Precies. Ik zit liever op Fok! Veel veiliger.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:59 schreef Aberkullie het volgende:
Waarom zou je vrienden willen, je hebt ons.
neuken?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies. Ik zit liever op Fok! Veel veiliger.
Nietquote:
Gaat een beetje moeilijk op Fok! he.quote:
gewoon niet meer in de stad komen danquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:03 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou ze ghosten. Nooit meer appjes lezen, geen telefoon opnemen. En dan hopen dat je ze niet in de stad tegenkomt ofzo.
Geen best advies, maar wel hoe ik het zou aanpakken.
Of elke keer toezeggen om af te spreken en dan een halve dag van te voren afzeggen met een vage smoes en dan maar hopen dat ze de hint snappen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:03 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou ze ghosten. Nooit meer appjes lezen, geen telefoon opnemen. En dan hopen dat je ze niet in de stad tegenkomt ofzo.
Geen best advies, maar wel hoe ik het zou aanpakken.
Ik worstel daar soms ook mee. Paar jaar geleden opende ik ook een topic hoe je vrienden het beste subtiel kunt afwijzen. Je gaat naar allerlei excuses zitten zoeken, zoals ook blijkt in de paar posts boven mij, maar eigenlijk komt het gewoon neer op: "sorry, andere keer." Da's de eerste keer best kut, de tweede keer al minder kut, de derde keer is het onwennig en een vierde keer is het de normaalste gang van zaken.quote:
Dat is ook niet eeuwig, hea, dus pas wel op dat je hen niet ook kwijtraakt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef britneycheers het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar andere vrienden waar ik mee afspreek en meer binding mee heb. Zij zijn ook single en ik doe leuke activiteiten met hun.
Als het elke keer 'sorry, andere keer' is, dan is dat ook een excuus, want je hebt gewoon geen zin meer in die mensen. Dan is dát wat je moet zeggen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik worstel daar soms ook mee. Paar jaar geleden opende ik ook een topic hoe je vrienden het beste subtiel kunt afwijzen. Je gaat naar allerlei excuses zitten zoeken, zoals ook blijkt in de paar posts boven mij, maar eigenlijk komt het gewoon neer op: "sorry, andere keer." Da's de eerste keer best kut, de tweede keer al minder kut, de derde keer is het onwennig en een vierde keer is het de normaalste gang van zaken.
Zo eens in de paar maanden een keer afspreken, is voor mij afdoende. De - erg - goede vrienden die nu nog over zijn, accepteren dat (voor zover ik weet). De mensen die dat niet geaccepteerd hebben, zijn dan toch van die gezelligheidsdieren en matchen niet per se meer met mij.
[..]
Dat is ook niet eeuwig, hea, dus pas wel op dat je hen niet ook kwijtraakt.
Alsof 'sorry, andere keer' dat niet al impliceert. Doe jij dat wel dan? "Ik heb geen zin in jou."quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als het elke keer 'sorry, andere keer' is, dan is dat ook een excuus, want je hebt gewoon geen zin meer in die mensen. Dan is dát wat je moet zeggen.
“Andere keer” is gelul want dan heb je ook geen zin. Als dat het geval is, kun je dat gewoon zeggen. “Ik heb geen behoefte om af te spreken”quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:47 schreef DjVero het volgende:
[..]
Alsof 'sorry, andere keer' dat niet al impliceert. Doe jij dat wel dan? "Ik heb geen zin in jou."
Andere keer is een andere keer, dan ben ik aan zet, wat ik ook gewoon doe na verloop van tijd. Of we maken gelijk een afspraak, voor een andere keer. Zo moeilijk is het allemaal niet (meer).quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:50 schreef Serinde het volgende:
[..]
“Andere keer” is gelul want dan heb je ook geen zin. Als dat het geval is, kun je dat gewoon zeggen. “Ik heb geen behoefte om af te spreken”
En als de ander doorvraagt zal je wel open kaart moeten spelen. Anders blijf die ander vragen.
Dat heb ik wel eens gedaan ja, alleen heb ik dat geformuleerd als 'ik zie er al een tijdje geen toegevoegde waarde meer in om met jou af te spreken vanwege uiteenlopende redenen, dus dat doe ik ook niet meer.'quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:47 schreef DjVero het volgende:
[..]
