Weer een paar ambtenaren 30 hoog die zichzelf op de borst kunnen kloppen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik erger me er echt gigantisch aan, verbaast me niets dat deze symbolische maatregel weer van de EU kwam.
Ik heb wel het idee dat die mensen gewoon een beetje om zich heen kijken en dan maar een regel verzinnen. Dopjes die aan flesjes vast moeten, plastic rietjes verbieden. Maar niet gewoon over de hele linie belasting heffen op plastic.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer een paar ambtenaren 30 hoog die zichzelf op de borst kunnen kloppen.
Inderdaad. Zo doe ik het ook altijd voordat ik een 1,5 liter fles cola aan m’n nek zetquote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:37 schreef daNpy het volgende:
Je kan die doppen snel en eenvoudig verwijderen. Na het losdraaien de dop aan de zijkant van de schroefdraad een keer of 2 om zijn as draaien en je draait de plastic stripjes kapot.
Gewoon de hoekjes openvouwen van een melkpak. Ik snap niet dat er een dop op moetquote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:43 schreef heywoodu het volgende:
Ook met melkflessen enzo, godvergeten irritant. Ze zijn er gelukkig wel af te trekken, net als bij de frisdrankflessen, maar is toch weer extra moeite.
Het heeft ook weinig nut, want welke barbaar gaat een frisdrankfles van bijvoorbeeld een liter nou voor onderweg meenemen, openen en daarvan de dop los weggooien zodat je de rest van de tijd met een open literfles loopt?
Dit jaquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Snap sowieso dat ze qua melkpakken niet gewoon terug gaan naar hoe het was voordat de dop er überhaupt kwam.
Dan heb je helemaal geen plastic meer.
[ afbeelding ]
Dit idd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:23 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens dit is oud nieuws, was er al sinds eerder dit jaar
Niet hygiėnisch, maarja, daar ging vroeger ook niemand dood aanquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Snap sowieso dat ze qua melkpakken niet gewoon terug gaan naar hoe het was voordat de dop er überhaupt kwam.
Dan heb je helemaal geen plastic meer.
[ afbeelding ]
Succes met het openvouwen van de hoekjes van degenen die ik altijd hebquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon de hoekjes openvouwen van een melkpak. Ik snap niet dat er een dop op moet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik het ook wel zou waarderen als we weer ouderwetse pakken hadden van twee liter, of zie ik die over het hoofd?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Wat is daar niet hygiėnisch aan?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:05 schreef PS. het volgende:
[..]
Niet hygiėnisch, maarja, daar ging vroeger ook niemand dood aan
Omdat er melk/yoghurt/vla aan het randje blijft zitten. En het minder goed afsluit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wat is daar niet hygiėnisch aan?
Na gebruik vouw je het pak weer dicht en gaat ie de koelkast weer in.
Nu drink ik zelf veel melken als een pak eenmaal open is ie dezelfde dag nog leeg.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Succes met het openvouwen van de hoekjes van degenen die ik altijd hebAan die melk in zo'n plastic verpakking zit altijd een rare smaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik het ook wel zou waarderen als we weer ouderwetse pakken hadden van twee liter, of zie ik die over het hoofd?
De smaak van dat plastic trekt er gewoon in.beter een knipoog dan een blauw oog
Dat had ik nou juist altijd met die oude kartonnen/papieren pakken, en dan zat er soms ook nog eens zo'n klein los stukje karton inquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Aan die melk in zo'n plastic verpakking zit altijd een rare smaak.
De smaak van dat plastic trekt er gewoon in.
Prachtig he, zie je al iemand door het bos lopen met een 2 liter melkfles die lekker zijn dopje in de natuur dondert..quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:26 schreef Ama het volgende:
Die 2 liter pakken Jumbo melk hebben dat al, ik heb er geen problemen mee.
Wat is voor honden toch?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gewoon frisdranken verbieden. Scheelt echt veel plastic itt zo'n dopje en is nog gezonder ook.
quote:,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
Ach ik heb er geen last van dat het vast zit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Prachtig he, zie je al iemand door het bos lopen met een 2 liter melkfles die lekker zijn dopje in de natuur dondert..
Wat een oplossingen bedenken we hier ook
Huh, maar je merkt het toch als je een fles opent, de dop er weer op wilt doen....en de dop ineens niet meer in je hand aanwezig is? Sowieso, als de dop valt, dan raap je deze toch op? Ik geloof je uiteraard, maar ik kan me zelf echt geen situatie bedenken waarbij er willekeurige doppen van kennelijk langere tijd geopende flessen op de grond liggenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:31 schreef Ulx het volgende:
Vroeger stapte ik thuis wel eens op een dop die gevallen was.
Ik zit niet altijd alleen thuis.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, maar je merkt het toch als je een fles opent, de dop er weer op wilt doen....en de dop ineens niet meer in je hand aanwezig is? Sowieso, als de dop valt, dan raap je deze toch op? Ik geloof je uiteraard, maar ik kan me zelf echt geen situatie bedenken waarbij er willekeurige doppen van kennelijk langere tijd geopende flessen op de grond liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |