abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215581093
Oh Sinterklaas lag op de grond, dat ziet er niet meer best uit ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215585282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat was zo briljant gedaan. Leuk met Acda en de Munnik.

En die vrouw die ironisch lyrisch sprak over het AZC daarna :D

Leuke verhaallijn dit jaar.
Wait whut? Heb ik Acda en de Munnik gemist?

Shit. Ik ga terugkijken. Die van gisteren wel gekeken maar die van woensdag had ik gemist
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_215585415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:09 schreef whY... het volgende:
Dat maakt dat ik nu, en met name dit seizoen, van Stefan erg vind tegenvallen. In tv minuten is hij nauwelijks in beeld. Zijn tekst voegt weinig toe, en het is wederom voor het zoveelste jaar in de grijze (onder/in de) boot gefilmd.
Dat is nagenoeg altijd het geval bij het Sinterklaasjournaal. De opbouw is jaarlijks hetzelfde. In de eerste week van het journaal gaat alles mis met de boot en zie je met name de Pieten bezig om de problemen op te lossen. Sinterklaas is altijd minder in beeld en de boot des te meer. De verslaggevers zijn in die week druk bezig om de boot ergens aangelegd te krijgen. Gelukkig komt de boot altijd op tijd aan.

In het tweede deel van het Sinterklaasjournaal, dus na aankomst in Nederland, ligt de focus meer op de Sint en het Pietenhuis. De boot zie je amper of niet meer in beeld. Ook zal de Sint aan gaan schuiven bij Merel en waarschijnlijk ook nog wel eens bellen.
pi_215585420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 20:18 schreef TLC het volgende:
Oh Sinterklaas lag op de grond, dat ziet er niet meer best uit ;( :'(
Het móet goed komen! Dat kan niet anders!

Anders sta ik morgen voor niks op de kade :'(
  vrijdag 15 november 2024 @ 11:16:04 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215585441
Ik moet zeggen dat Merel het prima doet.
Een andere Sinterklaas was altijd wat meer wennen, maar wellicht is het omdat ze in principe alleen maar invalt voor Dieuwertje.

Aan de andere kant moeten we er denk ik wel rekening mee houden dat Dieuwertje sowieso binnen een paar jaar met pensioen gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215586984
Ik vind Dieuwertje sowieso een beetje hypocriet dus Merel haar permanent laten vervangen vind ik niet erg.

Ik maak me meer druk om de Sint. Hij lag gewoon ingestort op de grond.... :'(
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:15:08 #232
342418 VKV
Plausibel
pi_215587172
Ik heb ook nooit specifiek iets met Dieuwertje gehad.

Iemand zei iets (in dit topic) over Dag Sinterklaasje op de Belgische tv. Dát mis ik wel, het introliedje is echt pure nostalgie.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:28:35 #233
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215587302
Merel doet het goed inderdaad!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_215588422
Merel is een blijvertje, die mening deel ik gelijk. Ik denk niet dat Dieuwertje nog terugkomt. Hoeft ook niet, Merel doet het hartstikke leuk!
pi_215590210
Sinterklaas wordt niet meer wakker
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_215590280
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:16 schreef franklop het volgende:
Last van een burn-out 😔
pi_215590383
Zojuist was hij springlevend hier hoor, of beter, zijn “beste vriend” was dat :)
pi_215590611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef VKV het volgende:
Ik heb ook nooit specifiek iets met Dieuwertje gehad.

Iemand zei iets (in dit topic) over Dag Sinterklaasje op de Belgische tv. Dát mis ik wel, het introliedje is echt pure nostalgie.
Gelukkig te zien op Youtube
https://www.youtube.com/p(...)OX8yLKct_zoizpz0sCXc

Wat ik interessant vind aan het programma is dat ze echt dingen uitleggen over de "waarom's" bij Sinterklaas. De lore als het ware. Dat is een stuk unieker dan de tientallen shows en films waarin het boek/de lijstjes zoek zijn.

Ik vond het vroeger wel iets verwarrend gezien het niet 'onze' Sint was maar de Vlaamse Sint had ook iets mystieks met die "luxere" mijter, het statiger gedrag en het feit dat hij in een kasteel woonde.

Wat trouwens leuk is, is dat Bart Peeters nog steeds de intocht in Belgie doet. Ze hebben naast Sint en de Pieten daar ook een paar extra karakters zoals eeen professor die "alles" van Sinterklaas denkt te weten, en 2 "Spaanse" karakters die de Sint helpen. Erg leuk bedacht en origineler dan x aantal Pieten.
Daar komt hij overigens elk jaar op dezelfde locatie aan, Antwerpen.
pi_215590612
Die inval Sint op de auto is overigens onze normale Sint voor de intochten hier _O-
pi_215590948
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:16 schreef franklop het volgende:
Hij lijkt inderdaad wel dood, en de Pieten maken maar grappen. Ik vraag me af of dit voor de kleine kijkertjes misschien niet iets te veel is. Wel ben ik benieuwd hoe ze het oplossen. Als Sint morgen "opeens" weer fit is zou ik het wat jammer vinden. Zoals een goed verhaalt is het leuk om over te speculeren.

Ik vind het zelf wel een beetje knullig hoe we de feed van de regie horen in Merel's oortje, maarja het blijft hvoor kinderen natuurlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door Writersright op 15-11-2024 19:34:07 ]
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 19:37:48 #241
42184 crew  DaMart
pi_215591083
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:25 schreef Writersright het volgende:

[..]
Hij lijkt inderdaad wel dood, en de Pieten maken maar grappen. Ik vraag me af of dit voor de kleine kijkertjes misschien niet iets te veel is. Wel ben ik benieuwd hoe ze het oplossen. Als Sint morgen "opeens" weer fit is zou ik het wat jammer vinden. Zoals een goed verhaalt is het leuk om over te speculeren.

Mijn zoontje van 6 vroeg inderdaad al geschrokken of Sinterklaas nu dood is.

En waarschijnlijk blijkt morgen gewoon dat hij te veel pepernoten heeft gegeten of zo.
pi_215591090
Rob van de radio en Frank en Eva!

Wat leuk *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_215591451
Ik keek net voor het eerst Speculasies, leuk gedaan. Vooral die Sinterklaasjournaalhater erbij.
En grappig dat de andere Kees Flodder er in speelt. Ze hadden het echter over dat de hoofdpiet weg zou zijn, wat ook in het topic genoemd werd. Daar is echter volgens mij niks mee gedaan in het Sinterklaasjournaall of heb ik iets gemist?
pi_215591480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Writersright het volgende:
Ik keek net voor het eerst Speculasies, leuk gedaan. Vooral die Sinterklaasjournaalhater erbij.
En grappig dat de andere Kees Flodder er in speelt. Ze hadden het echter over dat de hoofdpiet weg zou zijn, wat ook in het topic genoemd werd. Daar is echter volgens mij niks mee gedaan in het Sinterklaasjournaall of heb ik iets gemist?
Hij heeft het roer overgedragen aan die Pieterbaas, die dus nu z'n eigen koers vaart :+
Gelukkig is Niels er nog wel bij.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215591488
Vorig jaar deed hij Rutte na, nu Wilders. Pieterbaas is Schoof.
pi_215591599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:20 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hij heeft het roer overgedragen aan die Pieterbaas, die dus nu z'n eigen koers vaart :+
Gelukkig is Niels er nog wel bij.
Dat klopt! Dat heb ik zien.
Ik had zelf echter het idee dat de Hoofdpiet niet perse de Piet is die aan het roer staat. Wellicht nog door de Wegwijspiet ooit.
pi_215591646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:29 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat klopt! Dat heb ik zien.
Ik had zelf echter het idee dat de Hoofdpiet niet perse de Piet is die aan het roer staat. Wellicht nog door de Wegwijspiet ooit.
Niet letterlijk, wel figuurlijk :+
pi_215592139
Sint leek wel overleden te zijn ja, misschien hebben ze t wat te ver doorgetrokken bij het Sinterklaasjournaal voor de jonge kindertjes :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215592334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:25 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik vind het zelf wel een beetje knullig hoe we de feed van de regie horen in Merel's oortje, maarja het blijft hvoor kinderen natuurlijk.
Je maakt een grapje toch?
pi_215592345
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Writersright het volgende:
Speculasies is een roddelprogramma. Het is logisch dat het “serieuze” Journaal hier niks mee doet. Het zijn ook allemaal speculaties tenslotte.

Het borduurde overigens voort op een uitspraak van Hoofdpiet vorig jaar, er is dus wel degelijk iets mee gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')