Je hebt mensen van 60 die zich geen minuut vervelen en fit en vitaal zijn. Ze blijven doorgaan. En nooit vinden ze het leven saai. Ze genieten met volle teugen ervan. Ze zijn gewoon tevreden met wat ze hebben.
En dan kijk ik naar mezelf En dan vraag ik me af wat ik fout doe. In godsnaam wat doe ik fout. Ik ben pas 25 en heb het idee dat het nooit meer goed komt. Ik vind het saai en heb weer moeite om de dag te beginnen.
Hier gaat het gewoon niet vanzelf. Ik moet me inspannen om iets van de dag te maken. En dan zelfs is het niet vanzelfsprekend dat het aangenaam is. Ik noem het niet zozeer depressie maar eerder een teleurstelling in het leven.
25 jaar lang sta ik al op, ontbijt ik, douche ik, poets ik tanden, ben ik wezen studeren, stage lopen en werken, thuis komen, avond eten, en tv kijken of internetten. 6 jaar ben ik actief wezen stappen. Maar nooit kreeg ik voldoening. De vakantie vond ik ook niet zoveel voldoening geven.
Iedere dag ervaar ik als een Groundhog Day. Een herhaling van de dag ervoor. Ben gewoon ontzettend moe Het leven is een dagelijks ritueel naar mijn gevoel.
Een vriendin dan...dat zou wel wat zijn zullen sommigen zeggen. Maar ook daaraan twijfel ik. Omdat ik denk dat het na een paar jaar sleur wordt en dat je elkaar al door en door kent en uitgekeken raakt op elkaar. Dat zie ik ook bij de stelletjes in de groep waar ik mee omga.
En de doktoren gooien me plat met medicatie maar ze lossen mijn ontevredenheid niet op. Mijn ontevredenheid in het dagelijkse leven.
Sporten doe ik al maar dat is ook oersaai
Het enige voordeel is dat ik nu leef alsof ik niets te verliezen heb. Heb er schijt aan zowat...kan me niet interesseren dat mijn oren kapot gaan als ik het volume op 15 zet, en ook op straat langs 20 mensen lopen met een attitude van kom maar mij kan niets gebeuren doe ik.
Maar toch wil ik ervan af.
Ik zie het niet meer zo zitten. Als zelfs de medicatie niet meer helpt. Wat the fuck moet ik dan nog
Misschien ben ik wel te verwend en verwacht ik een leven als god in Frankrijk. Maar het leven dat ik nu heb is gewoon om te
Life is what you make of it zegt men wel eens. Maar als je de middelen en het geld niet hebt is dat ook een probleem. En vooral als je altijd met jezelf in de weg zit.
Ik moest dit ff kwijt gewoon. Sorry...maar af en toe moet ik gal spugen. Misschien past dit beter in klaagbaak maar omdat het met mijn psyche te maken heeft toch beter in R&P.
quote:Ja precies hetzelfde dacht ik pakweg twee jaar geleden ook zo vaak, maar ik ben erachter gekomen dat deze gedachte helemaal niet klopt met de realiteit. Iedereen heeft zijn eigen portie sores en heeft thema's om uit te werken. Het lijkt bij een ander altijd zo "rozegeur en maneschijn" te zijn, maar ik ben er vaak genoeg achtergekomen dat dat helemaal niet zo blijkt te zijn. Nu ben ik gewoon tevreden en probeer de obstakels in het leven als uitdagingen te zien en het leven zelf als een spelletje dat je op je eigen manier kunt spelen (bijvoorbeeld de "spelregels" lekker aan je laars lappen!)
Op donderdag 13 februari 2003 20:17 schreef yingyang het volgende:
De mensen die jaren en jaren blijven doorgaan. Zonder problemen blijven ze doorgaan. Altijd goed gehumeurd en zonder stress en zorgen. Iedere dag blijkt voor die mensen een geschenk te zijn. .
quote:Op dit moment is er niemand die me kan opbeuren. Ik zit nu zelf met dit gevoel en moet er zelf mee leren omgaan.
Op donderdag 13 februari 2003 20:19 schreef Viola_Holt het volgende:
en moeten de andere Fokkers je nu gaan opbeuren ?
Moest dit wel ff kwijt.
Heb zin in een dikke joint nu, een joint die me naar een andere wereld brengt.
quote:Anderen hebben ook wel hun sores enzo ja. Dat weet ik wel. Maar het is bij hun wel leefbaar en ze kunnen functioneren blijven. En ze kunnen tegenover anderen goed overkomen. Ik ben tegenover anderen gewoon depri. Als een vriend belt en vraagt : "alles goed???" Dan zeg ik altijd van :" het gaat wel". Nooit zeg ik van het gaat goed.
Op donderdag 13 februari 2003 20:22 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ja precies hetzelfde dacht ik pakweg twee jaar geleden ook zo vaak, maar ik ben erachter gekomen dat deze gedachte helemaal niet klopt met de realiteit. Iedereen heeft zijn eigen portie sores en heeft thema's om uit te werken. Het lijkt bij een ander altijd zo "rozegeur en maneschijn" te zijn, maar ik ben er vaak genoeg achtergekomen dat dat helemaal niet zo blijkt te zijn. Nu ben ik gewoon tevreden en probeer de obstakels in het leven als uitdagingen te zien en het leven zelf als een spelletje dat je op je eigen manier kunt spelen (bijvoorbeeld de "spelregels" lekker aan je laars lappen!)
De spelregels van het leven aan de laars lappen. Dat wil ik ook graag. Altijd aardig zijn in real life, daar heb ik geen zin meer in gewoon. Aardige mensen komen nergens gewoon.
Morgen ga ik sinds 3 jaar niet meer wiet gerookt te hebben weer naar de coffeeshop om wiet te halen. Ik moet gewoon ff een joint roken. Om ff weg te zijn van alles. Wiet sta ik meer toe dan alcohol. Gewoon voor 10 euro goeie wiet en dan zie ik wel.
Ik denk dat het me goed zal doen
Misschien werkt het genezend net zoals bij kanker patienten.
succes ermee!
quote:Ik hou niet eens van mezelf....nou ja...een beetje. Dus echt van anderen houden is onmogelijk op dit moment. Ik respecteer anderen wel maar echt van ze houden zit er niet in gewoon. Omdat ik eerst van mezelf als eigen ik moet leren houden voordat ik van anderen kan houden.
Op donderdag 13 februari 2003 20:23 schreef ratpack het volgende:
Love, my friendDat klinkt cliché, en dat is het ook wel...maar wel de remedie.
Ik haat mezelf vaak. Gewoon al om mijn gedachtes en gedrag en kijk op de wereld. Ik haat dat hele negatieve dat in me zit.
Morgen een dikke joint roken
Ik denk dat ik dan weer een stukje van mezelf vind.
quote:Daar wordt je alleen maar nog depressiever van !
Op donderdag 13 februari 2003 20:30 schreef yingyang het volgende:
Heb zin in een dikke joint nu, een joint die me naar een andere wereld brengt.
quote:Ja, dat ken ik wel. En inderdaad je moet inderdaad nergens aan beginnen op het liefdesvlak als je zelf een hoop ellende bent.
Op donderdag 13 februari 2003 20:42 schreef yingyang het volgende:
Ik hou niet eens van mezelf....nou ja...een beetje. Dus echt van anderen houden is onmogelijk op dit moment.Ik haat mezelf vaak. Gewoon al om mijn gedachtes en gedrag en kijk op de wereld. Ik haat dat hele negatieve dat in me zit.
In de praktijk wil het je nog wel eens uit je misère trekken. De vraag is dan weer of dat blijvend is. Een terugval kan einde relatie betekenen en dubbele ellende
Blijft lastig
quote:Het is zeker een winterdepressie
Op donderdag 13 februari 2003 20:24 schreef Profesor het volgende:
Misschien zijn ze alleen zo voor de buitenwereld..
of heb jij een kleine winterdepressie..
Maar je hebt gelijk dat anderen ook problemen hebben. Ook de mensen waar ik mee omging hadden problemen. Maar die problemen lagen op de achtergrond en die problemen waren niet van erge invloed op functioneren.
Ik heb last van depressie, identititeiscrisis, stemmingswisselingen en ontvredenheid. Ik weet niet eens wie of wat ik ben af en toe.
Zo en nu ga ik pas morgen naar dit topic kijken ....ik word gek van mezelf en zeker van de muziek die ik nu heb opstaan...november rain van guns n' roses ..brrrrrr..kan niet erger.
Vrolijkere topics opzoeken dan maar.
quote:Datgene doen waar je zin in hebt werkt altijd heilzaam.
Op donderdag 13 februari 2003 20:37 schreef yingyang het volgende:[..]
Anderen hebben ook wel hun sores enzo ja. Dat weet ik wel. Maar het is bij hun wel leefbaar en ze kunnen functioneren blijven. En ze kunnen tegenover anderen goed overkomen. Ik ben tegenover anderen gewoon depri. Als een vriend belt en vraagt : "alles goed???" Dan zeg ik altijd van :" het gaat wel". Nooit zeg ik van het gaat goed.
De spelregels van het leven aan de laars lappen. Dat wil ik ook graag. Altijd aardig zijn in real life, daar heb ik geen zin meer in gewoon. Aardige mensen komen nergens gewoon.
Morgen ga ik sinds 3 jaar niet meer wiet gerookt te hebben weer naar de coffeeshop om wiet te halen. Ik moet gewoon ff een joint roken. Om ff weg te zijn van alles. Wiet sta ik meer toe dan alcohol. Gewoon voor 10 euro goeie wiet en dan zie ik wel.
Ik denk dat het me goed zal doen
Misschien werkt het genezend net zoals bij kanker patienten.
Ik wens je alvast veel plezier met het roken van je joint....na 3 jaren!
Goh, die zal inslaan als een bom!
Enneh...inderdaad: minder aardig zijn en meer op je strepen staan werkt veeeeeeel beter voor het vooruitkomen. Anders nemen ze al gauw een loopje met je.
Daar kan je iig zelf iets aan veranderen.
Je hoeft echt geen bergen geld te hebben om je niet te vervelen. Ja, tuurlijk kan je er een heleboel leuke dingen mee doen, maar je kan je op zich met de simpelste dingen vermaken..
Dus ben je niet tevreden met je huidige leven? Doe er iets aan. Niet zeiken dat het zo saai is, want daar wordt het ook niet leuker op. Probeer nieuwe dingen uit.. er zal echt wel iets zijn wat je wel bevalt.
Het leven is zoals je het zelf beleeft, hoe je het zelf ervaart, hoe je jezelf er in zet, hoe je jezelf ertoe zet om er het beste van te maken. Op de manier zoals je dat grotendeels zelf kiest.
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:58 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Datgene doen waar je zin in hebt werkt altijd heilzaam.
Ik wens je alvast veel plezier met het roken van je joint....na 3 jaren!
Goh, die zal inslaan als een bom!
Enneh...inderdaad: minder aardig zijn en meer op je strepen staan werkt veeeeeeel beter voor het vooruitkomen. Anders nemen ze al gauw een loopje met je.
Dat aardig zijn.....pffffffff ik krijg de schijt ervan Altijd zeggen waarvan ik denk dat mensen het willen horen. ALtijd bang zijn om anderen pijn te doen. En dit terwijl anderen zeggen wat ze willen. Ik wil geen aardige meneer meer zijn....heb er geen zin meer in. Ze zien me als nice guy maar ik wil dat niet. En ze gaan over je heen lopen ook nog
Die joint ga ik trouwens in mijn eentje roken. Ik denk dat ik zeker een hele maand uitkom met 10 euro top 44. Top 44 was altijd mijn favo wiet. Ik draai denk ik maar kleine stickies. Dat is meer dan voldoende
Heb er zin in. Gewoon ff niets meer te voelen.
quote:Ik ben niet zo creatief ingesteld. Het eerste dat in een tijd zoals deze in me opkomt is drugs. Wiet dus. Na 3 1/2 jaar weer wiet roken en naar mijn vrienden gaan en dan weer ouderwets met ze een joint roken en een goeie dvd kijken en op de playstation 2 spelen. Dat zijn de tijden die ik mis.
Op donderdag 13 februari 2003 21:03 schreef jerney het volgende:
Ach.. als je enige probleem in het leven de saaiheid is.. wees blij.Daar kan je iig zelf iets aan veranderen.
Je hoeft echt geen bergen geld te hebben om je niet te vervelen. Ja, tuurlijk kan je er een heleboel leuke dingen mee doen, maar je kan je op zich met de simpelste dingen vermaken..
Dus ben je niet tevreden met je huidige leven? Doe er iets aan. Niet zeiken dat het zo saai is, want daar wordt het ook niet leuker op. Probeer nieuwe dingen uit.. er zal echt wel iets zijn wat je wel bevalt.
En de house party's met mdma en xtc. Het uitdagende en nieuwe. De eerste keer naar een grote discotheek. Naar rave party's gaan. Met grote ogen verbaasd staan genieten en kriebels krijgen van die kick. Dat mis ik gewoon
Maar dat was toen ik 17 was. Tijden veranderen. Discotheken heb ik gezien. Italie, Spanje, Gran canaria en nog meer heb ik al gezien.
Er zijn geen nieuwe impulsen en ik kan niets nieuws verzinnen dat het beter kan maken
Schilderen heb ik geprobeerd maar ik bak er niets van. Van mijn 15e tot en met mijn 22e was het stukken beter
quote:Ik richt me bewust op de fokkers die hun zwakke kant durven te laten zien. Ik zit ook het overgrote deel op relaties en psychologie. Onzin voor je leven daar kan ik niet goed tegen omdat ik al die mensen niet begrijp.
Op donderdag 13 februari 2003 21:07 schreef Lucille het volgende:
Niemand is perfect, hoe perfect ze ook overkomen. Onder elk mensje zit wel een verborgen angst, een eenzaamheid, een reden om zich soms klote te voelen. Zelfs de meest gewaardeerde users hier, waarvan iedereen denkt dat ze het helemaal gemaakt hebben in het leven, hebben momenten dat ze zich eenzaam, bedrogen, gebruikt en zinloos vinden. Alleen weet de een dat makkelijker te verbergen als de ander. Lees de topics maar goed, ontmoet eens mensen van Fok! in het echt en je komt er achter dat ze ook maar gewoon mensen zijn. Ieder met hun eigen reden om bijvoorbeeld op Fok! te zitten. Elke user heeft zijn verhaaltje. Zijn momenten van zwakheden, zijn menselijke trekjes. Het is een illusie om te denken dat anderen het zo veel beter hebben.Het leven is zoals je het zelf beleeft, hoe je het zelf ervaart, hoe je jezelf er in zet, hoe je jezelf ertoe zet om er het beste van te maken. Op de manier zoals je dat grotendeels zelf kiest.
Maar al die fokkers hebben vast en zeker hun angsten en zwakke kanten ja Alleen hebben ze een imago hoog te houden ofzo. Ze maken klonen aan om een probleem te beschrijven hier. Zo van :" Ik heb ff een kloon aangemaakt omdat mensen me zouden kunnen herkennen, en dat wil ik niet".
Ik schaam me niet meer om mijn gedrag. Het hoort bij mij en zo ben ik. Zo zien anderen mij in het echte leven ook.
Ik moet wat harder worden en schijt hebben eraan. Eelt op mijn ziel en over lijken durven te lopen. Mensen behandelen zoals anderen ook mensen behandelen.
Morgen kom ik terug met een wazige bui Ben benieuwd hoe het is om gaar te fokken
quote:Dat kan je dan toch ook zien als positieve eigenschap? Wees blij dat je als een van de weinigen je emoties zo durft te tonen. Zelf zit ik op het moment ook in een kutperiode, maar ik probeer toch overal iets positiefs in te zien (hoe moeilijk dat in de meeste gevallen ook is), rook die joint lekker op, maar verwacht niet dat het het einde van je problemen is. Succes in ieder geval
Op donderdag 13 februari 2003 21:33 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik richt me bewust op de fokkers die hun zwakke kant durven te laten zien. Ik zit ook het overgrote deel op relaties en psychologie. Onzin voor je leven daar kan ik niet goed tegen omdat ik al die mensen niet begrijp.
Maar al die fokkers hebben vast en zeker hun angsten en zwakke kanten ja
Alleen hebben ze een imago hoog te houden ofzo. Ze maken klonen aan om een probleem te beschrijven hier. Zo van :" Ik heb ff een kloon aangemaakt omdat mensen me zouden kunnen herkennen, en dat wil ik niet".
Ik schaam me niet meer om mijn gedrag. Het hoort bij mij en zo ben ik. Zo zien anderen mij in het echte leven ook.
Ik moet wat harder worden en schijt hebben eraan. Eelt op mijn ziel en over lijken durven te lopen. Mensen behandelen zoals anderen ook mensen behandelen.
quote:Ja, en dat is toch zielig en ziekelijk gedrag, dat ze niet eens durven uitkomen voor hun gevoel en hun geestelijke misere zo nu en dan?
Op donderdag 13 februari 2003 21:33 schreef yingyang het volgende:Maar al die fokkers hebben vast en zeker hun angsten en zwakke kanten ja
Alleen hebben ze een imago hoog te houden ofzo. Ze maken klonen aan om een probleem te beschrijven hier. Zo van :" Ik heb ff een kloon aangemaakt omdat mensen me zouden kunnen herkennen, en dat wil ik niet".
Ik vind het een teken van zwakte om het te verbergen en mooi weer te spelen.
Die mensen gaan ongetwijfeld kankergezwellen ontwikkelen...nou zeg jij nog maar of je met ze wil ruilen!
Ikke niet hoor!
quote:Leven is zeker lastig. Genieten van leven is astiger naarmate je ouder wordt. Als je kind was, hoefde je niet zoveel te regelen zoals nu, waar je vele rekeningen moet betalen, veel moet regelen,veel werken om de hoofd boven water te houden, en veel moet leren om in de toekomst een redelijke baan kan krijgen... Er is al weinig tijd voor plezier... Dat maakt eht nog moeilijker om plezier te hebben in het leven.
Op donderdag 13 februari 2003 21:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Het leven is voor de meeste mensen nou eenmaal moeilijk, ik betwijfel of veel mensen wel echt gellukig. Je moet je er maar door heen slaan, en proberen de leuke dingen te vinden, of anders....
quote:Ik wil ook niet me ze ruilen
Op donderdag 13 februari 2003 21:49 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ja, en dat is toch zielig en ziekelijk gedrag, dat ze niet eens durven uitkomen voor hun gevoel en hun geestelijke misere zo nu en dan?
Ik vind het een teken van zwakte om het te verbergen en mooi weer te spelen.
Die mensen gaan ongetwijfeld kankergezwellen ontwikkelen...nou zeg jij nog maar of je met ze wil ruilen!Ikke niet hoor!
Maar ik ga pittuh nu Morgen weer een nieuwe dag, een hele nieuwe saaie dag weer
slapen vind ik nog het mooiste....nouja er zal best iets beters zijn maar voor mij is slapen nu het beste.
Slapen betekent voor mij dood zijn zonder gedachtes en gevoelens en dat vind ik prettig.
Slapen betekent voor mij 12 uur dood zijn. ( ik slaap 12 uur ja)
En als ik dood ga wil ik dat de dood aanvoelt zoals slapen gaan Maar dan voor eeuwig en altijd.
quote:Leer dan zo snel mogelijk het luciede dromen: dan kun je ook zodra je "dood" bent je eigen dromen ensceneren!! Das pas exciting!
Op donderdag 13 februari 2003 21:59 schreef yingyang het volgende:Slapen betekent voor mij dood zijn zonder gedachtes en gevoelens en dat vind ik prettig.
Slapen betekent voor mij 12 uur dood zijn. ( ik slaap 12 uur ja)
En als ik dood ga wil ik dat de dood aanvoelt zoals slapen gaanMaar dan voor eeuwig en altijd.
Slapen is ook mijn grootste hobby, twaalf uur slaap is precies goed (nah, het liefst 20 uur per dag hoor als het aan mij ligt...)
Als ik werk moet ik het doen met maar 8 uurtjes per nacht!!
Das zo verrekte kort en dan ben je verdorie ZESTIEN UREN WAKKER! (gruwel)
quote:Hmm als drugs het eerste is wat er in je opkomt, zou ik dat toch een beetje in de gaten houden..
Op donderdag 13 februari 2003 21:19 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik ben niet zo creatief ingesteld. Het eerste dat in een tijd zoals deze in me opkomt is drugs. Wiet dus. Na 3 1/2 jaar weer wiet roken en naar mijn vrienden gaan en dan weer ouderwets met ze een joint roken en een goeie dvd kijken en op de playstation 2 spelen. Dat zijn de tijden die ik mis.
En de house party's met mdma en xtc. Het uitdagende en nieuwe. De eerste keer naar een grote discotheek. Naar rave party's gaan. Met grote ogen verbaasd staan genieten en kriebels krijgen van die kick. Dat mis ik gewoon
Maar dat was toen ik 17 was. Tijden veranderen. Discotheken heb ik gezien. Italie, Spanje, Gran canaria en nog meer heb ik al gezien.
Er zijn geen nieuwe impulsen en ik kan niets nieuws verzinnen dat het beter kan maken
Schilderen heb ik geprobeerd maar ik bak er niets van. Van mijn 15e tot en met mijn 22e was het stukken beter
En ja, tijden veranderen idd, dus het is eigenlijk logisch dat je het stappen op een gegeven moment wel gezien hebt.. Dan zul je toch wat andere dingen moeten uitproberen.
Je had het al over schilderen Op zich maakt het niet uit als je er niets van bakt, als je maar lol erin hebt.. Als de lol er wel is, is het misschien een uitdaging om je technieken te verbeteren
Zo niet, niets aan de hand.. nog genoeg dingen te doen.
Maar het blijft aan jou de taak om erachter te komen wat je echt leuk vindt.
Fotografie? Reizen? vlieg-/duikbrevet halen? Zeilen? Paardrijden ? Muziek maken? euhm... Whatever
Voorbeeld:
Als je alles zo bekijkt dat het met liefde geschapen is, en van een vogeltje dat kruimeltjes eet kunt genieten, dan kan niets je meer ongelukkig maken (op een gebroken relatie na).
Dan kijk je naar de grote blauwe lucht en de sterrenhemel, dat jij zo klein en nietig bent en zomaar mag leven op deze aarde en mag genieten van alles, dan word je misschien gelukkig! Maarja, je moet er wel voor open staan iig.
Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door M4stermind op 14-02-2003 01:31]
Nu is het ook weer niet zo, dat ik een onverantwoordelijke hedonist ben, en alleen maar genot loop te prediken. Integendeel, maar ik vind dat mensen vaak veel te streng zijn voor zichzelf, veel te veel kritiek hebben op zichzelf. Kijk en das geen goeie ontwikkeling he, wat vind jij?
quote:
Ga eens naar een baptistenkerk ofzo, dat is iig beter dan drugs. Voor sommigen is dat allemaal fake maar veel mensen hebben er echt baat bij. Misschien vind je via Jezus het geluk. Succes!
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:22 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ja precies hetzelfde dacht ik pakweg twee jaar geleden ook zo vaak, maar ik ben erachter gekomen dat deze gedachte helemaal niet klopt met de realiteit. Iedereen heeft zijn eigen portie sores en heeft thema's om uit te werken. Het lijkt bij een ander altijd zo "rozegeur en maneschijn" te zijn, maar ik ben er vaak genoeg achtergekomen dat dat helemaal niet zo blijkt te zijn. Nu ben ik gewoon tevreden en probeer de obstakels in het leven als uitdagingen te zien en het leven zelf als een spelletje dat je op je eigen manier kunt spelen (bijvoorbeeld de "spelregels" lekker aan je laars lappen!)
Sommige mensen die mij denken te kennen, zien mij als een bijna ADHD typje, altijd springen, gek doen, rond rennen, vrolijk zijn.
Geloof me, ik heb mijn portie gehad, en ik krijg het nog steeds. ( volg mijn topics maar). Maar voor de buitenwereld ziet het er anders uit. Mensen die altijd vrolijk zijn, hebben wel een positieve instelling, maar verder kunnen ze zich ook klote voelen
quote:Hoi Jerney
Op donderdag 13 februari 2003 23:25 schreef jerney het volgende:[..]
Hmm als drugs het eerste is wat er in je opkomt, zou ik dat toch een beetje in de gaten houden..
Begrijp me niet verkeerd, ik blow ook wel op z'n tijd, maar je moet het niet nodig hebben om lol te kunnen hebben, toch?
En ja, tijden veranderen idd, dus het is eigenlijk logisch dat je het stappen op een gegeven moment wel gezien hebt.. Dan zul je toch wat andere dingen moeten uitproberen.
Je had het al over schilderen
Op zich maakt het niet uit als je er niets van bakt, als je maar lol erin hebt.. Als de lol er wel is, is het misschien een uitdaging om je technieken te verbeteren
Zo niet, niets aan de hand.. nog genoeg dingen te doen.
Maar het blijft aan jou de taak om erachter te komen wat je echt leuk vindt.Fotografie? Reizen? vlieg-/duikbrevet halen? Zeilen? Paardrijden
? Muziek maken? euhm... Whatever
Dat blowen het eerste in me opkomt is ook omdat mijn vrienden dat nog steeds geregeld doen en volgens mij maken zij er nog steeds een leuke avond van ermee. Maar of het verstandig is om weer een joint aan te raken weet ik niet zo heel zeker. Misschien dat ik me dan slecht ga voelen erdoor en dat van alles in mijn hoofd gaat rondspoken. Als ik van te voren wist dat het me heel goed zou doen dan zou ik het zeker doen
Het wordt tijd voor iets nieuws ook. Dat weet ik zelf ook. Als ik opsta zet ik als eerste de computer aan om te kijken naar nieuwe email en op fokforum en andere fora. Het is wel leuk maar het geeft geen voldoening.
Vandaag denk ik dat ik even naar de bibliotheek ga om wat boeken te lenen over psychologie ofzo. En kijken of er nog nieuwe cd's liggen die ik kan kopieren
Photoshoppen en met flash werken op de computer heb ik een tijdje gedaan maar ook dat wilde naar mijn gevoel niet zo goed lukken.
Maar goed. Ik probeer wel van alles uit en wacht ook op de zomer. In de zomer voel ik me zowiezo iets beter dan in de winter.
Thanks for the steun
Enne paardrijden dat laat ik aan de vrouwen en meisjes over
quote:Sja.. als je zo'n lange tijd niet geblowed hebt, kan hij ook erg zwaar vallen he.. en de kans is ook groot dat je je alleen maar kutter gaat voelen.
Op vrijdag 14 februari 2003 11:32 schreef yingyang het volgende:[..]
Hoi Jerney
Dat blowen het eerste in me opkomt is ook omdat mijn vrienden dat nog steeds geregeld doen en volgens mij maken zij er nog steeds een leuke avond van ermee. Maar of het verstandig is om weer een joint aan te raken weet ik niet zo heel zeker. Misschien dat ik me dan slecht ga voelen erdoor en dat van alles in mijn hoofd gaat rondspoken. Als ik van te voren wist dat het me heel goed zou doen dan zou ik het zeker doen
Het wordt tijd voor iets nieuws ook. Dat weet ik zelf ook. Als ik opsta zet ik als eerste de computer aan om te kijken naar nieuwe email en op fokforum en andere fora. Het is wel leuk maar het geeft geen voldoening.
Vandaag denk ik dat ik even naar de bibliotheek ga om wat boeken te lenen over psychologie ofzo. En kijken of er nog nieuwe cd's liggen die ik kan kopieren
Photoshoppen en met flash werken op de computer heb ik een tijdje gedaan maar ook dat wilde naar mijn gevoel niet zo goed lukken.
Maar goed. Ik probeer wel van alles uit en wacht ook op de zomer. In de zomer voel ik me zowiezo iets beter dan in de winter.
Thanks for the steun
Enne paardrijden dat laat ik aan de vrouwen en meisjes over
En als je van autobiografische boeken houdt en niet echt op zoek bent binnen een bepaald onderwerp in de psychiatrie kan ik er wel een paar opnoemen
Als konijn gilt - Truddi Chase (MPS)
Eerste persoon meervoud - Cameron West(zoals de titel doet vermoeden idd ook MPS )
De stille kamer - euhhhh Lori Schiller (Schizofrenie)
Het land prozac - Elizabeth Wurtzel (Chronische depressie)
De onrustige geest - Kay Redfield Jamison (bipolaire stoornis)
Misschien staan er ook wel wat boeken over winterdepressie, zelf nooit iets van gelezen, dus durf je daarover niets aan te raden
En ja, photoshoppen, forummen enzo is wel geinig, maar misschien is het juist die computer waardoor je je zo lamlendig voelt. Dus probeer toch wat actiever bezig te zijn.
En paardrijden is leuk hoor
quote:En je bent al een eindje op weg als je jezelf accepteert zoals je bent:
Op donderdag 13 februari 2003 20:17 schreef yingyang het volgende:
Ze zijn gewoon tevreden met wat ze hebben.
quote:Maar imo is 'hard worden' niet de oplossing. Zo ben jij niet... (denk ik).
Op donderdag 13 februari 2003 21:33 schreef yingyang het volgende:
quote:Pas je goed op jezelf?
quote:Bedankt voor de tips
Op vrijdag 14 februari 2003 12:54 schreef jerney het volgende:[..]
Sja.. als je zo'n lange tijd niet geblowed hebt, kan hij ook erg zwaar vallen he.. en de kans is ook groot dat je je alleen maar kutter gaat voelen.
En als je van autobiografische boeken houdt en niet echt op zoek bent binnen een bepaald onderwerp in de psychiatrie kan ik er wel een paar opnoemen
Als konijn gilt - Truddi Chase (MPS)
Eerste persoon meervoud - Cameron West(zoals de titel doet vermoeden idd ook MPS)
De stille kamer - euhhhh Lori Schiller (Schizofrenie)
Het land prozac - Elizabeth Wurtzel (Chronische depressie)
De onrustige geest - Kay Redfield Jamison (bipolaire stoornis)Misschien staan er ook wel wat boeken over winterdepressie, zelf nooit iets van gelezen, dus durf je daarover niets aan te raden
En ja, photoshoppen, forummen enzo is wel geinig, maar misschien is het juist die computer waardoor je je zo lamlendig voelt.
Dus probeer toch wat actiever bezig te zijn.
En paardrijden is leuk hoor
De vorige keer in de bibliotheek stond een boek over de levensloop van de mens. Misschien dat ik dat boek maar eens ga lenen
En emotionele intelligentie kan ik ook wel gebruiken, zo te zien Daar hebben ze wel een paar boeken over liggen.
Ik hoop dat ik een boek vind die mijn levensvisie iets kan veranderen en eraan kan sleutelen. Een boek over taoisme is misschien ook niet eens zo slecht.
En je hebt gelijk dat ik van de hele dag achter de computer zitten ook niet vrolijk wordt. Met mate dingen doen daar heb ik moeite mee. Het is hier alles of niets vaak. Zodra ik me ergens mee ga bezig houden dan stort ik me erin. Ook met internet, als ik erachter ga zitten dan blijf ik erachter zitten.
Ook vroeger tijdens het sporten en stappen ging dat zo.
En de stemmingswisselingen zijn verdomme ook zo frustrerend. De ene dag voel ik me goed en de andere dag zie ik niets zitten. Rapid cycling noemen ze dat met een duur woord.
Zo genoeg gezeurd weer Ik ga me ff scheren en wassen en dan richting de bibliotheek. Een uurtje daar rondlopen en zoeken naar iets nuttigs en interessants.
Paardrijden heb ik een keer gedaan op de lagere school en ik vond het maar niets
In de zomer wordt het stukken beter, dan kan ik weer gaan tennissen en daarna een biertje pakken. En buiten op het terras zitten. Dan zie ik alles ook als veel leuker.
Ga hardlopen/voetballen/basketballen/whatever...
De beste anti-depressiva die er zijn....
quote:Tof zo'n reis
Op vrijdag 14 februari 2003 13:50 schreef DennisMoore het volgende:
Alles verkopen en gaan backpacken in Nepal ofzo. Of Afrika als je naar echt 'avontuur' en on-saaiheid zoekt...
quote:Mja, maar dan ben je er wel in een paar weken/maanden doorheen, ipv dat je jaren lang thuis zit te gapen.
Op vrijdag 14 februari 2003 14:13 schreef Moonah het volgende:Tof zo'n reis
.
Behalve als je niet lekker in je vel zit, ontevreden bent, niet kunt genieten. Want behalve je backpack neem je jezelf ook mee.
Je zult je vast stukken beter voelen nu!
quote:Ik heb niets gehaald. Ik durf niet goed om na 3 jaar weer een op te steken. Ben bang dat het mis gaat en dat ik de kluts kwijt raak. Het slaat denk ik veels te hard in en straks weet ik niet wat ik moet doen enzo.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:27 schreef Idols-fanaat het volgende:
Yingyang, hoe was het om je eerste joint sinds tijden weer eens te roken, vandaag?Je zult je vast stukken beter voelen nu!
Krijg ik straks een bad-trip ofzo
Liever doe ik het bij vrienden. Dan kan ik tenminste worden opgevangen als het mis gaat.
Voorlopig stel ik het uit dus.
En als rapid cycler zijnde gaat het vandaag weer wat beter
quote:Gisteren had ik er wel behoorlijk veel zin in
Op vrijdag 14 februari 2003 16:50 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ja wijs bekeken:bij twijfel niet doen!
Maar vandaag bekijk ik het verstandiger en ik heb sterk het idee dat het veels te hard in zou gaan slaan. Dus beter niet doen.
Inplaats daarvan heb ik javaanse jongens zware shag gekocht Misschien dat ik daar ook high van word. Normaal rook ik nooit zware shag maar ik wilde het eens proberen.
quote:Terwijl je net zegt dat dat allemaal oersaai is.
Sport, internet, vrienden, familie, zomer, vakantie en nog meer behoren tot mijn interesses.
Is er iets wat je nu op dit moment wel leuk vind? Vliegtuigen kijken? Fietsen? Postzegels verzamelen? Gewoon iets dat je bezig bent en niet passief, onderuit gezakt achter de TV of het internet gaat zitten hangen. Daar wordt ik (en jij misschien ook wel) zo sjago van.
En als laatste en zeker niet de onbelangrijkste... voldoende nachtrust!!!
Dit laatste klinkt misschien een beetje vreemd, maar het verschil tussen 6 en 8 uur slaap is echt een verschil van dag en nacht in je plezier in het leven.
Probeer het eens een paar weken. Ga eerder naar bed. Je bent fitter, hebt minder momenten waarop je je kan vervelen.
Sterkte in ieder geval!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |