abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 januari 2024 @ 09:29:31 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212011133
Men wat een verhaal... maareh, ben je nu dan eindelijk van die verzekering af?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212013945
Het uitbetalen van een declaratie die je indient staat los van het laten doorlopen van een verzekering.
Of de declaratie die Also heeft ingediend wel of niet vergoed zou moeten worden, dat weet ik niet.
Maar daarmee stopt je verzekering toch niet? Die blijven premie innen. Tot jijzelf de verzekering opzegt. Overlijden van de verzekeringsgerechtigde ( de poes ) moet je zelf melden, een verzekeraar krijgt daar niet automatisch bericht van. En in de voorwaarden staat vaak dat dat met een overlijdens verklaring van de dierenarts moet, een rekening van euthanasie is niet voldoende.
Zo te lezen is dat niet gebeurd, liep de machtiging dus door en en kwam deze user daar erg laat achter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212014496
Ligt een beetje aan de verzekeraar. Bij die waar ik nu zit, is de rekening van euthanasie indienen wel voldoende om voor hen automatisch de verzekering te beëindigen, maar dat is een verzekeraar die nog niet bestond toen hij zijn katten verzekerde, dus dat zal hem niet geweest zijn. Dus waarschijnlijk inderdaad gewoon niet goed de polisvoorwaarden gelezen hebben en dat nu afschuiven op de verzekeraar.
pi_212039865
Hallo. Een aantal van jullie zullen mijn topic wel hebben gezien maar mijn oude kat is ingeslapen en ik heb nu 2 kittens van 5 maanden.

Nu ze wat meer gesetteld zijn wil ik kijken hoe ik ze goed op kan voeden.
Ik heb wat vragen, als jullie ergens antwoord op hebben of tips voor kittens in het algemeen, quote me gerust :)

1. Wat voor kittenvoer is het beste? Mijn oude kat zat ooit op applaws graanvrij voer maar kreeg blaasontsteking en zat daarna op hill prescription. Ik ben ook wel bereid om beide nat en droog te geven, vers is alleen niet zon optie.
2. Wat is handig om ze aan te leren nu ze nog jong zijn? Zoals tuigjes, krabben op de krabpaal, die dingen horen makkelijker te zijn aan te leren als ze jong zijn toch?
3. Al deels beantwoord in dit topic maar is een huisdierenverzekering het waard of kan ik beter elke maand iets op de spaarrekening voor ze zetten?
4. Iemand ervaring met je balkon katproof maken? Welke merken kattennetten zijn goed? Is het erg moeilijk?
5. Mijn oudere kat had speciaal dieetvoer (hills prescription diet c/d stress) en medicatie voor zijn te snelle schildklier waar ik net nieuwe voor gehaald had voor hij overleed. Ik zou het graag aan iemand willen geven die het nodig heeft, het asiel waar de kittens vandaan kwamen wou het niet omdat de zak al open is (zit nog 10 kg van de 12 kg in). Iemand een idee waar ik het eventueel kan doneren?
Edit: mocht een fokker meelezen die een van de twee of allebei gebruikt, dm me, als jij de verzendkosten betaald stuur ik het op.

En nogmaals, alle advies is welkom :)
Twiddel
pi_212040555
Nummer 5 de dierenambulance was er hier blij mee
4: wij hadden in de tuin schrikdraad maar dat is anders op een balkon. Ik heb wel afgesloten balkons gezien er is een site speciaal voor katten rennen ed. Ik zie ook wel filmpjes van katten met een tuigje waar dan een pollepel ingestoken is zodat ze niet door de spijlen kunnen. Natuurlijk niet 100% proof.
1. Wij hebben royal canin. Hills moeten ze niet. Purina en proplan vinden ze ook lekker hebben ze alleen veel meer van nodig.
3. Wij hebben het wel. Wij hebben raskatten en na een met alleen maar trouble heb ik alle volgende meteen verzekerd.
2. Als ze ergens krabde waar het niet mocht. Zei ik foei en zette ze op de krabplek neer. Daar catnip opspuiten wil wel helpen

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 15-01-2024 19:44:32 ]
pi_212040557
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten een foto is altijd leuk O-)
pi_212040966
2. Al laten wennen aan bepoteld worden. Oortjes kijken. In bekje kijken, nageltjes nakijken en dat soort dingen. ^O^

Zet de transportmand ergens op een fijne plek met een dekentje/ handdoekje erin zodat het een fijn plekje om te dutten is. (deurtje open laten) Dan is het geen eng ding als ze er een keer in moeten naar de dierenarts.

Maar als je al een kat hebt gehad wist je dit waarschijnlijk al. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_212044210
1. Ik ben erg tevreden over natvoer van animonda carny (van bitiba.nl), hebben ook voor kittens. En ook erg tevreden over purizon brokjes, maar daarbij heb ik geen ervaring met de kitten varianten. Ik heb toen ze nog kittens waren applaws en iams gevoerd, deden ze het ook prima op.
2. Tandenpoetsen! Scheelt echt in de kosten later voor gebitsreinigingen als je elke dag de tandjes even kunt poetsen. En aan hun pootjes/nageltjes zitten voor als je later zou moeten knippen, en wat valentijn101 inderdaad ook al noemt.
3. Ik heb er sinds een week eentje. Mijn katten zijn nu 5.5 en hebben gebitten die gevoelig zijn voor tandsteen. Ik denk dat ik het nu niet zou doen als ze nog kittens waren. Blijven ze binnen? Dan loop je in elk geval geen risico op aanrijdingen oid, dat scheelt al veel.
4. Ik heb ervaring met een kattennet van bitiba (deze) maar dan in een "hor"deur bij mijn achterdeur. Dat werkt prima, maar geen ervaring in er een balkon mee catproof maken.
5. Misschien op marktplaats of facebookgroep zetten als dierenambulance het ook niet wil hebben? Of bij je dierenarts vragen of zij weten of iemand anders daar er misschien iets aan zou hebben?
pi_212049286
Ik ben op zoek naar een nagelknipper voor een van onze katten. Nu zie ik dat er veel verschillende modellen zijn. Schaarvormig, tangvormig. Welke zijn het beste?
pi_212156706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nagelknipper voor een van onze katten. Nu zie ik dat er veel verschillende modellen zijn. Schaarvormig, tangvormig. Welke zijn het beste?
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
Volgens mij zijn Guillotine Nageltangen het meest geschikt voor kattennagels.
Maar als ik de reviews lees valt de kwaliteit van de veel tangen zwaar tegen. Kan iemand me een goede aanraden? Mag een professionele zijn. (graag zelfs)
pi_212159265
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:49 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
Volgens mij zijn Guillotine Nageltangen het meest geschikt voor kattennagels.
Maar als ik de reviews lees valt de kwaliteit van de veel tangen zwaar tegen. Kan iemand me een goede aanraden? Mag een professionele zijn. (graag zelfs)
Ik heb gewoon zo’n cheape schaar en die is al 12 jaar prima. 2 katten, 36 nageltjes.
pi_212159347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:03 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik heb gewoon zo’n cheape schaar en die is al 12 jaar prima. 2 katten, 36 nageltjes.
Same. Gewoon de eerste beste die ik destijds bij de dierenwinkel vond. 1 kat, 16 jaar. Dat ding kan nog wel 16 jaar mee.
Spoilers!
pi_212161718
Ik heb een tangetje,zo een met een rond oog.
Mijn katten zijn al ouder en hun achternagels zijn soms wat dikker.
Een dun schaartje kan dan de nagel laten splijten wat erg pijnlijk kan zijn.
Zo'n tangetje knipt mooier af, minder kans op splijten.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 00:07:01 #164
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212171664
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 09:29 schreef SEMTEX het volgende:
Men wat een verhaal... maareh, ben je nu dan eindelijk van die verzekering af?
Nee, nog niet, maar ik heb wel de verzekeringspapieren weer gevonden, dus dat gaat deze maand wel gebeuren.

P.S., sorry voor de late reactie... maar mijn huidige chromebook was een week of 2 geleden ook "out of order."
Pas vandaag ben ik weer online.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 00:19:25 #165
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212171746
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het uitbetalen van een declaratie die je indient staat los van het laten doorlopen van een verzekering.
Of de declaratie die Also heeft ingediend wel of niet vergoed zou moeten worden, dat weet ik niet.
Maar daarmee stopt je verzekering toch niet? Die blijven premie innen. Tot jijzelf de verzekering opzegt. Overlijden van de verzekeringsgerechtigde ( de poes ) moet je zelf melden, een verzekeraar krijgt daar niet automatisch bericht van. En in de voorwaarden staat vaak dat dat met een overlijdens verklaring van de dierenarts moet, een rekening van euthanasie is niet voldoende.
Zo te lezen is dat niet gebeurd, liep de machtiging dus door en en kwam deze user daar erg laat achter.
Niet te snel oordelen. Ik heb de verzekeringspapieren ingevuld, en ook erbij gezet dat deze kater dood ge-euthaniseerd was.
Keurig op de post gedaan, 2 of 3 dagen daarna, inclusief de rekening.

Wat meer had ik kunnen doen, op dat moment?
Geen idee wat er gebeurd is, en nee ik ga er niet vanuit dat er opzet in het spel is van de verzekeraar. Maar ze hadden mijn bankrekeningnummer, want van dierenartskosten die poes die eerder overleed, hebben ze wel overgemaakt. En ik heb ze tegelijkertijd verzekerd. Maar goed, het kan mis gegaan zijn bij de de posterijen... het kan misgegaan zijn bij de verzekeraar ( of wel mijn envelope incl de nota zijn zoekgeraakt) in het kantoor of weet ik veel wat er gebeurt is.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 00:26:34 #166
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212171796
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ligt een beetje aan de verzekeraar. Bij die waar ik nu zit, is de rekening van euthanasie indienen wel voldoende om voor hen automatisch de verzekering te beëindigen, maar dat is een verzekeraar die nog niet bestond toen hij zijn katten verzekerde, dus dat zal hem niet geweest zijn. Dus waarschijnlijk inderdaad gewoon niet goed de polisvoorwaarden gelezen hebben en dat nu afschuiven op de verzekeraar.
Euthanasie is altijd verzekerd als de dierenartsen een dier niet meer konden redden en zelf aangeven dat de kat niet meer gered kan worden. En geen enkele dierenarts zal een kat euthanasie geven, als ze nog te redden zijn. Dat mogen ze zelfs niet! Dus alleen als een kat niet meer te redden is, en alleen maar zou lijden wordt euthanasie toegepast. En als een dier uit zijn lijden verlost wordt zijn dat ook medische kosten.

P.S. Ik schuif niets af. Zou ik de policy niet goed gelezen hebben, dan zou ik sowieso een reactie gekregen hebben.
Maar zelf dat niet gekregen.

Wat ik dan nu niet snap is, dat alle schuld op mij gegooid wordt. :N Nog even een schop na geven. :N
  vrijdag 26 januari 2024 @ 00:34:49 #167
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212171839
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik neem aan dat jouw katten binnenkatten zijn? Want buiten-katten (mits ook vaak op een harde ondergrond lopende) hebben geen nagelknippers nodig. Die slijten vanzelf.
pi_212171939
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 00:26 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Euthanasie is altijd verzekerd als de dierenartsen een dier niet meer konden redden en zelf aangeven dat de kat niet meer gered kan worden. En geen enkele dierenarts zal een kat euthanasie geven, als ze nog te redden zijn. Dat mogen ze zelfs niet! Dus alleen als een kat niet meer te redden is, en alleen maar zou lijden wordt euthanasie toegepast. En als een dier uit zijn lijden verlost wordt zijn dat ook medische kosten.

P.S. Ik schuif niets af. Zou ik de policy niet goed gelezen hebben, dan zou ik sowieso een reactie gekregen hebben.
Maar zelf dat niet gekregen.

Wat ik dan nu niet snap is, dat alle schuld op mij gegooid wordt. :N Nog even een schop na geven. :N
En wat heeft het dikgedrukte deel precies met mijn post te maken? Ik zeg toch nergens dat euthanasie niet gedekt zou zijn oid? Ik zeg alleen dat het indienen van de rekening van Euthanasie niet altijd automatisch inhoudt dat de polis opgezegd wordt.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 01:44:51 #169
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212172045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 00:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
En wat heeft het dikgedrukte deel precies met mijn post te maken? Ik zeg toch nergens dat euthanasie niet gedekt zou zijn oid? Ik zeg alleen dat het indienen van de rekening van Euthanasie niet altijd automatisch inhoudt dat de polis opgezegd wordt.
Allereerst, jij hebt hebt deze tekst vetgedrukt, uit mijn reactie. Geen probleem verder zolang elke lezer maar begrijpt dat ik dit niet zelf vetgedrukt heb. :X

Ik heb in elk geval alle informatie aan de verzekeraar verzonden... en dat heb ik hier ook op Fok! neer gepend.

Als 20 jarige heb ik al geleerd dat ik er beter aan doe om niets te overdrijven, en even later ook om niets te onderschatten/ onderdrijven, wanneer dit een woord was!

En daar heb ik me telkens meer aangehouden.
pi_212172808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 00:34 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Ik neem aan dat jouw katten binnenkatten zijn? Want buiten-katten (mits ook vaak op een harde ondergrond lopende) hebben geen nagelknippers nodig. Die slijten vanzelf.
Nee, ik heb 3 katten die dag en nacht naar buiten kunnen. 1 ervan gaat met koud weer weinig naar buiten en daardoor slijten haar nagels niet genoeg.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 01:16:22 #171
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212183909
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 08:38 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nee, ik heb 3 katten die dag en nacht naar buiten kunnen. 1 ervan gaat met koud weer weinig naar buiten en daardoor slijten haar nagels niet genoeg.
Okay, ja dat kan ik begrijpen. ;Y
Zelf ben ik met al mijn katten zo snel als mogelijk wezen wandelen (ongelijnd) om in elk geval de weg te kennen naar huis. In alle rust de geurtjes te leren kennen van de buurt, om referentiepunten te herkennen.
Nu woon ik in een wijk met vooral stenen voortuinen. En natuurlijk zijn ook de straten grotendeels besteent.

Maar het leukste was dat al mijn katten nu en in het verleden, maar wat graag met mij een blokje om gingen. En zelfs de kat die niet van de kou was.. toch op die wandelingen maar wat graag mee ging. Want hey... dat was toch de veiligste manier om de rest van de buurt te verkennen zonder bang te hoeven zijn voor andere Alfa buurt katers
Want ik was er om ze beschermen, en ze was een van de 5 die mee liepen. Soms zelfs een van de 7 (soms liepen er twee buurkatten mee... maar dan liepen ze wel altijd op steen.

En ja, de achtertuinen waren afgezet met schuttingen, dus daar kwamen ze zelden binnen.
Hoe dan ook, zelfs de grootste koukleumen onder mijn katten, liepen hun dagelijks rondje maar wat graag mee.
Okay voor mij zou een rondje 3 minuten duren, maar met de katten werd het al snel 10 minuten. Genoeg tijd om hun nageltjes te laten slijten... en daarnaast heb ik in mijn hele woning laminaat. Niet perfect, maar altijd (voor de nagels van een kat) beter dan tapijt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, In elk geval zijn dat mijn ervaringen. Maar goed ik woon in een "open hofje" waar de verkeerssituatie niet echt uitnodigt om harder dan 30 km per uur te rijden.
Jouw situatie kan natuurlijk anders zijn.
pi_212184910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 01:16 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Okay, ja dat kan ik begrijpen. ;Y
Zelf ben ik met al mijn katten zo snel als mogelijk wezen wandelen (ongelijnd) om in elk geval de weg te kennen naar huis. In alle rust de geurtjes te leren kennen van de buurt, om referentiepunten te herkennen.
Nu woon ik in een wijk met vooral stenen voortuinen. En natuurlijk zijn ook de straten grotendeels besteent.

Maar het leukste was dat al mijn katten nu en in het verleden, maar wat graag met mij een blokje om gingen. En zelfs de kat die niet van de kou was.. toch op die wandelingen maar wat graag mee ging. Want hey... dat was toch de veiligste manier om de rest van de buurt te verkennen zonder bang te hoeven zijn voor andere Alfa buurt katers
Want ik was er om ze beschermen, en ze was een van de 5 die mee liepen. Soms zelfs een van de 7 (soms liepen er twee buurkatten mee... maar dan liepen ze wel altijd op steen.

En ja, de achtertuinen waren afgezet met schuttingen, dus daar kwamen ze zelden binnen.
Hoe dan ook, zelfs de grootste koukleumen onder mijn katten, liepen hun dagelijks rondje maar wat graag mee.
Okay voor mij zou een rondje 3 minuten duren, maar met de katten werd het al snel 10 minuten. Genoeg tijd om hun nageltjes te laten slijten... en daarnaast heb ik in mijn hele woning laminaat. Niet perfect, maar altijd (voor de nagels van een kat) beter dan tapijt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, In elk geval zijn dat mijn ervaringen. Maar goed ik woon in een "open hofje" waar de verkeerssituatie niet echt uitnodigt om harder dan 30 km per uur te rijden.
Jouw situatie kan natuurlijk anders zijn.
Hier is de situatie idd anders. Ik woon direct naast een bos waar heerlijk kunnen lopen, graven en hun energie kwijt kunnen.
  zondag 28 januari 2024 @ 01:38:38 #173
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_212197319
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Hier is de situatie idd anders. Ik woon direct naast een bos waar heerlijk kunnen lopen, graven en hun energie kwijt kunnen.
Dan heb je het inderdaad beter voor elkaar dan ik. :Y. Behalve dan misschien voor de nagels van die ene kat van jou. Persoonlijk vind ik dat natuurlijke slijtage van de nagels van een kat te prefereren is boven een stuk gereedschap als een schaar of vijl, omdat dit de natuurlijke manier is. Maar ik respecteer evenwel ook jouw aanpak. :Y
pi_212198470
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 01:38 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Dan heb je het inderdaad beter voor elkaar dan ik. :Y. Behalve dan misschien voor de nagels van die ene kat van jou. Persoonlijk vind ik dat natuurlijke slijtage van de nagels van een kat te prefereren is boven een stuk gereedschap als een schaar of vijl, omdat dit de natuurlijke manier is. Maar ik respecteer evenwel ook jouw aanpak. :Y
Als het weer beter wordt zal ze vast weer meer naar buiten gaan en dan zullen haar nagels ook meer slijten.
De guillotine nageltang is inmiddels in huis en elke dag knippen we 2 a 4 nagels. Dat is gebeurd voor ze doorheeft wat ik aan het doen ben en het gaat beste goed. *O*
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 10:56:54 #175
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212199090
Ik ben toe aan aan nieuwe gordijnen. Ik heb twee schuifpuien, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Welke stof gordijnen kunne redelijk tegen kattennagels. Er hangt af en toe kat in de gordijnen. Ik heb hem proberen af te leren. Hij wil gewoon echt niet luisteren.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')