https://www.telegraaf.nl/(...)massage-op-linked-inBaas AirAsia onder vuur na foto van onprofessionele massage op LinkedIn
KUALA LUMPUR - De CEO van de Maleisische luchtvaartmaatschappij AirAsia ligt onder vuur op sociale media, nadat hij een foto had gedeeld van zichzelf terwijl hij halfnaakt een massage krijgt van een collega tijdens een vergadering.
![cc820304-6f13-11ee-8b3b-0257d57b707f.jpg]()
Tony Fernandes had naar eigen zeggen net een “stressvolle week” en een vlucht van 18 uur achter de rug, en deed tijdens een vergadering zijn beklag over rugpijn. Een collega suggereerde daarop dat hij een massage zou nemen. Fernandes deed vervolgens zijn hemd uit, en liet een collega zijn rug masseren.
Fernandes deelde een foto van het tafereel op LinkedIn, en schreef daarbij een bericht waarin hij de werkcultuur in zijn bedrijf loofde. “Je moet van de cultuur bij AirAsia houden, waarbij ik tegelijkertijd een massage kan krijgen en een vergadering van het management kan houden”, klink het.
Het bericht lokte echter massaal kritiek uit, waarbij veel mensen het gedrag van Fernandes onprofessioneel noemden, en aanstipten dat de man zijn collega’s ongetwijfeld ongemakkelijk deed voelen. “Ik denk niet dat de vrouwen in jouw bedrijf zich hierbij comfortabel of veilig voelen, en aangezien jij de baas bent, zullen ze er niets van zeggen”, klonk het.
Fernandes verwijderde het bericht inmiddels. “Je kan het gedachteproces achter een bericht toch nooit uitleggen, dus heb ik het weggehaald”, reageerde hij bij persagentschap Bloomberg. “Ik wilde niemand beledigen.”