abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2023 @ 14:02:30 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211281751
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Palestijnen hebben een aantal maal voorstellen gekregen die veel beter waren dan de huidige situatie. Dat ze het afwezen moet ook met de bril van die tijd worden gezien, maar slim en empathisch was het zeker niet.
Palestijnse leiders waren te druk met het geld van de EU naar hun zwitserse bankrekeningen te brengen
pi_211281802
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 19:29 schreef slashdotter3 het volgende:
IDF says it supplied 300 liters of fuel for "urgent medical purposes" at Shifa Hospital in Gaza City, but Hamas prevented the medical center from receiving it.

Early this morning troops placed the jerrycans near the hospital, as had been coordinated in advance with officials at Shifa.

It says that later "the IDF received evidence that Hamas officials prevented the hospital from receiving the fuel."

The military publishes a call between an IDF officer and a senior Gazan health official, who says that Yousef Abu-Al Rish, the deputy health minister in Gaza, forbade the hospital from receiving the fuel.
[ twitter ]
De propaganda van Israël is om te huilen zo belabberd. Wat ze feitelijk zeggen is, Wij geven jullie een paar druppels brandstof maar vermoorden wel jullie artsen

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211281856
quote:
16s.gif Op zondag 12 november 2023 19:43 schreef Ali_boo het volgende:
Krijg de *******

[ twitter ]
Niemand wil een grotere oorlog. Iran, Israël, Amerika niemand. Dit is een goede podcast van politieke analist Sami hamdi over hoe de verschillende spelers van de regio kijken naar het conflict.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 november 2023 @ 14:15:50 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211281890
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 14:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
De propaganda van Israël is om te huilen zo belabberd. Wat ze feitelijk zeggen is, Wij geven jullie een paar druppels brandstof maar vermoorden wel jullie artsen

[ twitter ]
Het is ook gewoon in de categorie "het maakt niet uit wat wij roepen iedereen kijkt toch de andere kant op".

Iets met slikken en zoete koek.
pi_211281995
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zijn we voor of tegen?
Oorlogsmisdaden goedpraten met de regenboog vlag. Hoe verzin je het? :')

Als ik de logica van mensen zou toepassen die moslims altijd vragen om afstand te nemen van moslim terroristische acties omdat zij in hun zieke geest moslims associëren met terroristen alleen maar omdat ze moslim zijn, dan zou ik moeten vragen, "nemen mensen die de regenboogvlag een warm het toedragen afstand van de oorlogsmisdaden van Israël?"

Alleen doe ik dat natuurlijk niet omdat het zou impliceren dat ik behoorlijk zieke kronkels in mijn hoofd zou hebben.

Guilty by association :')
-Rabia Al-Basri
pi_211282087
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik zag net "artsen" met een RPG vanuit het ziekenhuis schieten op een Israëlische tank.
  maandag 13 november 2023 @ 14:45:34 #232
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211282156
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 14:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Oorlogsmisdaden goedpraten met de regenboog vlag. Hoe verzin je het? :')

Als ik de logica van mensen zou toepassen die moslims altijd vragen om afstand te nemen van moslim terroristische acties omdat zij in hun zieke geest moslims associëren met terroristen alleen maar omdat ze moslim zijn, dan zou ik moeten vragen, "nemen mensen die de regenboogvlag een warm het toedragen afstand van de oorlogsmisdaden van Israël?"

Alleen doe ik dat natuurlijk niet omdat het zou impliceren dat ik behoorlijk zieke kronkels in mijn hoofd zou hebben.

Guilty by association :')
Een beetje zoals jij deze man even casual oorlogsmisdaden in de schoenen schuift enkel en alleen omdat het een militair uit Israel is? ;)
  maandag 13 november 2023 @ 15:01:53 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211282299
De jongere broer van Hamas opperhoofd Yahya Sinwar waarvan Israel dacht dat ie al sinds 2014 dood was blijkt nog in leven te zijn en zich sinds die tijd te verstoppen in het ondergrondse tunnelnetwerk/stad. Dit blijkt uit buitgemaakte documenten van een vd veroverde Hamas basissen.

https://www.msn.com/en-us(...)tel-says/ar-AA1jO3Tw
A Hamas leader pronounced dead in 2014 has been living in underground tunnels and masterminded the October 7 attacks, Israeli intel says

Mohammed Sinwar, a Hamas leader, was claimed to have died in 2014.
However, Israeli spies now believe he is alive and that he helped mastermind the October 7 attacks.
They believe he has spent years living in Hamas' labyrinth of tunnels under the Gaza Strip.
A Hamas leader who was pronounced dead years ago is now believed to be alive and to have helped mastermind the October 7 attacks, Israeli intelligence says, The Telegraph reported.

Mohammed Sinwar, the younger brother of Hamas' leader in Gaza Yahya Sinwar, was pronounced dead by the militant group in 2014, with the group even releasing an image of him lying in a blood-soaked bed.

However, Israeli spies are now said to believe that his death was faked and that he had been living in Hamas' "spider's web" of tunnels under Gaza for years, sources close to Israeli intelligence said.
"He was 100 per cent one of the core team who planned October 7," a former Mossad counter-terror chief told The Telegraph.

Hamas' surprise terror attack on Israel saw militants attack by air, land, and sea, leading to the deaths of around 1,200 people in Israel and the taking of around 240 hostages.

"In the military leadership he's very important," the former Mossad chief said about the younger Sinwar. "He's around number seven on the wanted list, alongside the likes of Mohammed Deif, Marwan Issa and Tawfiq Abu Naim. He's an important figure and he's still alive for sure."

The younger Sinwar specializes in helping secure the release of Palestinians who are in Israeli prisons through border infiltration and kidnappings, Ronen Solomon, an independent intelligence analyst, told The Telegraph.

Solomon said that Sinwar survived six assassination attempts over the last two decades and that he had limited his movements to protect himself.

He has never been seen in public since he was pronounced dead, and Gazan residents would likely not even recognize him now, he added.

The IDF hinted in a post on X, formerly Twitter, that it was once again targeting Mohammed Sinwar, writing that soldiers had searched an office linked to him and found "military doctrine documents."

Mohammed Sinwar was one of the earliest members of the military arm of Hamas, having previously worked in administrative roles, per The Telegraph.

The ex-Mossad chief said that Sinwar also played a key role in securing his older brother's release from an Israeli prison in a 2011 prisoner exchange.

Yahya Sinwar is Israel's most wanted target. Israel's defense minister Yoav Gallant said earlier this week that the older Sinwar, who was once saved by Israeli doctors when he was in prison in Israel, was surrounded in a bunker. Officials have described him as a "dead man walking."

Yahya became the leader of Hamas in Gaza and a member of its political bureau in 2017, according to the think tank the European Council on Foreign Relations. He is believed to be one of the key figures linking Hamas' political bureau with its military faction, the think tank added.
pi_211282329
quote:

[..]

[ twitter ]
Ranzig dat Hamas zo de ziekenhuizen in het gevaar brengt dat deze dingen gebeuren. :r
  maandag 13 november 2023 @ 15:19:21 #235
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211282441
quote:
Amerikaanse ambtenaren roepen regering op onvoorwaardelijke steun aan Israël te herzien

Medewerkers van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken dringen er in een interne memo op aan de onvoorwaardelijke steun aan Israël te herzien. Dat schrijft de Amerikaanse nieuwswebsite Axios, die de tekst in handen heeft. Volgens de honderd ambtenaren die de memo ondertekend hebben, begaat Israël ‘oorlogsmisdaden’ in de Gazastrook.

Volgens Amerikaanse media komt het vaker voor dat ambtenaren in memo’s harde kritiek uiten. Een saillant onderdeel van de memo waarover Axios beschikt, is een beschuldiging aan het adres van president Joe Biden. Tijdens een toespraak op 10 oktober, enkele dagen na de aanval van Hamas, zou de president ‘verkeerde informatie’ over de oorlog hebben verspreid. In die toespraak betuigde Biden steun aan Israël. Welke foutieve informatie hij zou hebben verspreid, vermeldt de memo niet.

De uitgelekte memo past in de toenemende kritiek op het standpunt dat de Amerikaanse regering in de huidige oorlog heeft ingenomen. Nu Israël al ruim een maand de Gazastrook belegert, gaat het in de VS steeds vaker over de onderdrukking van de Palestijnen. Biden heeft zich tot dusver vierkant achter de Israëlische premier Benjamin Netanyahu geschaard, maar inmiddels vindt nog slechts 37 procent van de Democratische kiezers dat de VS Israël in dit conflict moeten ondersteunen.

Dat de huidige oorlog ambtenaren en hun politieke leiders wereldwijd verdeelt, werd de afgelopen tijd al vaker duidelijk. Zo schreven rijksambtenaren in Nederland vorige maand een open brief aan het kabinet met de oproep om onschuldige burgers te beschermen.
Dat is niet veel (meer).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211282469
twitter
pi_211282499
quote:

[..]

[ twitter ]
Wat vind je ervan dat Hamas basissen onder ziekenhuizen bouwt?
Intolerant voor intolerantie
  maandag 13 november 2023 @ 15:28:20 #238
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211282505
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is niet veel (meer).
Hier is ook 30% Pro-Israel...
Echter is 8% Pro-Palestijns en de rest is neutraal/weet het niet.

Nieuwsuur.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-oorlog-israel-hamas

Zal wel iets meer schommelen nu, Veel mensen worden snel beinvloed door Social Media en goed rollende Slogans.
pi_211282531
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 15:23 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Nice nu mag het ziekenhuis plat
pi_211282566
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 15:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wat vind je ervan dat Hamas basissen onder ziekenhuizen bouwt?
Hamas strijdt voor Islam, dan is alles toegestaan.
  maandag 13 november 2023 @ 15:40:57 #241
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211282611
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 15:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nice nu mag het ziekenhuis plat
Nee, nu moet israel natuurlijk maar snel in z'n hok, want voor je het weet gaan er weer 1000 miljoen miljard couveuse babies dood.
pi_211282632
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 15:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, nu moet israel natuurlijk maar snel in z'n hok, want voor je het weet gaan er weer 1000 miljoen miljard couveuse babies dood.
Neuh dat is geen probleem want Hamas
  maandag 13 november 2023 @ 15:42:49 #243
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211282643
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 15:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Neuh dat is geen probleem want Hamas
Ok, duidelijk, ziekenhuis mag dus plat.
  maandag 13 november 2023 @ 15:50:18 #244
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211282770
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 15:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Buitenstaanders zagen op 7 oktober ineens op tv beelden en verslagen van een absurd bizarre slasherfilm maar dan in het echt

En nu de nasleep hiervan
Ja, 7 oktober zal, 'PR wise' wellicht ook geen succes zijn geweest.

:{
  maandag 13 november 2023 @ 15:52:07 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 13 november 2023 @ 15:53:17 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211282806
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)urnalist_mohamed_al/
One of the last images of journalist Mohamed Al Aloul with his family, his 4 children were murdered all at once by Israeli bombing in Gaza

[ afbeelding ]
Lijkt me evident dat dit schokkend en vreselijk gruwelijk is voor die familie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211282815
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 15:50 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja, 7 oktober zal, 'PR wise' wellicht ook geen succes zijn geweest.

:{
Ja maar...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211282840
The people of light en hun useful idiots, be like: from the river to the sea is een oproep tot genocide

Meanwhile people of light be like

Thread

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 november 2023 @ 15:58:46 #249
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211282867
quote:
One of the last images of journalist Mohamed Al Aloul with his family, his 4 children were murdered all at once by Israeli bombing in Gaza

[ afbeelding ]
:')

Dit soort tranentrekkers werken toch niet meer na 7 oktober, en dat is en blijft de directe aanleiding voor deze bombardementen. Waarbij, laat ik dat nog even benadrukken, deze kinderen geen doelwit op zich waren maar 'gewoon' slachtoffer.

Maakt het allemaal niet minder treurig natuurlijk.
pi_211282881
quote:

[ afbeelding ]
"journalist"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')