Wat ik tot nu toe gevonden heb:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nagelknipper voor een van onze katten. Nu zie ik dat er veel verschillende modellen zijn. Schaarvormig, tangvormig. Welke zijn het beste?
Ik heb gewoon zo’n cheape schaar en die is al 12 jaar prima. 2 katten, 36 nageltjes.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:49 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
Volgens mij zijn Guillotine Nageltangen het meest geschikt voor kattennagels.
Maar als ik de reviews lees valt de kwaliteit van de veel tangen zwaar tegen. Kan iemand me een goede aanraden? Mag een professionele zijn. (graag zelfs)
Same. Gewoon de eerste beste die ik destijds bij de dierenwinkel vond. 1 kat, 16 jaar. Dat ding kan nog wel 16 jaar mee.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zo’n cheape schaar en die is al 12 jaar prima. 2 katten, 36 nageltjes.
Nee, nog niet, maar ik heb wel de verzekeringspapieren weer gevonden, dus dat gaat deze maand wel gebeuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:29 schreef SEMTEX het volgende:
Men wat een verhaal... maareh, ben je nu dan eindelijk van die verzekering af?
Niet te snel oordelen. Ik heb de verzekeringspapieren ingevuld, en ook erbij gezet dat deze kater dood ge-euthaniseerd was.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het uitbetalen van een declaratie die je indient staat los van het laten doorlopen van een verzekering.
Of de declaratie die Also heeft ingediend wel of niet vergoed zou moeten worden, dat weet ik niet.
Maar daarmee stopt je verzekering toch niet? Die blijven premie innen. Tot jijzelf de verzekering opzegt. Overlijden van de verzekeringsgerechtigde ( de poes ) moet je zelf melden, een verzekeraar krijgt daar niet automatisch bericht van. En in de voorwaarden staat vaak dat dat met een overlijdens verklaring van de dierenarts moet, een rekening van euthanasie is niet voldoende.
Zo te lezen is dat niet gebeurd, liep de machtiging dus door en en kwam deze user daar erg laat achter.
Euthanasie is altijd verzekerd als de dierenartsen een dier niet meer konden redden en zelf aangeven dat de kat niet meer gered kan worden. En geen enkele dierenarts zal een kat euthanasie geven, als ze nog te redden zijn. Dat mogen ze zelfs niet! Dus alleen als een kat niet meer te redden is, en alleen maar zou lijden wordt euthanasie toegepast. En als een dier uit zijn lijden verlost wordt zijn dat ook medische kosten.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ligt een beetje aan de verzekeraar. Bij die waar ik nu zit, is de rekening van euthanasie indienen wel voldoende om voor hen automatisch de verzekering te beëindigen, maar dat is een verzekeraar die nog niet bestond toen hij zijn katten verzekerde, dus dat zal hem niet geweest zijn. Dus waarschijnlijk inderdaad gewoon niet goed de polisvoorwaarden gelezen hebben en dat nu afschuiven op de verzekeraar.
Ik neem aan dat jouw katten binnenkatten zijn? Want buiten-katten (mits ook vaak op een harde ondergrond lopende) hebben geen nagelknippers nodig. Die slijten vanzelf.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nagelknipper voor een van onze katten. Nu zie ik dat er veel verschillende modellen zijn. Schaarvormig, tangvormig. Welke zijn het beste?
En wat heeft het dikgedrukte deel precies met mijn post te maken? Ik zeg toch nergens dat euthanasie niet gedekt zou zijn oid? Ik zeg alleen dat het indienen van de rekening van Euthanasie niet altijd automatisch inhoudt dat de polis opgezegd wordt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:26 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Euthanasie is altijd verzekerd als de dierenartsen een dier niet meer konden redden en zelf aangeven dat de kat niet meer gered kan worden. En geen enkele dierenarts zal een kat euthanasie geven, als ze nog te redden zijn. Dat mogen ze zelfs niet! Dus alleen als een kat niet meer te redden is, en alleen maar zou lijden wordt euthanasie toegepast. En als een dier uit zijn lijden verlost wordt zijn dat ook medische kosten.
P.S. Ik schuif niets af. Zou ik de policy niet goed gelezen hebben, dan zou ik sowieso een reactie gekregen hebben.
Maar zelf dat niet gekregen.
Wat ik dan nu niet snap is, dat alle schuld op mij gegooid wordt.Nog even een schop na geven.
Allereerst, jij hebt hebt deze tekst vetgedrukt, uit mijn reactie. Geen probleem verder zolang elke lezer maar begrijpt dat ik dit niet zelf vetgedrukt heb.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
En wat heeft het dikgedrukte deel precies met mijn post te maken? Ik zeg toch nergens dat euthanasie niet gedekt zou zijn oid? Ik zeg alleen dat het indienen van de rekening van Euthanasie niet altijd automatisch inhoudt dat de polis opgezegd wordt.
Nee, ik heb 3 katten die dag en nacht naar buiten kunnen. 1 ervan gaat met koud weer weinig naar buiten en daardoor slijten haar nagels niet genoeg.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:34 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw katten binnenkatten zijn? Want buiten-katten (mits ook vaak op een harde ondergrond lopende) hebben geen nagelknippers nodig. Die slijten vanzelf.
Okay, ja dat kan ik begrijpen. ;Yquote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:38 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nee, ik heb 3 katten die dag en nacht naar buiten kunnen. 1 ervan gaat met koud weer weinig naar buiten en daardoor slijten haar nagels niet genoeg.
Hier is de situatie idd anders. Ik woon direct naast een bos waar heerlijk kunnen lopen, graven en hun energie kwijt kunnen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 01:16 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Okay, ja dat kan ik begrijpen. ;Y
Zelf ben ik met al mijn katten zo snel als mogelijk wezen wandelen (ongelijnd) om in elk geval de weg te kennen naar huis. In alle rust de geurtjes te leren kennen van de buurt, om referentiepunten te herkennen.
Nu woon ik in een wijk met vooral stenen voortuinen. En natuurlijk zijn ook de straten grotendeels besteent.
Maar het leukste was dat al mijn katten nu en in het verleden, maar wat graag met mij een blokje om gingen. En zelfs de kat die niet van de kou was.. toch op die wandelingen maar wat graag mee ging. Want hey... dat was toch de veiligste manier om de rest van de buurt te verkennen zonder bang te hoeven zijn voor andere Alfa buurt katers
Want ik was er om ze beschermen, en ze was een van de 5 die mee liepen. Soms zelfs een van de 7 (soms liepen er twee buurkatten mee... maar dan liepen ze wel altijd op steen.
En ja, de achtertuinen waren afgezet met schuttingen, dus daar kwamen ze zelden binnen.
Hoe dan ook, zelfs de grootste koukleumen onder mijn katten, liepen hun dagelijks rondje maar wat graag mee.
Okay voor mij zou een rondje 3 minuten duren, maar met de katten werd het al snel 10 minuten. Genoeg tijd om hun nageltjes te laten slijten... en daarnaast heb ik in mijn hele woning laminaat. Niet perfect, maar altijd (voor de nagels van een kat) beter dan tapijt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, In elk geval zijn dat mijn ervaringen. Maar goed ik woon in een "open hofje" waar de verkeerssituatie niet echt uitnodigt om harder dan 30 km per uur te rijden.
Jouw situatie kan natuurlijk anders zijn.
Dan heb je het inderdaad beter voor elkaar dan ik.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:59 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hier is de situatie idd anders. Ik woon direct naast een bos waar heerlijk kunnen lopen, graven en hun energie kwijt kunnen.
Als het weer beter wordt zal ze vast weer meer naar buiten gaan en dan zullen haar nagels ook meer slijten.quote:Op zondag 28 januari 2024 01:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Dan heb je het inderdaad beter voor elkaar dan ik.. Behalve dan misschien voor de nagels van die ene kat van jou. Persoonlijk vind ik dat natuurlijke slijtage van de nagels van een kat te prefereren is boven een stuk gereedschap als een schaar of vijl, omdat dit de natuurlijke manier is. Maar ik respecteer evenwel ook jouw aanpak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |