abonnement Unibet Coolblue
pi_211021096
En hier weer het centrale Disneyland (Parijs) Topic



Handige linkjes:
Vorige delen: topicreeks
Homepage Disneyland: http://www.disneylandparis.com
Bekijk onderaan de openingstijden de (geplande) gesloten attracties door de filteren op 'gesloten attracties' hier.
Leuke YouTube-kanalen met Disneyland Parijs-thema: DLP Welcome, dlrp-fans
Leuke YouTube-kanalen met andere disneyparken als thema: DFBGuide, Mammoth Club, Ear Scouts.

Laatste nieuws:
• 15 juli is de nieuwe show 'TOGETHER: a Pixar Musical Adventure' gestart.
• 1 oktober tot 5 november is het Halloween festival in DLP met speciale activiteiten. > meer info <
• 11 november tot 7 januari wordt er kerst gevierd in DLP met speciale activiteiten. > meer info <
• 25 januari opent het vernieuwde Disneyland hotel
• Winnie de Pooh en Frozen zullen worden toegevoegd aan 'Le Pays des Contes de Fées' in 2024
• 8 januari start de nieuwe 'Disney Symphony of Colors'-show. Een combinatie van licht, projectie en drones.
• De Thalys naar Disneyland Parijs heet tegenwoordig Eurostar
• Er wordt gewerkt aan een nieuwe grote show in studio's, ter vervanging van de stuntshow die al enkele jaren niet meer opgevoerd wordt. De nieuwe show wordt in het voorjaar van 2024 verwacht maar is nog niet officieel aangekondigd.
• Disney Village wordt momenteel verbouwd. Dit is een meerjarenplan. Restaurant Café Mickey zal niet meer terug keren.
• Er wordt momenteel gewerkt aan een grote uitbreiding van het Studio's park die geheel in het teken staat van Frozen. Opening staat gepland voor 2025

Uiteraard is babbelen over de andere disney-parken hier ook mogelijk!

[ Bericht 80% gewijzigd door FlyingFish op 20-10-2023 21:16:59 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_211022435
Ik heb de OP wat ge-update. Mocht er iemand een leuke nieuwe foto voor de OP hebben die ergens openbaar geupload staan en in de OP mag staan dan mag de foto boven vervangen worden. Een andere foto uit de oude OP was al 15 jaar oud :')

Tips voor andere linkjes om toe te voegen aan de OP zijn welkom. De dingen die er stonden waren niet meer up to date.

en deel 17 is in de Twilight Zone verdwenen denk ik :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_211023277
De Together show is erg leuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:41:37 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211028279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb de OP wat ge-update. Mocht er iemand een leuke nieuwe foto voor de OP hebben die ergens openbaar geupload staan en in de OP mag staan dan mag de foto boven vervangen worden. Een andere foto uit de oude OP was al 15 jaar oud :')

Tips voor andere linkjes om toe te voegen aan de OP zijn welkom. De dingen die er stonden waren niet meer up to date.

en deel 17 is in de Twilight Zone verdwenen denk ik :@
Werkt deze voor de OP:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211028308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:41 schreef nils7 het volgende:

[..]
Werkt deze voor de OP:

[ afbeelding ]
wel de BB img url kopieeren niet die van de pagina
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:45:25 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211028336
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:43 schreef mschol het volgende:

[..]
wel de BB img url kopieeren niet die van de pagina
Vanaf mobiel is dat sh!t :-(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211030229
deze dan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211030250

Of deze
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:52:41 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211031149
Toch gezwicht :(



dus 30 november gaan we weer :7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211037113
Hoi allemaal,

ik ben sterk aan het overwegen om in de meivakantie (27 april tm 4 mei) een deel naar Disneyland Parijs te gaan, en een deel naar Parijs zelf. Nu ben ik een beetje op zoek naar de beste opties en hopelijk kunnen jullie al kenners me daarmee helpen.

We gaan met 4-en (3 volwassen, 1x 15-jarige) - ze willen toch allemaal nog heel graag :D . Nu wil ik het liefste een huisje oid ivm de ruimte en eigen eetgelegenheid als we dat willen, dus ben aan het kijken naar Center Parcs Nature Village of Davy Crocket Ranch. Maar sta open voor andere opties!

Het issue zit er vooral in dat ik dus niet 7 dagen naar Disney wil en daar dus niet perse voor hoeft te betalen (dat lijkt veel duurder te zijn dan los te boeken?). Nu heb ik al wat gezocht, en mijn idee:
* CP te boeken voor een week (wat niet duur is in de meivakantie, maar neem aan dat dit is omdat wij de enigen zijn die dan vakantie hebben als NL)? Kosten: kleine 1800,- - Zou een Airbnb beter waar voor mijn geld zijn? Ik zie er best een aantal in Marne la Vallee, dus dat is ook een mooie optie volgens mij?
* Dagpassen (maar erg duur) => volgens mij kan die bronze year pass niet ivm de data? Is er dan een plek waar ik relatief gezien goedkopere kaartjes kan kopen?
* Andere dagen met de auto naar Parijs, is 35 minuten zonder files of een dagje gewoon op het park

Ik vraag me ook af: kun je bij Center Parcs kaartjes kopen voor een gereduceerde prijs? Ik kan dat zo snel niet vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd ...

Ik hoor heel graag hoe jullie dit zouden regelen en jullie tips!

Alvast bedankt!

[ Bericht 7% gewijzigd door MeisPluis op 22-10-2023 09:26:44 ]
pi_211037252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 18:52 schreef nils7 het volgende:
Toch gezwicht :(

[ afbeelding ]

dus 30 november gaan we weer :7
nu weer arm? :D :P
  Public Relations / Redactie Film zondag 22 oktober 2023 @ 10:14:05 #12
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_211037475
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 08:52 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,

ik ben sterk aan het overwegen om in de meivakantie (27 april tm 4 mei) een deel naar Disneyland Parijs te gaan, en een deel naar Parijs zelf. Nu ben ik een beetje op zoek naar de beste opties en hopelijk kunnen jullie al kenners me daarmee helpen.

We gaan met 4-en (3 volwassen, 1x 15-jarige) - ze willen toch allemaal nog heel graag :D . Nu wil ik het liefste een huisje oid ivm de ruimte en eigen eetgelegenheid als we dat willen, dus ben aan het kijken naar Center Parcs Nature Village of Davy Crocket Ranch. Maar sta open voor andere opties!

Het issue zit er vooral in dat ik dus niet 7 dagen naar Disney wil en daar dus niet perse voor hoeft te betalen (dat lijkt veel duurder te zijn dan los te boeken?). Nu heb ik al wat gezocht, en mijn idee:
* CP te boeken voor een week (wat niet duur is in de meivakantie, maar neem aan dat dit is omdat wij de enigen zijn die dan vakantie hebben als NL)? Kosten: kleine 1800,- - Zou een Airbnb beter waar voor mijn geld zijn? Ik zie er best een aantal in Marne la Vallee, dus dat is ook een mooie optie volgens mij?
* Dagpassen (maar erg duur) => volgens mij kan die bronze year pass niet ivm de data? Is er dan een plek waar ik relatief gezien goedkopere kaartjes kan kopen?
* Andere dagen met de auto naar Parijs, is 35 minuten zonder files of een dagje gewoon op het park

Ik vraag me ook af: kun je bij Center Parcs kaartjes kopen voor een gereduceerde prijs? Ik kan dat zo snel niet vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd ...

Ik hoor heel graag hoe jullie dit zouden regelen en jullie tips!

Alvast bedankt!
Volgens mij heb je alles goed in de smiezen

Wel een tip om naar Parijs te gaan: pak de RER. Parkeer bijvoorbeeld in Marne la Vallee en vanaf daar verder.
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:06:36 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211037777
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 08:52 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,

ik ben sterk aan het overwegen om in de meivakantie (27 april tm 4 mei) een deel naar Disneyland Parijs te gaan, en een deel naar Parijs zelf. Nu ben ik een beetje op zoek naar de beste opties en hopelijk kunnen jullie al kenners me daarmee helpen.

We gaan met 4-en (3 volwassen, 1x 15-jarige) - ze willen toch allemaal nog heel graag :D . Nu wil ik het liefste een huisje oid ivm de ruimte en eigen eetgelegenheid als we dat willen, dus ben aan het kijken naar Center Parcs Nature Village of Davy Crocket Ranch. Maar sta open voor andere opties!

Het issue zit er vooral in dat ik dus niet 7 dagen naar Disney wil en daar dus niet perse voor hoeft te betalen (dat lijkt veel duurder te zijn dan los te boeken?). Nu heb ik al wat gezocht, en mijn idee:
* CP te boeken voor een week (wat niet duur is in de meivakantie, maar neem aan dat dit is omdat wij de enigen zijn die dan vakantie hebben als NL)? Kosten: kleine 1800,- - Zou een Airbnb beter waar voor mijn geld zijn? Ik zie er best een aantal in Marne la Vallee, dus dat is ook een mooie optie volgens mij?
* Dagpassen (maar erg duur) => volgens mij kan die bronze year pass niet ivm de data? Is er dan een plek waar ik relatief gezien goedkopere kaartjes kan kopen?
* Andere dagen met de auto naar Parijs, is 35 minuten zonder files of een dagje gewoon op het park

Ik vraag me ook af: kun je bij Center Parcs kaartjes kopen voor een gereduceerde prijs? Ik kan dat zo snel niet vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd ...

Ik hoor heel graag hoe jullie dit zouden regelen en jullie tips!

Alvast bedankt!
Losse kaartjes zijn niet echt goedkoper te vinden :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:07:48 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211037788
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 09:27 schreef mschol het volgende:

[..]
nu weer arm? :D :P
Helaas 25% miva korting als begeleider.
Maar zelfs met dat heb ik nog nooit zoveel betaald voor een abo met zo weinig voordelen :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211039615
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:07 schreef nils7 het volgende:

[..]
Helaas 25% miva korting als begeleider.
Maar zelfs met dat heb ik nog nooit zoveel betaald voor een abo met zo weinig voordelen :(
Ja echt balen he.. mijn pas is nog tot begin maart geldig maar twijfel heel erg over of ik nog ga verlengen :(
pi_211039630
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:07 schreef nils7 het volgende:

[..]
Helaas 25% miva korting als begeleider.
Maar zelfs met dat heb ik nog nooit zoveel betaald voor een abo met zo weinig voordelen :(
is tenminste nog 25% korting :')
pi_211043373
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 10:14 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Volgens mij heb je alles goed in de smiezen

Wel een tip om naar Parijs te gaan: pak de RER. Parkeer bijvoorbeeld in Marne la Vallee en vanaf daar verder.
Of de bus 47 die voor village nature stopt naar Marne la vallée en dan de rer pakken.
pi_211103042
Hoiiii allemaal :7

We gaan in 2024 naar Disneyland Parijs. 4 dagen park en 3 nachten sequoia lodge.

Voor de nacht(en) ervoor en erna willen we in dit hotel overnachten;

https://www.grand-magic-hotel.com/

Iemand daar ervaring mee? Of andere supertips voor een extern hotel?
Eventueel willen we daar 2 nachten van te voren slapen om ook een dagje Parijs in te gaan.

Verder vroeg ik me af of je op de eerste dag (wanneer je dus nog niet in een Disney hotel slaapt) ook al magic hour hebt? Kon dat nog niet zo snel terugvinden :+

Verder nog tips voor het park/eten etc. Ik zie al door de bomen het bos niet hahahaha. Kinderen zijn dan 7 en 11 trouwens O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_211103149
Ja hoor dat heb je.
Je kan ook de avond ervoor al inchecken in Seqouia
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211143911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Hoiiii allemaal :7

We gaan in 2024 naar Disneyland Parijs. 4 dagen park en 3 nachten sequoia lodge.

Voor de nacht(en) ervoor en erna willen we in dit hotel overnachten;

https://www.grand-magic-hotel.com/

Iemand daar ervaring mee? Of andere supertips voor een extern hotel?
Eventueel willen we daar 2 nachten van te voren slapen om ook een dagje Parijs in te gaan.

Verder vroeg ik me af of je op de eerste dag (wanneer je dus nog niet in een Disney hotel slaapt) ook al magic hour hebt? Kon dat nog niet zo snel terugvinden :+

Verder nog tips voor het park/eten etc. Ik zie al door de bomen het bos niet hahahaha. Kinderen zijn dan 7 en 11 trouwens O+
Dat ziet er uit als een leuk hotel voor ervoor/erna. Ik ben zelf ook bezig met een zelfde soort reis samenstellen. Dit hotel neem ik even mee.
pi_211147407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Hoiiii allemaal :7

We gaan in 2024 naar Disneyland Parijs. 4 dagen park en 3 nachten sequoia lodge.

Voor de nacht(en) ervoor en erna willen we in dit hotel overnachten;

https://www.grand-magic-hotel.com/

Iemand daar ervaring mee? Of andere supertips voor een extern hotel?
Eventueel willen we daar 2 nachten van te voren slapen om ook een dagje Parijs in te gaan.

Verder vroeg ik me af of je op de eerste dag (wanneer je dus nog niet in een Disney hotel slaapt) ook al magic hour hebt? Kon dat nog niet zo snel terugvinden :+

Verder nog tips voor het park/eten etc. Ik zie al door de bomen het bos niet hahahaha. Kinderen zijn dan 7 en 11 trouwens O+
Verschillende hotels buiten Disney :
Serris : Eklo hotel, adagio hotel, elysee hotel, séjour et affaires
Montevrain : residhome, ibis (budget), Moxy hotel, residence du parc
Bailly-Romainvilliers : Holiday inn, Ace hotel, Marriott, Staycity, Village Nature
Magny le hongre : Radisson, Campanille, B&B
Chessy:, Le relais Spa
Jossigny : Le cheval blanc
Chanteloup en Brie : Best Western, Hotel Dali
Bussy saint Georges : Paxton, Campanille
pi_211147411
Eerste dag heb je ook magic hours.
Je kan je entrée kaarten ook een dag van te voren ophalen
pi_211149276
Wij sliepen in de meivakantie ook 1 nacht in Grand Magic, prima hotel. Inderdaad avond vantevoren kan je al inchecken bij Sequoia.

Mocht het jullie interesse hebben, dineren met de prinsessen was bij onze kinderen een groot succes. Moet je wel op tijd reserveren.
pi_211152116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 20:05 schreef exode het volgende:
Wij sliepen in de meivakantie ook 1 nacht in Grand Magic, prima hotel. Inderdaad avond vantevoren kan je al inchecken bij Sequoia.

Mocht het jullie interesse hebben, dineren met de prinsessen was bij onze kinderen een groot succes. Moet je wel op tijd reserveren.
Ja ik denk dat we dat wel gaan doen, heb alleen vrij lastige eters dus dan misschien beter ontbijt met prinsessen hahahahaha. Kan dat nu sowieso (nog) niet vinden om te reserveren...

Grand Magic is geboekt. Wat een geregel allemaal, manmanman... Maar heb er nu al enorm zin in! *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_211153245
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 23:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ja ik denk dat we dat wel gaan doen, heb alleen vrij lastige eters dus dan misschien beter ontbijt met prinsessen hahahahaha. Kan dat nu sowieso (nog) niet vinden om te reserveren...

Grand Magic is geboekt. Wat een geregel allemaal, manmanman... Maar heb er nu al enorm zin in! *O*
Ook niet in je boeking? Wij hebben het telefonisch gereserveerd destijds omdat we van de 8 personen in de reservering maar 6 personen wilden reserveren voor het eten. Dat kon online niet.

Ontbijt weet ik niet, de 2 keren dat wij zijn geweest hadden we een club kamer inclusief ontbijt O-)
  woensdag 1 november 2023 @ 09:28:55 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211153851
Na jaren Oud & Nieuw in de Efteling te hebben gevierd nu de stap gewaagd Oud & Nieuw in Disneyland Parijs te doen.
Village Nature geboekt en 31 December maar alvast gereserveerd.
We weten dat er geen speciale avond is dit jaar maar neem aan dat er rond 12 uur wel iets gedaan wordt :@

Desondanks is ons volgende tripje 30 november al, met de abonnementhoudersavond.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211212866
Ik heb mijn reis nu ook een beetje in de steigers staan.
dag 1 vertrek naar appartement in de buurt voor 1 nacht. Waarbij we al in checken in het disney hotel voor de dag erna. Waarschijnlijk kiezen we Cheyenne. Dan smorgens lekker op tijd spullen in het hotel en gebruik maken van magic time.

Dan 2 nachten in het disney hotel om aan het einde van de laatste dag nog 1 nachtje in een appartement te verblijven om zo vol gebruik te maken van de 3e dag in het park. Dan de laatste dag van de trip rustig uitchecken nog even shoppen in het grote winkelcentrum en dan rustig weer naar huis rijden.

Nog even een budget vraagje. Hoe pakken jullie het aan met eten? Ik zie wel dat er een supermarkt zit op 5 min rijden van het hotel dus daar kan ik elke avond wel wat spullen halen om de volgende dag mee te nemen het park in. Maar qua avond eten ben je dan aangewezen op restaurants in het park of zijn er ook goede betaalbare opties in de omgeving? Ik zie dat het park tot 20:00 uur open is dus dan hoeven we niet elke dag tot het laatste te blijven en kunnen we ook nog wat opzoeken om te gaan eten.
  maandag 6 november 2023 @ 15:30:16 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211212916
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn reis nu ook een beetje in de steigers staan.
dag 1 vertrek naar appartement in de buurt voor 1 nacht. Waarbij we al in checken in het disney hotel voor de dag erna. Waarschijnlijk kiezen we Cheyenne. Dan smorgens lekker op tijd spullen in het hotel en gebruik maken van magic time.

Dan 2 nachten in het disney hotel om aan het einde van de laatste dag nog 1 nachtje in een appartement te verblijven om zo vol gebruik te maken van de 3e dag in het park. Dan de laatste dag van de trip rustig uitchecken nog even shoppen in het grote winkelcentrum en dan rustig weer naar huis rijden.

Nog even een budget vraagje. Hoe pakken jullie het aan met eten? Ik zie wel dat er een supermarkt zit op 5 min rijden van het hotel dus daar kan ik elke avond wel wat spullen halen om de volgende dag mee te nemen het park in. Maar qua avond eten ben je dan aangewezen op restaurants in het park of zijn er ook goede betaalbare opties in de omgeving? Ik zie dat het park tot 20:00 uur open is dus dan hoeven we niet elke dag tot het laatste te blijven en kunnen we ook nog wat opzoeken om te gaan eten.
McDonalds in Disney Village is de goedkoopste fastfood optie in ieder geval.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211217963
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn reis nu ook een beetje in de steigers staan.
dag 1 vertrek naar appartement in de buurt voor 1 nacht. Waarbij we al in checken in het disney hotel voor de dag erna. Waarschijnlijk kiezen we Cheyenne. Dan smorgens lekker op tijd spullen in het hotel en gebruik maken van magic time.

Dan 2 nachten in het disney hotel om aan het einde van de laatste dag nog 1 nachtje in een appartement te verblijven om zo vol gebruik te maken van de 3e dag in het park. Dan de laatste dag van de trip rustig uitchecken nog even shoppen in het grote winkelcentrum en dan rustig weer naar huis rijden.

Nog even een budget vraagje. Hoe pakken jullie het aan met eten? Ik zie wel dat er een supermarkt zit op 5 min rijden van het hotel dus daar kan ik elke avond wel wat spullen halen om de volgende dag mee te nemen het park in. Maar qua avond eten ben je dan aangewezen op restaurants in het park of zijn er ook goede betaalbare opties in de omgeving? Ik zie dat het park tot 20:00 uur open is dus dan hoeven we niet elke dag tot het laatste te blijven en kunnen we ook nog wat opzoeken om te gaan eten.
Je kan eten op het winkelcentrum bij val d'Europe.
Verder heb je in Montévrain Graziella, le Cercle, mama Thai en Etoile du Liban
In Chessy heb je Solo Pizza Napoletana,Emphase, Cala Verde , Alfred Burger
In Bailly-Romainvilliers heb je bistronome, buffelo Grill, een Thai en een Korean
In Magny le Hongre heb je de code Bar bv
Au Bureau en en Memphis bij het winkelcentrum Clos du chêne bij Montévrain

Er zijn natuurlijk heel meer restaurants in de omgeving...
pi_211219465
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn reis nu ook een beetje in de steigers staan.
dag 1 vertrek naar appartement in de buurt voor 1 nacht. Waarbij we al in checken in het disney hotel voor de dag erna. Waarschijnlijk kiezen we Cheyenne. Dan smorgens lekker op tijd spullen in het hotel en gebruik maken van magic time.

Dan 2 nachten in het disney hotel om aan het einde van de laatste dag nog 1 nachtje in een appartement te verblijven om zo vol gebruik te maken van de 3e dag in het park. Dan de laatste dag van de trip rustig uitchecken nog even shoppen in het grote winkelcentrum en dan rustig weer naar huis rijden.

Nog even een budget vraagje. Hoe pakken jullie het aan met eten? Ik zie wel dat er een supermarkt zit op 5 min rijden van het hotel dus daar kan ik elke avond wel wat spullen halen om de volgende dag mee te nemen het park in. Maar qua avond eten ben je dan aangewezen op restaurants in het park of zijn er ook goede betaalbare opties in de omgeving? Ik zie dat het park tot 20:00 uur open is dus dan hoeven we niet elke dag tot het laatste te blijven en kunnen we ook nog wat opzoeken om te gaan eten.
Ik heb all-in a la carte erbij gepakt. Dis zowel lunch als diner kan in de a la carte restaurants en ontbijt in het hotel.
pi_211219940
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn reis nu ook een beetje in de steigers staan.
dag 1 vertrek naar appartement in de buurt voor 1 nacht. Waarbij we al in checken in het disney hotel voor de dag erna. Waarschijnlijk kiezen we Cheyenne. Dan smorgens lekker op tijd spullen in het hotel en gebruik maken van magic time.

Dan 2 nachten in het disney hotel om aan het einde van de laatste dag nog 1 nachtje in een appartement te verblijven om zo vol gebruik te maken van de 3e dag in het park. Dan de laatste dag van de trip rustig uitchecken nog even shoppen in het grote winkelcentrum en dan rustig weer naar huis rijden.

Nog even een budget vraagje. Hoe pakken jullie het aan met eten? Ik zie wel dat er een supermarkt zit op 5 min rijden van het hotel dus daar kan ik elke avond wel wat spullen halen om de volgende dag mee te nemen het park in. Maar qua avond eten ben je dan aangewezen op restaurants in het park of zijn er ook goede betaalbare opties in de omgeving? Ik zie dat het park tot 20:00 uur open is dus dan hoeven we niet elke dag tot het laatste te blijven en kunnen we ook nog wat opzoeken om te gaan eten.
Wij hebben halfpension gepakt toen wij er waren. Ontbijten in het hotel en diner in een ruim van tevoren gekozen restaurant in het park. Ik vond het heel ideaal, doordat het van tevoren al betaald is heb je tijdens je verblijf geen onverwachte extra kosten meer, en de keuzes waren ook heel prima!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_211220019
Een tip die ik toen kreeg (had lunch en diner inbegrepen):

Je diner kan je ook in de middag al doen, als lunch. Als je dan wat later gaat lunchen, dan zit je op het moment wat het drukste is op het park en sta je dus dan niet in een wachtrij. En omdat je laat en uitgebreid luncht heb je ‘s avonds genoeg aan iets kleins te eten. En dan is het juist op het park al weer wat rustiger en heb je minder wachtrijen bij de attracties.

Ik zou persoonlijk in het park (of evt hotel) eten. Er vanuitgaande dat dit iets is wat je niet elk jaar doet en dus je tijd in het park wil besteden en niet eerder weg wil om ergens een restaurant op te zoeken. Daar gaat toch best wel wat tijd in zitten. Je hebt er niet voor niks ook nog voor gekozen om vooraf en achteraf nog een appartement in de buurt te boeken. Als het dan om kosten gaat, zou ik eerder geld uitgeven aan eten op het park om zo tijd te besparen, dan om nog een overnachting in de buurt te plannen (ipv in de avond terug gaan).

Maar voor de eerste dag kun je natuurlijk wat halen en meenemen (en op de tweede dag is dat ook echt nog wel goed hoor, neem aan dat je thuis ook niet elke dag naar de supermarkt gaat voor vers brood en beleg)
pi_211232298
Bedankt voor alle tips. Ik denk dat we inderdaad een combi doen. Met eten op het park en eten buiten het park op de dag vooraf en de dag achteraf.

Lunch/Diner omdraaien vind ik ook wel een goed idee idd.
pi_211326120
Nou, onze oudste wordt middenin de Voorjaarsvakantie 10 jaar. Hij heeft lang nagedacht en vooral veel afgewezen, maar heeft nu toch besloten dat ie dat wil vieren in Disneyland. Prima!

Nu keken we voor 3 nachten, we sliepen afgelopen meivakantie in Newport Bay in een clubkamer en bijna 4 jaar geleden in de zomervakantie in een Club Suite van Sequioa Lodge.
Als we dat in de voorjaarsvakantie zouden boeken, moet ik niet 1 nier verkopen, maar beide.

We hebben overwogen naar CP te gaan aangezien hij ook heel graag wil zwemmen. Echter staat het me enorm tegen om dan met de auto naar Disney te gaan en 2 dagen entree vinden we te weinig.

Nu denken we aan 2 nachten in bijvoorbeeld Eklo of Explorers te slapen en 1 dagje bij CP te gaan zwemmen. Daarna 3 nachten in Hotel Cheyenne. Ik lees echter tegenstrijdige reviews. (zoals altijd) en vind het dus lastig beslissen. Wij vinden de bedden erg belangrijk en stof is een no go, ik bedoel daarmee dat de vloerbedekking bij de 'gewone' kamers van Sequioa een issue kunnen zijn. Maar wij vinden de sfeer en de ligging van Sequioa zo geweldig.....Luxe problemen dus.

Iemand die de hotels allemaal heeft uitgetest en wat voors en tegens kan delen?
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:00:00 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211326749
Ik ben een enorme zeikerd met bedden vanwege rugklachten. Ik vind ze in alle Disney hotels prima.
Cheyenne vind ik een hele leuke sfeer hebben. Door al die losse gebouwen is het rustig maar het heeft echt wel die western vibe op het terrein. Het is in mijn ogen sfeervoller dan bijvoorbeeld New Port Bay of Marvel, die veel massaler zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211326822
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:00 schreef laziness het volgende:
Ik ben een enorme zeikerd met bedden vanwege rugklachten. Ik vind ze in alle Disney hotels prima.
Cheyenne vind ik een hele leuke sfeer hebben. Door al die losse gebouwen is het rustig maar het heeft echt wel die western vibe op het terrein. Het is in mijn ogen sfeervoller dan bijvoorbeeld New Port Bay of Marvel, die veel massaler zijn.
Die mening deel ik.
In februari in SL geweest. Dat vind ik qua sfeer wel het beste hotel. Afgelopen herfstvakantie in Cheyenne.
Bedden echt supergoed, maar ik vind de 2p wel wat smal
Bedden van SL waren breder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211327215
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Die mening deel ik.
In februari in SL geweest. Dat vind ik qua sfeer wel het beste hotel. Afgelopen herfstvakantie in Cheyenne.
Bedden echt supergoed, maar ik vind de 2p wel wat smal
Bedden van SL waren breder.
Dat lees ik inderdaad ook. Thuis slapen we ook in een 140 cm bed :)

SL vind ik wel echt een wintervibe hebben.

De loopafstand is ook wel een ding, Juul is dan 5,5 jaar.
pi_211327455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:44 schreef exode het volgende:

[..]
Dat lees ik inderdaad ook. Thuis slapen we ook in een 140 cm bed :)

SL vind ik wel echt een wintervibe hebben.

De loopafstand is ook wel een ding, Juul is dan 5,5 jaar.
Ons bed is 180 🤣
Ja SL is echt wel een stukje dichterbij.
Afgelopen herfstvakantie werd her Cheyenne omdat de kinderen daar ook geboekt hadden dus dat was makkelijker met koffers enzo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 november 2023 @ 20:13:15 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211327725
Dan neem je toch de pendelbus?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211327975
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:13 schreef laziness het volgende:
Dan neem je toch de pendelbus?
Die vind ik echt vreselijk, de drukte vooral. Klinkt goed, Disney en hekel aan drukte ;) I know. Maar het moet loopbaar zijn.
pi_211327994
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:31 schreef exode het volgende:

[..]
Die vind ik echt vreselijk, de drukte vooral. Klinkt goed, Disney en hekel aan drukte ;) I know. Maar het moet loopbaar zijn.
Dan toch maar SL ;)

Ik haat die pendel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211328013
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dan toch maar SL ;)

Ik haat die pendel
Nou ja dat dus.
Ook omdat wij wsl 1 of meerdere keren per dag de rust van het hotel op zullen zoeken.
pi_211983213
https://www.looopings.nl/(...)men-met-pistool.html

Dan heeft die 15 minuten extra wachten om binnen te komen toch nut! Nu is het een bijberichtje ergens, anders was het waarschijnlijk een headline geworden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_211983426
Wij waren vorige week in Disney. 4 nachten Village Nature en 2 dagen toegang tot Disney. Ze hebben de regels hieromtrent overigens aangepast, volgens de boekingsvoorwaarden moet je nu die twee dagen achtereenvolgend gaan in plaats van een rustdag tussendoor. Ter plaatse bleek echter dat dit nog niet in gebruik is.

We waren er woensdag en vrijdag, woensdag met flinke regenbuien en nattigheid. Sommige delen van het park waren wel spekglad geworden, met name voor de ingang van studio's en een deel van fantasy-land. Volgens mij ook juist delen waarvan de bestrating relatief nieuw was. Tip dus voor wie ooit gaat in een periode met slecht weer: neem schoenen met goed relief mee.

Verder vonden we het kerstsfeertje erg leuk om een keer mee te maken, zeker zodra het donker werd was het erg sfeervol. De kerstparade was leuk (ook leuk dat het een keer wat anders was dan de reguliere parade die al vele jaren hetzelfde is), de korte prinsessenshow viel ook in de smaak, net als de kerstliedjesshow. Tot slot hebben we nog de Avengers drone-show in studio's kunnen zien die ook de moeite waard was. De reguliere show in DLP hebben we overgeslagen, een van mn dochters stortte in rond 20:00 uur en de weersvoorspelling was te matig om moeite te doen dat nog te rekken.

De nieuwe Pixarshow in studio's is erg leuk, maar haalt het toch ook niet bij de topper Mickey and the Magician. De Spider-man attractie viel ook bij iedereen goed in de smaak, en zoon vond de Avengers-achtbaan geweldig. die wachtrij is ook erg kort meestal, dus dat is fijn.

We hebben gegeten bij PYM kitchen. Een leuk thema-restaurant met prima eten. Zeker qua salades en desserts top. Zoon kreeg zijn drinken in een erlenmeyer en vond dat geweldig. En het publiek is ook veel minder chaotisch dan bij Plaza Garden, waar je struikelt over de kinderen (en hun gevallen etenswaar) en het er allemaal toch wat smoezeliger uit ziet (de vloer ook met name). Er komen veel minder jonge kinderen op af, dus ik denk dat dat een hoop scheelt, plus dat het nieuw is natuurlijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 11 januari 2024 @ 08:40:35 #45
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_211990168
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:06 schreef nils7 het volgende:

[..]
Losse kaartjes zijn niet echt goedkoper te vinden :(
Bizar.. wij zijn met 3 kids, 625 voor een losse dag...

Wij gaan in de voorjaars vakantie nu 3 dagen met 2 nachten in Disney Newport Bay Club. Dat was 2000 zonder ontbijt, even ontbijt er bij en het is alweer bijna 2300 euro.
Heb er veel zin in, de kids zijn bijna 4, 5 en 7
pi_211991011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:40 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
Bizar.. wij zijn met 3 kids, 625 voor een losse dag...

Wij gaan in de voorjaars vakantie nu 3 dagen met 2 nachten in Disney Newport Bay Club. Dat was 2000 zonder ontbijt, even ontbijt er bij en het is alweer bijna 2300 euro.
Heb er veel zin in, de kids zijn bijna 4, 5 en 7
Dat is aardig aan de prijs, wij hadden een boeking in een Clubkamer van SL en dus met ontbijt, lounge, hele dag drinken etc voor 2200 voor 3 nachten en dus 4 dagen.

Helaas moeten annuleren gisteren en de aanbetaling is vandaag al teruggestort, heel netjes!
pi_211991871
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:40 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
Bizar.. wij zijn met 3 kids, 625 voor een losse dag...

Wij gaan in de voorjaars vakantie nu 3 dagen met 2 nachten in Disney Newport Bay Club. Dat was 2000 zonder ontbijt, even ontbijt er bij en het is alweer bijna 2300 euro.
Heb er veel zin in, de kids zijn bijna 4, 5 en 7
Maar dat komt ook doordat je met 5 personen bent. 1 kind minder had heel wat gescheeld qua prijs, omdat je dan gewoon standaardkamers kunt gebruiken. Wij zijn ook met 5, en de disneyhotels zijn voor ons daardoor geen optie meer (tenzij er iemand mee gaat waarbij we een kind op de kamer kunnen leggen, op papier). Wij gaan naar Village Nature of Davy Crockett tegenwoordig. Scheelt ook veel geld en (early Magic) tijd als we zelf kunnen ontbijten.

Ter vergelijking, Disney World was omgerekend per dag per persoon ¤175 (inclusief hotel, vlucht en eten, 15 dagen). Disneyland Anaheim is $150 pppd voor hotel + tickets. (Geen disneyhotel want die zijn onbetaalbaar, maar een partnerhotel op 5 minuten lopen, 4 dagen en nachten)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_211994305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar dat komt ook doordat je met 5 personen bent. 1 kind minder had heel wat gescheeld qua prijs, omdat je dan gewoon standaardkamers kunt gebruiken. Wij zijn ook met 5, en de disneyhotels zijn voor ons daardoor geen optie meer (tenzij er iemand mee gaat waarbij we een kind op de kamer kunnen leggen, op papier). Wij gaan naar Village Nature of Davy Crockett tegenwoordig. Scheelt ook veel geld en (early Magic) tijd als we zelf kunnen ontbijten.

Ter vergelijking, Disney World was omgerekend per dag per persoon ¤175 (inclusief hotel, vlucht en eten, 15 dagen). Disneyland Anaheim is $150 pppd voor hotel + tickets. (Geen disneyhotel want die zijn onbetaalbaar, maar een partnerhotel op 5 minuten lopen, 4 dagen en nachten)
15 dagen Disney World :o
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 12 januari 2024 @ 09:05:24 #49
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_212000991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 16:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
15 dagen Disney World :o
En dan is het nog te kort.
pi_212001122
Idd, we hadden er zo nog twee weken achteraan kunnen plakken, maar dat is met schoolgaande kinderen wat lastig…

En bij Disney World krijg je meestal dag 8 tot 14 gratis entreetickets, dus die meerprijs voor de 2e week valt mee. 4 dagen gaan is relatief gezien heel veel duurder, zelfs al houd je de vlucht buiten beschouwing. En het zijn natuurlijk ook 4 parken + 2 waterparken ipv 2 parken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')