Okay, fijn te horen (ehm lezen)! En hey Valentijn101... ik ga er maar vanuit dat je wat sarcastisch bent met die 2 tot 4 nagels per dag die je afknipt.quote:Op zondag 28 januari 2024 09:47 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als het weer beter wordt zal ze vast weer meer naar buiten gaan en dan zullen haar nagels ook meer slijten.
De guillotine nageltang is inmiddels in huis en elke dag knippen we 2 a 4 nagels. Dat is gebeurd voor ze doorheeft wat ik aan het doen ben en het gaat beste goed.
Op google zul je ongetwijfeld veel tips kunnen krijgen met "kat bestendige gordijnen."quote:Op zondag 28 januari 2024 10:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ben toe aan aan nieuwe gordijnen. Ik heb twee schuifpuien, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Welke stof gordijnen kunne redelijk tegen kattennagels. Er hangt af en toe kat in de gordijnen. Ik heb hem proberen af te leren. Hij wil gewoon echt niet luisteren.
Nee hoor, dat bedoel ik heel serieus. Ik denk dat alle nagels ineens knippen te veel stress bezorgd. Als ik iedere dag een paar nageltjes doe is dat heel snel en zonder stress gebeurt. Zo kan ze er aan wennen en kan ik in de toekomst meer nagels in een keer knippen.quote:Op maandag 29 januari 2024 01:58 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Okay, fijn te horen (ehm lezen)! En hey Valentijn101... ik ga er maar vanuit dat je wat sarcastisch bent met die 2 tot 4 nagels per dag die je afknipt.
Ook als het niet sarcastisch is, wil ik het niet lezen noch horen.
Lamellen wil ik echt niet, want lelijk en houdt amper zon licht tegen. Ik slaap op slaapkamer. Je Google link geeft gewoon webshops aan.quote:Op maandag 29 januari 2024 02:06 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Op google zul je ongetwijfeld veel tips kunnen krijgen met "kat bestendige gordijnen."
Ik heb het alvast voor jou gezocht.
Resultaten: https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
En deze, wanneer je echt gordijnen wilt en geel lamellen of luxaflex.https://yerga.be/blog/dez(...)r-kattenliefhebbers/
De Action heeft inderdaad prima gordijnen voor weinig geld. Ze overleven ook in het studentenhuis van mijn dochter primaquote:Op maandag 29 januari 2024 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Fluweel schijnt er goed tegen te kunnen, al heb ik daar geen eigen ervaring mee. Wel met katten die soms tijdens de zoomies via de gordijnen omhoog klimmen DIRECT NAAST de krabpaalgrapjassen. Ik koop dus eigenlijk nooit dure gordijnen en accepteer dat ik ze een keer in de zoveel tijd moet vervangen.
Da's in de woonkamer overigens, ze mogen hier niet in mn slaapkamer. Heb je rails of roede? Indien roede zou je voor een tientje bij Action een velvet gordijn kunnen halen en even uitproberen
Ik heb een rail hangen. Ik heb de gordijnen van de vorige bewoners overgenomen, maar die zijn aardig versleten. Dus vandaar nieuwe gordijnen.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Fluweel schijnt er goed tegen te kunnen, al heb ik daar geen eigen ervaring mee. Wel met katten die soms tijdens de zoomies via de gordijnen omhoog klimmen DIRECT NAAST de krabpaalgrapjassen. Ik koop dus eigenlijk nooit dure gordijnen en accepteer dat ik ze een keer in de zoveel tijd moet vervangen.
Da's in de woonkamer overigens, ze mogen hier niet in mn slaapkamer. Heb je rails of roede? Indien roede zou je voor een tientje bij Action een velvet gordijn kunnen halen en even uitproberen
Klopt, maar op die webshops staat ook specifieke informatie, waar je ook antwoorden vindt.quote:Op maandag 29 januari 2024 06:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lamellen wil ik echt niet, want lelijk en houdt amper zon licht tegen. Ik slaap op slaapkamer. Je Google link geeft gewoon webshops aan.
Beste, en goedkoopste graagquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:56 schreef Cue_ het volgende:
Wat is de beste voerbak met chip erin die jullie gebruiken?
Dar zal dan de Surefeed zijn denk ik?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Beste, en goedkoopste graag![]()
Wij zitten er ook over te denken om hiermee te beginnen maar hebben er vier. Vanuit de DA was er eentje van 110 benoemd. Dat zou dan 440 worden.
Wat zou kunnen werken:quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dar zal dan de Surefeed zijn denk ik?
Prijzig grapje inderdaad, maar mijn twee gebruikers zijn er blij mee. En ik dus ook.
Heb nog naar andere bakken op chip gekeken maar daar was een jaar of twee geleden weinig in te vinden.
Misschien dat je via marktplaats een paar tweedehandsjes kunt vinden. Ze zijn makkelijk om te programmeren op jouw katten.
Ik zit nu nog altijd te wachten op een voerbak met chip én portie timer. Zodat ik tijdens vakanties of lange dagen buitenshuis voor een dag (of twee) per kat porties op de juiste tijden kan laten serveren.
Maar die optie is er niet. Het is óf portie (waarbij brutale veelvraat zich vol vreet en de ander niks krijgt) óf chip (waarbij veelvraat haar portie uit haar Surefeed opschrokt en langzame eter zich gedurende de dag naar behoefte uit zijn Surefeed bedient).
Ja ze zijn prijzig. Mar ik heb er maar eentje nodig. Enkel voor de oudste kat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Beste, en goedkoopste graag![]()
Wij zitten er ook over te denken om hiermee te beginnen maar hebben er vier. Vanuit de DA was er eentje van 110 benoemd. Dat zou dan 440 worden.
Ah, dat probleem heb ik hier ook. 1 kat moet afvallen en op urinary voer. Ik dacht 3 bakken te moeten kopen maar ben er achter gekomen dat ze niet op het dressoir kan komen. Nu krijgen de andere 2 op het dressoir te eten en zij krijgt het op de grond. Portie is zo klein dat ze het meteen op eet.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja ze zijn prijzig. Mar ik heb er maar eentje nodig. Enkel voor de oudste kat.
Prijs maakt dan niet echt uit voor mij. Zolang hij maar functioneert
Ook al bedacht, maar dat gaat mijn niet zo snuggere langzaam-eter niet snappen denk ik. En slimme veelvraat weet dan vast een manier om zich samen met hem door het luik te wurmenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:02 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Wat zou kunnen werken:
Maak 2 ruime kisten. Plaats een chipkattenluik in een wand van de kist. Zet in de kist een voerbak die porties serveert.
Het snel eten is niet het enige probleem, ook de portie verdeling over de dag.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Enne @:Cat-astrophe, een surefeed voor langzame eter (die dan rustig verspreid kan eten) en een voermachine voor veelvraat (die heus dan eerder wat daaruit komt opeet dan andere kat) zodat die verplicht verspreid eten krijgt?
Dan kan alleen niet voor meerdere dagen, hoewel langzame kat misschien ook best zn brokjes over twee dagen kan verspreiden bij goed vol bakje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |