abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211239922
Hallo,

Even uit verveling mijn insteekboekje erbij gepakt die ik ooit van een kringloopwinkel gekocht had en bladerde ff wat doorheen. Was even uit nieuwsgierigheid de postzegels een voor een aan het checken op google en stuitte al bij de 8ste postzegel op een gekke bedrag van rond de 300+ euro.

Klopt dit wel helemaal? Het gaat om vliegende duif postzegel die ergens tussen 1926 en 1939 uitgebracht zijn.

Foto:

Internet:
https://www.catawiki.com/(...)egel-met-certificaat
https://npv.nl/en/auction/P0602/807
  donderdag 9 november 2023 @ 00:30:13 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211239999
werkperduif
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211240023
https://www.marktplaats.n(...)76-vliegende-duif-st

Je hebt een 'spionage' variant met een hoekje er af die wel serieus geld waard is.
blablablabla
pi_211240042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 00:38 schreef Elan het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)76-vliegende-duif-st

Je hebt een 'spionage' variant met een hoekje er af die wel serieus geld waard is.
Hoe zie jij dat? Welke hoekje bedoel je precies? Zie haast geen verschil
pi_211240070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 00:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe zie jij dat? Welke hoekje bedoel je precies? Zie haast geen verschil
Gaat om een speciale oorlogsuitgifte en dan moet hij ook nog eens postfris zijn en niet gestempeld zoals jouw exemplaar.
blablablabla
pi_211240127
Het staat ook letterlijk te lezen. in dat linkje dat je zelf postte:

quote:
Tijdens de oorlogsjaren zou in opdracht van het Britse Ministerie van Oorlog bij Waterlow and Sons Ltd. te Londen t.b.v. de Britse Intelligence Service een vervalsing van de 1½ cent grijs zijn vervaardigd. De zegel zou gebruikt zijn voor spionagedoeleinden. Deze (officiėle?) vervalsing is zonder watermerk uitgegeven en getand 11. Na afloop van de oorlog zijn ongebruikte exemplaren op de markt verschenen" (NVPH 2016).

Het zou alsnog kunnen maar dan moet jouw zegel geen watermerk hebben. Er zijn echter enkele duizenden spionagezegels uitgegeven en miljoenen van die normale zegels en verzamelaars kennen de waarde. Dus die kans is heel klein .
blablablabla
pi_211240274
Ik heb hier ook een verzameling liggen. Paar duizend gulden gekost 40 jaar geleden.
Nu is het kontpapier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 november 2023 @ 07:30:55 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_211240473
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 05:58 schreef halfway het volgende:
Ik heb hier ook een verzameling liggen. Paar duizend gulden gekost 40 jaar geleden.
Nu is het kontpapier.
Daarom ook geen investering, maar gewoon een leuke hobby. In mijn geval als kind best veel mee bezig geweest, nog niet misschien dat ik ze ga verkopen (geen idee wat ze waard zijn ook, boeit me vrij weinig) :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211240929
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 05:58 schreef halfway het volgende:
Nu is het kontpapier.
Herkenbaar... same here

Moet echt wel wat bijzonders zijn wil het wat opleveren. Maar ga naar een postzegelhandelaar en laat je collectie zien dan hoe je snel genoeg of het meer dan 50 cent waard is
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_211241043
Volgens mij is er zelfs een postzegel app waar je ze kan scannen.

Misschien dat Google Lens het ook kan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211244267
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]
Herkenbaar... same here

Moet echt wel wat bijzonders zijn wil het wat opleveren. Maar ga naar een postzegelhandelaar en laat je collectie zien dan hoe je snel genoeg of het meer dan 50 cent waard is
Nope zit in de aluminiumfolie en luchtdicht geseald voor over 10 generaties ofzo
pi_211244502
quote:
Advertenties aanmaken voor postzegels met een vraagprijs van 4 cent, dan heb je serieus tijd te veel. 🤪
  donderdag 9 november 2023 @ 16:37:48 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211244575
Postzegels en treintjes, zijn geen reet meer waard want de verzamelaars zijn weggestorven, veel verkopers, geen kopers.
pi_211245246
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Postzegels en treintjes, zijn geen reet meer waard want de verzamelaars zijn weggestorven, veel verkopers, geen kopers.
Treintjes gaan anders nog voor veel geld weg.
pi_211245367
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:58 schreef halfway het volgende:

[..]
Treintjes gaan anders nog voor veel geld weg.
Er wordt wel veel geld gevraagd maar er is ook veel aanbod. Uiteindelijk krimpt de hobby dus dan wordt dat vanzelf minder. De jeugd van nu is vaak opgegroeid met computers en die zien meer in games.

Ik heb een computerhobby van retro computers (Sinclair ZX80 tot en met Pentium 1 vooral) maar als mijn generatie "uitsterft" zal dat ook krimpen. Voor mij is het nostalgie, voor iemand die in 2000 geboren is, uiteraard niet. Dus ook die oude meuk zal minder waard worden verwacht ik.

Maar ik leef nu en heb er nu plezier van, wat een ander vindt is niet mijn probleem ;)

Ik wil overigens ook nog wel eens een paar mooie modeltreinen in een vitrine maar niet om er een hele baan voor te gaan aanleggen.
pi_211245629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er wordt wel veel geld gevraagd maar er is ook veel aanbod. Uiteindelijk krimpt de hobby dus dan wordt dat vanzelf minder. De jeugd van nu is vaak opgegroeid met computers en die zien meer in games.

Ik heb een computerhobby van retro computers (Sinclair ZX80 tot en met Pentium 1 vooral) maar als mijn generatie "uitsterft" zal dat ook krimpen. Voor mij is het nostalgie, voor iemand die in 2000 geboren is, uiteraard niet. Dus ook die oude meuk zal minder waard worden verwacht ik.

Maar ik leef nu en heb er nu plezier van, wat een ander vindt is niet mijn probleem ;)

Ik wil overigens ook nog wel eens een paar mooie modeltreinen in een vitrine maar niet om er een hele baan voor te gaan aanleggen.
Ik heb dat met statische modelbouw, kostbare aanschaf, voor mij dan. Veel werk en de kringloop zal het later misschien niet eens willen hebben.
pi_211246503
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 15:57 schreef halfway het volgende:

[..]
Nope zit in de aluminiumfolie en luchtdicht geseald voor over 10 generaties ofzo
Ik bedoelde TS :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_211246581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Als ik jongere mensen vertel dat ik nog regelmatig zit te Commodoren of te CP/M-en, lachen ze me uit en begrijpen ze me gewoon niet. Terwijl het trouwens grote voordelen heeft, probeer nu maar eens machinetaal te leren op onze moderne pc's. Met een 6502 of een Z80 was dat goed te doen. En het is nog steeds lollig om 6502 te leren op bijvoorbeeld een VIC-20. Hoewel die computers geen stuiver waard meer zijn.

Maar........ Laatst zag ik nog op tv wel dat er een TRS80 model III voor 3.000 dollar van eigenaar wisselde. Daar stond ik wel even van te kijken.
Postzegels brengen ook helemaal niets meer op. Prijzen zijn puur gebaseerd op de vraag. En de vraag naar postzegels is er niet meer. Ouderwets, hou op. Je ziet het verschijnsel ook bij programma's als Pawn Stars, dingen als speelgoed die jaren geleden nog voor honderden euro verkocht werden en nu niets meer doen. Of kijk naar zoiets als Barbie. Er komt een film en de prijzen van poppetjes vliegen omhoog.

Ik wil wedden dat als er een serie komt van een paar gekke postzegelverzamelaars, dat die stukjes papier ook weer meer gaan opbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vincent_student op 09-11-2023 19:46:45 ]
pi_211249204
In 1939 koste een postzegel 1,5 cent. Nu 101 cent.

Geeft ook wel aan wat inflatie doet, we zullen nog wel meemaken dat je in de supermarkt een halfje wit wil, en daarvoor 15 euro moet betalen...
pi_211251860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:59 schreef luxerobots het volgende:

Geeft ook wel aan wat inflatie doet, we zullen nog wel meemaken dat je in de supermarkt een halfje wit wil, en daarvoor 15 euro moet betalen...
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de prijs bekijkt van een brood is die sinds 1970 verviervoudigd. Nu is een half brood gemiddeld 58 cent. Over vijftig jaar is dan de prijs zo'n 2,40.
Jij met je 15 euro
  vrijdag 10 november 2023 @ 11:59:15 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211252079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:59 schreef luxerobots het volgende:

En in 1960 koste een ei 16 cent en in 1986 koste een goedkope CD speler van Philips 500 gulden.
Inflatie kan je niet aan de hand van 1 item berekenen of er wat zinnigs over zeggen.
pi_211252117
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:27 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de prijs bekijkt van een brood is die sinds 1970 verviervoudigd. Nu is een half brood gemiddeld 58 cent. Over vijftig jaar is dan de prijs zo'n 2,40.
Jij met je 15 euro
Waar koop je een half brood voor 58 cent?
  vrijdag 10 november 2023 @ 12:10:31 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211252158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar koop je een half brood voor 58 cent?
Iets meer maar niet veel, wel hele broden
https://www.aldi.nl/producten/brood-bakkerij/dagvers-brood.html
pi_211252194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Iets meer maar niet veel, wel hele broden
https://www.aldi.nl/producten/brood-bakkerij/dagvers-brood.html
Het goedkoopste halfje is bij de aldi dus 109 cent. Dat is vergeleken met 58 cent 87,93% duurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')