Nee nee, niet de eerste!quote:Op woensdag 15 november 2023 16:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee ik ook nog niet, is altijd een soort van ritueel moment richting de winter. De eerste oliebol van het jaar
Ulrika is bepaald geen uitzuiger hoor. Ik zou er sowieso ook niet op zitten te wachten dat één of andere keten (en later: Ketens) met mijn merk aan de haal gaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh mannnn wat een walgelijke uitzuiger idd zeg.
Idd dan hier ook gewoon omdat het kan
#TeamZeelandseBakker
Roze flap![]()
Het gaat om een reeds bestaande croissant, met een vulling van reeds bestaande Zwitserse room, met een laagje bestaande roze zoete meuk eropquote:Op woensdag 15 november 2023 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ulrika is bepaald geen uitzuiger hoor. Ik zou er sowieso ook niet op zitten te wachten dat één of andere keten (en later: Ketens) met mijn merk aan de haal gaan.
Moet je eens proberen een burgertent "mcDonalds" te noemen.
Of zelfs FG die zijn restaurant eerst naar zijn moeder, Ivy, had genoemd![]()
Het merkrecht zit op de merknaam. Jij mag best een restaurant openen dat een lapje seperatorvlees in een te zoet broodje duwt, je mag dat alleen geen "big mac" noemen.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Het gaat om een reeds bestaande croissant, met een vulling van reeds bestaande Zwitserse room, met een laagje bestaande roze zoete meuk erop
Ik snap überhaupt niet dat ze daar een merkenrecht op heeft weten te verkrijgen
Niet te vergelijken met de rest wmb
Ach jaquote:Op woensdag 15 november 2023 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het merkrecht zit op de merknaam. Jij mag best een restaurant openen dat een lapje seperatorvlees in een te zoet broodje duwt, je mag dat alleen geen "big mac" noemen.
Merkrecht, geen patentquote:Op woensdag 15 november 2023 17:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dan wel benieuwd naar hoe ver dat patent strekt.
Mag je het bijv. wel een krompouce noemen, of een crompoes?
Ja geen idee, vraag een jurist. Zou je er mee weg komen je supermarkt Alberd Heyn te noemen? Je cola Pepsee?quote:
Het is geen patent/octrooi. Het is een merk(naam).quote:Op woensdag 15 november 2023 17:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dan wel benieuwd naar hoe ver dat patent strekt.
Mag je het bijv. wel een krompouce noemen, of een crompoes?
Zucht.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is geen patent/octrooi. Het is een merk(naam).
Dus we moeten stoppen met merken? Dat je wel een Albert Heijn kunt beginnen?quote:
Dit is meer niveau registreren van de stosti®, de stokbrood tostiquote:Op woensdag 15 november 2023 18:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus we moeten stoppen met merken? Dat je wel een Albert Heijn kunt beginnen?
Ja behalve dan dat er dus niet ineens in allemaal winkels (en zeker drie grote ketens) Mayoccoli te krijgen is. En de Crompouce was blijkbaar een merknaam dermate goed bedacht dat't een ding is.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is meer niveau registreren van de stosti®, de stokbrood tosti
Of de mayoccoli®, de broccoli met mayonaise
Dat laatste kan ik me prima in vinden uiteraardquote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja behalve dan dat er dus niet ineens in allemaal winkels (en zeker drie grote ketens) Mayoccoli te krijgen is. En de Crompouce was blijkbaar een merknaam dermate goed bedacht dat't een ding is.
Mayolijn is dan in deze denk ik een bestaande vergelijking, die gore margarine onder de mayonaisses zeg maar. Mogen jij en ik nu ook niet maken. Lijkt me prima toch?
Kan je voor mij 'wat er allemaal mis is in dit land' uitleggen aan de hand van die reclame. Ik ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:27 schreef Wereldgozer het volgende:
Dit vat samen wat er allemaal mis is met dit land
Wat is daar principe aan dan? Als die naam vast ligt dan is het toch niet zo gek dat je gewoon moet betalen om dat product te maken en te verkopen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik hoef die zoete zooi niet te hebben, maar áls ik er een zou kopen zou ik er een halen bij een zaak die geen licentierechten heeft gekocht om de naam Crompouce te mogen gebruiken.
Zou voor mij puur een principekwestie zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |