@Nanukerst: ik weet niet hoe dochter erin staat of hoe het nu met haar is. Er is geen contact mogelijk als ze bij hem is. En hij stuurde de mail precies op het tijdstip dat we haar daar brachten. Dus ik moet tot woensdag wachten om te kunnen polsen wat zij hebben gezegd en hoe zij zich daarbij voelt..quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:15 schreef Spirit82 het volgende:
Gisteren een beetje een bizarre dag gehad in het ziekenhuis, maar uiteindelijk met een sisser afgelopen. Het begon met een plens vocht wat geen vruchtwater bleek te zijn achteraf, daarna weeen die weer afnamen en toenamen, geen ontsluiting gelukkig, dus voor nu even afwachten wat er gaat gebeuren. Hopelijk blijft ze nog een paar dagen zitten en halen we de gentle sectio datum ipv dat het spoed wordt.. Gisteren gebeurde zo’n beetje alles wat ik juist niet wilde en waarom het een keizersnede wordt… helaas valt niet alles te plannen.
Ja! Gek genoeg heb ik sinds ik zondagavond thuis kwam geen pijnlijke harde buik of wee of whatever meer gehad. Wel nog genoeg “gewone” harde buiken, bij zo’n beetje alles wat ik doe, en een superdruk kind. Nu hopen dat we dit nog een paar daagjes vast kunnen houdenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:42 schreef Nanukerst het volgende:
Oh Spirit, wat gebeurt er ineens veel!Nu alles wel weer rustig in de buik?
Dit lijkt sowieso een beetje juf/school eigen. Alles draait om het kind en school en er wordt niet verder gekeken dan hun neus lang is. Zij weten alles het beste!! Zwaar irritantquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:50 schreef Nanukerst het volgende:
Jullie al last gehad van ongevraagde meningen/adviezen ten aanzien van de zwangerschap? Toen ik vanmorgen de plusklas-juf vertelde dat ik in het derde trimester wordt opgenomen ivm dreigende complicaties riep ze verschrikt 'HEBBEN JULLIE DAT HEM (onze 10yo) WEL VERTELD?! IS VOOR HEM OOK EEN GROTE VERANDERING HE'
Nee, dat houden we geheim en we hopen dat als het zover is hij het niet zal merken.Normaliter geef ik werkelijk geen fuck om wat mensen vinden, maar deze zwangerschap erger ik me rot aan dit soort dingen. Dus net even mn yogamat uitgerold en de stress weg ge-yoga'd, dat werkt goed hier.
Kan ik me voorstellen. Lukt het wel om rustig aan te doen? Voetjes omhoog en Netflixen met een bak ijs?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja! Gek genoeg heb ik sinds ik zondagavond thuis kwam geen pijnlijke harde buik of wee of whatever meer gehad. Wel nog genoeg “gewone” harde buiken, bij zo’n beetje alles wat ik doe, en een superdruk kind. Nu hopen dat we dit nog een paar daagjes vast kunnen houdenAlles voelt een beetje onwerkelijk.
Haha nee, ik glimlachte en zei dat we uiteraard ons best doen om een en ander in goede banen te leiden tegen die tijd. School is hier in de straat, ik overweeg nog wel haar banden lek te steken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dit lijkt sowieso een beetje juf/school eigen. Alles draait om het kind en school en er wordt niet verder gekeken dan hun neus lang is. Zij weten alles het beste!! Zwaar irritantHeb je dat trouwens zo teruggekoppeld? Lijkt me prachtig om daar de reactie op te zien
Dat is precies hoe mijn hele dag gisteren eruit zag! Ik denk dat ik 2kg ben aangekomen van mijn passiviteit en emotie-eten. Maar ach, als zwangere mag dat, toch? Mijn volgende excuus wordt borstvoeding of keizersnede. Dus ik hou dit nog minimaal een aantal weken volquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:10 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Lukt het wel om rustig aan te doen? Voetjes omhoog en Netflixen met een bak ijs?
Helemaal gemist dat je zwanger bentquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:50 schreef Nanukerst het volgende:
Jullie al last gehad van ongevraagde meningen/adviezen ten aanzien van de zwangerschap? Toen ik vanmorgen de plusklas-juf vertelde dat ik in het derde trimester wordt opgenomen ivm dreigende complicaties riep ze verschrikt 'HEBBEN JULLIE DAT HEM (onze 10yo) WEL VERTELD?! IS VOOR HEM OOK EEN GROTE VERANDERING HE'
Nee, dat houden we geheim en we hopen dat als het zover is hij het niet zal merken.Normaliter geef ik werkelijk geen fuck om wat mensen vinden, maar deze zwangerschap erger ik me rot aan dit soort dingen. Dus net even mn yogamat uitgerold en de stress weg ge-yoga'd, dat werkt goed hier.
Hopelijk valt het mee! Hoe ver ben je inmiddels? Ik herken het gevoel van niet in het ziekenhuis willen bevallen en toch medisch zijn, maar helaas is het in een aantal gevallen de verstandigste keuze.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:50 schreef DevilsWhore het volgende:
Pfff, wat een rollercoaster de afgelopen week. Vorige week donderdag te horen gekregen dat beeb nog in stuit ligt, vrijdag naar de klinisch verloskundige voor een versie en die is mislukt. Twee dagen janken omdat ik niet in het ziekenhuis wil bevallen, maar nu dus wel echt medisch ben. Vandaag bij de gyn, die gaf aan dat ze nog wel een versie wil proberen voor ons, maar dat ze er weinig hoop in heeft. We hebben ons erbij neergelegd en gesproken over de bevalling.
Omdat mijn bloeddruk hoog was, mocht ik nog wel even in een potje plassen, toch een klein beetje eiwit gevonden dus gelijk ook maar bloedprikken en urine inleveren voor uitgebreider onderzoek. Zul je zien dat ik ook nog zwangerschapsvergiftiging erbij krijg.
36+4, dus het einde nadert. De gynaecoloog vandaag was ook heel lief, dat hielp wel, ik heb er an sich ook wel vertrouwen in, er is nog veel mogelijk. Hopelijk wil beeb er op tijd uit, anders wordt het alsnog een keizersnede.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:50 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee! Hoe ver ben je inmiddels? Ik herken het gevoel van niet in het ziekenhuis willen bevallen en toch medisch zijn, maar helaas is het in een aantal gevallen de verstandigste keuze.
Gefeliciteerd Flav, snel gedaan.![]()
Hier is de eerste 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' binnen hoor. (Vorige week al)
Vandaag na 4,5 week weer even mogen kijken. Lekker actief kindje gezien.![]()
Nog 10 nachtjes tot de 20-weken echo. Daar kijk ik wel naar uit. Dan weten we eindelijk wat het wordt.
Na de 20-weken krijg je geen echo's meer naast een eventuele liggingsecho, tenzij je medisch bent of groeiecho's ivm diabetes of een te hoog bmi.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:14 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, ik moest net niezen en die voelde ik wel even flink. En ik zie een beginnend streepje op m'n buik komen.Zo lelijk, maar stiekem kan ik ook wel genieten van de zichtbare veranderingen. Ik vind de buik toch ook minder erg dan ik van te voren had verwacht.
Oh, en ik denk dat ik haar soms begin te voelen.Het is nog heel subtiel en ik durf het daarom niet te hard met 100% zekerheid te zeggen. Maar het is wel dat bubbelde gevoel dat mensen beschrijven.
Spannend @:Nolita ! Ik heb mijn 20-weken echo rond hetzelfde moment, volgende week vrijdag. Maar doordat wij het geslacht al weten is die spanning er al vanaf. Al blijf ik voor elke echo wel wat gezonde spanning hebben. Komt er na de 20-weken eigenlijk nog iets? Anders ga ik maar wat pretecho's inplannen om de tijd te overbruggen.
Meh @:DevilsWhore Lijkt me wel lekker dat het einde in zicht is, maar hopelijk kun je de laatste weken ook nog even fijn door. Krijg je snel de uitslag van het extra onderzoek?
We gaan voor de stuitbevalling ja. Het ziet er nu goed uit.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:45 schreef arvensis het volgende:
Overweeg je een stuitbevalling? @:devilswhore
OT: vandaag 38+ en weer goedgekeurd bij de vk. Baby was een paar dagen wat rustiger maar heeft me vannacht echt wakker gehouden. Blijkt dus om z’n as gedraaid te zijn.
Hier ook lol, ik heb een flinke buik. En ook de vraag of ik al met verlof ga (21 weken ver)quote:Op woensdag 1 november 2023 17:50 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee! Hoe ver ben je inmiddels? Ik herken het gevoel van niet in het ziekenhuis willen bevallen en toch medisch zijn, maar helaas is het in een aantal gevallen de verstandigste keuze.
Gefeliciteerd Flav, snel gedaan.![]()
Hier is de eerste 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' binnen hoor. (Vorige week al)
Vandaag na 4,5 week weer even mogen kijken. Lekker actief kindje gezien.![]()
Nog 10 nachtjes tot de 20-weken echo. Daar kijk ik wel naar uit. Dan weten we eindelijk wat het wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |