelijkertijd niet zwakzinnig is. Die zullen er vast wel zijn, (Mischien op dit forum) dus vroeg me af wat nou het echte probleem is om zoiets ouderwets af te schaffen. En dan bedoel ik echt een goede reden en niet ''Ja zwarte piet is gewoon zwart en bevalt dat je niet moet je opkankeruh naar je eige land.''
Als er iemand is die het op een normale manier uit kan leggen ben ik één en al oor. Verder bedoel ik niks sarcastisch met deze post, maar van de pro zwarte pieters die ik heb gesproken werd ik niet veel wijzer. Vandaar mijn vraag hier in dit topic.
Ik zal er vanavond eens meer doorheen bladeren, maar ik ben in die paar pagina's nog maar weinig wijzer geworden. Wat ik begrijp uit jouw reactie is dat mensen niet zozeer Pro zwart piet zijn, maar anti KOZP. Klopt dat?quote:Op maandag 20 november 2023 17:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, dit is nu draad #197. Veel succes met opzoeken. Alles is al tientallen keren in den treure langsgekomen.
Ik zelf ben al lang klaar met de inhoudelijke behandeling, en focus me alleen nog maar op de perfide motieven van KOZP. Over de ruggen van kleine kinderen.
Goed punt. Ik had op zich niet eens zoveel problemen, maar ik vind dat ze gewoon kinderen intimideren en dat ze niet van ophouden weten. Ik ben van het poldermodel, maar als één partij alles wil, dan houdt het gewoon op.quote:Op maandag 20 november 2023 17:36 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik zal er vanavond eens meer doorheen bladeren, maar ik ben in die paar pagina's nog maar weinig wijzer geworden. Wat ik begrijp uit jouw reactie is dat mensen niet zozeer Pro zwart piet zijn, maar anti KOZP. Klopt dat?
Vooral heel hard huilen. Daarna contact opnemen met KOZP om tussen de hoogopgeleiden te gaan demonstreren en janken om mensen die dr huid zwart schminken omdat ze overal racisme in willen zien en daarin een hobby hebben gevonden.quote:Op maandag 20 november 2023 17:31 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een PC. Stel ik zou er wel eentje hebben, Wat moet ik dan doen als ik er achter vadaan kom?
Ik begrijp je niet zo goed.
Vooral anti-KOZP om de manier waarop ze al 'demonstrerend' (lees: provocerend) anderen hun wil willen opleggen door een kinderfeestje bewust te verstoren met dr gedram omdat zij als klein clubje etnische drammers en helper whitey's wat vinden en DAT de waarheid is en aan iedereen opgedrongen moet worden op een trieste, intimiderende wijze.quote:Op maandag 20 november 2023 17:36 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik zal er vanavond eens meer doorheen bladeren, maar ik ben in die paar pagina's nog maar weinig wijzer geworden. Wat ik begrijp uit jouw reactie is dat mensen niet zozeer Pro zwart piet zijn, maar anti KOZP. Klopt dat?
Prima samenvattingquote:Op maandag 20 november 2023 20:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat je ook bedenkt of aangepraat is, aan het einde van de dag is het slechts een groepje uit Amsterdam Zuidoost die aan heel Nederland oplegt dat men zich niet zwart mag schminken, geen gouden oorbellen mag dragen en geen kroeshaar.
Als de groep zijn zin niet krijgt dan volgen intimidatie en ordeverstoring.
Laat Piet zwart, geen kind die er naar zal kraaien.quote:Op maandag 20 november 2023 20:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is een kinderfeest.
Maak Piet pimpelpaars, geen kind die er naar zal kraaien.
Laat het dan allemaal lekker gaanquote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Laat Piet zwart, geen kind die er naar zal kraaien.
Zeg dat maar tegen die jankballen die zo zitten te zeikenquote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Laat het dan allemaal lekker gaan
Als tienduizenden mensen zich gediscrimineerd voelen kunnen we toch als beschaafd(valt over te twisten) land zijnde de beste mannen en vrouwen een andere kleur geven? Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat Jan de Boer van 53 jaar uit Zoetermeer dat vervelend zou vinden. Het zou toch geweldig zijn om in een land te wonen waar iedereen zich gelijk voelt. Als deze minimale aanpassing voor heel veel mensen een betere oplossing is dan is het toch waanzin als er niet naar hen zou worden geluisterd?quote:Op maandag 20 november 2023 21:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die jankballen die zo zitten te zeiken
En als 16.950.000 mensen zich niet gediscrimineerd voelen, dan ga je toch als zichzelf respecterend land niet zwichten voor die drammers? Nee, dan laat je de meerderheid spreken die zegt 'stop met janken, ga door met je leven.'quote:Op maandag 20 november 2023 22:12 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Als tienduizenden mensen zich gediscrimineerd voelen kunnen we toch als beschaafd(valt over te twisten) land zijnde de beste mannen en vrouwen een andere kleur geven? Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat Jan de Boer van 53 jaar uit Zoetermeer dat vervelend zou vinden. Het zou toch geweldig zijn om in een land te wonen waar iedereen zich gelijk voelt. Als deze minimale aanpassing voor heel veel mensen een betere oplossing is dan is het toch waanzin als er niet naar hen zou worden geluisterd?
Hoeveel mensen is genoeg mensen precies? Voordat er dan iets aangepast kan worden.quote:Op maandag 20 november 2023 22:12 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Als tienduizenden mensen zich gediscrimineerd voelen kunnen we toch als beschaafd(valt over te twisten) land zijnde de beste mannen en vrouwen een andere kleur geven? Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat Jan de Boer van 53 jaar uit Zoetermeer dat vervelend zou vinden. Het zou toch geweldig zijn om in een land te wonen waar iedereen zich gelijk voelt. Als deze minimale aanpassing voor heel veel mensen een betere oplossing is dan is het toch waanzin als er niet naar hen zou worden geluisterd?
De meerderheidquote:Op maandag 20 november 2023 22:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoeveel mensen is genoeg mensen precies? Voordat er dan iets aangepast kan worden.
Je weet niet eens of ze uit ZuidOost komen. Ik zag van de week op Curacao tv echte Zwarte Pieten. Ii geloof dat de roetveeg Piet daar een stuk minder populair is hoor.quote:
Airfryer en Quinsy Gario komen uit de Bijlmer. Zuid-Oost dus. Net als heel veel ander gespuis trouwensquote:Op dinsdag 21 november 2023 04:03 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Je weet niet eens of ze uit ZuidOost komen. Ik zag van de week op Curacao tv echte Zwarte Pieten. Ii geloof dat de roetveeg Piet daar een stuk minder populair is hoor.
Nee. Zwarte Piet heeft alles te maken met het spel van vermomming. Met Jupiter en Mecurius. Met het pek en de goud. Net als de Witte Page en Vrouw Holle.quote:Op dinsdag 21 november 2023 04:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Airfryer en Quinsy Gario komen uit de Bijlmer. Zuid-Oost dus. Net als heel veel ander gespuis trouwens
Op de Antillen wordt idd ook gewoon Sinterklaas gevoerd met Zwarte Pieten. Heel raar, als je als donker persoon in een voormalige kolonie geniet van het feest en dat clubje hier racisme! roept bij het zien van een zwarte piet. Dat gedram proberen ze ook daar over te brengen op de mensen, maar ik heb het idee dat men daar een heel stuk minder snel zwicht en zich niets aantrekt van dat gezeik.
Misschien. Maar er zijn ook een hoop mensen die NIET daar vandaan komen en toch aan de Roetveeg Piet hebben meegewerkt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 04:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Airfryer en Quinsy Gario komen uit de Bijlmer. Zuid-Oost dus. Net als heel veel ander gespuis trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |