Jezus, daar is niks van overquote:
Gelukkig, de magnetron staat nog op z'n plek.quote:
Jawel, de magnetronquote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig, de magnetron staat nog op z'n plek.
Miljoenenstad vernietigd door natuurgeweld is tegenwoordig niet zo heel nieuwswaardig meer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heel raar hoe weinig nieuws hier over te vinden was/is.
Ik lees zelfs op de Mexico subreddit dat veel mexicanen zich er nog niet bewust van zijn. Ik zie ook verder niks op grote nieuws sites.
Edit: er zou ook al geloot worden op vrij grote schaal.
I guess, maar normaal is bijvoorbeeld de NOS er als de kippen bij als er een klimaatsverandering invalshoek is, en die is hier zeker bij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Miljoenenstad vernietigd door natuurgeweld is tegenwoordig niet zo heel nieuwswaardig meer.
Eerst maar eens zien te overleven op korte termijn voor al die inwonersquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:43 schreef aloa het volgende:
De hele stad lijkt momenteel leeggeroofd te worden.
[ twitter ]
Dat wordt wel een ding idd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien te overleven op korte termijn voor al die inwoners
En wat moeten ze op de langere termijn? Gaat om honderdduizenden die hulp nodig hebben.
EN al die spullen in kapotte winkels kunnen ook niet meer verkocht worden ... dus neem maar meequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wordt wel een ding idd.![]()
Mensen vluchten de stad al uit, maar waarheen vraag ik me dan af?
Voor zover die niet al geplunderd zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:25 schreef chufi het volgende:
[..]
EN al die spullen in kapotte winkels kunnen ook niet meer verkocht worden ... dus neem maar mee
Nou ja, gaan slapen met rustig weer en geen zorgen....Ik denk niet dat dat überhaupt voor veel mensen gold in Acapulcoquote:
Veel berichten die elkaar tegenspreken, volgens mij hebben ze totaal geen overzicht.quote:Het dodental loopt op tot 43 en er worden minstens 36 vermisten.
Blijft wel heel onduidelijk allemaal.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:02 schreef Perrin het volgende:
Apart dat het er maar zo weinig zijn, gezien de schade. Of zijn er nog veel vermissingen?
quote:Dodental orkaan Otis stijgt naar 48, nog zeker tientallen vermisten
Het dodental als gevolg van orkaan Otis in de Mexicaanse badplaats Acapulco is opgelopen tot 48. Zeker 36 mensen worden nog vermist. Tegelijkertijd groeit de kritiek dat de hulpverlening traag op gang komt.
De orkaan in de categorie 5 raasde woensdag door de zuidelijke staat Guerrero, die aan de Grote Oceaan ligt. Onder meer de toeristische kustplaats Acapulco werd getroffen.
Otis heeft volgens de eerste schattingen mogelijk 15 miljard dollar (zo'n 14,2 miljard euro) aan schade veroorzaakt. Veel mensen in het getroffen gebied hebben moeite om voedsel en water te vinden. Er is dan ook kritiek op de trage hulpverlening.
Pas op zaterdag begon de overheid hulpgoederen te verdelen. President Andrés Manuel López Obrador zei zondagavond dat het grootste deel van zijn kabinet in Acapulco of onderweg ernaartoe was. "We gaan Acapulco weer op de been krijgen, te beginnen met de mensen", zei hij in een video op sociale media.
Mensen plunderen winkels, omdat ze 'niets hebben'
Grote delen van de badplaats zitten sinds woensdag zonder stroom en telefoon- en internetverbinding. Veel winkels zijn inmiddels leeggeplunderd. Mensen halen voedsel, water en toiletpapier uit winkels, omdat ze anders "niets hebben", zeiden ooggetuigen eerder tegen persbureau Reuters.
Wegen zijn slecht begaanbaar. Otis zette straten onder water en rukte daken van huizen en hotels. De gouverneur van Guerrero zei eerder dat 80 procent van de hotels in Acapulco is getroffen.
De Wereld Meteorologische Organisatie van de VN noemt Otis "een van de snelst intensiverende tropische cyclonen ooit gemeten". Daardoor was er in Acapulco onvoldoende tijd om waarschuwingen af te geven en de inwoners voor te bereiden op zijn komst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |