SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
A terrorist was reportedly shot at by Israeli security forces after attempting to enter the West Bank settlement of Ofra, Israeli media reported on Tuesday.
In a video that circulated on social media, the terrorist was seen trying to enter the settlement with a knife. Footage shows him fleeing the scene after being shot at by Israeli forces.![]()
Israëli propaganda be like:
"Ah yes, eindelijk grootschalige etnische zuiveringen, ik bedoel, goed dat de arme burgers van Gaza gebruikmaken van de humanitaire corridor die wij in het leven hebben geroepen omdat we zo begaan zijn met hen"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Antisemitisme.. Dan is de stok vinden om de hond te slaan niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is het dan dat mensen best wel begrip hebben vanwege de context voor de escalerende emoties jegens Joden of zo? Is het omdat er een mediastorm over opzetten zal leiden tot meer gedoe en polarisatie? Waarom wordt er zo laks gereageerd op deze "incidenten" (zijn dat het nog wel?) en wordt er niet gehandhaafd op demonstraties waarbij opgeroepen wordt tot etnische zuiveringen en waarbij met Taliban- en jihadvlaggen gezwaaid wordt?![]()
Haha wat?quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ja moskeeën verbieden enzo. Toch?
Ik heb dat nooit gezegd. Je slaat in ieder geval wel direct de discussie helemaal dood met deze onzin.![]()
En dan zitten we hier echt op een hellend vlak. Want eerlijk gezegd vind ik dat er nogal wat spanning zit tussen vrijheid van godsdienst en de wetenschap dat er moskeeën bestaan waarin er actief gevierd wordt als er Joden omkomen. Daar krijg je dus de term haathut van, die het merendeel van de moskeeën niet verdient me dunkt. Ik denk dus dat het in ieders belang is om het kaf van het koren te scheiden (in de wetenschap dat dit een behoorlijk enge ontwikkeling is).quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je doet "" maar ik denk niet dat het nog heel lang duurt voor dit serieus geopperd gaat worden...
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34465-4.html![]()
Ik lees hier helemaal niet dat er begrip is voor geweld tegen joden.
Ik zie wel vooral beelden uit het buitenland voorbij komen, dat komt misschien ook doordat hier niet veel joden wonen. Helaas is het grootste deel afgevoerd in WO2 en hebben weinigen overleefd.
Maar we moeten in khalid en Sophie meer aandacht hebben voor de escalaties in het buitenland? De hakenkruizen die beklad zijn op muren, en jodensterren?
Of wat is hier precies gebeurd?
En zijn er nu demonstraties aan de gang met wapperende jihad vlaggen?
Het staat je verder vrij om verder te kijken op tv dan naar het aanbod van NPO, als het je zo ergert. Ook iets wat maar voorbij blijft komen in deze topicreeks.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waar heb je het gevoel dat het Israëlische leger niet volgens de regels zou spelen? Er is letterlijk geen leger ter wereld die zo ver gaat als zij doen om burgers te beschermen. Ik kan mij ook geen oorlog bedenken waar een leger aan roofknocking deed of via palmfletten of oproepen via sociale media en telefoon burgers adviseerde om naar een bepaald gebied te gaan, waar ze veilig zouden zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn geen twee strijdende partijen. Hamas is een terroristische organisatie. Zij spelen het inderdaad niet volgens de regels.
Kan jij uitleggen waarom IDF voor het omgaan met Palestijnse burgers ook niet meer volgens de regels hoeft te spelen? Waarom mogen de rechten van de Palestijnse burger ineens door allebei geschonden worden? Dus ook door IDF. Waarom mag dat?
Dat IDF geen rekening met Hamas houdt staat buiten kijfDat viel natuurlijk te verwachten. Bij de NOS gaat men liever een social media influencer uit de Gazastrook interviewen, die dan in de verslaggeving wordt gepresenteerd als 'onafhankelijke journalist'.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vind dat er teleurstellend weinig ophef is hierover, ja. Als een debiel als Wagensveld met zijn handjevol minions ergens wil gaan staan eikelen dan haalt dat het nieuws, maar als er massa's met jihadvlaggen door stadscentra trekken waarbij openlijk voor etnische zuivering wordt opgeroepen van Joden dan is dat ineens minder interessant?quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees hier helemaal niet dat er begrip is voor geweld tegen joden.
Ik zie wel vooral beelden uit het buitenland voorbij komen, dat komt misschien ook doordat hier niet veel joden wonen. Helaas is het grootste deel afgevoerd in WO2 en hebben weinigen overleefd.
Maar we moeten in khalid en Sophie meer aandacht hebben voor de escalaties in het buitenland? De hakenkruizen die beklad zijn op muren, en jodensterren?quote:Of wat is hier precies gebeurd?
En zijn er nu demonstraties aan de gang met wapperende jihad vlaggen?
...
Witte Talibanvlag links, zwarte jihadvlag rechts.
In Zwolle nota bene.
Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina. Waar blijven de niet-Arabische mensen?
Even los van het feit dat dit joch een jaar of 5 is en dit op deze leeftijd omgehangen krijgt. Dat wordt vast een leuk Zwollenaartje later!![]()
![]()
Armeniërs zijn ook doelwit van treiterijen.
Israeli settlers attacked an Armenian family be spitting on them and then pepper spraying them in front of the entrance to the Armenian monastery in Jerusalem.
https://www.reddit.com/r/(...)_armenian_family_be/![]()
Volgens mij heeft het al dan niet aanwezig zijn van jihadvlaggen bij protesten ook hier wel het nieuws gehaald toch? Meen zelfs dat de politie dat ter plekke beoordeelde (en waar dan ook weer ophef over was). Met tweetjes van Greet en de zijnen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat er teleurstellend weinig ophef is hierover, ja. Als een debiel als Wagensveld met zijn handjevol minions ergens wil gaan staan eikelen dan haalt dat het nieuws, maar als er massa's met jihadvlaggen door stadscentra trekken waarbij openlijk voor etnische zuivering wordt opgeroepen van Joden dan is dat ineens minder interessant?
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.
[ afbeelding ]
Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina. Waar blijven de niet-Arabische mensen?
Even los van het feit dat dit joch een jaar of 5 is en dit op deze leeftijd omgehangen krijgt. Dat wordt vast een leuk Zwollenaartje later!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het benadrukt dus ook duidelijk het element van territoriale gierigheid dat een rol speelt binnen Arabische en Islamtische kringen. Dit heeft niets meer te maken met opkomen voor de Palestijnse burgers. Zorgwekkend dat ook hier in Nederland jonge kinderen al met dit giftige gedachtegoed worden geïndoctrineerd.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:
Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina.Een grootschalige herhaling van 7 oktober. Dat zouden dit soort mensen geweldig vinden, dan kan men weer feestend de straat op (zoals we ook zagen nog voordat het Israëlische ook maar één bombardement had uitgevoerd in de Gazastrook). Weinig wordt in deze culturen zo uitbundig gevierd als een paar gruwelijk wrede pogroms jegens Joden.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Precies ja, het gebrek aan ophef is echt stuitend. Enigszins onheilspellend zelfs. Hoe moeten we het zwijgen hier opvatten? Stilzwijgende goedkeuring? Ik vind het de verkeerde kant opgaan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat er teleurstellend weinig ophef is hierover, ja. Als een debiel als Wagensveld met zijn handjevol minions ergens wil gaan staan eikelen dan haalt dat het nieuws, maar als er massa's met jihadvlaggen door stadscentra trekken waarbij openlijk voor etnische zuivering wordt opgeroepen van Joden dan is dat ineens minder interessant?
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.
[ afbeelding ]
Even los van het feit dat dit joch een jaar of 5 is en dit op deze leeftijd omgehangen krijgt. Dat wordt vast een leuk Zwollenaartje later!![]()
Aankomende zaterdag is het Remembrance Day in het Verenigd Koninkrijk, eens zien wat daar staat te gebeuren, dat gaat wel de thermometer in de Europese bips worden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.
[ afbeelding ]
Ik moet daar over een paar weken mijn paspoort laten zien bij aankomst, dus dat heeft helemaal niks met Europa te maken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Aankomende zaterdag is het Remembrance Day in het Verenigd Koninkrijk, eens zien wat daar staat te gebeuren, dat gaat wel de thermometer in de Europese bips worden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Een openluchtgevangenis, wat ik je brom!quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet daar over een paar weken mijn paspoort laten zien bij aankomst, dus dat heeft helemaal niks met Europa te maken.![]()
quote:Moeilijke draad: met een aantal collega’s vanmorgen op de Israëlische ambassade de ongecensureerde beelden gezien van de terreuraanslag door Hamas op 7 oktober. Beelden van gopro’s en cellphones van de terroristen, dashcams en beveiligingscamera’s.
Dit is nodig omdat 7 oktober alweer uit het blikveld van de media en publieke opinie is verdwenen.
Ik heb veel gezien in mijn leven, ben in oorlogen geweest, maar dit is een ander level van horror, alleen te vergelijken met de gruwelen gepleegd door IS en de nazi-beulen.
45 minuten afgrijselijke beelden van een ware slachtingsorgie: van het vermoorden en verbranden van baby’s, kinderen, hele gezinnen en vriendengroepen, bejaarden. En telkens die kreet, in triomf: "Allahu Akbar!"
De jubelende terroristen, euforisch als ze weer een kind afschieten. Bellend met hun ouders, huilend van vreugde: "Mam, ik heb er eigenhandig tien gedood! Hun bloed zit nog aan mjn handen!"
Dit vergeet ik nooit meer: twee broertjes en hun vader, nog in ondergoed want het is 's ochtends vroeg, rennen naar een schuilplaats, schreeuwend van angst. Een terrorist gooit een granaat. De vader sterft ter plekke, de jongetjes komen in paniek tevoorschijn uit hun schuilplaats: ‘Pappa, pappa!’
De terroristen duwen hen het huis in. De ene jongen in shock: ‘’Pappa is dood, ik denk dat wij ook gaan sterven.” Zijn broertje kan met 1 oog niet meer zien: ‘’Ik zie niks”, roept hij. Zijn broer bekommert zich om hem, valt dan op de grond, huilt: ,,God, waarom leef ik nog?”, terwijl een terrorist de koelkast plundert.
Waar zijn die jongetjes nu? In Gaza, gegijzeld, rouwend en in doodsangst?
Een ieder die zegt 'ja, maar ...' verdient een plek in de diepste krochten van de hel.
Oh ja, ook de NOS was uitgenodigd, maar de redactie liet niks horen.![]()
Ik hoop dat het Britse leger dat daar langs de kanten staat er voor zorgt dat er geen verstoringen van de herdenking optreden door jihad supportersquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Aankomende zaterdag is het Remembrance Day in het Verenigd Koninkrijk, eens zien wat daar staat te gebeuren, dat gaat wel de thermometer in de Europese bips worden.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ik vind Glasgow een bijzonder lelijke stad, maar openluchtgevangenis gaat me dan wel wat ver.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Een openluchtgevangenis, wat ik je brom!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die paar jaartjes ontkenningsfase weegt niet op tegen decennialange massaemigratie natuurlijk dus de temperatuur zal ongeveer overeenkomen met die van pakweg Nederland of Frankrijk.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet daar over een paar weken mijn paspoort laten zien bij aankomst, dus dat heeft helemaal niks met Europa te maken.![]()
Geen woord erover nochtans in het artikel waar deze foto's uit komen. Dat was nog anders toen met die ISIS-demonstratie in Den Haag. Blijkbaar is de grens inmiddels zo opgeschoven dat het geen speciale aandacht meer trekt als dit in Zwolle (ik herhaal: Zwolle) gebeurt.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het al dan niet aanwezig zijn van jihadvlaggen bij protesten ook hier wel het nieuws gehaald toch? Meen zelfs dat de politie dat ter plekke beoordeelde (en waar dan ook weer ophef over was). Met tweetjes van Greet en de zijnen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: