Hoe zie jij dat? Welke hoekje bedoel je precies? Zie haast geen verschilquote:Op donderdag 9 november 2023 00:38 schreef Elan het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)76-vliegende-duif-st
Je hebt een 'spionage' variant met een hoekje er af die wel serieus geld waard is.
Gaat om een speciale oorlogsuitgifte en dan moet hij ook nog eens postfris zijn en niet gestempeld zoals jouw exemplaar.quote:Op donderdag 9 november 2023 00:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat? Welke hoekje bedoel je precies? Zie haast geen verschil
Het zou alsnog kunnen maar dan moet jouw zegel geen watermerk hebben. Er zijn echter enkele duizenden spionagezegels uitgegeven en miljoenen van die normale zegels en verzamelaars kennen de waarde. Dus die kans is heel klein .quote:Tijdens de oorlogsjaren zou in opdracht van het Britse Ministerie van Oorlog bij Waterlow and Sons Ltd. te Londen t.b.v. de Britse Intelligence Service een vervalsing van de 1½ cent grijs zijn vervaardigd. De zegel zou gebruikt zijn voor spionagedoeleinden. Deze (officiėle?) vervalsing is zonder watermerk uitgegeven en getand 11. Na afloop van de oorlog zijn ongebruikte exemplaren op de markt verschenen" (NVPH 2016).
Daarom ook geen investering, maar gewoon een leuke hobby. In mijn geval als kind best veel mee bezig geweest, nog niet misschien dat ik ze ga verkopen (geen idee wat ze waard zijn ook, boeit me vrij weinig)quote:Op donderdag 9 november 2023 05:58 schreef halfway het volgende:
Ik heb hier ook een verzameling liggen. Paar duizend gulden gekost 40 jaar geleden.
Nu is het kontpapier.
Herkenbaar... same herequote:Op donderdag 9 november 2023 05:58 schreef halfway het volgende:
Ik heb hier ook een verzameling liggen. Paar duizend gulden gekost 40 jaar geleden.
Nu is het kontpapier.
Nope zit in de aluminiumfolie en luchtdicht geseald voor over 10 generaties ofzoquote:Op donderdag 9 november 2023 09:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Herkenbaar... same here
Moet echt wel wat bijzonders zijn wil het wat opleveren. Maar ga naar een postzegelhandelaar en laat je collectie zien dan hoe je snel genoeg of het meer dan 50 cent waard is
Advertenties aanmaken voor postzegels met een vraagprijs van 4 cent, dan heb je serieus tijd te veel. 🤪quote:Op donderdag 9 november 2023 00:38 schreef Elan het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)76-vliegende-duif-st
Treintjes gaan anders nog voor veel geld weg.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Postzegels en treintjes, zijn geen reet meer waard want de verzamelaars zijn weggestorven, veel verkopers, geen kopers.
Er wordt wel veel geld gevraagd maar er is ook veel aanbod. Uiteindelijk krimpt de hobby dus dan wordt dat vanzelf minder. De jeugd van nu is vaak opgegroeid met computers en die zien meer in games.quote:Op donderdag 9 november 2023 17:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Treintjes gaan anders nog voor veel geld weg.
Ik heb dat met statische modelbouw, kostbare aanschaf, voor mij dan. Veel werk en de kringloop zal het later misschien niet eens willen hebben.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er wordt wel veel geld gevraagd maar er is ook veel aanbod. Uiteindelijk krimpt de hobby dus dan wordt dat vanzelf minder. De jeugd van nu is vaak opgegroeid met computers en die zien meer in games.
Ik heb een computerhobby van retro computers (Sinclair ZX80 tot en met Pentium 1 vooral) maar als mijn generatie "uitsterft" zal dat ook krimpen. Voor mij is het nostalgie, voor iemand die in 2000 geboren is, uiteraard niet. Dus ook die oude meuk zal minder waard worden verwacht ik.
Maar ik leef nu en heb er nu plezier van, wat een ander vindt is niet mijn probleem
Ik wil overigens ook nog wel eens een paar mooie modeltreinen in een vitrine maar niet om er een hele baan voor te gaan aanleggen.
Ik bedoelde TSquote:Op donderdag 9 november 2023 15:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Nope zit in de aluminiumfolie en luchtdicht geseald voor over 10 generaties ofzo
Klopt helemaal. Als ik jongere mensen vertel dat ik nog regelmatig zit te Commodoren of te CP/M-en, lachen ze me uit en begrijpen ze me gewoon niet. Terwijl het trouwens grote voordelen heeft, probeer nu maar eens machinetaal te leren op onze moderne pc's. Met een 6502 of een Z80 was dat goed te doen. En het is nog steeds lollig om 6502 te leren op bijvoorbeeld een VIC-20. Hoewel die computers geen stuiver waard meer zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er wordt wel veel geld gevraagd maar er is ook veel aanbod. Uiteindelijk krimpt de hobby dus dan wordt dat vanzelf minder. De jeugd van nu is vaak opgegroeid met computers en die zien meer in games.
Ik heb een computerhobby van retro computers (Sinclair ZX80 tot en met Pentium 1 vooral) maar als mijn generatie "uitsterft" zal dat ook krimpen. Voor mij is het nostalgie, voor iemand die in 2000 geboren is, uiteraard niet. Dus ook die oude meuk zal minder waard worden verwacht ik.
Maar ik leef nu en heb er nu plezier van, wat een ander vindt is niet mijn probleem
Ik wil overigens ook nog wel eens een paar mooie modeltreinen in een vitrine maar niet om er een hele baan voor te gaan aanleggen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de prijs bekijkt van een brood is die sinds 1970 verviervoudigd. Nu is een half brood gemiddeld 58 cent. Over vijftig jaar is dan de prijs zo'n 2,40.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:59 schreef luxerobots het volgende:
In 1939 koste een postzegel 1,5 cent. Nu 101 cent.
Geeft ook wel aan wat inflatie doet, we zullen nog wel meemaken dat je in de supermarkt een halfje wit wil, en daarvoor 15 euro moet betalen...
En in 1960 koste een ei 16 cent en in 1986 koste een goedkope CD speler van Philips 500 gulden.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:59 schreef luxerobots het volgende:
In 1939 koste een postzegel 1,5 cent. Nu 101 cent.
Geeft ook wel aan wat inflatie doet, we zullen nog wel meemaken dat je in de supermarkt een halfje wit wil, en daarvoor 15 euro moet betalen...
Waar koop je een half brood voor 58 cent?quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:27 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de prijs bekijkt van een brood is die sinds 1970 verviervoudigd. Nu is een half brood gemiddeld 58 cent. Over vijftig jaar is dan de prijs zo'n 2,40.
Jij met je 15 euro
Iets meer maar niet veel, wel hele brodenquote:Op vrijdag 10 november 2023 12:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar koop je een half brood voor 58 cent?
Het goedkoopste halfje is bij de aldi dus 109 cent. Dat is vergeleken met 58 cent 87,93% duurder.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iets meer maar niet veel, wel hele broden
https://www.aldi.nl/producten/brood-bakkerij/dagvers-brood.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |