abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211290128
Hey Nuon, ik knip ff de hoofdkabel voor de stroommeter door en zet er een schakelaar op, jullie verzegeling laat ik zitten. Hebben jullie geen probleem mee toch? Ach, het geeft toch niet dat jullie niet kunnen zien of ik stroom af tap, ik doe dat echt niet, erewoord

_O-
  dinsdag 14 november 2023 @ 09:54:11 #27
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211290175
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:18 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Er staan hier in de straat 20 huizen met precies dit probleem. Daarvan weet ik van 6 dat zij verschillende 'experts' hebben laten komen, veel geld uitgegeven met max 5 jaar een positief resultaat.

Bij de huizen rondom onze straat weet ik dat verschillende het dicht hebben laten gooien, of de optie tot kelder 90 jaar terug niet hadden.

De kelder is eigenlijk onbruikbaar. Hij is 1 meter breedte, 2,5 meter lang en iets van 80cm hoog. Hij licht alleen onder de gang. Rond de rest van het huis ligt gewoon kruip ruimte, dat ligt zo'n 60cm hoger en is kurk droog. Dus de rest van het huis is droog. De vloer is oud, maar nog sterk. Laatst helemaal laten controleren ivm een groot aquarium.
Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211291086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:54 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.
Waar heb jij gemist dat ik al een tijd van dit plan ben afgestapt... Dus hou vol...
pi_211295408
ik heb het weleens iemand zien doen. De leiding voor de meter wordt lokaal bevroren. Het mag alleen niet en ik heb geen idee wat er gebeurt als het mis gaat. Je kan namelijk niet zomaar je gehele straat even afsluitern van water voor de reparatie of verplaatsing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211295463
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze loodgieter zou ook even een kraan vervangen met de druk er nog op.

kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211295612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.

De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
pi_211295621
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....
pi_211295701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....
Ik ga het niet uitproberen, iig.
pi_211295808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut niet

Het is wel een onomkeerbare gok _O-

Ik zeg doen TS en schijt hebben aan die boete als de controleur komt. Wie betaald overigens het water dat weg lekt? TS niet wat dat gaat niet door zijn meter heen
pi_211295968
Je kan ook aan je buren vragen of ze de kraan even vol open willen zetten, dan zakt de waterdruk een beetje :+
pi_211299693
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut niet

Het is wel een onomkeerbare gok _O-

Ik zeg doen TS en schijt hebben aan die boete als de controleur komt. Wie betaald overigens het water dat weg lekt? TS niet wat dat gaat niet door zijn meter heen
Mooi verhaal, topic niet gelezen dus.

Overigens wie betaald dat water? Hoeveel denk jij dat water kost? De water meter is berekend op 2,5m3 per uur. Laten we gek doen, en er komt het dubbele uit de waterleiding. 5m3 in een uur. Die kraan moet er met 10 minuten wel op zitten anders is het mislukt. Dan heb ik toch al gauw 1,08 euro water gestolen. Nou sluit me op hoor, deze crimineel is echt heul slecht.

Mijn zwager stak eens door de hoofdleiding met de graaf machine. Ze kwamen 2 uur later. De vlerk had zo 10 euro water gratis verspilt, sterker nog heeft er zelf een gratis glaasje water van gestolen.

Ik snap nu wel dat het niet mag, dus is het niet handig. Maar je kunt ook overdrijven...
pi_211299698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb het weleens iemand zien doen. De leiding voor de meter wordt lokaal bevroren. Het mag alleen niet en ik heb geen idee wat er gebeurt als het mis gaat. Je kan namelijk niet zomaar je gehele straat even afsluitern van water voor de reparatie of verplaatsing.
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.
pi_211331732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 01:20 schreef Nico987 het volgende:
Overigens wie betaald dat water? Hoeveel denk jij dat water kost? De water meter is berekend op 2,5m3 per uur. Laten we gek doen, en er komt het dubbele uit de waterleiding. 5m3 in een uur. Die kraan moet er met 10 minuten wel op zitten anders is het mislukt. Dan heb ik toch al gauw 1,08 euro water gestolen. Nou sluit me op hoor, deze crimineel is echt heul slecht.
Het zit niet in de waterkosten, maar in het arbeidsloon... De verplaatsing aanvragen en laten uitvoeren kost al ¤700.
Tarieven van ¤80 p/u worden al gemakkelijk berekend, 2 krachten 4 uur werk, materiaal wordt niet geteld omdat het hune eigendom blijft. Die klus vraag je aan en wordt tijdig ingepland en komen er 2 mannetjes opdraven om het te maken.

Doe je dit klusje zelf en je valt hier mee door de mand bij een controlle dan ga je een ander traject in met andere tarieven. De controleur meldt een fraudegeval en dan komt eerst de inspectie altijd met zijn 2en. Na de inspectie en bevestiging van fraude wordt het een calamiteiten gevalletje. En wordt er ergens anders een reparatieploeg weggetroken om jou misstappen te corrigeren. Dus calamiteiten tarief i.v.m geleden schade elders. Die reparatieploeg komen dan met met z'n 4en, die komen niet voor een afgesproken aannemersprijsje die komen met uurtarief (Machine/manuren). Dan wordt de oude meter meegenomen en gaat naar de fraude afdeling om te onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Ook al is er niets mee gebeurd het onderzoek zal plaatsvinden en de kosten daarvan wordt doorberekend. Ook wordt het plaatste van een nieuwe meter doorberekend en op jou verhaalt...

Du je krijgt financieel een behoorlijk oor aan genaaid, jij bent de fraudeur en ga dan maar eens in beroep tegen de door hun berekende herstelkosten en onderzoekskosten berkekend met calamiteiten tarief. Dat verhaaltje gaat lekker dik in de 4 cijfers lopen...

Dan komt het volgende, het waterbedrijf zal je al fraudeur aanmerken en kunnen weigeren jou nog langer diensten te verlenen, zij willen geen zaken doen met fraudeurs. Nu is drinkwater een eerste levensbehoefte en wettelijk zitten daar wat haken en ogen. Dus je zult wel altijd water terug krijgen maar je bent het nogelijk een tijdje kwijt. Ze kunnen jou een tijdje van kasje naar de muur sturen. Daarnaast wordt ej opgenomen in een frauderegister dat via de BKR registratie inzichtelijk is ook al heb je geen schulden, BKR beheerd ook frauderegisters.

Veranderd er ooit iets in je situatie, bv overstappen naar een ander energiebedrief dan checken zij bij aanvraag eerst BKR. Oh!? Meneer staat geregistreert als fraudeur!? Nee daar doen doen wij geen zaken mee. DIt zou wel eens kunnen doorwerken tot aanvraag van hypotheken en leningen... Zelfs de bank zou je rekening kunnen weigeren omdat ze geen zaken willen doen met fraudeurs.

Dus let goed op voordat je kunstjes uithaald met dat soort instanties... Zo'n dom grapje zou je heel lang kunnen achtervolgen...

Een BKR aantekening als fraudeur is het laatste wat je wilt.
pi_211331804
Nou al over de kosten heen en Vitens gebeld?
Vakman pur sang
pi_211332258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 01:22 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.
buiten sluiten ze wel af, die leiding is te groot om te bevriezen.
pi_211332352
Ik heb verder geen antwoorden.
Maar hier zie je hoe je loden leidingen in je huis herkent:

Lood is (zwaar) giftig.
Vakman pur sang
pi_211342734
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou al over de kosten heen en Vitens gebeld?
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.

Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
pi_211342763
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.

Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Het is dus wel de vraag of je het kunt wegpompen. Als het grondwater hoog staat kun je natuurlijk lang pompen voordat het weg is...
Maar dat ga je vanzelf zien.
pi_211344068
Het regen water staat hoog.
En idd, ik pomp het nu in 2 uur droog, en het is in 6-7 uur vol.. maar het lijkt de enige manier het droog te houden...
pi_211346081
Als je gaat pompen komt het water steeds sneller in die richting.

Kun je niet gewoon de eerste afsluiter laten zitten op de leiding en vanaf daar met een leiding de meter verplaatsen met een nieuwe kraan.
pi_211353387
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:56 schreef tiho1 het volgende:
Als je gaat pompen komt het water steeds sneller in die richting.

Kun je niet gewoon de eerste afsluiter laten zitten op de leiding en vanaf daar met een leiding de meter verplaatsen met een nieuwe kraan.
In het eerste plan zou dan die afsluiter en een deel van die leiding in het beton liggen.. lijkt me ook niet alles
pi_211353514
Sla een paar mooie platen betonplex rondom de meter en stort de rest lekker vol met beton. Als de kelder dan vol loopt, loopt alleen die bak vol waar de meter in uitkomt.
pi_211354025
Mijn kelder is misschien een beetje raar. Maar daar heb ik aan gedacht, en de kelder helemaal vol storten. Maar dan kun je de meter niet aflezen of de kraam afsluiten omdat je er niet bijkomt in de hoogte.
pi_211550856
Heb je een foto van de situatie?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_211556374
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Goed plan maar je kunt je wand uiteindelijk toch ook nog dichtsmeren met kimband en cement en dat vervolgens weer coaten? Dat hoeft de wereld niet te kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')