Dat heb ik eigenlijk vaak met bietjes: het idee spreekt me niet aan maar meestal is het erg lekker. Met pompoen is het eerder andersom trouwens.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Over rare gerechten met bieten gesproken. Ik heb een bizar gerecht van bietencurry met kikkererwten uit het fantastische De groene bakplaat van Rukmini Iyer gemaakt omdat ik toch moest weten of dat enigszins te eten was. Verrassend goed.
nee geloof het niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Al eens gecheckt of je neusschelpen niet te groot/overmatig opgezet zijn?
Al zouden ze dat vast hebben geroepen voor ze de cpap adviseerden.
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen. De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).quote:Op donderdag 16 november 2023 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Krulsigme, leuke foto!quote:Op donderdag 16 november 2023 08:54 schreef sigme het volgende:
Mogge trouwens.
Imgur doet moeilijk, ik hoop dat dit de zonsondergang is.
[ afbeelding ]
edit nee dus. Dat ben ik. En krulhond.
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
quote:Stomen kan de klachten van verkoudheid verminderen, maar versnelt de genezing niet. Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent. Je kan stomen door de hete lucht van je lekkere warme douche goed in te ademen, maar je kan ook boven een kom met heet water hangen (maximaal zestig graden Celsius). Doe dit drie keer op een dag voor een kwartiertje voor het beste resultaat. Nog een fabel: het toevoegen van zout of menthol aan het water heeft geen zin. Deze middelen kunnen je slijmvliezen irriteren en uiteindelijk dus meer last geven.
quote:Op donderdag 16 november 2023 10:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
Ja, die inderdaad.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
Schattig beestje, was zijn baasje kwijtquote:Op donderdag 16 november 2023 14:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenbandquote:Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @:Sigme is ook zo leuk!)
voor het kattenvoer.
T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.
Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzoquote:Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Morgane89 het volgende:
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |