Je bedoelt echt de gemetselde schoorsteen afbreken? En het dak ter plekke dan weer laten opbouwen? Dat lijkt me een prijzige optie. Plus ik denk dat er zomaar de schoorsteen van de verwarmingsketel doorheen kan lopen...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:56 schreef Ponsai het volgende:
Schoorsteen (laten) afbreken geen optie?
Anders laag cement met tegel erop.
Binnen kun je idd laten opvullen door de stukadoor
Zo heb ik dat ook in gedachten. Maar ik ga dat doorslijpen en solderen. Door een loodgieter laten doen. Lijkt me verzekeringstechnisch ook verstandig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:08 schreef qajariaq het volgende:
Dat ik van gas koken op inductie overging heb ik in de meterkast de gasleiding naar de (oude) keuken doorgezaagd en dicht gesoldeerd. De oude leiding heb ik toen een putje in het beton gemaakt en die leiding doorgezaagd. Putje vullen en het parket erover heen gelegd.
Dat solderen vond ik wel spannend, echter met een glas water kunnen controleren of het echt 100% dicht was.
Ja, maar dan moet je eerst laten checken of het geen "draagbare schoorsteen" is. Dus of hij niet bij de constructie van je huis hoort. Dat kan geloof ik ook soms nog het gevoel zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Grublit het volgende:
[..]
Je bedoelt echt de gemetselde schoorsteen afbreken? En het dak ter plekke dan weer laten opbouwen? Dat lijkt me een prijzige optie. Plus ik denk dat er zomaar de schoorsteen van de verwarmingsketel doorheen kan lopen...
Maar wat gebeurt er als ik de schoorsteen in de huiskamer dicht maak en ik doe boven op het dak niets?
Een gemetselde schoorsteen die aan een gemetselde muur vast zit, is vrijwel altijd 'constructief' en dus niet zomaar te verwijderen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:29 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je eerst laten checken of het geen "draagbare schoorsteen" is. Dus of hij niet bij de constructie van je huis hoort. Dat kan geloof ik ook soms nog het gevoel zijn.
Zal idd een prijskaartje aan zitten. Rond de 2K moet je toch wel al gauw denken. Bij een vakman.
Als er een kap op de schoorsteen zit zul je iig geen last hebben van inslag / vogelnesten etc. Of dat bij een open schoorsteen snel gebeurd weet ik ook niet, maar vast wel sneller.
PS; als je hem dicht maakt pas vanaf 6 dec doen. Kleurenpiet kan nog komen![]()
Even uit interesse;quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een gemetselde schoorsteen die aan een gemetselde muur vast zit, is vrijwel altijd 'constructief' en dus niet zomaar te verwijderen.
Het deel wat boven het dak uitsteekt kun je wel straffeloos weghalen tot net onder de dakpannen en dan het dak dicht dekken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Even uit interesse;
Ook niet "tot de dakrand"?
Dat bedoel ik nl met afbreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |