abonnement Unibet Coolblue
pi_211346425
Eerder volgde ik deze twee dames graag op Instagram. Naar tegenwoordig maken ze graag (en volop) reclame voor Bol en Amazon.
Als je er een (normale) vraag over stelt bij 1 van de twee onder een post, wordt je meteen door beide geblokkeerd. Zo onafhankelijk is het niet dus. Het gaat over de beste black friday deals. Wat een toeval dat de bodemprijzen alleen bij Amazon en Bol zijn!!
Tuurlijk gun ik ze hun verdienmodel. Maar wees er eerlijk en transparant over en wees niet bang voor vragen van je volgers.
Anderen ook deze ervaring?
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 13:15:46 #2
382129 crew  Donna
pi_211347401
Gierige Gerda ben ik lang geleden al gestopt met volgen toen ze ging bitchen op vragen van volgers onder haar posts.
Onebrokegirl heb ik nog niet zien bitchen.

Het viel me dit weekend idd wel op dat zij een deal een goede deal vond terwijl ik dacht; mwoah.
pi_211347513
Kende ze beide niet, maar vaak is het allemaal zo duidelijk als wat. Weet niet of het op social media is, maar daar zijn ze toch verplicht om te vermelden als het reclame is?
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 13:29:58 #4
382129 crew  Donna
pi_211347544
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:27 schreef 111210 het volgende:
Kende ze beide niet, maar vaak is het allemaal zo duidelijk als wat. Weet niet of het op social media is, maar daar zijn ze toch verplicht om te vermelden als het reclame is?
Ja dat staat er wel bij hoor! :Y
pi_211347553
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:15 schreef Donna het volgende:
Gierige Gerda ben ik lang geleden al gestopt met volgen toen ze ging bitchen op vragen van volgers onder haar posts.
Onebrokegirl heb ik nog niet zien bitchen.

Het viel me dit weekend idd wel op dat zij een deal een goede deal vond terwijl ik dacht; mwoah.
Nou precies dat viel mij op bij Onebrokegirl. Toen ben ik zelf wat beter naar die prijzen gaan kijken en werd iK dagen lang gebombardeerd met Black friday ‘aanbiedingen’ van Amazon en Bol… Ik vind het oneerlijk als je je voordoet als iemand die gaat voor zo goedkoop mogelijk en steeds herhaalt dat je alleen moet kopen als je het nodig hebt. Maar je zo wel mensen verleid en aanzet tot kopen om er zelf rijker van te worden.
pi_211347570
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja dat staat er wel bij hoor! :Y
Dan is er geen probleem toch?
pi_211347574
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:30 schreef Plantpannenkoek het volgende:

[..]
Nou precies dat viel mij op bij Onebrokegirl. Toen ben ik zelf wat beter naar die prijzen gaan kijken en werd iK dagen lang gebombardeerd met Black friday ‘aanbiedingen’ van Amazon en Bol… Ik vind het oneerlijk als je je voordoet als iemand die gaat voor zo goedkoop mogelijk en steeds herhaalt dat je alleen moet kopen als je het nodig hebt. Maar je zo wel mensen verleid en aanzet tot kopen om er zelf rijker van te worden.
Ja, het zijn influencers. Die kan je nooit echt vertrouwen op onafhankelijkheid vind ik, want er zit vaak natuurlijk een verdienmodel achter. Het is wel jammer dat mensen er daadwerkelijk in geloven.
pi_211347577
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:27 schreef 111210 het volgende:
Kende ze beide niet, maar vaak is het allemaal zo duidelijk als wat. Weet niet of het op social media is, maar daar zijn ze toch verplicht om te vermelden als het reclame is?
Ja staat er bij hoor.. maar vind het heel tegenstrijdig. Zogenaamd het beste voor hebben met mensen. Zo min mogelijk uitgeven en nu mensen aanzetten tot kopen. Niet het goedkoopste maar webgiganten die hun betalen.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 13:34:07 #9
382129 crew  Donna
pi_211347588
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dan is er geen probleem toch?
Dat is het punt ook niet.

Als jij pretendeert alle beste deals te laten zien en alle deals van Kruidvat en Coolblue knal je af als slecht en alle deals van Bol en Amazon super deal noemt omdat je daar reclame voor maakt, terwijl de deals zo goed niet eens echt zijn, dan ben je niet echt fris bezig imo.
pi_211347595
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef Truien het volgende:

[..]
Ja, het zijn influencers. Die kan je nooit echt vertrouwen op onafhankelijkheid vind ik, want er zit vaak natuurlijk een verdienmodel achter. Het is wel jammer dat mensen er daadwerkelijk in geloven.
Dat vind ik dus ook… Ik val niet binnen de doelgroep. Ik hoef niet te besparen. Vond het gewoon grappig om te volgen. Vind dit sneu voor de mensen die wel elk dubbeltje moeten omdraaien.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 13:38:13 #11
382129 crew  Donna
pi_211347640
En Onebrokegirl werkt nu samen met Hustlejerijk en die vind ik ook heel irritant aan het worden. Zij kraakt steeds Doonails compleet af omdat de lak bij haar binnen 2 dagen los laat. Ze brengt het wss helemaal niet goed aan en als ze dat wel doet, moet ze er imo eerlijk bij zetten dat dit bijv. een hormonaal issue kan zijn waardoor het loslaat. Ze brengt het als feit; dit is troep.

Ik stuurde haar dus eens dat ik er blij mee ben. Nou je had het moeten lezen. _O-
Kat in het nauw.
pi_211347865
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:30 schreef Plantpannenkoek het volgende:

[..]
Nou precies dat viel mij op bij Onebrokegirl. Toen ben ik zelf wat beter naar die prijzen gaan kijken en werd iK dagen lang gebombardeerd met Black friday ‘aanbiedingen’ van Amazon en Bol… Ik vind het oneerlijk als je je voordoet als iemand die gaat voor zo goedkoop mogelijk en steeds herhaalt dat je alleen moet kopen als je het nodig hebt. Maar je zo wel mensen verleid en aanzet tot kopen om er zelf rijker van te worden.
Nou dat maand abo van 10 euro per maand bij onebrokegirl is ook wel heftig.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_211348251
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 13:38 schreef Donna het volgende:
En Onebrokegirl werkt nu samen met Hustlejerijk en die vind ik ook heel irritant aan het worden. Zij kraakt steeds Doonails compleet af omdat de lak bij haar binnen 2 dagen los laat. Ze brengt het wss helemaal niet goed aan en als ze dat wel doet, moet ze er imo eerlijk bij zetten dat dit bijv. een hormonaal issue kan zijn waardoor het loslaat. Ze brengt het als feit; dit is troep.

Ik stuurde haar dus eens dat ik er blij mee ben. Nou je had het moeten lezen. _O-
Kat in het nauw.
Ze kan overduidelijk niet tegen een tegenwoord.. Een goede en eerlijke infuencer kan ook tegen kritiek of in ieder geval tegen een andere mening.
Kinderachtig hoor..
pi_211348263
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nou dat maand abo van 10 euro per maand bij onebrokegirl is ook wel heftig.
Ja dat ook!! Het schiet toch totaal het doel voorbij! Mensen helpen om rond te komen. Of voor wie het leuk vindt, om zo zuinig mogelijk te leven/zijn. Het is nu overduidelijk enkel en alleen een verdienmodel geworden. Ook prima. Maar wees er dan wel eerlijk over.
pi_211374231
Ik luisterde vroeger graag naar de podcast ‘geld met een zachte g’. Onebrokegirl en gierige Gerda waren toen allebei nog heel klein (zeker 3 jaar geleden). Maar inmiddels de afgelopen jaren zo hard gegroeid. Die community ook, wie gaat er nou 10 euro betalen?
pi_211456052
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:15 schreef Donna het volgende:
Gierige Gerda ben ik lang geleden al gestopt met volgen toen ze ging bitchen op vragen van volgers onder haar posts.
Onebrokegirl heb ik nog niet zien bitchen.

Het viel me dit weekend idd wel op dat zij een deal een goede deal vond terwijl ik dacht; mwoah.
Het zal voor haar (affiliate commissie) vast wel een goede deal zijn geweest. Maar voor jouw portemonnee dus niet.
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 18:14:56 #17
382129 crew  Donna
pi_211456693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het zal voor haar (affiliate commissie) vast wel een goede deal zijn geweest. Maar voor jouw portemonnee dus niet.
Dat is het hele punt van TO ja. :P
pi_211461530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat is het hele punt van TO ja. :P
Ja, maar dat weet je met affiliate deals.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 09:04:34 #19
382129 crew  Donna
pi_211461843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, maar dat weet je met affiliate deals.
Zo werkt dat natuurlijk niet als je een account hebt waar je deals en geldzaken deelt.
Ik heb standaard 30% korting op producten van mijn werk. Dat kan ik toch ook niet laten zien als goede deal? De rest van NL heeft die korting immers niet.
pi_211461855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet als je een account hebt waar je deals en geldzaken deelt.
Ik heb standaard 30% korting op producten van mijn werk. Dat kan ik toch ook niet laten zien als goede deal? De rest van NL heeft die korting immers niet.
Dat account heeft ze niet voor de lol, maar om geld te verdienen. Volgens de regels zou voor consumenten wel duidelijk moeten zijn dat het hier reclame betreft en niet zomaar een filantropisch praatje.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 09:08:11 #21
382129 crew  Donna
pi_211461862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat account heeft ze niet voor de lol, maar om geld te verdienen. Volgens de regels zou voor consumenten wel duidelijk moeten zijn dat het hier reclame betreft en niet zomaar een filantropisch praatje.
Dat staat er ook wel bij, maar dat is het punt niet.
pi_211461894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat staat er ook wel bij, maar dat is het punt niet.
Dan is het toch gewoon duidelijk? Reclame is nooit onafhankelijk.
pi_211483565
Ik vind het gewoon echt niet sjiek dat je jezelf en je account voordoet als ‘ik help mensen die het niet breed hebben’ (want daar hebben ze het vaak over) maar vervolgens deze zelfde doelgroep opstookt of verleidt of aanzet tot kopen..
Ik word er boos van. Ik zou die mensen in bescherming willen nemen of in ieder geval aanzetten tot nadenken. Maar ze blokkeren me direct. Bang voor een inkomsten. Ik kan slecht tegen dit soort onrecht. Misschien overdrijf ik..
pi_211524012
Ik vind het ook niet chic, maar ik vind het eveneens niet chic om aan te nemen dat mensen die het niet breed hebben handelingsonbekwaam zijn en in bescherming genomen moeten worden.

Als jij een anti-influenceraccount begint waarin je bullshit ontmaskert, dan ga je daar vast aandacht mee krijgen. Mensen zijn dol op initiatieven als De keuringsdienst van waarde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211546047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook niet chic, maar ik vind het eveneens niet chic om aan te nemen dat mensen die het niet breed hebben handelingsonbekwaam zijn en in bescherming genomen moeten worden.
Als jij een anti-influenceraccount begint waarin je bullshit ontmaskert, dan ga je daar vast aandacht mee krijgen. Mensen zijn dol op initiatieven als De keuringsdienst van waarde.
Niet handelingsonbekwaam maar wel beïnvloedbaar. Net zoals we dat allemaal zijn. De een misschien meer dan de ander..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')