abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211014295
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.

Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Israël en Gaza

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211014297
FIPO *O*

https://themedialine.org/(...)ms-hamas-atrocities/

Evidence on Display at Israel's Forensic Pathology Center Confirms Hamas' Atrocities

Iets in mij zegt dat dit precies 0 meningen gaat veranderen van Hamas- en Palestina-supporters.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:23:05 #3
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211014299

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 20-10-2023 09:23:33 ]
pi_211014313
quote:
'unprecedented'... De VS geeft gemiddeld $750miljard per jaar uit aan defensie, maar $14miljard is 'unprecedented' :? Verder gaat dat altijd over de vervangingswaarde (ook als deze vervanging al gepland staat), voertuigen of materiaal dat niet eens meer gebruikt wordt of vervangen gaat worden staat ook voor de 'nieuwwaarde' in de boeken. Is in het Oekraïne topic ook al meerdere keren besproken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211014319
quote:
Jodenhaters in onze straten, minister van Binnenlandse Zaken gaat naar de boekenbeurs
Is DAT echt belangrijker, mevrouw Faeser?

Anti-Joods geweld en haat-excessen in onze straten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Berlijn wordt belegerd door linkse radicalen en een Arabische bende. De proxy-oorlog in de Gazastrook woedt elke nacht op de Sonnenallee in Berlijn – tegen onze politieagenten! Onze staat wordt bespot!

En waar is de verantwoordelijke federale minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser (53, SPD)?

Joden met ons in angst en terreur. Duitsland verkeert in terreurnood – maar Faeser ging – na maandag demonstratief de Joodse gemeenschappen te hebben gesteund – dinsdag opnieuw haar SPD in Hessen in het geheim op verkenning doen met de CDU. Laten we eens kijken of er iets kan gebeuren na het faillissement van de staatsverkiezingen...

En dan dit:

► Acht dagen geleden kondigde bondskanselier Olaf Scholz (65, SPD) in de Bondsdag aan dat de Palestijnse terreurgroep Hamas en zijn steungroep Samidoun verboden zouden worden. Verantwoordelijk: Faeser.

► Maar Hamas & Co. zijn nog steeds niet verboden. Erger nog: de terroristenvereniging Samidoun roept via sociale netwerken kalm op tot verboden ‘demo’s en wakes voor Palestina’ – in heel Duitsland!

Maar Faeser, die als minister van de Grondwet verantwoordelijk is voor orde, veiligheid, de Federale Recherche en het Bureau voor de Bescherming van de Grondwet, heeft voor deze vrijdag precies één afspraak op haar officiële agenda staan: “Bezoek de Frankfurter Buchmesse, afspraken , onder meer op de stand van het Federaal Agentschap voor Burgereducatie.”

De verkeerslichtpartner FDP – verontwaardigd!

Interieur- en migratie-expert Linda Teuteberg (42, FDP) aan BILD:

►“De barbaarse aanval van Hamas op Israël en de ondraaglijke antisemitische rellen in onze straten betekenen een keerpunt voor de Duitse binnenlandse politiek. Het twijfelachtige ‘We kunnen het’ is de laatste jaren zelfs belangrijker geworden dan het normatief dwingende ‘Nooit meer’. De toespraken op zondag moeten tot leven worden gebracht door middel van acties van maandag tot en met zaterdag.”

Dan de aanval:

► “Verboden op activiteiten en verenigingen voor terroristen en hun activiteiten moeten voor de rechtbank worden afgedwongen in plaats van aangekondigd. De verantwoordelijkheid van de federale minister van Binnenlandse Zaken is om alles te doen wat in haar macht ligt om het handelingsvermogen van onze democratische rechtsstaat te waarborgen. Dat zou het vertrouwen in de democratische instellingen en de sociale cohesie sterker versterken dan welke zogenaamde wet ter bevordering van de democratie dan ook. “Business as usual” of zelfs verkennende gesprekken in Hessen passen niet bij de ernst van de situatie.”

Tevredenheid klinkt anders...
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:25:54 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:27:19 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211014347
Dit krijg je dus overal waar ze neerstrijken, ze infiltreren en dringen daarna anderen hun mening op
twitter
pi_211014365
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 08:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vermoed dat een deel van die mensen kijken naar de gebeurtenissen in dat gebied de laatste 20 jaar. Wst er al die tijd gebeurt in Gaza en de West Bank. Er was voor 7 okt 2023 ook al het een ander gebeurd
Dan zijn die mensen aan het cherrypicken.

Er is namelijk gewoon een reden dat Gaza er uit ziet zoals het doet, met die muur en beperkte toegang en zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211014382
quote:
"Openluchtgevangenis"
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:30:35 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211014389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:29 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
"Openluchtgevangenis"
Ja ik zat ook al te kijken, denk als dat Gaza is ging het daar helemaal niet zo slecht
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:32:18 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211014415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik hoop dat je nu doorhebt dat ze bij XR ook zo denken.
Over hokjesdenken gesproken. Ik steun de klimaatprotesten, dus ik steun XR op elk gebied?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211014416
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja ik zat ook al te kijken, denk als dat Gaza is ging het daar helemaal niet zo slecht
Ja, dat ene huis in die ene tweet bewijst dat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211014423
quote:

[..]
"Openluchtgevangenis"
Tsja, dat krijg je er van als er jarenlang Gazanen aanslagen plegen. Dan zeggen de Israëliërs; jullie komen de rest van Israël niet meer in.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:33:10 #14
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211014431
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, dat ene huis in die ene tweet bewijst dat.
Oh nee dat niet, maar ik vond niet bepaald exemplarisch voor wat ik heb gezien op de andere beelden, dus ik vroeg me gewoon af of het echt gaza was
pi_211014432
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Zal wel het optrekje zijn van een hoge Hamas-pief, het zoveelste bewijs dat ze geen fuck geven om Achmed met de pet als je ziet hoe de rest erbij staat.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:34:23 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211014447
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 08:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mensen die gaan hossen en gebak uitdelen na afschuwelijk sadistische terreur, de pro hamas demonstranten, inclusief die idioot met de IS vlag natuurlijk.

Dat volk denk ik, wat dacht jij dan?
En die mensen stemmen op GL :? .
Huilen dan.
pi_211014450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:22 schreef Cuendillar het volgende:
FIPO *O*

https://themedialine.org/(...)ms-hamas-atrocities/

Evidence on Display at Israel's Forensic Pathology Center Confirms Hamas' Atrocities

Iets in mij zegt dat dit precies 0 meningen gaat veranderen van Hamas- en Palestina-supporters.
Onvoorstelbaar.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:34:58 #18
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211014451
twitter

opmerkelijk
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:35:40 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211014461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 08:32 schreef Tekaschi het volgende: [..] Hier komen verkiezingen aan, en dat volk wat nu hun haat ventileert over Israël en de Joden zijn heel wat zetels voor zulke partijen. Ik moet nog maar eens zien of dadelijk bij verkiezingen in Duitsland en Frankrijk de toon zo hard blijft of dat ze dan weer matigen.
Ik zou er eigenlijk wel voor willen pleiten dat mensen met een dubbele nationaliteit maar voor één van hun nationale verkiezingen mogen stemmen. Dus als turkse Nederlander kun je dan of op erdogan stemmen en Turkije verneuken, of op denk en Nederland verneuken, maar niet beide.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211014464
quote:

[..]
"Openluchtgevangenis"
Wat ik ook niet helemaal begrijp, dat als het zo´n openluchtgevangenis is dat ze alsnog een gigantisch hoog geboortecijfer hebben van ongeveer 3.38.
SPOILER
pi_211014477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Wat ik ook niet helemaal begrijp, dat als het zo´n openluchtgevangenis is dat ze alsnog een gigantisch hoog geboortecijfer hebben van ongeveer 3.38.
SPOILER
Wat valt daar niet aan te begrijpen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211014500
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

opmerkelijk
Hier was vorige week al wat ophef over, Al Jazeera loopt ook alleen maar anti Israël propaganda te spuien en olie op het vuur te gooien, zover voor de neutrale media (lol) in het Midden-Oosten.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:42:27 #23
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211014538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hier was vorige week al wat ophef over, Al Jazeera loopt ook alleen maar anti Israël propaganda te spuien en olie op het vuur te gooien, zover voor de neutrale media (lol) in het Midden-Oosten.
Ja het viel mij ook tegen dat ze heel lang bleven volhouden dat Israël dat ziekenhuis had gebombardeerd, ze hebben wat dat betreft voor mij ook wel een beetje afgedaan, maar goed, dan blijft er weinig meer over uit die regio waar je nog een beetje anders belichte informatie kan halen.
pi_211014552
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ho eens even. Dit lezen ze voor op school. Wacht ik zoek het op.

:{²
Had je het nog opgezocht?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211014570
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat valt daar niet aan te begrijpen?
Omdat ze daar toch ook wel begrijpen dat de kinderen niet echt een rooskleurige toekomst (oorlog, spanningen, isolatie) tegemoet gaan in een van de drukbevolkste delen van de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')