Dank voor je snelle reactie!quote:Op zondag 10 november 2024 13:29 schreef FlyingFish het volgende:
Ze beginnen vanaf 1 november al met het park in kerstsfeer aankleden, alleen pas half november is het voltooid met de kerstparade en andere activiteiten erbij. En het eerste weekend dat het volledig kerstsfeer is, is ook een stuk drukker (en het 2e weekend ook nog), dus dat zijn juist redenen om niet voor de kerstperiode te kiezen. Is persoonlijke voorkeur dus, maar voor een eerste bezoek zou ik kiezen voor een rustiger park en ook de gewone parade is dan nieuw. Ben je al vaker geweest dan is juist de kerstperiode een keer leuk om te bezoeken.
Village Nature is heel fijn, en ideaal omdat je geen toegangstickets op je aankomst- en vertrekdag hebt, wat bij alle andere disneyhotels wel het geval is. Houd er wel rekening mee dat er helemaal niets Disney is aan Village Nature. Geen disneyfiguren, aankleding of wat dan ook. Tickets kun je bij de receptie afhalen.
6-persoonsappartementen zijn wel met slaapbank in de woonkamer. Locatie is wel oké, tussen de indoorspeeltuin (gericht op jonge kinderen) en de supermarkt, maar wel een eind lopen door het centrum naar het zwembad (maar relatief valt het mee, het park is gewoon erg uitgestrekt).
Mijn ervaring is dat je sowieso met slim plannen alle attracties binnen twee dagen kunt doen, ook als het erg druk is. Maak gebruik van de early Magic time en ga niet op prime time eten maar doe dan (en tijdens de parade) juist de overgebleven drukke attracties.
Ik heb 15 jaar geleden in zo'n blokhut gezeten en aankomende februari meer. Het is eigenlijk meer een stacaravan dan een blokhutquote:Op zondag 10 november 2024 13:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dank voor je snelle reactie!
Drie van ons zijn eerder geweest, de overige zes nog niet. Ik zal je opmerkingen over kerst zeker meenemen in ons beraad.
Het is bekend dat Villages niet in Disneysfeer is, dat is geen probleem. De slaapbank was ook bekend, is ook geen probleem. Ik heb ook nog gekeken naar Davy Crockett, maar die blokhutten lijken me nog een stuk kleiner en wat minder comfortabel dan de appartementen in Villages Nature?
Ik was er 2 maanden geleden. Toen waren ze al aardig bezig in studios. Heel veel winkeltjes enzo kon je niet in.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:26 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Nog wel iets om rekening mee te houden, is het feit dat mogelijk de rebranding van de Studios in die tijd gaat plaatsvinden en nieuwe delen van het park gefaseerd open gaan. Dit kan tot drukte leiden.
Lees je dus in voor goede strategieën en overweeg de premier express pass voor enkele attracties.
Studio 1 wordt een nieuw entreegebied. Dat zou in maart moeten heropenen volgens mij.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik was er 2 maanden geleden. Toen waren ze al aardig bezig in studios. Heel veel winkeltjes enzo kon je niet in.
Wat komt er eigenlijk nieuw?
Tuurlijk niet. Er staat geen teller bij de voordeur hoor. Maak je niet druk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:38 schreef Arizona het volgende:
We zouden prima in dat 8 persoons huisje passen, is 121 m2 en de jongste slaapt wel op een luchtbed. Maar ik durf dit niet aanStraks worden we weggestuurd
Dat kan gewoon illegaal hoor, niemand die daar naar kraait. Enige wat onhandig kan zijn is dat je maar 8 toegangsbandjes krijgt dan, dus je kan niet met z’n allen zwemmen (of je zou een dagticket moeten kopen).quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:38 schreef Arizona het volgende:
Hmmm mijn ouders zouden het toch leuk vinden om in één huisje te zitten. Nu heeft CP Villages Nature een 8 persoons cottage voor een prima bedrag (als je losse tickets voor 2 dagen haalt, maar 300 euro meer dan 2 aparte appartementen inclusief tickets) , maar een 10 persoons is er alleen als VIP en kost ruim 1000 euro meer voor een weekend.
En wij zijn met 9 personen![]()
We zouden prima in dat 8 persoons huisje passen, is 121 m2 en de jongste slaapt wel op een luchtbed. Maar ik durf dit niet aanStraks worden we weggestuurd
C&O travel heeft wel eens iets goedkopere kaarten maar er zijn praktisch geen kortingsacties.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:01 schreef BlauweDag het volgende:
Waar kan ik de goedkoopste losse tickets kopen? Of zijn er regelmatig kortingacties ergens?
Dank voor snelle en duidelijke antwoord.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
C&O travel heeft wel eens iets goedkopere kaarten maar er zijn praktisch geen kortingsacties.
Soms ook op Engelse sites
Gewoon op de site zelf van Disneyquote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:01 schreef BlauweDag het volgende:
Waar kan ik de goedkoopste losse tickets kopen? Of zijn er regelmatig kortingacties ergens?
Als je iemand met een abo kent kun je in sommige periodes wel goedkoper, zoals nu bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:07 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Gewoon op de site zelf van Disney
Geen acties, maar in sommige périodes goedkoper dan de andere.
Zit gratis parkeren bij toch?quote:Op maandag 6 januari 2025 14:35 schreef jorienvdherik het volgende:,
Wij keken nu ook naar David Crockett als alternatief, is dat te doen? Wel jammer dat er geen shuttle bus gaat daar
Ik heb vorig jaar een tripje naar Disneyland parijs gedaan. Toen ben heb ik eerst 1 nacht hier overnacht om daarna 's ochtends in te checken in het disneyhotel en het park in te kunnen (nog in dat eerste uur). Toen 2 nachten en dus 3 dagen in disney doorgebracht en na de laatste dag disney weer een nachtje hetzelfde appartement geboekt. Dan de volgende ochtend naar huis gereden.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:16 schreef KNAK het volgende:
Ook een beetje aan het meelezen nu mijn kleine inmiddels Disney heeft ontdekt.
Heb zelf alle parken Azie/US gezien, alleen Parijs nog niet, dus vooruit. Al vind ik 4 jaar / lengte 1.10m nog wat jong/klein om echt gebruik te kunnen maken van alle attracties, maar volgens mij is er voor deze leeftijd genoeg om een dag te vullen.
Ben er zelf inmiddels uit dat kaarten los rond de 60eur zijn, en dat een nachtje in een Disney hotel best wel enorm duur is. Ik kan dan ook maar weinig vinden hier over airB&B gebruik. Beetje googlen en je komt zat tegen wat zowat op loopafstand van het park is. Parkeren inbegrepen, en veelal zowat de helft van de prijs vergeleken bij Disney hotels.
Toevallig iemand hier met een goede AirBnB ervaring voor 2 nachtjes in directe omgeving van het park waar we ook auto makkelijk kwijt kunnen?
Vuurwerkshow is 22:00uur, dus we denken er ook over om zo rond 1400 even uit te gaan, 2 uurtjes o.i.d. te rusten om vervolgens terug te gaan en zo tot sluit de de dag verder kunnen opvullen. Met een kleine misschien wel handig die optie te hebben, zeker als je van vroeg tot laat er wilt rondbanjeren.
Heb beetje rondgeneusd en ja, staat bol van de accomodaties rondom Disney. Wat je laat zien is ook met 170 goedkoper dan Disney zelf. Zal wel een beetje spitten in reviews op Booking, TripAdvisor etc en op basis daarvan een keuze maken. Naast Airbnb ook genoeg reguliere hotels. Aangezien het echt niets meer dan alleen slapen is is het huislijke dat een Airbnb heeft niet nodig. Wellicht kan het dan goedkoper, 100 eur / nacht bijvoorbeeld. Zal kijkenquote:Op maandag 27 januari 2025 09:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar een tripje naar Disneyland parijs gedaan. Toen ben heb ik eerst 1 nacht hier overnacht om daarna 's ochtends in te checken in het disneyhotel en het park in te kunnen (nog in dat eerste uur). Toen 2 nachten en dus 3 dagen in disney doorgebracht en na de laatste dag disney weer een nachtje hetzelfde appartement geboekt. Dan de volgende ochtend naar huis gereden.
Het stikt daar van de appartementen die verhuurd worden dus als je daar iets zoekt moet dat vast goedkomen. Is niet helemaal op loopafstand maar wel dichtbij.
https://www.booking.com/h(...)7&type=total&ucfs=1&
Je kan geen kaarten aan de poort kopen.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:26 schreef BlauweDag het volgende:
Wij gaan eind april een dagje naar Disneyland. Is het slimmer om nu kaartjes te kopen, of digitaal vlak voor aanvang of aan de poort?
Zijn er ook nog andere slimme tips? We zitten in Meaux en zijn er voor het laatste geweest in 2004
Wij hebben een keer in een Adagio hotel gezeten met eigen keukentje, vrijwel naast het winkelcentrum en op loopafstand van het park. Er is echt aanbod genoeg.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef KNAK het volgende:
[..]
Heb beetje rondgeneusd en ja, staat bol van de accomodaties rondom Disney. Wat je laat zien is ook met 170 goedkoper dan Disney zelf. Zal wel een beetje spitten in reviews op Booking, TripAdvisor etc en op basis daarvan een keuze maken. Naast Airbnb ook genoeg reguliere hotels. Aangezien het echt niets meer dan alleen slapen is is het huislijke dat een Airbnb heeft niet nodig. Wellicht kan het dan goedkoper, 100 eur / nacht bijvoorbeeld. Zal kijken
Bonus vraag;
Is het werkelijk zo dramatisch gesteld met de buggy’s zoals dat aangeven wordt? Zijn die dingen zo snel allemaal al weg? Of valt het mee?
Ik bedoelde eigenlijk de buggy's van het park zelf. Ze schijnen deze te verhuren maar zijn in no-time niet meer op voorraad, aldus de nodige websites. Nu ben ik van plan in maart te gaan (als het weer het toelaat/+15graden wordt), misschiien dat het dan nog niet zo een gekkenhuis is.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben een keer in een Adagio hotel gezeten met eigen keukentje, vrijwel naast het winkelcentrum en op loopafstand van het park. Er is echt aanbod genoeg.
Wij hebben een oude duobuggy meegenomen (die alleen voor vakanties gebruikt werd), nooit problemen mee gehad. Een mooie nieuwe/dure zou ik zelf niet meenemen. Of je moet ook een stevig slot mee nemen waardoor je de wielen vast kunt zetten (ergens aan vast zetten is vrijwel geen optie).
Ik was er vorig jaar met carnaval en genoeg buggy's te huurquote:Op dinsdag 28 januari 2025 00:23 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de buggy's van het park zelf. Ze schijnen deze te verhuren maar zijn in no-time niet meer op voorraad, aldus de nodige websites. Nu ben ik van plan in maart te gaan (als het weer het toelaat/+15graden wordt), misschiien dat het dan nog niet zo een gekkenhuis is.
Adiago ziiet er ook wel OK uit. 330eur voor 2 dagen...
Enorm aanbod idd, dus verwacht niiet zo heel veel issues met wat vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |