Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:18 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Er staan hier in de straat 20 huizen met precies dit probleem. Daarvan weet ik van 6 dat zij verschillende 'experts' hebben laten komen, veel geld uitgegeven met max 5 jaar een positief resultaat.
Bij de huizen rondom onze straat weet ik dat verschillende het dicht hebben laten gooien, of de optie tot kelder 90 jaar terug niet hadden.
De kelder is eigenlijk onbruikbaar. Hij is 1 meter breedte, 2,5 meter lang en iets van 80cm hoog. Hij licht alleen onder de gang. Rond de rest van het huis ligt gewoon kruip ruimte, dat ligt zo'n 60cm hoger en is kurk droog. Dus de rest van het huis is droog. De vloer is oud, maar nog sterk. Laatst helemaal laten controleren ivm een groot aquarium.
Waar heb jij gemist dat ik al een tijd van dit plan ben afgestapt... Dus hou vol...quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:54 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.
kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?quote:Op maandag 13 november 2023 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze loodgieter zou ook even een kraan vervangen met de druk er nog op.
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?
volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.
De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
Ik ga het niet uitproberen, iig.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....
Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut nietquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.
De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
Mooi verhaal, topic niet gelezen dus.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut niet
Het is wel een onomkeerbare gok
Ik zeg doen TS en schijt hebben aan die boete als de controleur komt. Wie betaald overigens het water dat weg lekt? TS niet wat dat gaat niet door zijn meter heen
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb het weleens iemand zien doen. De leiding voor de meter wordt lokaal bevroren. Het mag alleen niet en ik heb geen idee wat er gebeurt als het mis gaat. Je kan namelijk niet zomaar je gehele straat even afsluitern van water voor de reparatie of verplaatsing.
Het zit niet in de waterkosten, maar in het arbeidsloon... De verplaatsing aanvragen en laten uitvoeren kost al ¤700.quote:Op woensdag 15 november 2023 01:20 schreef Nico987 het volgende:
Overigens wie betaald dat water? Hoeveel denk jij dat water kost? De water meter is berekend op 2,5m3 per uur. Laten we gek doen, en er komt het dubbele uit de waterleiding. 5m3 in een uur. Die kraan moet er met 10 minuten wel op zitten anders is het mislukt. Dan heb ik toch al gauw 1,08 euro water gestolen. Nou sluit me op hoor, deze crimineel is echt heul slecht.
buiten sluiten ze wel af, die leiding is te groot om te bevriezen.quote:Op woensdag 15 november 2023 01:22 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou al over de kosten heen en Vitens gebeld?
Het is dus wel de vraag of je het kunt wegpompen. Als het grondwater hoog staat kun je natuurlijk lang pompen voordat het weg is...quote:Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.
Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
In het eerste plan zou dan die afsluiter en een deel van die leiding in het beton liggen.. lijkt me ook niet allesquote:Op zondag 19 november 2023 10:56 schreef tiho1 het volgende:
Als je gaat pompen komt het water steeds sneller in die richting.
Kun je niet gewoon de eerste afsluiter laten zitten op de leiding en vanaf daar met een leiding de meter verplaatsen met een nieuwe kraan.
Goed plan maar je kunt je wand uiteindelijk toch ook nog dichtsmeren met kimband en cement en dat vervolgens weer coaten? Dat hoeft de wereld niet te kosten.quote:Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.
Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |