abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211050425
Geen idee of hier animo voor is, maar wie niet waagt wie niet wint zullen we maar zeggen!

Wie leert hier momenteel een taal met Duolingo? Waarom deze taal? Waar loop je tegenaan en wat vind je moeilijk (of juist makkelijk)? Misschien ook wel leuk om elkaar te motiveren om door te blijven gaan!

TS leert momenteel Engels. Nu zou je zeggen dat Engels vrij makkelijk is, maar ik heb toch nog wat moeite met de grammatica. Losse woorden zijn een eitje, maar zinnen vormen (vooral in verleden tijd) daar kan ik nog wel wat hulp bij gebruiken. Ik doe het omdat ik wat internationale 'vrienden' heb war ik leuk mee wil kletsen via messenger. Ik probeer het iedere dag te doen, maar soms komt het er niet van en dan mis je weer een streak -O-

Jullie?
pi_211050761
Ik heb een streak van 1348 dagen met Duolingo Spaans. Maar spreken lukt nog steeds nauwelijks, omdat je dat niet echt leert.
pi_211050859
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:19 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een streak van 1348 dagen met Duolingo Spaans. Maar spreken lukt nog steeds nauwelijks, omdat je dat niet echt leert.
Wow! Da's iets van 4 jaar nonstop! Hoe zit dat dan? Op een gegeven moment ben je toch klaar? Of kan je doorgaan tot in het oneindige? Spaans is echt een taal die je ook in de praktijk met iemand moet oefenen. De uitspraken zijn te lastig om dat in je eentje onder de knie te krijgen. Ik kijk nu een Spaanse serie en ik vind de Spaanse taal heftig. Ook omdat het zo snel gaat.
pi_211050998
Aight! Ik zit op 380 dagen Spaans.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_211051130
733 dagen streak hier met 146K XP, voornamelijk ook Spaans maar ook wat Chinees, Japans en Frans.

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wow! Da's iets van 4 jaar nonstop! Hoe zit dat dan? Op een gegeven moment ben je toch klaar? Of kan je doorgaan tot in het oneindige?
Ik doe lang niet elke dag een nieuwe les, daardoor zit ik nog láng niet bij het einde. Ik ben nu na 2 jaar pas bij Sectie 3, Unit 3. Doe eigenlijk voornamelijk herhalingen omdat ik merk dat als ik een tijd alleen de lessen volg het niet goed genoeg blijft hangen. Een anderen reden is dat het op dagen dat ik weinig tijd/zin heb het veel sneller is om even een review te doen, doe dan voornamelijk "Speak"-review. Dat duurt minder dan 1 minuut en levert ook 20 XP op.
Wat ik ook vaak doe is het woorden matchen (Match Madness).
pi_211051211
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:49 schreef Tamashii het volgende:
Aight! Ik zit op 380 dagen Spaans.
En hoe gaat het?
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 11:02 schreef Tourniquet het volgende:
733 dagen streak hier met 146K XP, voornamelijk ook Spaans maar ook wat Chinees, Japans en Frans.
[..]
Ik doe lang niet elke dag een nieuwe les, daardoor zit ik nog láng niet bij het einde. Ik ben nu na 2 jaar pas bij Sectie 3, Unit 3. Doe eigenlijk voornamelijk herhalingen omdat ik merk dat als ik een tijd alleen de lessen volg het niet goed genoeg blijft hangen. Een anderen reden is dat het op dagen dat ik weinig tijd/zin heb het veel sneller is om even een review te doen, doe dan voornamelijk "Speak"-review. Dat duurt minder dan 1 minuut en levert ook 20 XP op.
Wat ik ook vaak doe is het woorden matchen (Match Madness).
Geen idee in welke sectie ik zit :@ Ik doe het al vrij lang maar niet consistent. Ik ben nu van plan om er elke dag voor te gaan, al dan niet betalend als een soort van stok tussen de deur. Ik heb nu 3 dagen de betaaloptie gratis gekregen en ik vind dat wel handig eigenlijk.

Knap, meerdere talen tegelijk! Ik zou daar denk ik een error van krijgen in mijn hoofd :P
pi_211051470
628 in deze reeks.
Nu bezig met Engels en Italiaans,

Duits al gedaan.

Navajo is kutmoeilijk :')
stupidity has become as common as common sense was before
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 oktober 2023 @ 12:03:13 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211051737
Oeh, ja! Portugees, want Braziliaanse vriendin (die het voor Nederlands gebruikt). Inmiddels een streak van 1480 dagen :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211051796
Ik doe Italiaans O+
Een streak van 627 dagen, en ik zit in sectie 2, unit 13.

Ik doe het dus wel echt iedere dag, want ik wil de streak niet kwijt. Ik merk wel dat ik in drukke weken met een lesje per dag om mijn streak te behouden niet heel veel leer, maar over all heb ik er toch echt wel wat van geleerd. Ik merk dat sommige dingen wel wat lastiger zijn, en eigenlijk heb ik me al een tijdje voorgenomen (maar nog niet uitgevoerd) om een schrift erbij te pakken en aantekeningen te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211051835
Doe het met vlagen en dan Duits.

Kom niet verder dan wat hotel en restaurant zinnetjes.

Ben al meer dan 2 jaar bezig maar blijft allemaal niet hangen. Wel jammer zou het graag willen spreken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_211052184
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wow! Da's iets van 4 jaar nonstop! Hoe zit dat dan? Op een gegeven moment ben je toch klaar? Of kan je doorgaan tot in het oneindige? Spaans is echt een taal die je ook in de praktijk met iemand moet oefenen. De uitspraken zijn te lastig om dat in je eentje onder de knie te krijgen. Ik kijk nu een Spaanse serie en ik vind de Spaanse taal heftig. Ook omdat het zo snel gaat.
Ik doe maar 1 lesje per dag, dus het gaat langzaam. Ben pas bij unit 13 van de 29 dus nog niet eens halverwege ;( oh ik zie dat er 10 secties zijn, en ben nu bij unit 13 van sectie 5, dus nog steeds niet halverwege maar er zijn dus echt heel veel lessen.

Ze hebben de structuur inmiddels al een paar keer omgegooid, en er komen ook regelmatig lessen en onderdelen bij.

Ik mis echt vooral het oefenen in converseren, gewoon praten en naar woorden zoeken en fouten maken en real time verbeterd worden door een ander, iets wat je op echte les wel leert en in de praktijk ook. Maar het is altijd beter dan niks en een lesje per dag kost een paar minuutjes. Misschien doe ik het inmiddels vooral om mijn super impressive streak niet te verliezen. Ik ben ook wel beetje bang wat die enge psycho uil zou doen als ik er nu mee ophou... Hij weet vast waar ik woon.

[ Bericht 5% gewijzigd door Farenji op 23-10-2023 12:54:11 ]
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 13:21:11 #12
5428 crew  miss_sly
pi_211052592
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 12:48 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik doe maar 1 lesje per dag, dus het gaat langzaam. Ben pas bij unit 13 van de 29 dus nog niet eens halverwege ;( oh ik zie dat er 10 secties zijn, en ben nu bij unit 13 van sectie 5, dus nog steeds niet halverwege maar er zijn dus echt heel veel lessen.

Ze hebben de structuur inmiddels al een paar keer omgegooid, en er komen ook regelmatig lessen en onderdelen bij.

Ik mis echt vooral het oefenen in converseren, gewoon praten en naar woorden zoeken en fouten maken en real time verbeterd worden door een ander, iets wat je op echte les wel leert en in de praktijk ook. Maar het is altijd beter dan niks en een lesje per dag kost een paar minuutjes. Misschien doe ik het inmiddels vooral om mijn super impressive streak niet te verliezen. Ik ben ook wel beetje bang wat die enge psycho uil zou doen als ik er nu mee ophou... Hij weet vast waar ik woon.
Ik doe ook soms maar 1 lesje en dan gaat het niet snel. Er blijft wel groei in zitten, maar ik ben wel aan het zoeken naar hoe het beter kan.

Ik wil de grammaticaregels beter begrijpen, en waarom ze bepaalde woorden op sommige momenten gebruiken en dan weer niet. Dus ik wil eigenlijk met een schriftje erbij gaan werken en dan aantekeningen maken en zaken opzoeken. Maar ja....voornemen is gemakkelijker dan uitvoeren :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211052636
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2023 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik doe ook soms maar 1 lesje en dan gaat het niet snel. Er blijft wel groei in zitten, maar ik ben wel aan het zoeken naar hoe het beter kan.

Ik wil de grammaticaregels beter begrijpen, en waarom ze bepaalde woorden op sommige momenten gebruiken en dan weer niet. Dus ik wil eigenlijk met een schriftje erbij gaan werken en dan aantekeningen maken en zaken opzoeken. Maar ja....voornemen is gemakkelijker dan uitvoeren :+
Ja precies dat mis ik ook, je kan geen vragen stellen, en naderhand nazoeken van grammatica en woorden is ook verre van makkelijk. Dus blijf je gewoon de lesjes doen, maar ik merk dat ik dingen ook weer snel vergeet, zoals werkwoord-vervoegingen.
pi_211052871
Ik was begonnen met Zweeds leren en deed dat braaf elke dag. Ik heb iets met Zweden, ook al ben ik er nog nooit geweest. Wil Pippi Langkous wel kijken met de originele stemmen :P. Toen ik zeker wist dat ik naar Italië op vakantie zou gaan, heb ik Italiaans eraan toegevoegd. Maar daar ben ik na die vakantie mee gestopt en daarvoor al met Zweeds. Alle streaks kwijt dus. Wil Zweeds wel weer oppakken binnenkort.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211065052
Net even gekeken in welke sectie ik zit, en ik zit in sectie 3. Ik heb me aangemeld in november 2022 :') Maar de laatste tijd ben ik goed bezig, vandaag ook weer een lesje gedaan.
pi_211066141
Halen jullie ook de 'badges'?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:08:48 #17
284411 crew  heywoodu
pi_211066184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:01 schreef marcb1974 het volgende:
Halen jullie ook de 'badges'?
Die maandelijkse? Zeker! Ik baal er nog steeds enorm van dat ik er door onoplettendheid één of twee gemist heb :@

Het was makkelijker toen het nog puur om XP ipv het aantal goals ging, dan kon je het in de eerste paar dagen van de maand alvast binnen hengelen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_211066282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die maandelijkse? Zeker! Ik baal er nog steeds enorm van dat ik er door onoplettendheid één of twee gemist heb :@

Het was makkelijker toen het nog puur om XP ipv het aantal goals ging, dan kon je het in de eerste paar dagen van de maand alvast binnen hengelen :+
Die ja :Y

Ik heb ze voor dit jaar allemaal tot nu toe.
Voorgaande jaren maar een paar.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:27:58 #19
284411 crew  heywoodu
pi_211066307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Die ja :Y

Ik heb ze voor dit jaar allemaal tot nu toe.
Voorgaande jaren maar een paar.
Mijn eerste is van augustus 2021, ik mis november 2021 en oktober 2022. De eersten waren leuker, toen zat er nog een klein verhaaltje bij, nu niet meer ;(
pi_211066330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mijn eerste is van augustus 2021, ik mis november 2021 en oktober 2022. De eersten waren leuker, toen zat er nog een klein verhaaltje bij, nu niet meer ;(
Das wel balen als je er zo 2 mist ja -O-

Lijkt ook wel of je er steeds meer voor moet doen, terwijl het minder 'leuk' is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:30:32 #21
284411 crew  heywoodu
pi_211066333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:29 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Das wel balen als je er zo 2 mist ja -O-

Lijkt ook wel of je er steeds meer voor moet doen, terwijl het minder 'leuk' is.
Nou ja, je kunt nu maximaal drie 'goals' per dag halen, die zijn doorgaans ook prima te halen natuurlijk. Meestal ga ik voor één of twee, zodat ik de badge wel kan halen :+
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:30:54 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_211066335
777 dagen op Spaans.

Sectie 5. Unit 7.

Waarom Spaans? Omdat ze geen Thais hadden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_211066359
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:30 schreef SpecialK het volgende:
777 dagen op Spaans.

Sectie 5. Unit 7.

Waarom Spaans? Omdat ze geen Thais hadden.
Ze hebben wel Thais, of nou ja, Engels vanuit het Thais. Is een uitdaging zeg maar :D

https://www.duolingo.com/enroll/en/th/Leer-Engels
pi_211066367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt nu maximaal drie 'goals' per dag halen, die zijn doorgaans ook prima te halen natuurlijk. Meestal ga ik voor één of twee, zodat ik de badge wel kan halen :+
Ja, klopt. Alleen heb je er nu 50 nodig. In het begin van het jaar waren het er 30.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:36:22 #25
284411 crew  heywoodu
pi_211066379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ze hebben wel Thais, of nou ja, Engels vanuit het Thais. Is een uitdaging zeg maar :D

https://www.duolingo.com/enroll/en/th/Leer-Engels
Ik dacht even "dat valt wel mee toch?", ik doe Portugees vanuit Engels. Maar...Engels vanuit Thais, ja, dat lijkt me goed lastig :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')