abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211310647
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211310753
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
pi_211310780
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Over rare gerechten met bieten gesproken. Ik heb een bizar gerecht van bietencurry met kikkererwten uit het fantastische De groene bakplaat van Rukmini Iyer gemaakt omdat ik toch moest weten of dat enigszins te eten was. Verrassend goed.
Dat heb ik eigenlijk vaak met bietjes: het idee spreekt me niet aan maar meestal is het erg lekker. Met pompoen is het eerder andersom trouwens. :')
pi_211310874
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211311018
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
pi_211311351
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Al eens gecheckt of je neusschelpen niet te groot/overmatig opgezet zijn?
Al zouden ze dat vast hebben geroepen voor ze de cpap adviseerden.
nee geloof het niet. :?
ik ben wel een chronisch neuspulker :p
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211311726
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen :'). De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211311878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen :'). De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 16 november 2023 @ 11:49:09 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).
Als kind had ik regelmatig middenoor ontstekingen en dan werden buisjes geplaatst in het trommelvlies of het trommelvlies doorgeprikt. Tot ik bij een oudere KNO arts kwam die zei, daar houden we mee op, dit is niet iets wat je telkens weer moet doen. Hij legde mij uit hoe je moet spoelen en had daarna veel minder problemen en nooit meer een middenoor ontsteking of problemen met voorhoofd, neus of kaakholtes .
  donderdag 16 november 2023 @ 11:52:01 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311928
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.
pi_211312005
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 08:54 schreef sigme het volgende:
Mogge trouwens.
Imgur doet moeilijk, ik hoop dat dit de zonsondergang is.
[ afbeelding ]

:D edit nee dus. Dat ben ik. En krulhond.
Krulsigme, leuke foto!

Vandaag/zometeen de eerste bestraling. En ik ga mee, want eerste keer dus best spannend.
We gaan met taxi ivm zorgverzekering naar dit soort dingen.
Daarna ga ik wat boodschappen doen en g lekker tukken vermoed ik O+
pi_211312012
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.

Ik stoom overigens niet met olieën of capsules. Want wat Jan_O zegt klopt idd, dat lijkt zinvol maar is het niet. Gewoon gekookt water. Het idee is dat het slijm verdund wordt en daardoor makkelijker loskomt. Dat merkte ik dus wel tijdens het stomen en nog een half uurtje daarna, maar helaas meer niet. Maar na een paar weken gedoe wil je alles proberen :+.

Van thuisarts.nl:
quote:
Stomen kan de klachten van verkoudheid verminderen, maar versnelt de genezing niet. Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent. Je kan stomen door de hete lucht van je lekkere warme douche goed in te ademen, maar je kan ook boven een kom met heet water hangen (maximaal zestig graden Celsius). Doe dit drie keer op een dag voor een kwartiertje voor het beste resultaat. Nog een fabel: het toevoegen van zout of menthol aan het water heeft geen zin. Deze middelen kunnen je slijmvliezen irriteren en uiteindelijk dus meer last geven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211312057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
:o

pi_211312237
ik hou echt van dit land.. zit ik nog een beetje te chillen op de bank *kuch zwembad * komt ineens de dakdekker langs die ik van de week een mailtje stuurde.. " ja ik was in de buurt" .. dus het dak opgeweest.. een hoop over rieten daken geleerd .. het dak moet aan 2 kanten in de komende 2 jaar wel ergens vervangen worden..
gelukkig is er misschien wel ergens een cultuur erfgoed fonds wat me wil sponseren, dus daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen.. volgende week de prijsopgave... ik ben benieuwd :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 16 november 2023 @ 13:32:26 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211312989
als ik verkouden ben MOET ik neusspray.
helaas ook een tijdje verslaafd aan geweest, dat is gelukkig wel voorbij. Maar alsnog als ik verkouden ben gebruik ik het wel weer, maar nooit meer dan 1 week.

Heb nu ook een andere neusspray van de huisarts voor dagelijks gebruik. Heb namelijk ook na lange tijd stoppen met de slechte neusspray regelmatig last van dichte neus. Dit helpt gelukkig goed genoeg.
pi_211313248

pi_211313496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
Ja, die inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211313554
quote:
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind O+
pi_211313679
Kattenvoer is net op tijd binnen *O*
pi_211313827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:36 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind O+
Schattig beestje, was zijn baasje kwijt
pi_211313835
Maar ze zijn weer herenigd
pi_211313842
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @sigme is ook zo leuk!)

*O* voor het kattenvoer.

T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.

Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
We have far more in common than that which devides us..
pi_211313843
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies? :D
pi_211313851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @:Sigme is ook zo leuk!)

*O* voor het kattenvoer.

T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.

Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenband :D
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 15:14:48 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211313878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Morgane89 het volgende:
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies? :D
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')