Alsof 'sorry, andere keer' dat niet al impliceert. Doe jij dat wel dan? "Ik heb geen zin in jou."
Heerlijk eerlijk maar dat moet je maar kunnen!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan ja, alleen heb ik dat geformuleerd als 'ik zie er al een tijdje geen toegevoegde waarde meer in om met jou af te spreken vanwege uiteenlopende redenen, dus dat doe ik ook niet meer.'
Als ik iemand continue ontloop dan ís dat namelijk wat er aan de hand is, en dan spreek ik dat ook uit.
Sommige vriendschappen kunnen even wat inactief zijn, maar vergeet de historie niet. Vriendschap koester het. Laat het niet heelmaal doodbloeden. Even wat minder frequentie is prima, dat komt voor. Zolang je elkaar maar weer weet te vinden om te herpakken. Kortom: mijn advies is, om het even op laag pitje te houden. Je hoeft niet zwart/wit een keuze maken om bijvoorbeeld iets te verbreken. Waarom zou je?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef britneycheers het volgende:
Hallo,
Al een tijdje zit ik na te denken over sommige vriendschappen. Ik merk dat ik vaak door sommige vriendinnen wordt uitgenodigd om bijvoorbeeld bij hun thuis te komen maar dat ik daar zelf tegen op zie.
Zo vraagt één vriendin al maanden om af te spreken. Het initiatief komt van haar kant. De laatste paar keren dat ik met haar heb afgesproken wilde ze alleen maar blowen met haar partner. Dit vind ik erg saai en is niet mijn definitie van plezier maken.
Een andere vriendin waar ik al 10 jaar bevriend mee ben vraagt mij ook met regelmaat. Ik merk alleen dat de gesprekken dood lopen als we afspreken. Er is weinig binding nog. Ik stel afspraken zoveel mogelijk uit.
Mijn voorkeur gaat uit naar andere vrienden waar ik mee afspreek en meer binding mee heb. Zij zijn ook single en ik doe leuke activiteiten met hun.
Nu vind ik het ook zonde om een vriendschap te verbreken. We weten allemaal hoe lastig het kan zijn om nieuwe vrienden te maken. Maar op dit moment zie ik gewoon tegen de afspraken op omdat ik mij schuldig voel.
Hoe gaan jullie er mee om?
preciesquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
Maar echte vriendschappen zit geen einddatum aan, of een vaste verplichting. Ik heb best wat vrienden die ik zelfden zie maar zie ik ze of wil ik een beroep op hun doen of visa versa dan zijn we er voor elkaar!
Je probeert een vriendschap te onderhouden met a) een stoner en b) iemand waarmee je geen binding (meer) hebt. Uitgemaakte zaak lijkt me. Netjes afscheid nemen / contact (verder) laten verwateren en de rest aan het toeval - voor zover dat bestaat - overlaten en dan komt het weer allemaal goed met je sociale cirkel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef britneycheers het volgende:
Hallo,
Al een tijdje zit ik na te denken over sommige vriendschappen. Ik merk dat ik vaak door sommige vriendinnen wordt uitgenodigd om bijvoorbeeld bij hun thuis te komen maar dat ik daar zelf tegen op zie.
Zo vraagt één vriendin al maanden om af te spreken. Het initiatief komt van haar kant. De laatste paar keren dat ik met haar heb afgesproken wilde ze alleen maar blowen met haar partner. Dit vind ik erg saai en is niet mijn definitie van plezier maken.
Een andere vriendin waar ik al 10 jaar bevriend mee ben vraagt mij ook met regelmaat. Ik merk alleen dat de gesprekken dood lopen als we afspreken. Er is weinig binding nog. Ik stel afspraken zoveel mogelijk uit.
Nu vind ik het ook zonde om een vriendschap te verbreken. We weten allemaal hoe lastig het kan zijn om nieuwe vrienden te maken. Maar op dit moment zie ik gewoon tegen de afspraken op omdat ik mij schuldig voel.
Dat is dan wel een andere situatie. TS schetst de situatie dat je eigenlijk helemaal niet meer af zou willen spreken en het dus maar ontwijkt. In je situatie wil je blijkbaar wel vrienden blijven maar gewoon die keer niet afspreken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Andere keer is een andere keer, dan ben ik aan zet, wat ik ook gewoon doe na verloop van tijd. Of we maken gelijk een afspraak, voor een andere keer. Zo moeilijk is het allemaal niet (meer).
Niet als backup. Maar het kan zijn dat we over een tijd weer verandert zijn, in dezelfde levensfase zitten en dat die klik er dan wel weer is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:54 schreef DjDaano het volgende:
Je wil de relatie beëindigen maar ze wel als backup houden mocht het ooit handig zijn?
Tja persoonlijk vind ik dat best asociaal. Vertel ze gewoon dat je uit elkaar bent gegroeid en hun vriendschap niet meer op prijs stelt. Eerlijkheid duurt het langst.
Ik vind sociaal contact wel belangrijk en ik heb wel behoefte aan afspreken met andere. Echter heb ik goed nagedacht over deze vriendschappen en merk ik dat het probleem in het vertrouwen zit. Ik deel niks op persoonlijk vlak, waar ik andere vrienden wel mee vertrouw.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik worstel daar soms ook mee. Paar jaar geleden opende ik ook een topic hoe je vrienden het beste subtiel kunt afwijzen. Je gaat naar allerlei excuses zitten zoeken, zoals ook blijkt in de paar posts boven mij, maar eigenlijk komt het gewoon neer op: "sorry, andere keer." Da's de eerste keer best kut, de tweede keer al minder kut, de derde keer is het onwennig en een vierde keer is het de normaalste gang van zaken.
Zo eens in de paar maanden een keer afspreken, is voor mij afdoende. De - erg - goede vrienden die nu nog over zijn, accepteren dat (voor zover ik weet). De mensen die dat niet geaccepteerd hebben, zijn dan toch van die gezelligheidsdieren en matchen niet per se meer met mij.
[..]
Dat is ook niet eeuwig, hea, dus pas wel op dat je hen niet ook kwijtraakt.
Je hebt wel door hoe egoïstisch dit is hoop ik? Wellicht zit die vriend of vriendin even wat minder in haar vel en dan parkeer jij ze tot het voor jou weer beter uitkomt.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:39 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Niet als backup. Maar het kan zijn dat we over een tijd weer verandert zijn, in dezelfde levensfase zitten en dat die klik er dan wel weer is.
Dan zal ik altijd voor diegene klaar staan als diegene minder in zijn vel zit, al zal ik diegene jaren niet gesproken hebben.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:54 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je hebt wel door hoe egoïstisch dit is hoop ik? Wellicht zit die vriend of vriendin even wat minder in haar vel en dan parkeer jij ze tot het voor jou weer beter uitkomt.
Als je het gevoel hebt dat je minder klikt kun je het ook gewoon eerlijk bespreken.
quote:
@GGMM en ik zijn op die manier ook een beetje uit elkaar gegroeid. Jammer wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef britneycheers het volgende:
Hallo,
Daar heb je gelijk in. Het laten verwateren kan natuurlijk ook. Het is alleen niet netjes als de ander wel veel contact zoekt.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:00 schreef Telefono het volgende:
Herkenbaar wel. Mijn 'voormalige beste vriend' en ik hebben niet veel contact meer, en ik mis hem ook niet. Hij is eigenlijk oersaai en heeft geen humor, en ik kan daar steeds minder mee dealen. Heb ook wel nagedacht over officieel het contact verbreken omdat het niets toevoegt, als we al naar elkaar op verjaardag voelt het als een verplicht nummer en hij komt vaker niet dan wel op de verjaardag. Verder zien we elkaar ook maar heel weinig meer.
Maarja, helemaal verbreken komt wel vijandig over vind ik, en hij heeft mij niets misdaan, dus dan maar laten voor wat het is en ik neem al een tijdje geen contact meer met hem op. Hij ook amper met mij, dus waarom moet je iets officieel verbreken...?
Als zolderkamer FOK!'ker moet dat geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
gewoon niet meer in de stad komen dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |