abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211010619
pi_211010667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
Oh yeah :9~
pi_211010676
Wij gebruiken 'plenty' en hebben zo'n houder.
ipv vaatdoekjes.
Als ik echt wil soppen (gasfornuis/keuken) gebruik ik van die schoonmaakdoekjes die ik dan weer uitwas.
Er liggen hier dus nooit :r vaatdoekjes :r :+
pi_211010685
En we hebben chocoladespekkies gekocht.
:( :D :Y) :7 :9~
pi_211010747
quote:
Ze kijken een beetje....alsof ze het ook allemaal niet weten met dat kint in de kribbe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211010769
Ik deed twee tripjes richting de supermarkt. De eerste keer wilde Simon mee wandelen. Heel gezellig (en af en toe was ik hem even kwijt, riep ik hem en dan antwoordde hij :D ) maar niet zo handig om een drukke weg mee over te steken.

Dus tweede rondje, met kat opgesloten in huis, werd het. Ben ik alsnog de mais vergeten }:|

Dus nu worden het wat karige wraps met tempeh. Maar goed, ik kook toch al niet zo graag voor mezelf :P

Keukenpapier gebruik ik hier af en toe; om de bak van de konijnen mee schoon te vegen, om olie weg te poetsen, het badkamer putje mee leeg te vegen…. En gelukkig pas 1x om kattenkots mee op te ruimen. Zover ik weet kost die van ons niet echt. Of hij moet het buiten doen?
pi_211010855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
:r vaatdoekjes :r :+
Dit :Y
pi_211011825
Ik gebruik vaak genoeg keukenrol. Voor in de schaal voor gefrituurd goed, om vet mee uit pannen te halen (dat mag niet in de gootsteen Vlindertje), als servet tijdens het eten, onderin het gft-bakje op het aanrecht. Ik ben wel drastisch geminderd. Veel doe ik met oude lappen die daarna de was in gaan als het even kan.

Kattenkots gebeurt met toiletpapier en niet met keukenrol want wij gooien het niet in de vuilnisbak maar door het toilet. En al helemaal niet met vochtige doekjes want plastic dus :{w
Spoilers!
pi_211011897
Ik heb wel (heul veul) vaatdoekjes, maar die zijn bij mij echt voor eenmalig gebruik. En niet voor dingen als kots of het toilet. Dan gaan ze over de keukenradiator tot ze droog zijn en dan gaan ze in de was.

Olie schraap ik vaak gewoon met een spatel de vuilnisbak in, ook niet helemaal de juiste route geloof ik :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211011932
Ik heb ook vaatdoekjes. Om kruimels enzo van het aanrecht te vegen. Afhankelijk van wat ik er mee uitspook worden ze elke dag of elke 2 dagen vervangen en daarna gedroogd en gewassen. Als ze met vlees in aanraking komen, gaan ze sowieso de was in.
Spoilers!
pi_211011934
Ik las in een of ander blad dat je havermout in bakvet kunt strooien, dat dan kunt laten uitharden en het aan de vogels voeren. Maar dat lijkt me alleen met boter een goed idee?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211012125
Vaatdoekjes heb ik ook niet. Of nou ja heb ik wel, maar gebruik ik alleen voor sportieve ramen schoonmaken of zo. Gebruik verder alleen van die allesreinigerdoekjes. Maar dat is ook wel nodig, want de katten lopen ook over het aanrecht. Dus alleen een nat doekje vind ik dan niet genoeg. Maar dat is niet per se elke dag, niet dat er een pakje van die doekjes per week doorheen gaat ofzo, dat lukt me voor het milieu dan ook weer niet zo lekker.
Dat vet niet door de gootsteen mag, wist ik. Ik gebruik alleen eigenlijk nooit zoveel vet dat er echt 'over blijft' na het bakken? Maar ik eet ook wel zeer weinig vlees uit de pan. En als wel, dan in een klein beetje croma. Eitjes of vega reepjes oid hetzelfde.

Misschien kook ik gewoon niet vaak/uitgebreid genoeg om keukenpapier nodig te hebben :D
pi_211012246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik las in een of ander blad dat je havermout in bakvet kunt strooien, dat dan kunt laten uitharden en het aan de vogels voeren. Maar dat lijkt me alleen met boter een goed idee?
Zolang er geen zout bij komt kan dat volgens mij wel. Denk dat bepaalde kruiden ook geen goed idee is
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:53:00 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211012435
Koop eens in de zoveel tijd een pak microvezel doeken bij de groothandel. Die liggen in een keukenlade. Maak ik de keuken schoon, pak ik er eentje, maak de keuken en afzuigkap schoon, mieter hem in de was. Hou net zoveel van die dingen als mijn putdoeken die ik bij een textielmuseum kocht. .
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:54:25 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211012447
quote:
Pindakaas lijkt me een beter idee. Maar is het niet een beetje vroeg nog om vogels te voeren?
pi_211012464
quote:
Vroeger deed je dat in je frituurvet, ossenwit. Het lijkt mij niet optimaal het in margarine te gaan doen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211012474
Meubelmakert heeft morgen een operatie, en moet om 7(!) Uur in het ziekenhuis zijn. Bedtijd dus.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:59:36 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211012483
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Vroeger deed je dat in je frituurvet, ossenwit. Het lijkt mij niet optimaal het in margarine te gaan doen.
Als je margarine boter noemt, noem dan frituurvet dan ook gewoon Diamant.
pi_211012540
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Meubelmakert heeft morgen een operatie, en moet om 7(!) Uur in het ziekenhuis zijn. Bedtijd dus.
Sterkte voor haar
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 23:10:12 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211012562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gelukkig deed ie als bakker geen patisserie :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211012612
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik lees bakvet als margarine in die context.
pi_211012625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Sterkte voor haar
Ik geef het morgen door :)
pi_211013067
quote:
Voorspoedig herstel voor Ise💐
pi_211013567
quote:
Sterkte voor haar!

En goedemorgen :O
Tijd om ruim 1000 liter bier te bottelen.
pi_211013577
Ochtend :O

Tijd om te werken. En bier bottelen en bier ophalen te missen ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')