Een terroristisch slachtpartij op burgers zoals die van vorige week zaterdag blijft een terrorristische slachtpartij op burgers. Dat veroordeel je zonder context.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 06:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Bassem Youssef legt in de eerste 2 minuten de Westerse hypocrisie op genadeloze wijze bloot. Het Westen dat niet over (jaja, daar is 'ie weer:) de context wil praten, over de verhouding 27:1 slachtoffers in alleen al de laatste 10 jaar. Bassem geeft vervolgens bij Piers aan: Joh, als je me steeds wil onderbreken als ik mijn punt wil maken kan ik ook gewoon Hamas veroordelen (wat hij meermaals heeft gedaan) en vertrekken.
Trump heeft net een belletje gehad van zijn grote vriend Kim jung un gehad het was blijkbaar een afzwaaier uit noord Korea.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:08 schreef bitterbal het volgende:
Kunnen de amerikanen ofzo er achter komen van wie de raket is geweest?
Maar de kindern en de vrouwen en opa oma van de heldhaftige martelaren onder de grondquote:Op woensdag 18 oktober 2023 03:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle problemen waar Israel mee te maken zal hebben in de Gaza tunnels
en goede discussies in de comments
500km tunnels onder Gaza, veel op 50~100m diepte en onkwetsbaar voor bunkerbusters
water, voedsel voorraad, stroom generators met genoeg brandstof voor minstens een jaar
Gas gaat niet werken (lucht zuivering systeem)
Onder water zetten ook niet (want water afvoer pompen en deuren die speciaal bedoeld zijn om gas en water tegen te houden)
Een lange tunnel is dodelijk (de verdediger kan blind achter een hoekje sproeien en kogels ketsen af tegen de muren om aanvallers via de muur of het plafond te raken
De valstrik waar ze Israel in willen lokken wordt steeds duidelijker, Hamas en Hezbollah hebben decennia gehad om zich voor te bereiden op deze oorlog met Israel. Naast de 2 miljoen human shields waartussen zij zich verstoppen hebben ze 500km aan tunnel netwerk met honderden verstopte ingangen, sommigen wel 50~100m diep en genoeg voorraad om het een jaar uit te houden.
Ze kunnen elk moment uit een tunnel komen, vermomd als een normale Gaza burger, de Israeliers in de rug schieten en weer snel de tunnel in duiken.
De Vietcong in de Vietnam oorlog waren zeer succesvol met het tunnelnetwerk, zo hebben ze de VS ook verslagen.
Door de 200 gijzelaars dwingen ze Israel in hun val te lopen van een maanden/jarenlange grond/tunnel oorlog in Gaza wat veel resources en hoge verliezen gaat kosten en op hetzelfde moment begint Hezbollah met een 2e front
Jup, dit was jarenlang in de planning en ze hebben het nu eindelijk in werking gezet.
En als Israel niet goed nadenkt gaan ze grote fouten maken en duizenden soldaten in de tunnels verliezen.
pure speculatie natuurlijkquote:Op woensdag 18 oktober 2023 01:31 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ammo depot zal meerdere knallen veroorzaken zodra die geraakt wordt. Zionisten lopen momenteel vast met hun leugens. Ze heben geprobeerd video's te editen van de aanslag, tweet bericht te verwijderen waar ze de terreur aanslag claimen. Islamic Jihaad kreeg de schuld van de zionisten vervolgens heeft Hamas het gedaan, en zojuist heeft BBC ook erkend dat de knal ongekend is en Hamas nooit in staat is geweest zo een grote bom te veroorzaken
Als die raket uit de buurt komt zal er ook waarschijnlijk meer brandstof inzitten dan normaal bij impact lijkt me. Dat helpt ook mee voor een mooie vlammenzee/boem.quote:
Waar was hij, en ook de zogenaamde "wij geven om de Palestijnen" terwijl ze helemaal niks om de Palestijnen geven, toen Syrie 3000 liet ombrengen en er nog steeds bijna 3000 vastzitten?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 06:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Bassem Youssef legt in de eerste 2 minuten de Westerse hypocrisie op genadeloze wijze bloot. Het Westen dat niet over (jaja, daar is 'ie weer:) de context wil praten, over de verhouding 27:1 slachtoffers in alleen al de laatste 10 jaar. Bassem geeft vervolgens bij Piers aan: Joh, als je me steeds wil onderbreken als ik mijn punt wil maken kan ik ook gewoon Hamas veroordelen (wat hij meermaals heeft gedaan) en vertrekken.
Dat hoeft toch niet? Alles wat Hamas zegt en rapporteert, 30 seconden na de inslag, wordt onmiddellijk afgedrukt on onze media.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:12 schreef asco het volgende:
Het is ondertussen licht daar maar ik heb nog geen foto's van het ziekenhuis gezien?
En zijn het aantal doden al geverifieerd?
Het belangrijkste is dat we leren wachten met veroordelen voordat het duidelijk is wat er precies gebeurt is. Met name qua politieke leiders mogen we wat meer terughoudendheid verwachten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:57 schreef myShizzle het volgende:
Wie het uiteindelijk heeft gedaan doet er niet meer toe. De haat is gezaaid.
Vandaag wordt een lange dag.
Uberhaupt hoeft dat niet want iedereen geloofd toch alleen verhalen die zijn onderbuik bevestigenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet? Alles wat Hamas zegt en rapporteert, 30 seconden na de inslag, wordt onmiddellijk afgedrukt on onze media.
Verificatie hoeft alleen Israël te doen.
Serieus: het valt mij en ook Reddit inmiddels op hoe snel de media berichten uit Gaza overneemt als feitelijk (of in ieder geval semi-feitelijk).
Voor velen is het al duidelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat we leren wachten met veroordelen voordat het duidelijk is wat er precies gebeurt is. Met name qua politieke leiders mogen we wat meer terughoudendheid verwachten.
Toch een excuus zoeken om het op Israël af te schuiven, doodzwijgen, of heel hard over iets anders beginnen te schreeuwenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 01:15 schreef Red_85 het volgende:
Kut hamas heeft wel zn zin nu alle belangrijke zaken afgezegd zijn.
Beetje te toevallig allemaal.
We weten dat hamas ziekenhuizen, scholen en weeg ik veel wat gebruikt voor lanceerdoeleinden en wapenopslag. Een foute lancering is toch echt wel mogelijk.
En dan? Als dat bevestigd raakt? Wat gaan al die landen en mensen dan doen die nu vooraan staan te schreeuwen?
Dat is prima, en we hoeven niet van ieder individu dergelijke terughoudendheid te verwachten. Het gaat hier echter om politici die geografische entiteiten met ettelijke miljoenen inwoners vertegenwoordigen, daarvan mogen we meer verwachten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor velen is het al duidelijk.
Dat bedacht ik me ook. Normaal veroorzaakt zo’n raket een klein beetje schade en hooguit een gewonde en nu explodeert een heel ziekenhuis. Zelfs al zou er munitie in de kelder liggen ontploft die niet zo snel van zo’n waterleidingsbuisraketjequote:Op woensdag 18 oktober 2023 00:20 schreef moby_jones het volgende:
Echt pech ook dat net wanneer je loopt te dreigen dat ziekenhuizen in Gaza moeten opzouten PIJ met een enkele knutselraket die per ongeluk op een ziekenhuis landt meer doden creëert dan alle raketten uit Gaza in de afgelopen 23 jaar samen maal 20 en het nu net lijkt alsof je er iets mee te maken mee hebt
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is prima, en we hoeven niet van ieder individu dergelijke terughoudendheid te verwachten. Het gaat hier echter om politici die geografische entiteiten met ettelijke miljoenen inwoners vertegenwoordigen, daarvan mogen we meer verwachten.
Ik hoop dat ze zelf wel de reden weetquote:Op woensdag 18 oktober 2023 00:20 schreef moby_jones het volgende:
Echt pech ook dat net wanneer je loopt te dreigen dat ziekenhuizen in Gaza moeten opzouten PIJ met een enkele knutselraket die per ongeluk op een ziekenhuis landt meer doden creëert dan alle raketten uit Gaza in de afgelopen 23 jaar samen maal 20 en het nu net lijkt alsof je er iets mee te maken mee hebt
Het parkeerterrein ligt in puin maar de rest lijkt ook nog aardig intact te zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Begint steeds meer op propaganda van Hamas te lijken, doden aantal zal ook wel niet kloppen, en zou jij niet verbazen als ze eigen burgers geslacht hebben om zo onrust te veroorzaken in de wereld. Hopelijk worden die Hamas terroristen nu een stukje harder aangepakt.
Moet je je eens voorstellen welke mooie dingen ze met al die tijd, energie en financiële middelen hadden kunnen doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 03:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle problemen waar Israel mee te maken zal hebben in de Gaza tunnels
en goede discussies in de comments
500km tunnels onder Gaza, veel op 50~100m diepte en onkwetsbaar voor bunkerbusters
water, voedsel voorraad, stroom generators met genoeg brandstof voor minstens een jaar
Gas gaat niet werken (lucht zuivering systeem)
Onder water zetten ook niet (want water afvoer pompen en deuren die speciaal bedoeld zijn om gas en water tegen te houden)
Een lange tunnel is dodelijk (de verdediger kan blind achter een hoekje sproeien en kogels ketsen af tegen de muren om aanvallers via de muur of het plafond te raken
De valstrik waar ze Israel in willen lokken wordt steeds duidelijker, Hamas en Hezbollah hebben decennia gehad om zich voor te bereiden op deze oorlog met Israel. Naast de 2 miljoen human shields waartussen zij zich verstoppen hebben ze 500km aan tunnel netwerk met honderden verstopte ingangen, sommigen wel 50~100m diep en genoeg voorraad om het een jaar uit te houden.
Ze kunnen elk moment uit een tunnel komen, vermomd als een normale Gaza burger, de Israeliers in de rug schieten en weer snel de tunnel in duiken.
De Vietcong in de Vietnam oorlog waren zeer succesvol met het tunnelnetwerk, zo hebben ze de VS ook verslagen.
Door de 200 gijzelaars dwingen ze Israel in hun val te lopen van een maanden/jarenlange grond/tunnel oorlog in Gaza wat veel resources en hoge verliezen gaat kosten en op hetzelfde moment begint Hezbollah met een 2e front
Jup, dit was jarenlang in de planning en ze hebben het nu eindelijk in werking gezet.
En als Israel niet goed nadenkt gaan ze grote fouten maken en duizenden soldaten in de tunnels verliezen.
De Israelische uitleg zal toch niet meer gehoord worden in grote delen van de wereld.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Begint steeds meer op propaganda van Hamas te lijken, doden aantal zal ook wel niet kloppen, en zou jij niet verbazen als ze eigen burgers geslacht hebben om zo onrust te veroorzaken in de wereld. Hopelijk worden die Hamas terroristen nu een stukje harder aangepakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |