abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218518157
Ze zitten beiden in Serris 😉

Ik snap best dat ze geld vragen voor parkeren.
Het is ook enorm druk.
Buurt bewoners kunnen zelf geen plekje vinden door de toeristen.

*ik woon er on de buurt *

Misschien kan je ook naast de attracties ook de shows en fotos met Disney figuren doen
pi_218518349
Met jonge kinderen ga je ook traag overal doorheen, die vinden gewoon in de grotten spelen ook erg leuk. Als je met figuren op de foto wilt ben je ook een tijdje zoet, afhankelijk van het figuur. En als je de shows mee wilt pakken (wat ik wel aanraad) dan heb je sowieso al een halve dag gevuld. En onderschat niet hoeveel tijd je kwijt gaat zijn aan even slapen. Tel maar 1 uur op bij de slaaptijd om van/naar het park te gaan, door de veiligheidscheck te gaan en voorbij het algemene deel met winkels te lopen. Vanaf de veiligheidscheck kun je zo 10 minuten bezig zijn om in de buurt van het kasteel te komen.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:43:48 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218518397
Ja dat even slapen zou ik wel zonde van de tijd vinden als ik maar één dag had. Daar gaat zo een halve dag aan op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218521835
Zeker als je maar 1 dag gaat zou ik kijken of de vierjarige een dag het slaapje kan skippen. Desnoods vooraf afbouwen/oefenen. Nou ken ik het kindje en de situatie niet, maar vaak met school is afbouw toch al wel nodig. (Nogmaals ik ken de situatie niet, er kan natuurlijk een onderliggende reden zijn waarom hij/zij niet zonder slaapje kan).

Maar ik zou persoonlijk minstens twee dagen doen. Ook omdat het best een behoorlijke reistijd is, zou ik er de tijd voor nemen. Dan kun je op de tweede dag of nog doen wat je nog niet gedaan had ivm geen tijd, of juist de leukste dingen nog een keer doen.

Je gaat waarschijnlijk niet snel in korte tijd nogmaals. Dus kan kun je het maar beter goed doen (tenminste zo kijk ik er naar)
  zondag 17 augustus 2025 @ 15:07:51 #255
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218527046
Dank voor de adviezen!

En ja, wellicht toch handiger 2 dagen te gaan, als we dan toch al gaan We hebben de tijd, en we kunnen wel wat extra geld ervoor vrijmaken.
Mijn kleine wordt op de dag dat we gaan 5 en slapen is mogelijk niet direct aan de orde, maar ik kan me voorstellen dat als hij 09:30 al begint, en tot het vuurwerk wil blijven dat ergens ertussen hij knock-out gaat. Misschien een trekkar o.i.d. huren (als deze het toelaten om gemakkelijk even te dutten)

Als er dan toch 2 dagen gekozen wordt, verandert dan iets aan de mogelijkheden? Iets verder hotel zoeken (iets lagere prijzen?), ergens een deal aanwezig voor tickets voor 2 dagen? Is er iets bij reisbureau's wat handig kan zijn? Heel toevallig dat iemand iets weet.....? ...anders zll het simpelweg 2 dagen voor 1 park tickets kopen worden voor 3 personen, met 3 dagen Adagio. Wellicht ook een prima keuze, maar hier zitten de experts die mogelijk meer weten :Y
Mai pben rai~!
pi_218527950
Kijk eens un deze hotels in de buurt
Ace hotel, holiday inn , staycity, Marriott Hotel in Bailly Romainvilliers

Eklo, Ki Space Hotel,séjours et affaires, Elysée hotel, b&b, akena hotel in Serris

Relais spa in Chessy,

Residhome, résidence du parc, ibis, Moxy in Montévrain

Radisson, B B , Campanile in Magny le Hongre
Dali en Best Western in Chanteloup en Brie
  zondag 17 augustus 2025 @ 17:33:36 #257
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218528188
Alles nagekeken, vergeleken, etc.
Adiago Serris, 400 voor 3 nachten, ga deze maar boeken. Staycity is mooi, maar 1/3e duurder(!)...

Denk dat ik wel blij wordt van Adagio.

Tickets voor Disney zelf maar kopen via de officiele website? of is daar nog aan te sleutelen?
Mai pben rai~!
pi_218530732
Knak, mijn kinderen weigerden overdag te slapen in Disney vanaf dat ze 3 waren. Als we de hele dag bleven vielen ze in slaap bij het vuurwerk of de wandeling terug naar het hotel. Ik zou je dan eerder aanraden om een oude buggy mee te nemen, die ‘s ochtends bij It’s a small world te stallen en in de loop van de middag op te halen als hij echt moe wordt.

Verder geen tips qua tickets, wij boeken altijd direct bij Disney zelf met hotel erbij.
  maandag 18 augustus 2025 @ 23:16:38 #259
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218538120
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 00:01 schreef FlyingFish het volgende:
Knak, mijn kinderen weigerden overdag te slapen in Disney vanaf dat ze 3 waren. Als we de hele dag bleven vielen ze in slaap bij het vuurwerk of de wandeling terug naar het hotel. Ik zou je dan eerder aanraden om een oude buggy mee te nemen, die ‘s ochtends bij It’s a small world te stallen en in de loop van de middag op te halen als hij echt moe wordt.

Verder geen tips qua tickets, wij boeken altijd direct bij Disney zelf met hotel erbij.
Voor 30 euro zijn buggy's bij disney zelf te huur. Scheelt weer wat centjes om er 1 te kopen (want we hebben er geen. En die van Disney ziet er redelijk comfortabel uit)

Knoop inmiddels doorgehakt.
2 dagen - dag 1 Studio's, dag 2 disney world. En dan die 3 dagen in Adagio :)

Overigens wel bijzonder dat als ik voor september 2-dagen-ticket kies voor beide parken, ik 540 eur mag aftikken.
Koop ik voor beide dagen een los ticket (welke ik volgens de kleine lettertjes mag gebruiken voor één van de 2 parken), dan betaal ik totaal 430 euro. Das gewoon 110 euro goedkoper. Het verschil zal wel zitten in het kunnen hoppen van park naar park binnen die ene dag, maar das gewoon beetje onzinnig. 110 eur is zowat de benzine voor de trip!

Dank in ieder geval aan ieder voor de bijdrage. Het heeft geholpen met mn keuze ^O^
Mai pben rai~!
pi_218539891
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 23:16 schreef KNAK het volgende:

[..]
Voor 30 euro zijn buggy's bij disney zelf te huur. Scheelt weer wat centjes om er 1 te kopen (want we hebben er geen. En die van Disney ziet er redelijk comfortabel uit)

Overigens wel bijzonder dat als ik voor september 2-dagen-ticket kies voor beide parken, ik 540 eur mag aftikken.
Koop ik voor beide dagen een los ticket (welke ik volgens de kleine lettertjes mag gebruiken voor één van de 2 parken), dan betaal ik totaal 430 euro. Das gewoon 110 euro goedkoper. Het verschil zal wel zitten in het kunnen hoppen van park naar park binnen die ene dag, maar das gewoon beetje onzinnig. 110 eur is zowat de benzine voor de trip!

Dank in ieder geval aan ieder voor de bijdrage. Het heeft geholpen met mn keuze ^O^
Maar ik denk wel dat voor jullie een buggy vooral handig is voor het stuk van de ingang van het park tot aan het hotel ‘s avonds. Anders zit je wellicht met een slapend kind die je bij de ingang wakker moet maken om vervolgens een heel stuk te gaan lopen. Dat zou hier geen succes zijn geweest. Ik zou kijken of je op marktplaats of een kringloop een goedkope op kunt pikken. Dikke kans dat je dan ook nog goedkoper uit bent.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:25:06 #261
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_218539953
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 00:01 schreef FlyingFish het volgende:

Er zijn facebook groepen waarbij je buggies in de buurt kan vinden, vooral britten doen dat omdat die vaker vliegen.
Het zijn dan wel doorgevertjes maar je kan ze wel vinden daar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_218540394
quote:

[..]

Disneyland Paris
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:11:07 #263
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218540651
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar ik denk wel dat voor jullie een buggy vooral handig is voor het stuk van de ingang van het park tot aan het hotel ‘s avonds. Anders zit je wellicht met een slapend kind die je bij de ingang wakker moet maken om vervolgens een heel stuk te gaan lopen. Dat zou hier geen succes zijn geweest. Ik zou kijken of je op marktplaats of een kringloop een goedkope op kunt pikken. Dikke kans dat je dan ook nog goedkoper uit bent.
Heb ik aan gedacht, maar zover ik begrepen heb heeft Adagio shuttle busjes rijden, dat neemt dan dat kwartiertje lopen weg

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:25 schreef nils7 het volgende:

Heb ik aan gedacht, maar zover ik begrepen heb heeft Adagio shuttle busjes rijden, dat neemt dan dat kwartiertje lopen weg

[..]
Er zijn facebook groepen waarbij je buggies in de buurt kan vinden, vooral britten doen dat omdat die vaker vliegen.
Het zijn dan wel doorgevertjes maar je kan ze wel vinden daar.
Ook een interessante optie als dat een beetje op de route ligt. Zal de Vrouwe des Huize een subtiel duwtje geven richting FB.
Mai pben rai~!
pi_218540674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:11 schreef KNAK het volgende:

[..]
Dat is dan een goede optie idd, maar hou er dan wel rekening mee dat je, als je direct na afloop van het vuurwerk vertrekt, soms een tijdje staat te wachten, en het mega druk is. Maar dan heb ik het over de reguliere Disney bussen, geen idee hoe Adagio dat regelt, maar beter zou ik sowieso niet verwachten.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:21:59 #265
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218540705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is dan een goede optie idd, maar hou er dan wel rekening mee dat je, als je direct na afloop van het vuurwerk vertrekt, soms een tijdje staat te wachten, en het mega druk is. Maar dan heb ik het over de reguliere Disney bussen, geen idee hoe Adagio dat regelt, maar beter zou ik sowieso niet verwachten.
In het ergste geval is het even lopen. Als die kleine even slaapt rent 'ie weer een uurtje vrolijk door. We zullen het we zien hoe het is geregeld. In ieder geval verstandig dit even na te vragen bij het hotel hoe ze het aanpakken.

Is de eerste keer Paris. Heb oost en west Disney in USA aangedaan, ook HongKong, jaren geleden. Nu met mn kleine. Hoop dat de nodige Marvel-spektakel gaande is in Studio's. want ik word redelijk tot moes gebeukt met zn Thor hamer in huis, en dagelijks de nodige IronMan photon beams in de vorm van propjes papier naar mn hoofd....
Hoop dat het allemaal wederom leuk is :)
Mai pben rai~!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:35:45 #266
39237 crew  H_T
2733
pi_218540790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:21 schreef KNAK het volgende:

[..]
In het ergste geval is het even lopen. Als die kleine even slaapt rent 'ie weer een uurtje vrolijk door. We zullen het we zien hoe het is geregeld. In ieder geval verstandig dit even na te vragen bij het hotel hoe ze het aanpakken.

Is de eerste keer Paris. Heb oost en west Disney in USA aangedaan, ook HongKong, jaren geleden. Nu met mn kleine. Hoop dat de nodige Marvel-spektakel gaande is in Studio's. want ik word redelijk tot moes gebeukt met zn Thor hamer in huis, en dagelijks de nodige IronMan photon beams in de vorm van propjes papier naar mn hoofd....
Hoop dat het allemaal wederom leuk is :)
Als ie erin mag gaat ie de Spider-Man attractie geweldig vinden :)

Edit: zelf ben ik er niet geweest, maar ik denk dat voor zo'n kleine PYM's Kitchen ook een belevenis gaat zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_218540856
Wij zijn wel naar PYM’s Kitchen geweest, maar ik vond het eigenlijk niet zo’n bijzondere ervaring, en mijn kinderen ook niet. De blauwe mayonaise en de mega krakeling die je krijgt waren het enige speciale. En voor een 5-jarige betaal je gewone buffetprijzen die je er nooit uit gaat halen. Ik zou dan eerder Stark Factory aanraden, die qua aankleding leuker is.
pi_218540872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn wel naar PYM’s Kitchen geweest, maar ik vond het eigenlijk niet zo’n bijzondere ervaring, en mijn kinderen ook niet. De blauwe mayonaise en de mega krakeling die je krijgt waren het enige speciale. En voor een 5-jarige betaal je gewone buffetprijzen die je er nooit uit gaat halen. Ik zou dan eerder Stark Factory aanraden, die qua aankleding leuker is.
Mijn man en meiden vonden PYM leuk, ik vond er weinig aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218541093
quote:

[..]

Je bent wel snel klaar met Studio's denk ik... Dus het is misschien handig voor 1 dag een parkhopper kaartje te kopen en voor 1 dag een los kaartje voor Disneyland...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:40:02 #270
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218541098
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Je bent wel snel klaar met Studio's denk ik... Dus het is misschien handig voor 1 dag een parkhopper kaartje te kopen en voor 1 dag een los kaartje voor Disneyland...
Oh? in Studio's kan je de dag mogelijk niet vol krijgen? Ook niet als je alles (wat een 5 jarige / 1.16cm) aandoet?
Mai pben rai~!
pi_218541240
Ligt ook wel een beetje aan de drukte en welke shows er zijn. Als die er alle vier zijn en je plant daaromheen dan is het wel dagvullend. Zijn er maar twee dan is het veel minder dagvullend. Maar niks mis met attracties herhalen. Mijn dochters durven weinig, maar vinden het geweldig om zes keer de slinky dog te doen. In Disneyland is meer te doen, maar dat is in theorie ook goed in één dag haalbaar, dus dan maakt het ook weinig uit of je attracties in Studio’s herhaalt of in Disneyland zelf. Behalve dan dat Studio’s in de middag een stuk rustiger is dan Disneyland zelf.

En let er sowieso goed op dat je de Casey jr trein en storybook boats op tijd doet, dat stukje gaat later open en sluiten eerder, en die trein was hier lang de favoriete attractie.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:20:15 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_218541271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ligt ook wel een beetje aan de drukte en welke shows er zijn. Als die er alle vier zijn en je plant daaromheen dan is het wel dagvullend. Zijn er maar twee dan is het veel minder dagvullend. Maar niks mis met attracties herhalen. Mijn dochters durven weinig, maar vinden het geweldig om zes keer de slinky dog te doen. In Disneyland is meer te doen, maar dat is in theorie ook goed in één dag haalbaar, dus dan maakt het ook weinig uit of je attracties in Studio’s herhaalt of in Disneyland zelf. Behalve dan dat Studio’s in de middag een stuk rustiger is dan Disneyland zelf.

En let er sowieso goed op dat je de Casey jr trein en storybook boats op tijd doet, dat stukje gaat later open en sluiten eerder, en die trein was hier lang de favoriete attractie.
dus een dag vantevoren even kijken op de website welke shows / activiteiten er zijn. Ik heb al tickets, 2x voor 1 dag, maar als het echt lastig is om een dag op te vullen is het wellicht een idee voor de upgrade. Ik las iets vn 25eur/pp om dan ook Paris binnen te kunnen wandelen. Maar zoals je al schrijft; de echte leuke attracties 2x of meer,.. dan gaata het wel snel :)
Mai pben rai~!
pi_218541942
quote:

[..]
Mijn laatste ervaring met het slapen buiten een Disney accomodatie is alweer van een jaar of 12 geleden, maar bij ons was het shuttle busje zo'n Mercedes Vito oid met 8-9 zitplaatsen.
Als jullie met 3 zijn, en jullie willen allemaal samen in dat busje, dan kan het soms wel even wachten zijn.
Vooral 's avonds na het vuurwerk dan, als iedereen tegelijk terug naar het hotel wil.

Dit was wel niet bij Adagio, maar ik denk dat de shuttle busjes wel hetzelfde zullen zijn.
pi_218542740
quote:

[..]
[..]
Ook een interessante optie als dat een beetje op de route ligt. Zal de Vrouwe des Huize een subtiel duwtje geven richting FB.

Er rijdt een gratis shuttle bus en er rijdt ook een stadsbus die stoppen beiden bij het hotel.

Ik denk dat lopen beter is dan een over volle bus
pi_218542745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De shuttle bus is Adagio met 2 andere hotels samen
pi_218542809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:40 schreef KNAK het volgende:

[..]
Oh? in Studio's kan je de dag mogelijk niet vol krijgen? Ook niet als je alles (wat een 5 jarige / 1.16cm) aandoet?
Je kan de shows doen.
Attracties in Toy Story land - Slinky Dog - Parachute drop) )

Je kan de Cars attractie doen.
Misschien ratatouille, Tapis Volants, Web
pi_218624741
Waar kan ik alle informatie over de Disney D23 vinden?
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:17:12 #279
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_218810857
Onze trip komt ook dichterbij! We logeren in het Centerparcs en zijn op 7 en 8 november in het park. Nu zoeken we een leuk restaurant voor de 7e. Wat zijn aanraders? We zijn met 9 personen dus een restaurant waar je kunt reserveren heeft de voorkeur.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_218813466
Voor in het park?

Je bent er wel een beetje laat mee om te reserveren, zeker a's Je met veel personen bent.

Er blijven dan alleen nog restaurants in de hotels over, bv Santa Fe, Cheyenne of Seqouia Lodge.
Misschien nog Billy bobs in Disney Village
  vrijdag 19 september 2025 @ 16:24:35 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_218813631
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:03 schreef psv-gomes het volgende:
Voor in het park?

Je bent er wel een beetje laat mee om te reserveren, zeker a's Je met veel personen bent.

Er blijven dan alleen nog restaurants in de hotels over, bv Santa Fe, Cheyenne of Seqouia Lodge.
Misschien nog Billy bobs in Disney Village
Ja, daar ben ik inmiddels ook achter, na een middag inlezen op internet :X , we hadden ons niet gerealiseerd dat je echt 2 maanden vantevoren moest reserveren.

Maar ik heb Chez Remy gereserveerd, de 8e was er nog plek :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_218813815
Dan heb je geluk.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:24:18 #283
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_218814026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:55 schreef psv-gomes het volgende:
Dan heb je geluk.
Ja, volgens mij ook :D . Voor 9 personen is er bijna niks meer vrij... Het is wel al om 16:30 uur, dat was de enige nog beschikbare tijd, maar ja, in zo'n park ga je toch al vaak flexibel om met etenstijden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')