[edit, je had zelf de foto al gefixt]quote:Op woensdag 10 april 2024 19:48 schreef Lingue het volgende:
Soms kan ik dat witte pluizige monstertje wel achter het behang plakken. En misschien wel iets vaker dan soms![]()
Even een fotootje van het monster, want dan zie je hoe lief en schattig ze ook kan zijn.
[ afbeelding ]
Ik heb voor Kyara al eerder een heilige birmaan gehad. Lief, aanhankelijk, gezellig. Maar kon ook prima alleen zijn maar had ook wel zo haar aandacht nodig. Allemaal niks mis mee.
Kyara is een klein beetje anders. Die kan echt geen seconde alleen zijn... Zodra ik ook maar uit beeld verdwijn dan begint ze al de boel bij elkaar te schreeuwen en is ze mij blijkbaar kwijt. En dat geschreeuw/gemiauw houdt gewoon niet op totdat we weer in dezelfde ruimte zijn. Dodelijk vermoeiend en ik weet ook vooral niet wat ik er tegen kan doen. Ik negeer het. Als ik in een andere ruimte ben roep ik haar ook als ze zo miauwt, maar dat helpt niks. Gaat ze soms alleen maar harder van miauwen.
Daarnaast wil ze niets liever dan aan mij vastgeplakt zitten. Hartstikke gezellig en leuk en lief. En vaak kan dat ook wel. Maar soms ook niet. Dan ben ik gewoon bezig en kan ze niet op schoot. Nou ook dan is het huis soms te klein. Blijven miauwen. Blijven op de tafel springen wat niet mag. Gaat gewoon voor mijn voeten liggen. Onder mijn stoel waardoor ik die niet meer kan verschuiven. Ze gaat naast mijn stoel op de grond zitten en gaat verder miauwen.
Ze is alleen maar tevreden als ze op schoot zit.![]()
![]()
Valt een kat te leren dat ze niet constant moet miauwen als ik in een andere ruimte ben of als ze even niet op schoot kan?
Ik heb haar inmiddels ook al een half jaar van de slaapkamer geweerd want ze piste alles onderErg ranzig als ze dat op mijn bed doet.
![]()
Ze heeft er ergens vrede mee gekregen en tegelijk ook niet. Want iedere avond blijft ze proberen de slaapkamer op te komen. Ze springt net zo lang tegen de deurklink tot ze die open heeft. En ik heb inmiddels al mijn kant van de deur moeten barricaderen als ik slaap zodat ze niet binnen kan komen. Ook hier weer, zodra ik ook maar licht slaap merkt ze het op en begint het circus weer van vooraf aan...![]()
![]()
Help?Iemand goede tips om dit gedrag om te draaien?
Ze is uit de cattery gegaan omdat ze met andere katten ruzie maakte. Dus dat denk ik niet direct. Ze kon het alleen met haar eigen kittens goed vinden. Daar maakte ze geen ruzie mee.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:25 schreef F_r het volgende:
Is ze alleen? Kan zijn dat ze een maatje mist?
Misschien kun je met het asiel overleggen over het terug brengen als het niet matcht? Of misschien is een hond of konijn een optie? Een kennis van mij heeft een kat en een chihuahua achtig pietepeuterig hondje die beide gebruik maken van de kattenbak en het kattenluikquote:Op woensdag 10 april 2024 20:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ze is uit de cattery gegaan omdat ze met andere katten ruzie maakte. Dus dat denk ik niet direct. Ze kon het alleen met haar eigen kittens goed vinden. Daar maakte ze geen ruzie mee.
Edit: Ik heb wel eens gedacht aan een 2e kat, maar dat vind ik wel beetje een lastige keuze als het niet matcht.
Zijn er medisch wel problemen uitgesloten? Ook niks mis met gehoor of zicht?quote:Op woensdag 10 april 2024 20:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ze is uit de cattery gegaan omdat ze met andere katten ruzie maakte. Dus dat denk ik niet direct. Ze kon het alleen met haar eigen kittens goed vinden. Daar maakte ze geen ruzie mee.
Edit: Ik heb wel eens gedacht aan een 2e kat, maar dat vind ik wel beetje een lastige keuze als het niet matcht.
Van het asiel is misschien nog een optie idd. Een kat dan. Een chihuahua is niks voor mij ;-).quote:Op woensdag 10 april 2024 20:52 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Misschien kun je met het asiel overleggen over het terug brengen als het niet matcht? Of misschien is een hond of konijn een optie? Een kennis van mij heeft een kat en een chihuahua achtig pietepeuterig hondje die beide gebruik maken van de kattenbak en het kattenluik
Alles is in orde. Ze is idd gesteriliseerd. Denk wel dat er gedragsverandering in deze vorm is ontstaan na sterilisatie.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Zijn er medisch wel problemen uitgesloten? Ook niks mis met gehoor of zicht?
Omdat je het plassen aangaf lijkt me toch wel ergens iets mis... medisch of anders gedragsmatig?
*edit, ze is wel gesteriliseerd neem ik aan?
Negeren doe ik ook zeker. Maar na 30 minuten of langer moet ik voor mijn eigen gemoedsrust soms toch even een boze toon geven. En midden in de nacht als ze de deur open probeert te maken en ze houdt echt niet op (lees >30 min springen en miauwen) kom ik ook even boos uit bed. Dan heeft negeren ook geen zin.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
[edit, je had zelf de foto al gefixt]
Verder weinig tips, behalve dan dat ik denk/hoop dat het toch wel vanzelf beter moet gaan met die verlatingsangst en dat negeren het beste lijkt.
Het klinkt voor mij of ze toch een maatje mist. Is ze inmiddels gesteriliseerd? Dan kan haar gedrag ook veranderen naar andere katten. En katers zijn vaak makkelijker.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja sommige soorten hebben idd behoefte aan een maatje dichtbij. Ik herken dit gedrag ook totaal niet van mijn vorige kat.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:19 schreef F_r het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij of ze toch een maatje mist. Is ze inmiddels gesteriliseerd? Dan kan haar gedrag ook veranderen naar andere katten. En katers zijn vaak makkelijker.
Mijn ouders hadden een Burmees die kon ook niet tegen alleen zijn. Toen zijn vriendje stierf hebben we van arremoe een andere kat in huis genomen hij bleef maar mauwen en zoeken. Sowieso willen Burmezen heel veel aandacht ook van mensen. Van een heilige birmaan ken ik dat eigenlijk niet.
Ik scheer het op die plekken meestal gewoon wegquote:Op donderdag 18 april 2024 21:21 schreef Aberkullie het volgende:
Welke kam of borstel gebruiken jullie op je kadden? Ik heb 2 poezen met erg lang haar en heb nu al een paar keer gehad dat ze klitten krijgen onder de oksels en tussen de achterpootjes. Krijg het daar ook bijna niet weg
Ik moet dat denk ik ook maar gaan doen. Ze nemen me het kammen niet in dank af.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik scheer het op die plekken meestal gewoon weg
Ik heb een paar jaar terug een tondeuse aangeschaft die de dierenarts ook gebruikt omdat die klein en stiller is. Ik heb de Aesculap isis/exacta. Hij is vrij prijzig maar voor ons een goede investering, hij werkt echt fijn en de katten. vinden het niet vervelend.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik moet dat denk ik ook maar gaan doen. Ze nemen me het kammen niet in dank af.
Waar scheer je het mee?
Hier geen ervaring met Vetts.app.quote:Op vrijdag 19 april 2024 00:21 schreef Firuze60 het volgende:
Iemand ervaring met dit :
https://vetts.app/?gad_so(...)FpQemSMaAk0YEALw_wcB
Ik maak mij veel zorgen om mijn zeer schuw lief poesje van inmiddels 16 jaar, tot nu toe lijkt ze gezond, eet en poept, maar ze wordt steeds zwakker in gedrag. Ze heeft trauma's van vroegere dierenartsbezoeken en ik hoef alleen al een carrier in haar nabijheid te zetten of ze is al verdwenen.
Thanks, ik ga ook zoiets bestellenquote:Op donderdag 18 april 2024 22:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar terug een tondeuse aangeschaft die de dierenarts ook gebruikt omdat die klein en stiller is. Ik heb de Aesculap isis/exacta. Hij is vrij prijzig maar voor ons een goede investering, hij werkt echt fijn en de katten. vinden het niet vervelend.
Geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 19 april 2024 00:21 schreef Firuze60 het volgende:
Iemand ervaring met dit :
https://vetts.app/?gad_so(...)FpQemSMaAk0YEALw_wcB
Ik maak mij veel zorgen om mijn zeer schuw lief poesje van inmiddels 16 jaar, tot nu toe lijkt ze gezond, eet en poept, maar ze wordt steeds zwakker in gedrag. Ze heeft trauma's van vroegere dierenartsbezoeken en ik hoef alleen al een carrier in haar nabijheid te zetten of ze is al verdwenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |