abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211339117
Had een burger besteld bij een kleine keten X waarvan ik de naam niet ga noemen (wil ze geen slechte naam geven want ben er eigenlijk altijd tevreden over de jaren). Toen ik ‘m bijna op had zag ik dat ik deels roze vlees had zitten eten (hele midden was niet gaar). De burger bij het kidsmenu was wel goed doorbakken.

Heb het aangegeven via de app met foto. Kreeg als reactie excuses en dat ze er de volgende keer op zouden letten. Heb daarop aangegeven dat ik eigenlijk m’n geld terug wil omdat dit soort voorbeelden tot een voedselvergiftiging kunnen leiden. Toen werd ik keurig gebeld.

Maar dan de moeilijke discussie. Zij gaven aan dat het zo hoorde. Ik heb daarop aangegeven dat de waslijst aan zoekresultaten dit tegensprak.

hamburgers zijn niet te vergelijken met steak als vlees uit één stuk en zijn niet gerookt of anders voorbereid zoals worst) Meerdere bronnen met het voedingscentrum als basis adviseren en waarschuwen. Slechts één bron met commentaar gevonden in dat “waaghalzen” graag hun hamburger niet doorbakken eten, maar dat lijkt me dan meer een specifieke keuze en een specifiek verzoek en niet iets wat voor regel kan doorgaan.

Hun redenen: dit doen ze altijd zo “bij dit type burger” (stond niet in de omschrijving) en dezelfde burger voor kinderen was doorbakken zo omdat ze dit voor kinderen “natuurlijk niet deden” (?). Ze hadden ervaring, wisten wat ze deden. Als ik de volgende keer doorbakken wilde moest ik het aangeven (er is geen beschrijving dat het half rauw is, en het is geen steak) Maar als ik m’n geld terugwilde kon dat.

Ik heb aangegeven dat ik het laatste wenste, dat ik het bijzonder vond omdat dit niet de standaard is en volgens mij heb ik zonder doorgifte nog nooit een halfgare burger gegeten heb.

Ik heb hier absoluut niets tegen deze middenstanders persoonlijk, zij doen hier hun stinkende best en kan best begrijpen dat ze achter hun ervaring(en) staan. Ga mogelijk nog steeds wel bij ze bestellen en laat de volgende keer een mooie review achter als de ervaring beter is.

Maar wat is wijsheid? Aan welke kant van de discussie staan jullie?
pi_211339129
Partij tegen de burger
  Spellchecker zaterdag 18 november 2023 @ 20:48:47 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211339205
Wat een onzin _O- _O-

Voor de kinderen wel goed doorbakken en voor de volwassenen niet _O- :|W
pi_211339424
Ik ben voor team hamburger. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_211339688
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:58 schreef golfer het volgende:
Ik ben voor team hamburger. :+
Ik ook, een burger hoort niet doorbakken te zijn.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_211339749
Een burger van fatsoenlijk rundvlees hoeft voor mij niet helemaal doorbakken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_211340335
Team hamburger. Je zal maar zo'n figuur aan de lijn krijgen. Mijn god zeg... |:(
pi_211340488
Bij 'vers gemalen' gehakt hoef je niet door te bakken volgens mij.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:50:36 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_211340525
Zeker ook zonder augurk en tomaat?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_211340543
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:45 schreef Beathoven het volgende:
Had een burger besteld bij een kleine keten X waarvan ik de naam niet ga noemen (wil ze geen slechte naam geven want ben er eigenlijk altijd tevreden over de jaren). Toen ik ‘m bijna op had zag ik dat ik deels roze vlees had zitten eten (hele midden was niet gaar). De burger bij het kidsmenu was wel goed doorbakken.
over wat voor burger hebben we het hier? een platgeslagen mcd burger of kwaliteitsvlees in een fatsoenlijk dikke burger? De burgers die ik haal, rechtstreeks bij de biologische boer, bak ik nimmer door en door, net een beetje rose O+
pi_211340597
En morgen weer lunchen met een broodje filet americain? :'(
pi_211340672
Burger bij een niet-fastfoodketen waar gewoon kwaliteitsvlees wordt gebruikt moet een beetje roze zijn.
  Spellchecker zaterdag 18 november 2023 @ 21:57:23 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211340680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Id_do_her het volgende:
Zeker ook zonder augurk en tomaat?
:Y
Ook geen slaatje bla :N
pi_211340719
Burger moet rood zijn
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:00:59 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_211340767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:57 schreef maily het volgende:

[..]
:Y
Ook geen slaatje bla :N
Ok, jij mag niet meer meedoen.

Pak dan zo'n platgeslagen frikandel op een zompige witte bol met majjenes, curry en verlepte ui.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2023 @ 22:01:25 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211340775
Team Hamburger met een beetje rood in het midden. :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211341714
Ik vind jullie voorkeuren dikke prima

“Is it safe to eat medium rare burger?
No, it is not safe to eat medium rare burgers. Ground beef should always be cooked thoroughly, whether it is used in meatballs, burgers or spaghetti bolognese. Minced beef is not the same as steak, and must be cooked all the way through to eliminate the risk of food poisoning.“

Letterlijk nog nooit zo’n burger gegeten en kwaliteit of niet, risico’s zijn er en zo hoef ik ‘m niet.

En als de verkoper het persoonlijk als “biefstuk” ziet dan moet men er maar keuzeopties bij doen want je serveert een biefstuk ook met zo’n keuze. Daar mag je ook op terugkomen als t je voorkeur niet is.
pi_211341987
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:45 schreef Beathoven het volgende:

No, it is not safe to eat medium rare burgers. Ground beef should always be cooked thoroughly, whether it is used in meatballs, burgers or spaghetti bolognese. Minced beef is not the same as steak, and must be cooked all the way through to eliminate the risk of food poisoning.“

Letterlijk nog nooit zo’n burger gegeten en kwaliteit of niet, risico’s zijn er en zo hoef ik ‘m niet.

En als de verkoper het persoonlijk als “biefstuk” ziet dan moet men er maar keuzeopties bij doen want je serveert een biefstuk ook met zo’n keuze. Daar mag je ook op terugkomen als t je voorkeur niet is.
Naja dan kun je nog wel honderden dingen bedenken, zoals een spiegelei, mayonaise o.i.d.

Ik ben sowieso voor een medium burger als het goed gehakt is, bij de Mac ofzo of smash burgers gewoon doorbakken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211342291
Gehakt bak ik altijd volledig door (ook kwaliteitsgehakt), als je dat goed doet blijft het een heerlijk zacht en sappig burgertje hoor. Maar soms maak ik het van tartaar en dan is het uiteraard rose van binnen.
pi_211342805
Als je burger van 100% rund is kan hij prima een beetje roze zijn. Als je je burger volledig op eet moet je achteraf ook niet gaan zeiken om geld terug.
blablablabla
  zondag 19 november 2023 @ 01:09:49 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342819

Burger van Gordon Ramsay, medium :)
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211342826
Niets mis met een burger die nog wat rood is van binnen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211342905
Natuurlijk mag dat rose zijn.

Bij een biefstuk mag je inderdaad meestal kiezen hoe je hem gebakken wilt maar als een burgertent voor zichzelf bepaalt dat ze hem op een bepaalde manier willen serveren, is dat hun goed recht. Als je dat niet fijn vind lijkt het me dat je dan niet meer gaat, maar je geld terugvragen omdat jij iets doodgewoons niet aan ziet komen, dat gaat natuurlijk niet.

Overigens als je bij je biefstuk iets anders doet dan medium-rare heb ik daar ook vaak wel een mening over :@
-nee-
pi_211342979
Als het goed is is de kern temperatuur voldoende. Beetje rose mag gewoon, sterker nog is lekkerder dan te ver doorgebakken.

Het is rundvlees, de minimum kern temp na het bakken moet minstens 65 tot 70 graden zijn.
Als dat zo is is er geen risico qua eten, maar kan het wel rose/rood zijn van binnen.
pi_211342986
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:45 schreef Beathoven het volgende:

Waarom een antwoord in het Engels?
Kwaliteit van vlees wordt gewaarborgd hier in Nederland.
Je hebt dus niets aan Engelstalige antwoorden omdat de eisen daar anders zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')