abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211100570
twitter

quote:
Baudet heeft 'flinke bult' na aanval in Gent: 'Heel naar dat dit is gebeurd'

FvD-leider Thierry Baudet noemt de aanval op hem bij de ingang van de Universiteit Gent "het gevolg van een enorme demoniseringscampagne". Een onbekende man sloeg de politicus vanavond tegen zijn hoofd met een paraplu kort voordat Baudet een lezing zou geven. De dader is direct opgepakt.

De lezing ging iets na de geplande begintijd van 20.00 uur alsnog door. Na afloop zei Baudet tegen het NPO Radio 1-programma Langs de Lijn en Omstreken dat het naar omstandigheden goed gaat. "Ik heb mijn lezing kunnen geven nadat ik even een glaasje water heb gedronken. Maar het is natuurlijk heel naar dat dit is gebeurd."

Baudet zegt een "behoorlijke bult" op zijn hoofd te hebben. "Dat ga ik nog laten nakijken."

'Leek op een soort hinderlaag'
"Dit is natuurlijk het gevolg van een enorme demoniseringscampagne", vervolgt de politicus. "We hebben een vredelievende boodschap. We willen bepaalde dingen beleidsmatig anders. En het is zo belangrijk dat we op een normale manier in discussie blijven in dit land."

Over het moment van de aanval zegt Baudet dat het heel snel ging en dat hij niet goed doorhad wat er gebeurde. "Ik kwam aanlopen en werd aan de rechterkant afgeleid. Toen sprong er vanaf de linkerkant iemand op me af met, wat later bleek, een paraplu. Het leek op een soort hinderlaag die ze hadden neergezet."

Baudet spreekt het vermoeden uit dat er "iets met de paraplu was gedaan". "Zo hard kun je niet slaan met een normale paraplu."

Vlaams Belang-politicus Filip Dewinter was bij het incident. Op een video die hij heeft gedeeld op X is te zien dat de FvD-leider wordt geraakt op het moment dat hij het gebouw van de universiteit binnenloopt.

Protest voor aanvang
In de video is te horen dat de dader na het uitdelen van de klap, in het Oekraïens, "nee tegen fascisme, nee tegen Poetinisme" roept tegen Baudet. Zelf zegt de FvD-leider dit niet te hebben gehoord.

Baudet heeft zich in het verleden regelmatig pro-Russisch uitgelaten, onder andere over het onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Vlak voor de inval van Rusland in Oekraïne noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent."

Een uur voor aanvang van de lezing protesteerden er in het centrum van Gent, niet ver van de universiteit, enkele tientallen mensen tegen de komst van Baudet. Volgens een journalist van de Vlaamse omroep VRT hadden zij een Oekraïense vlag bij zich.

Gedoe over lezing
Voorafgaand aan het bezoek van Baudet aan de Gentse universiteit was er al gedoe over de lezing, die was georganiseerd door de conservatieve studentenvereniging KVHV. De universiteit zag de lezing liever niet doorgaan vanwege incidenten met eerdere gastsprekers. Maar de Raad van State oordeelde dat de veiligheid wel gegarandeerd kon worden en dat de universiteit haar voorzieningen ter beschikking moest stellen voor de lezing.

https://nos.nl/artikel/24(...)r-dat-dit-is-gebeurd
Oekraïense 'parapluterrorist' die Nederlandse politicus Thierry Baudet sloeg met oranje paraplu opgepakt en weer vrijgelaten
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211100604
quote:
Ik ben blij dat ik een klap op mijn kop heb gekregen”, zegt Baudet die even later schijnbaar ongeschonden in de aula het woord voerde. “Zo kan ik tonen dat dit ook kan gebeuren. Maar wij zijn met zoveel meer. We hebben zoveel meer kracht. Als we allen de moed hebben om ons te laten zien. Laat ons ons samen verenigen. Dan is het binnen een paar dagen afgelopen.”
https://pnws.be/thierry-b(...)oofd-in-gent-videos/

Dit is puzzling. Wie bedoelt Baudet met "wij" ?
En die "wij" moeten zich verenigen en "Dan is het binnen een paar dagen afgelopen"
Wat is afgelopen? Oekraïners die hem meppen?
Dat is al afgelopen..... maar zo niet... hoe moet een verenigd "wij" dat permanent voorkomen . En nog wel binnen een paar dagen ?
Niet realistisch plannetje van B.
pi_211100632
Omg het is een reeks, even lezen c_/
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:15:33 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211100638
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211100678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://pnws.be/thierry-b(...)oofd-in-gent-videos/

Dit is puzzling. Wie bedoelt Baudet met "wij" ?
En die "wij" moeten zich verenigen en "Dan is het binnen een paar dagen afgelopen"
Wat is afgelopen? Oekraïners die hem meppen?
Dat is al afgelopen..... maar zo niet... hoe moet een verenigd "wij" dat permanent voorkomen . En nog wel binnen een paar dagen ?
Niet realistisch plannetje van B.
Misschien gaan ze wel boos de straat op en toveren ze elke Oekraïner die met een paraplu durft rond te lopen gewoon naar de maan? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211100680
Het ging natuurlijk weer over de ondergang van Europa. Ons avondland.

quote:
Thierry Baudet - Niemand in de cockpit: de ondraaglijke onnozelheid van Europa's ondergang

Donderdag 26 oktober komt niemand minder dan Thierry Baudet naar het Gentse als openingslezing van het KVHV-Gent. Hij zal het hebben over de ondergang van Europa en de rol van de Europese jeugd in de toekomst.
https://m.facebook.com/kvhvgent
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:24:26 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211100707
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien gaan ze wel boos de straat op en toveren ze elke Oekraïner die met een paraplu durft rond te lopen gewoon naar de maan? :?
Maar de aarde is toch plat? Bestaat de maan wel?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211100755
quote:
84s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bewijs maar dat Thierry gisteren in België was. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211100767
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewijs maar dat Thierry gisteren in België was. _O-
Het was een Reptillian 😱
pi_211100776
quote:
84s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Geertjeuh is Sjerrie al halverwege.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211100796
_O-
pi_211100800
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens Geertjeuh is Sjerrie al halverwege.
_O-

Ook weer dat nonrealistische van Baudet, naar eigen dromerij de belangrijkste intellectueel van Nederland
pi_211100802

[ Bericht 100% gewijzigd door torentje op 27-10-2023 14:35:54 ]
  Spellchecker vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:42:25 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:43:38 #15
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100873
Geweld tegen politici is gewoon geen optie

maar ok ik moest grinniken
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211100877
Maar laten we vooral vaststellen dat dit incident dus niets met rechts of links in Nederland te maken heeft maar enkel met Baudets steun aan Ruslands aanval op Oekraine.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:44:59 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211100887
quote:
"Ik ben blij dat ik een klap op mijn kop heb gekregen”, zegt Baudet die even later schijnbaar ongeschonden in de aula het woord voerde. “Zo kan ik tonen dat dit ook kan gebeuren. Maar wij zijn met zoveel meer. We hebben zoveel meer kracht. Als we allen de moed hebben om ons te laten zien. Laat ons ons samen verenigen. Dan is het binnen een paar dagen afgelopen.”
Heeft hij deze speech uit het handboek "Fascisme voor dummies" gejat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211100890
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:42 schreef maily het volgende:
#3 al?! _O-
3 keer geslagen :s)
pi_211100896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Welk soort gedrag verdient precies een ''corrigerende tik'' (lees: een gewelddadige reactie)?
Er zullen vast wel voorbeelden zijn die je zelf kan bedenken van type mensen die van jou best een keer een slag voor hun harses mogen hebben, toch?

Maar neem bijvoorbeeld jongeren in een probleemwijk bij een confrontatie met politie. Uitschelden, bedreigen, in het gezicht spugen. Ik heb er geen enkel probleem mee als zo'n kut joch dan een slag in z'n gezicht krijgt en een nachtje in de cel mag doorbrengen tot ie op een normale manier met mensen kan omgaan.

Willem Engel verdiende ook gewoon een slag op z'n smoel tijdens de Corona periode. Niets vrijheid van meningsuiting, gewoon bek houden en zitten met je onzin.

Het hele idee dat iedereen maar alles moet kunnen doen en zeggen zonder enige consequentie is gewoon belachelijk. Politici hebben wellicht (terecht) meer ruimte om zonder consequenties hun verhaal te doen, maar ook daar zit een grens aan. Tjerrie is die grens echt al jaren geleden over gegaan met al z'n onzin. Dat heeft geen fuck meer met meningen te maken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211100898
Het was al niet eens maar op het Belgische journaal, dader weer op vrije voeten en snel vergeten. Politiek vervolgen en politieke tegenstanders vogelvrij verklaren, dat is nou een fascistische methode.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211100915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het was al niet eens maar op het Belgische journaal, dader weer op vrije voeten en snel vergeten. Politiek vervolgen en politieke tegenstanders vogelvrij verklaren, dat is nou een fascistische methode.
Misschien hadden de Belgen het wat serieuzer genomen als er meer schade was dan een blauwe plek.
pi_211100923
quote:
Hmmm een pets met een paraplu is sowieso geen zwaar misdrijf.
Daar gaat niemand jaren voor de bak in.
Moet dat anders zijn als een politicus de pets krijgt?
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:50:26 #23
236264 crew  capricia
pi_211100928
quote:
Ik vroeg me het vorige deel al af of de ambassadeur op het matje geroepen gaat worden.
Het is geweld tegen een Nederlands politicus. Op vreemde bodem.

Daar mag je echt wel wat van vinden. Ongeacht wie het is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211100930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
Maar laten we vooral vaststellen dat dit incident dus niets met rechts of links in Nederland te maken heeft maar enkel met Baudets steun aan Ruslands aanval op Oekraine.
De paraplu kwam uit de Oekraíne. Niet van links.

Maar ...terzijde.. Baudet bashen doe ik graag aan mee, Toch trek ik een grens. Ik kan hem wel extreemrechts noemen, maar niet een fascist. Een fascist wil de parlementaire democratie afschaffen. Baudet minacht zijn collega-kamerleden, maar niet de democratie, zover ik weet.
Een fascist wil een rechtse (1) dictatuur(2) met monocultureel beleid (3). Baudet voldoet aan 2 van deze 3 genoemde eigenschappen.
pi_211100935
Laat 'ie zeg lekker bij Staphorst en Urk houden. Lijkt me veiliger.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')