abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211145995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat is standaard? Ook met 4-3-3 kan je zoveel variëren.
Dat is waar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211146222
quote:
Ajax heeft Kelvin de Lang tijdelijk aangesteld als technisch directeur. Dat heeft Jan van Halst aangegeven in gesprek met Ajax TV. Ajax zit momenteel zonder technisch directeur na het ontslag van Sven Mislintat, terwijl technisch manager Klaas Jan Huntelaar kampt met een burn-out. Hoofdscout De Lang is daarom gevraagd om voorlopig de functie van technisch directeur te gaan vervullen en hij zal ook het eerste aanspreekpunt in de transfers worden.
Wellicht al genoemd, maar zag het zo snel niet.. prima voor komende transferperiode lijkt me. Hopelijk kunnen er wat spelers verkocht worden zodat er wat fatsoenlijk ingekocht kan worden.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_211146256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:58 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Wellicht al genoemd, maar zag het zo snel niet.. prima voor komende transferperiode lijkt me. Hopelijk kunnen er wat spelers verkocht worden zodat er wat fatsoenlijk ingekocht kan worden.
Dat eerste is wel een beetje het probleem, Ajax gaat niet aan dom kapitaalvernietiging doen dus moeten er eerst weer mensen verkocht worden.

Want hoe hard mensen ook roepen dat al die nieuwe aankopen niets waard zijn in de praktijk zit de transferwaarde nog steeds dichter bij 100% van de aankoopwaarde dan dat het bij 0% zit en dat verandert als je ze uit de selectie gooit wegens geen plek.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:03:55 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211146272
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:58 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Komende, je bedoelt in de winter? Ik zou daar niet zoveel doen tenzij er wat buitenkansen zijn. Wat vooral blijft liggen door Huntelaars afwezigheid zijn de contracten voor jeugdspelers en zo'n Hato bijvoorbeeld, dat is gevaarlijk dus lijkt me dat hij daar als eerste in moet duiken.
pi_211146295
Het lijkt me inderdaad vooral zaak om 1 of 2 leiders aan te trekken, te concluderen welke jeugspelers een kans krijgen en van de spelers waarvan je echt zeker weet dat ze niks meer toevoegen afscheid te nemen.

Ben benieuwd wat er met Bergwijn gaat gebeuren, maar ik schat de kans vrij hoog dat ze die naar de woestijn laten gaan. :W
pi_211146310
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Komende, je bedoelt in de winter? Ik zou daar niet zoveel doen tenzij er wat buitenkansen zijn. Wat vooral blijft liggen door Huntelaars afwezigheid zijn de contracten voor jeugdspelers en zo'n Hato bijvoorbeeld, dat is gevaarlijk dus lijkt me dat hij daar als eerste in moet duiken.
Ja komende wintertransferperiode. Hopelijk kunnen er toch wat spelers vertrekken.

Contractverlengingen van huidige (jeugd)spelers staat in feite los van transferperiodes.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_211146348
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:07 schreef Black-Death het volgende:

Contractverlengingen van huidige (jeugd)spelers staat in feite los van transferperiodes.
Dat wel, maar dat zal nu ook wel op het bord van De Lang komen nu Huntelaar uit de running is.
pi_211146355
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat wel, maar dat zal nu ook wel op het bord van De Lang komen nu Huntelaar uit de running is.
Klopt.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:20:46 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211146399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:06 schreef TheVulture het volgende:

Ben benieuwd wat er met Bergwijn gaat gebeuren, maar ik schat de kans vrij hoog dat ze die naar de woestijn laten gaan. :W
Ik denk het niet.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:27:13 #135
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211146448
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hij lijkt vooral spelers te hebben gekocht die gek genoeg niet bij de standaard speelwijze van Ajax passen. Het lijken vrij veel 5-3-2 3-5-2 aankopen te zijn.
Één van de problemen is dat hij duidelijk helemaal niet over een speelwijze heeft nagedacht. Sosa en Gaeei zijn 5-3-2 backs, vdBoomen is een vrij statische speler die het puur op zijn trap moet doen, maar Sutalo moet met duidelijke instructies in een 4-3-3 spelen. Akpom is weer een pure afmaker die totaal niet in countervoetbal past, en veel van de betere spelers die bleven (zoals Berghuis) moeten ook 4-3-3 spelen. De hele opbouw slaat nergens op. En tot overmaat van ramp zet hij Steijn voor de groep die ook geen herkenbare speelstijl heeft en hebben al die jongens ook nauwelijks ervaring op een hoog niveau.

Eigenlijk heeft Mislintat maar lukraak spelers gehaald op basis van statistische outliers met het idee dat ze doorgroeipotentie hadden, zonder na te denken in welke speelwijze deze jongens moeten renderen. En dat gaat natuurlijk helemaal fout.
Met pijn en moeite derde
pi_211146651
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Één van de problemen is dat hij duidelijk helemaal niet over een speelwijze heeft nagedacht. Sosa en Gaeei zijn 5-3-2 backs, vdBoomen is een vrij statische speler die het puur op zijn trap moet doen, maar Sutalo moet met duidelijke instructies in een 4-3-3 spelen. Akpom is weer een pure afmaker die totaal niet in countervoetbal past, en veel van de betere spelers die bleven (zoals Berghuis) moeten ook 4-3-3 spelen. De hele opbouw slaat nergens op. En tot overmaat van ramp zet hij Steijn voor de groep die ook geen herkenbare speelstijl heeft en hebben al die jongens ook nauwelijks ervaring op een hoog niveau.

Eigenlijk heeft Mislintat maar lukraak spelers gehaald op basis van statistische outliers met het idee dat ze doorgroeipotentie hadden, zonder na te denken in welke speelwijze deze jongens moeten renderen. En dat gaat natuurlijk helemaal fout.
Dit lijkt me een goede samenvatting van deze zwarte bladzijde in het Ajax-boek.

Denk overigens dat Ajax voor een goed bedrag Bergwijn wel wil laten gaan, maar ik vermoed dat hij zelf niet wil deze winter vanwege het EK.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:03:20 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211146821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:46 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dit lijkt me een goede samenvatting van deze zwarte bladzijde in het Ajax-boek.

Denk overigens dat Ajax voor een goed bedrag Bergwijn wel wil laten gaan, maar ik vermoed dat hij zelf niet wil deze winter vanwege het EK.
Het begint alleen veel eerder, er wordt veel te makkelijk over vorig seizoen heen gestapt en de aanloop daarnaartoe, de Duitser heeft het gedaan en klaar.
Er zitten echt wel wat meer bladzijden in het boek maar over de cover zijn we het wel eens denk ik, dat kan niet anders dan een dickpic zijn.
pi_211146837
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het begint alleen veel eerder, er wordt veel te makkelijk over vorig seizoen heen gestapt en de aanloop daarnaartoe, de Duitser heeft het gedaan en klaar.
Er zitten echt wel wat meer bladzijden in het boek maar over de cover zijn we het wel eens denk ik, dat kan niet anders dan een dickpic zijn.
Ja die dickpick was het begin van de ellende bij Ajax
pi_211146900
Wat is het met al die mensen in de media die wel even weten wat er allemaal in het hoofd van van het Schip omgaat. Waar bemoeien ze zich mee? Hij weet toch zelf wel wat hij wel en niet aankan en als hij iets niet aan zou kunnen dan kan hij zelf wel bepalen of hij daar hulp voor zoekt?
pi_211146970
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De ellende was daarvoor al, de jeugd is niet pas sinds het vertrek van Overmars 'slecht' geworden. Uiteindelijk loopt het nu vast en moet je 11 spelers kopen omdat je al een tijdje niet meer die 2-3 jeugdspelers hebt die ieder jaar in Ajax-1 instromen en min of meer meteen meekunnen.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:30:26 #141
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211147050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
De ellende was daarvoor al, de jeugd is niet pas sinds het vertrek van Overmars 'slecht' geworden. Uiteindelijk loopt het nu vast en moet je 11 spelers kopen omdat je al een tijdje niet meer die 2-3 jeugdspelers hebt die ieder jaar in Ajax-1 instromen en min of meer meteen meekunnen.
Maar die stromen dus wel gewoon in en ze kunnen ook gewoon wel mee.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:33:39 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211147074
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat er nu gebeurt is juist dat de jonge spelers eigenlijk veel te vroeg de kar moeten trekken. Hato en Vos bijvoorbeeld. Er komt genoeg talent aan hoor maar die moeten in een ingespeeld elftal komen.
pi_211147093
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:11 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat is het met al die mensen in de media die wel even weten wat er allemaal in het hoofd van van het Schip omgaat. Waar bemoeien ze zich mee? Hij weet toch zelf wel wat hij wel en niet aankan en als hij iets niet aan zou kunnen dan kan hij zelf wel bepalen of hij daar hulp voor zoekt?
tsja, de kranten moeten vol, de programmas moeten sensatie genereren en de clicksites moeten oneliners voor de clickbait artikelen hebben. Dus als hij niks sappigs aandraagt moeten beroeps idioten op tv dat maar doen

Manuel Riemann van VfL Bochum kan erover meepraten. Thomas Letsch moest bijna zijn excuses aanbieden aan de "kenners" van Sky toen hij Riemann bleef opstellen na een paar slechte wedstrijden. En toen hij daarna een wereldwedstrijd had met meerdere reddingen was Sky helemaal verontwaardigd dat Riemann niet meer met de pers wilde praten om dat hij de sensatie zoekerij beu was
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:47:40 #144
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211147199
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
De les is vooral dat je nooit je beleid afhankelijk mag maken van iemand die de administratie op een bierviltje doet, het was nu een dickpic maar het had ook zijn hart kunnen zijn.

Het machtsvacuüm waardoor Mislintat 115 miljoen aan rotzooi heeft kunnen uitgeven had nooit mogen ontstaan en dat zoiets is gebeurd is al bizar op zichzelf, maar hij is wel de reden dat je nu 18e staat in plaats van makkelijk derde.
Met pijn en moeite derde
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:16:13 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211147443
quote:
het is Ajax hè, dus goed of slecht, bepaalt altijd het nieuws.
pi_211147755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De les is vooral dat je nooit je beleid afhankelijk mag maken van iemand die de administratie op een bierviltje doet, het was nu een dickpic maar het had ook zijn hart kunnen zijn.

Het machtsvacuüm waardoor Mislintat 115 miljoen aan rotzooi heeft kunnen uitgeven had nooit mogen ontstaan en dat zoiets is gebeurd is al bizar op zichzelf, maar hij is wel de reden dat je nu 18e staat in plaats van makkelijk derde.
Grappig genoeg zou er evenveel gezeik zijn als Ajax nu 3e had gestaan...
pi_211147834
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het begon al lang voor die dickpick natuurlijk.
De resultaten van Overmars waren goed, de organisatie er omheen heel duidelijk niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:14:42 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211147844
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 18:03 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Grappig genoeg zou er evenveel gezeik zijn als Ajax nu 3e had gestaan...
Gelukkig wel :)
pi_211147981
Grappig dat we vorig jaar smeekten om vervangers voor Wijndal en Rensch. Daar lopen nu Avila en Gaaei. Dan hadden we nodig Bassey die even Martinez moest gaan vervangen en dat geld hebben we Sutalo gehaald.
Kwik, Kwek, Kwak en Hato is nu onze achterhoede.
pi_211147984
quote:
Heel vermoeiend, maar dat geldt eigenlijk voor de huidige meningenmaatschappij. Iedereen moet overal maar iets van vinden en dat uiten op of in de (social) media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')