Ik zie dat je iets korting krijgt als je premie in 1 keer betaald. 12x139,95 is meer dan 1x 1662,60 (gekeken bij kale basisverzekering)quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien of er op een of andere manier een cashback te krijgen is op een VGZ zorgverzekering? Ik kan niets vinden helaas. Een gratis tandongevallenverzekering ofzo is ook welkom
Je kunt dat hoge eigen risico in veel gevallen prima nemen, de korting die je krijgt bij een hoger eigen risico moet je als het ware optellen bij het standaard eigen risico om het vergelijk goed te kunnen maken. Het voordeel is wel iets minder geworden dit jaar.quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
das voor het maximaal eigen risico. die nam ik sowieso niet, als ik wel gedonder krijg heb ik geen behoefte om bijna 900 euro op te hoesten.
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien of er op een of andere manier een cashback te krijgen is op een VGZ zorgverzekering? Ik kan niets vinden helaas. Een gratis tandongevallenverzekering ofzo is ook welkom
Moet je niet naar het verschil kijken tussen de goedkoopste basisverzekering met 385 euro ER en met 885 ER?quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt dat hoge eigen risico in veel gevallen prima nemen, de korting die je krijgt bij een hoger eigen risico moet je als het ware optellen bij het standaard eigen risico om het vergelijk goed te kunnen maken. Het voordeel is wel iets minder geworden dit jaar.
Neem als random voorbeeld Just:
Standaard ER: Eur 385,-
Maximaal ER: Eur 885,-
Korting bij maximaal ER = Eur 17,50 p/m = Eur 210,- p/j
Eur 385,- + Eur 210,- = Eur 595,-
Dus pas vanaf Eur 595,- euro zorgkosten die in je ER vallen ben je slechter af met een maximaal ER. En het kan je dus maximaal Eur 290,- extra kosten als je maximaal ER neemt.
edit:
Bij Aevitae is de korting bij max ER Eur 20,- pm en ligt het omslagpunt nog hoger, nl. Eur 625,-
Als je pech hebt kost het je maximaal Eur 260,- extra.
Dank jequote:Op woensdag 27 december 2023 02:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.
Helaas, dat is alleen voor VGZ Bewuzt, niet voor VGZ zonder toevoeging.quote:Op woensdag 27 december 2023 02:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.
Als je afgezien van de prijs geen andere selectiecriteria hebt kan dat ja.quote:Op woensdag 27 december 2023 05:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moet je niet naar het verschil kijken tussen de goedkoopste basisverzekering met 385 euro ER en met 885 ER?
385 ER: E131,95 (FBTO)
885 ER: E119,45 (Aevitae)
Verschil E 12,50
Korting bij maximaal ER = Eur 12,50 p/m = Eur 150,- p/j
Eur 385,- + Eur 150,- = Eur 535,-
https://www.aevitae.com/z(...)alingsmogelijkheden/quote:Op donderdag 28 december 2023 11:41 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand of je Aevitae jaarbetaling met credit card (Visa) kan doen?
Ik zie het niet staan? Ja ideal en Mollie, maar of Mollie hier de mogelijkheid biedt om met cc te betalen is niet duidelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.aevitae.com/z(...)alingsmogelijkheden/
Werkt cashbackxl ook als je bij de zelfde zorgverzekeraar blijft? :-pquote:Op woensdag 6 december 2023 13:10 schreef tralalala het volgende:
Cashbackxl + overstappen.nl geeft ¤13 cashback + bol waardebon van ¤20.
Cashbackxl + zorgkiezer geeft ¤25 cashback + Gratis Oral-B tandenborstel.
Cashbackxl + independer geeft ¤20 cashback + Decathlon waardebon van ¤10 + gratis tandongevallen verzekering.
Geldt op de meeste zorgverzekeringen, lijstje daarvan bij de actievoorwaarden op cashbackxl.
Altijd mooi meegenomen en zonde om te laten liggen lijkt mij.
Kun je niet beter de goedkoopste zorgverzekering nemen en dan naar de Action gaan ipv de HEMA? Dan bespaar je dubbel.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ik zit bij hema zorgverzekering omdat ik daar heel vaak kom. Op jaar basis heb ik zoveel korting omdat je steeds 10% off krijgt bij elke aankoop op alles.
Vraag is vooral: hoe gebonden ben je aan je apotheek? En hoe erg is het als je evt een stukje ervoor zou moeten fietsen/rijden?quote:Op zondag 31 december 2023 18:24 schreef eenjongen... het volgende:
Bij mij komt ZorgenZekerheid er als goedkoopste uit. Ik gebruik vrijwel geen medicijnen(kom gemiddeld 1x in de 3 jaar in de apotheek, eigenlijk alleen voor hooikoortsmedicatie), maar zie dat ze nog in onderhandeling zijn met mijn apotheek. Zit hier veel risico aan?
In mijn eigen plaats is niets gecontracteerd, terwijl er wel een aantal zitten. Zou een kwartier moeten rijden met de auto en dat heb ik er niet echt voor over. Maar als ze geen contract hebben, vergoeden ze dan niks?quote:Op zondag 31 december 2023 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vraag is vooral: hoe gebonden ben je aan je apotheek? En hoe erg is het als je evt een stukje ervoor zou moeten fietsen/rijden?
Mijne is ook nog niet gecontracteerd, maar er zijn er hier nog minstens 10 binnen dezelfde straal als mn huidige die wel gecontracteerd zijn. Ik ben totaal niet gehecht aan een specifieke apotheek, dus als ze mijn huidige niet contracteren, stap ik over naar één van die anderen.
Dat hangt af van je basisverzekering. Zie hier de info van zorgenzekerheid onder kopje "U bezoekt een niet gecontracteerde zorgverlener".quote:Op zondag 31 december 2023 18:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
In mijn eigen plaats is niets gecontracteerd, terwijl er wel een aantal zitten. Zou een kwartier moeten rijden met de auto en dat heb ik er niet echt voor over. Maar als ze geen contract hebben, vergoeden ze dan niks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |