abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211146338
Ik woon in het westen van het land. Hier staat al heel lang een auto met Duits kenteken voor de deur. De auto wordt soms verplaatst, eens in de zoveel maanden. Ik heb nog nooit gezien wie dat deed en heb dus ook nog nooit iemand in de auto zien rijden. De auto moet ook een parkeervergunning hebben, want anders is parkeren hier onbetaalbaar, en die worden alleen uitgedeeld aan bewoners.

Ontduikt hier iemand de wegenbelasting en kan ik hier iets aan doen? Zijn er legitieme redenen waarom iemand die hier woont een auto op Duits kenteken kan hebben? Veel zakelijke kilometers maken in Duitsland lijkt me onwaarschijnlijk vanuit het westen in een auto die bijna nooit beweegt. Kan ik dit melden bij de gemeente?
Mja
  Spellchecker dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:17:13 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211146376
Tuurlijk kun je dat melden.
Met de Beter Buiten App bv.

Of er wat aan gedaan wordt weet ik niet.

Edit: heb je geen ringdeurbel? Of een van je buren?

Helaas is een Duits kenteken niet op te zoeken.
De eerste letters verwijzen igg naar de woonplaats van de eigenaar.
pi_211146458
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik woon in het westen van het land. Hier staat al heel lang een auto met Duits kenteken voor de deur. De auto wordt soms verplaatst, eens in de zoveel maanden. Ik heb nog nooit gezien wie dat deed en heb dus ook nog nooit iemand in de auto zien rijden. De auto moet ook een parkeervergunning hebben, want anders is parkeren hier onbetaalbaar, en die worden alleen uitgedeeld aan bewoners.

Ontduikt hier iemand de wegenbelasting en kan ik hier iets aan doen? Zijn er legitieme redenen waarom iemand die hier woont een auto op Duits kenteken kan hebben? Veel zakelijke kilometers maken in Duitsland lijkt me onwaarschijnlijk vanuit het westen in een auto die bijna nooit beweegt. Kan ik dit melden bij de gemeente?
Als diegene hier niet staat ingeschreven is er niet zoveel aan de hand. Als diegene gedetacheerd is ook niet. Als diegene gewoon een losse aangifte wegenbelasting doet ook niet.

Dus maak je niet zo druk.
pi_211146462
Vaak wordt deze regel gebruikt:
quote:
Wordt u door uw buitenlandse werkgever tijdelijk in Nederland gedetacheerd? En wilt u uw auto met buitenlands kenteken gebruiken voor woon-werkverkeer? Dan mag u gewoon met uw auto in Nederland rijden. Dit komt omdat u een vrijstelling op basis van internationaal recht heeft. Deze vrijstelling hoeft u niet aan te vragen. U mag uw auto tijdens uw gehele detachering gebruiken zonder belasting te betalen.
Ik heb het idee dat er weinig controle is op buitenlandse kentekens.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:29:32 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211146468
Waarom denk jij dat jij de aangewezen persoon bent om iets te doen aan een auto met een Duits kenteken waarvan je niet eens zeker weet of die wel iets fout doet?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_211146506
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:28 schreef KrekelJapie het volgende:
Vaak wordt deze regel gebruikt:
[..]
Ik heb het idee dat er weinig controle is op buitenlandse kentekens.
Klopt. Het is ook niet te doen. Daarnaast is de belastingdienst er verantwoordelijk voor, en die lopen niet in de wijken.
pi_211146586
quote:

Heb zoiets gehad met het parkeerterrein naast ons huis. Politie heeft kenteken toen nagetrokken. Bleek van badgast te zijn die heel lang in een hotel zat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211146759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom denk jij dat jij de aangewezen persoon bent om iets te doen aan een auto met een Duits kenteken waarvan je niet eens zeker weet of die wel iets fout doet?
Dit
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:57:15 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211146767
TS heeft z'n roeping als BOA gemist. Heb je er last van?
Huilen dan.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:58:50 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211146781
Tijd terug werd ik door de politie gebeld (WTF?) omdat iemand geklaagd had dat mijn auto te lang in een parkeervak stond.

Echt flikker op. Ik betaal wegenbelasting. Hij is verzekerd. Hij mag daar staan. Deal with it. Mij niet bellen.
Huilen dan.
pi_211147632
quote:

https://www.jongbloed-fis(...)uitenlands_kenteken/
pi_211147691
Zit het aangeven van mensen bij jullie in de familie? Je lijkt wel de buurtwacht.

Wel een luxe dat je die auto zo in de gaten kan houden overdag. Wel eens overwogen om werk te zoeken zodat je zelf nog wat extra Belasting kunt afdragen? Compenseert het ook mooi met de man of vrouw in kwestie.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_211147715
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
Tijd terug werd ik door de politie gebeld (WTF?) .....
Hoe komen die aan je tel. nr. Dat zou ik het vervelendste vinden....
pi_211147761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
Omdat hem wat opvalt, en blijkbaar is het niet mogelijk om met de bestuurder in gesprek te gaan. Als iedereen zo zou denken kun je dus blijkbaar nergens meer iets van vinden of iets tegen doen.

Ik zou zeker even informeren bij de gemeente, als je er last van hebt of je vermoedens hebt dat er iets niet klopt..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211147871
Ik fiets elke dag langs een auto compleet onder de groene aanslag. Vraag me ook weleens af of er iets niet klopt.
pi_211147910
Even een Nederlander achter het stuur zetten, dan is de politie er opeens als de kippen bij.
.
pi_211147938
Dat gebemoei ook altijd. Wel eens gehad dat we met een paar mensen op vakantie waren en ik had dus mijn auto bij een van de andere deelnemers in de straat gezet. Krijg je dus ook vragen over als je weer thuis bent omdat iemand zich er mee moest bemoeien.

Ook al eens gehad dat er een heel reddingscircus werd opgezet omdat mijn auto normaal geparkeerd langs het water stond en ik met de kano elders sliep. Ook iemand die niet snapte dat je niet elke nacht thuis hoeft te slapen. Nu dus maar een briefje met telefoonnummer zichtbaar in de auto dat de politie eerst mij belt in plaats van de reddingsdiensten.
pi_211147982
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 18:24 schreef qajariaq het volgende:
Nu dus maar een briefje met telefoonnummer zichtbaar in de auto dat de politie eerst mij belt in plaats van de reddingsdiensten.
_O-
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:41:29 #19
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211148124
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
Tijd terug werd ik door de politie gebeld (WTF?) omdat iemand geklaagd had dat mijn auto te lang in een parkeervak stond.

Echt flikker op. Ik betaal wegenbelasting. Hij is verzekerd. Hij mag daar staan. Deal with it. Mij niet bellen.
Zeker een vervuilende benzine
pi_211148173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 18:27 schreef paardendokter het volgende:

[..]
_O-
Ja, ik werd midden in de nacht (half twaalf) gebeld door een kajakmaatje die van het politiebelteam had begrepen dat voor mijn leven werd gevreesd. Hij moest het even herhalen want ik verstond hem niet door de overvliegende helikopter die naar me op zoek was. Ook is bij alle buren aangebeld wat mn plannen waren, die vertel ik nooit echt van te voren want die kunnen zo maar wijzigen ivm het weer.

Nahja, na twee uur alle boten weer aan wal en de helikopter terug op Schiphol. Niet erg geweldig meer geslapen die nacht. Maar goed, de politie had dus half kajakkend NL aan de telefoon gehad maar was nooit op het idee gekomen mij zelf ff te bellen, dat had toch een serieuze berg kosten gescheeld.
pi_211148369
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 17:55 schreef Kiid het volgende:
Zit het aangeven van mensen bij jullie in de familie? Je lijkt wel de buurtwacht.

Wel een luxe dat je die auto zo in de gaten kan houden overdag. Wel eens overwogen om werk te zoeken zodat je zelf nog wat extra Belasting kunt afdragen? Compenseert het ook mooi met de man of vrouw in kwestie.
Misschien omdat het moeilijk is om een parkeerplek te vinden in de buurt? Zou het ook niet fijn als iemand potentieel gratis (mogelijk illegaal) mijn plek bezet.
pi_211148385
Daar werd in het verleden best veel op gecontroleerd. Toen ik in denhaag werkte bleef ik daar doordeweeks overnachten en stond mij auto dus ook daar aan de weg in een dure wijk om te parkeren. Ik ben in de ochtend regelmatig door een agent aangesproken vanwege mijn Belgische platen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_211148862
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 15:17 schreef maily het volgende:
Tuurlijk kun je dat melden.
Met de Beter Buiten App bv.

Of er wat aan gedaan wordt weet ik niet.

Edit: heb je geen ringdeurbel? Of een van je buren?

Helaas is een Duits kenteken niet op te zoeken.
De eerste letters verwijzen igg naar de woonplaats van de eigenaar.
In geen geval ? 11.gif
  Spellchecker dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:42:59 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211148872
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
In geen geval ? 11.gif
O-) ^O^
pi_211149001
meh, waar kan een mens zich allemaal druk om maken zeg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')