abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2024 @ 01:58:55 #176
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212209156
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 09:47 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Als het weer beter wordt zal ze vast weer meer naar buiten gaan en dan zullen haar nagels ook meer slijten.
De guillotine nageltang is inmiddels in huis en elke dag knippen we 2 a 4 nagels. Dat is gebeurd voor ze doorheeft wat ik aan het doen ben en het gaat beste goed. *O*
Okay, fijn te horen (ehm lezen)! En hey Valentijn101... ik ga er maar vanuit dat je wat sarcastisch bent met die 2 tot 4 nagels per dag die je afknipt.

Ook als het niet sarcastisch is, wil ik het niet lezen noch horen.
  maandag 29 januari 2024 @ 02:06:01 #177
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212209164
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ben toe aan aan nieuwe gordijnen. Ik heb twee schuifpuien, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Welke stof gordijnen kunne redelijk tegen kattennagels. Er hangt af en toe kat in de gordijnen. Ik heb hem proberen af te leren. Hij wil gewoon echt niet luisteren.
Op google zul je ongetwijfeld veel tips kunnen krijgen met "kat bestendige gordijnen."

Ik heb het alvast voor jou gezocht.

Resultaten: https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8

En deze, wanneer je echt gordijnen wilt en geel lamellen of luxaflex.https://yerga.be/blog/dez(...)r-kattenliefhebbers/
pi_212209349
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 01:58 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Okay, fijn te horen (ehm lezen)! En hey Valentijn101... ik ga er maar vanuit dat je wat sarcastisch bent met die 2 tot 4 nagels per dag die je afknipt.

Ook als het niet sarcastisch is, wil ik het niet lezen noch horen.
Nee hoor, dat bedoel ik heel serieus. Ik denk dat alle nagels ineens knippen te veel stress bezorgd. Als ik iedere dag een paar nageltjes doe is dat heel snel en zonder stress gebeurt. Zo kan ze er aan wennen en kan ik in de toekomst meer nagels in een keer knippen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 06:43:06 #179
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212209371
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 02:06 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Op google zul je ongetwijfeld veel tips kunnen krijgen met "kat bestendige gordijnen."

Ik heb het alvast voor jou gezocht.

Resultaten: https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8

En deze, wanneer je echt gordijnen wilt en geel lamellen of luxaflex.https://yerga.be/blog/dez(...)r-kattenliefhebbers/
Lamellen wil ik echt niet, want lelijk en houdt amper zon licht tegen. Ik slaap op slaapkamer. Je Google link geeft gewoon webshops aan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212210616
Misschien niet wat je zoekt,maar wat zou de rede zijn dat je kat in de gordijnen klimt?

Zoekt hij hoge plekjes, wil hij gewoon wild door de kamer razen?
Wil hij zijn nagels scherpen?
Wil hij daar uit het raam kijken?

Je zou het ook met een omweg kunnen oplossen voordat je nieuwe gordijnen gaat kopen ^O^
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 10:07:12 #181
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212210644
Genoeg hoge plekjes. Hij zit gewoon in zo'n zoomie.bui en dat hangt hij erin. Hij springt gewoon op mijn kasten.

Mijn andere kat doet dat niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door ESF1Gamer op 29-01-2024 10:31:21 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_212210940
Fluweel schijnt er goed tegen te kunnen, al heb ik daar geen eigen ervaring mee. Wel met katten die soms tijdens de zoomies via de gordijnen omhoog klimmen DIRECT NAAST de krabpaal :+ grapjassen. Ik koop dus eigenlijk nooit dure gordijnen en accepteer dat ik ze een keer in de zoveel tijd moet vervangen.

Da's in de woonkamer overigens, ze mogen hier niet in mn slaapkamer. Heb je rails of roede? Indien roede zou je voor een tientje bij Action een velvet gordijn kunnen halen en even uitproberen :)
  maandag 29 januari 2024 @ 11:13:45 #183
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_212211300
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Fluweel schijnt er goed tegen te kunnen, al heb ik daar geen eigen ervaring mee. Wel met katten die soms tijdens de zoomies via de gordijnen omhoog klimmen DIRECT NAAST de krabpaal :+ grapjassen. Ik koop dus eigenlijk nooit dure gordijnen en accepteer dat ik ze een keer in de zoveel tijd moet vervangen.

Da's in de woonkamer overigens, ze mogen hier niet in mn slaapkamer. Heb je rails of roede? Indien roede zou je voor een tientje bij Action een velvet gordijn kunnen halen en even uitproberen :)
De Action heeft inderdaad prima gordijnen voor weinig geld. Ze overleven ook in het studentenhuis van mijn dochter prima :+ Ook nog vrij simpel in te korten.

Wij zijn dus wel bewust voor (houten) luxaflex gegaan, nadat onze kat de vrij dunne, stoffen plissé-gordijnen op meerdere plekken doorboord had met zijn nageltjes. Hij deed het niet met opzet, maar dan zat er een vlieg achter en die móest hij uiteraard vangen :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 12:25:05 #184
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212212004
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik heb een rail hangen. Ik heb de gordijnen van de vorige bewoners overgenomen, maar die zijn aardig versleten. Dus vandaar nieuwe gordijnen.

Ik ben blij dat ektorp stoel en bank heb, dan kan ik de hoezen van verwisselen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 30 januari 2024 @ 01:58:23 #185
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212220352
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 06:43 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Lamellen wil ik echt niet, want lelijk en houdt amper zon licht tegen. Ik slaap op slaapkamer. Je Google link geeft gewoon webshops aan.
Klopt, maar op die webshops staat ook specifieke informatie, waar je ook antwoorden vindt.
En Lamellen zijn zo erg niet in de woonkamer. Maar in de slaapkamer wil ik ze zelf ook niet hebben.
Daar moet het zo donker mogelijk zijn, daarom heb ik daar ook oude gordijnen neer gehangen die veel licht wegnemen... maar ook stevig genoeg zijn om klimmende katten te overleven.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 09:56:15 #186
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_212221841
Wat is de beste voerbak met chip erin die jullie gebruiken? :)
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:42:24 #187
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212222256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:56 schreef Cue_ het volgende:
Wat is de beste voerbak met chip erin die jullie gebruiken? :)
Beste, en goedkoopste graag :D

Wij zitten er ook over te denken om hiermee te beginnen maar hebben er vier. Vanuit de DA was er eentje van 110 benoemd. Dat zou dan 440 worden. :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212222328
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wij zitten er ook over te denken om hiermee te beginnen maar hebben er vier. Vanuit de DA was er eentje van 110 benoemd. Dat zou dan 440 worden. :X
Dar zal dan de Surefeed zijn denk ik?
Prijzig grapje inderdaad, maar mijn twee gebruikers zijn er blij mee. En ik dus ook.
Heb nog naar andere bakken op chip gekeken maar daar was een jaar of twee geleden weinig in te vinden.
Misschien dat je via marktplaats een paar tweedehandsjes kunt vinden. Ze zijn makkelijk om te programmeren op jouw katten.

Ik zit nu nog altijd te wachten op een voerbak met chip én portie timer. Zodat ik tijdens vakanties of lange dagen buitenshuis voor een dag (of twee) per kat porties op de juiste tijden kan laten serveren.
Maar die optie is er niet. Het is óf portie (waarbij brutale veelvraat zich vol vreet en de ander niks krijgt) óf chip (waarbij veelvraat haar portie uit haar Surefeed opschrokt en langzame eter zich gedurende de dag naar behoefte uit zijn Surefeed bedient).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212222469
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dar zal dan de Surefeed zijn denk ik?
Prijzig grapje inderdaad, maar mijn twee gebruikers zijn er blij mee. En ik dus ook.
Heb nog naar andere bakken op chip gekeken maar daar was een jaar of twee geleden weinig in te vinden.
Misschien dat je via marktplaats een paar tweedehandsjes kunt vinden. Ze zijn makkelijk om te programmeren op jouw katten.

Ik zit nu nog altijd te wachten op een voerbak met chip én portie timer. Zodat ik tijdens vakanties of lange dagen buitenshuis voor een dag (of twee) per kat porties op de juiste tijden kan laten serveren.
Maar die optie is er niet. Het is óf portie (waarbij brutale veelvraat zich vol vreet en de ander niks krijgt) óf chip (waarbij veelvraat haar portie uit haar Surefeed opschrokt en langzame eter zich gedurende de dag naar behoefte uit zijn Surefeed bedient).
Wat zou kunnen werken:
Maak 2 ruime kisten. Plaats een chipkattenluik in een wand van de kist. Zet in de kist een voerbak die porties serveert. ^O^
  dinsdag 30 januari 2024 @ 11:08:37 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_212222524
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja ze zijn prijzig. Mar ik heb er maar eentje nodig. Enkel voor de oudste kat.

Prijs maakt dan niet echt uit voor mij. Zolang hij maar functioneert
pi_212224812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ja ze zijn prijzig. Mar ik heb er maar eentje nodig. Enkel voor de oudste kat.

Prijs maakt dan niet echt uit voor mij. Zolang hij maar functioneert
Ah, dat probleem heb ik hier ook. 1 kat moet afvallen en op urinary voer. Ik dacht 3 bakken te moeten kopen maar ben er achter gekomen dat ze niet op het dressoir kan komen. Nu krijgen de andere 2 op het dressoir te eten en zij krijgt het op de grond. Portie is zo klein dat ze het meteen op eet.

De surefeed heb ik nieuw het goedkoopst voor ¤135,- kunnen vinden.
pi_212226688
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:02 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Wat zou kunnen werken:
Maak 2 ruime kisten. Plaats een chipkattenluik in een wand van de kist. Zet in de kist een voerbak die porties serveert. ^O^
Ook al bedacht, maar dat gaat mijn niet zo snuggere langzaam-eter niet snappen denk ik. En slimme veelvraat weet dan vast een manier om zich samen met hem door het luik te wurmen :')
Verder zou ik niet weten waar ik twee grote voerkisten netjes kwijt kan.

Ik wacht wel op een charmante makkelijk te snappen publieksversie :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212227213
Enne @Cat-astrophe, een surefeed voor langzame eter (die dan rustig verspreid kan eten) en een voermachine voor veelvraat (die heus dan eerder wat daaruit komt opeet dan andere kat) zodat die verplicht verspreid eten krijgt?

Dan kan alleen niet voor meerdere dagen, hoewel langzame kat misschien ook best zn brokjes over twee dagen kan verspreiden bij goed vol bakje?

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 30-01-2024 22:46:38 ]
pi_212231541
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Enne @:Cat-astrophe, een surefeed voor langzame eter (die dan rustig verspreid kan eten) en een voermachine voor veelvraat (die heus dan eerder wat daaruit komt opeet dan andere kat) zodat die verplicht verspreid eten krijgt?

Dan kan alleen niet voor meerdere dagen, hoewel langzame kat misschien ook best zn brokjes over twee dagen kan verspreiden bij goed vol bakje?
Het snel eten is niet het enige probleem, ook de portie verdeling over de dag.
Ik voer ze twee keer per dag en gedurende de dag (of nacht) gaat de halve dag-portie van langzaam-eter wel op. Geef ik dubbele hoeveelheid, dan gaat dat denk ik ook in de eerste 8 uur op, heeft hij de andere 16 uur niks.

Mevrouw veelvraat kan dan wel lekker haar voer op haar tijden wegnommen en dat vind ik sneu voor hem, want zij zal echt niks voor hem laten liggen. En voor zijn maag ook niet ideaal, als hij lang droog staat.

Komt nog bij dat ik vers vlees voer. In de winter zou ik dat best voor de hele dag in porties klaar kunnen zetten. In de zomer is dat een minder strak plan. Of ik moet het uitkienen met bevroren porties of iets met een koelelement.

Kortom: ik heb twee machines op chip nodig, die porties over de dag kunnen verdelen mét koelelement _O-

Of ik koester mijn catsit netwerk wat twee keer per dag binnen loopt tijdens vakanties (hoeven alleen te voeren, want mijn duo vindt bezoek vooral STOM) en zorg dat ik de andere dagen zo min mogelijk 14 uur achter elkaar van huis ben. Tot dusver werkt dat scenario gelukkig. Stuk goedkoper ook :+

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb de voersituatie van mijn katten buitengewoon ingewikkeld ingericht :')

Al heeft je suggestie van combi van surefeeder en portie feeder me aan het denken gezet.
Als ik een manier kan verzinnen waarop veelvraat aan de portiefeeder gaat, zou ik de langzaam eter haar surefeeder erbij kunnen geven zodat hij meer voer tot zijn beschikking heeft. En dan kijken hoe snel dat opgaat.
Dan alleen nog het koelingsprobleem oplossen.

En .. kleinigheid… twee oude katten ‘herprogrammeren’ :X
pi_212240032
Ik heb ook een snelle eter en een langzame eter. Ik heb daarom twee voermachines, die tegelijk staan ingesteld. Zodra het klepje open gaat komen ze meteen aangesprint. En ik geef expres uit de machine kleine porties, het is 5-7 gram (brokjes) ongeveer, bij zo'n kleine hoeveelheid zit er nog niet een zodanig eetsnelheidverschil in dat broer van hem kan jatten. Maar mijn huidige machine kan geen natvoer of koelelement in. In mn vorige wel, maar die draaiden ondanks op zelfde moment tijd instellen en zelfde voertijdstip, toch niet helemaal tegelijk, waardoor dat net niet helemaal zo uitpakte als met mn huidige :+ en daar zaten ook maar vier vakjes in, dus als je dan meer kleine porties wil voeren moet het best snel weer bijgevuld.

Wie weet komen ze ooit nog een keer met een combinatie van de twee haha, maar anders is er mss toch iets te bedenken met een combinatie. Of inderdaad gewoon je netwerk het laten regelen ;)
pi_212295419
Volgens mij voeren er hier meer animonda carny, dus tip: op zooplus is er nu 20% korting!! Zoek animonda carny op en klik eronder 'ja, ik wil 20% korting' aan! 12x 400g blikken is dan ¤20,39.
@Lucky_Strike
Oh, en als je de app installeert, krijg je vandaag nog extra korting (¤5 of ¤8 afhankelijk van je bestelbedrag)!

[ Bericht 16% gewijzigd door vlindertje89 op 04-02-2024 16:32:29 ]
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:12:56 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_212421536
Mijn Surefeed is in huis. Moest even zoeken (online) naar de juiste instelling, maar hij werkt zoals hij moet werken.
De kat is er volgens mij ook blij mee, want hij eet nu mooi door de dag heen kleine beetjes.
De jongste kat heb ik er nog niet bij in de buurt gezien, maar meestal is die pas beneden als wij boven zijn. Dus allemaal geen probleem met eten jatten enzo (had ik ook niet verwacht)
Al met al ben ik er blij mee :)
pi_212464385
Heeft iemand hier ervaring met een 'inwonende' oppas?

Wil voor het eerst sinds lange tijd/sinds ik een kat heb weer een paar dagen weg. Heb de zoon van een vriendin bereid gevonden om tijdens mijn vakantie in mijn huis te verblijven. Niet dat hij constant binnen bij mij kat moet blijven (hij slaapt hier dan wel, eten geven, kattenbak schoon houden en natuurlijk wat aandacht geven). Voor de rest zal hij zijn eigen ding doen. Ik heb dat graag omdat dit dus de eerste keer is dat ik meerdere dagen weg zal zijn. Sinds hij hier is (december 2020) slaapt mijn kat iedere nacht op mijn benen O+ dus vind het te spannend om hem nu ineens een week iedere nacht alleen te laten. Misschien overdrijf ik maar het voelt gewoon niet goed

Maar nu mijn vraag, wat is een redelijk bedrag als vergoeding aan de oppas? Wie heeft hier eerder mee te maken gehad?

[ Bericht 4% gewijzigd door JaneDoe op 17-02-2024 11:34:22 ]
pi_212464419
Oeps!
pi_212585603
Hallo kattenvrienden,
mijn dames gaan binnenkort gesteriliseerd worden. Ze zijn om en nabij 7 maand dan en niet bijzonder groot.
Nu vraag ik me af of ik ze elk in hun eigen vervoersmand ga doen of gewoon bij elkaar.
Ze zijn zusjes en goed op elkaar afgestemd dus ik dacht misschien is het wel fijn als ze met elkaar in 1 mand zijn, voor de comfort en veiligheidsgevoel. Maar misschien is het ook goed als ze ieder hun eigen mand hebben voor bijvoorbeeld de hechtingen achteraf?

Iemand ideeën? Het is zo'n curver mand, vrij groot ook voor reismanden.

Ze zijn overigens totaal geen ramp om in de mand te doen, laten het makkelijk toe, vooral met lekkers of speeltjes.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')