In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Op zondag 15 oktober 2023 13:54 schreef Fushia2 het volgende: Palestijnen terroristen, maar Oekraniers zijn helden hahahahahaa Ze vechten niet eens in de naam van de islam, maar om hun grond en basisrechten. Ik ken persoonlijk Palestijnen en wat je hoort is schrijnend. Oma’s die uit huis worden gezet, in het huis waar ze nota bene geboren zijn, omdat een zionist besloten heeft er te willen wonen, amper tot geen elektriciteit,….. Zelfs Hitler was niet eens zo laf als de zionisten.
Hitler liet zes miljoen joden vermoorden, maar heeft er nooit n zien sterven, laffer is onmogelijk. Je ziet: Hitler erbij halen, leidt af van je boodschap.
Niet alleen is links verantwoordelijk voor de aanslag van Hamas. Ook mensen die zich hard maken om de gijzelaars veilig thuis te krijgen zijn verraders
The hard truth is that even after a disaster of this magnitude, the government and its supporters keep telling us that the left is to blame, the media is to blame, everyone is a “traitor,” and only they are guilty of nothing at all. It’s a war within a war: We must expose and condemn this poison and fake news machine.
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik vind het wel bijzonder dat zulke grote groepen besluiten om in Nederland te gaan wonen maar dan alles haten aan Nederland. Waarom zou je in een kutland willen wonen?
[..] Hitler liet zes miljoen joden vermoorden, maar heeft er nooit n zien sterven, laffer is onmogelijk. Je ziet: Hitler erbij halen, leidt af van je boodschap.
Je moet ook naar de uitwerking kijken en de parallellen die er wel zijn. Ik ben niet van de Godwin, maar helaas, ze zijn er wel degelijk.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Wat heeft Nederland ooit Turkije en Marokko aangedaan dan?
Uit hun huizen verdreven om hier te komen werken
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Je mag vinden van die nederzettingen op de oostelijke Jordaanoever wat je wil, maar er is geen terreur en ook geen genocide.
De bezetting is nog tot daar aan toe. Hoewel daar mensen bij uit huizen gezet worden en geweld gebruikt worden. En deze kolonisten met grote regelmaat (zo goed als dagelijks) misdaden begaan tegen Palestijnen.
Maar dat is geen terreur en geen genocide.
Echter de stap die Isral nu genomen heeft is gewoon een heel gebied uitroeien en platgooien. Alle levensbehoeften worden afgesneden.
Dat is niet anders te omschrijven dan terreur en zelfs genocide.
Even peuk gedaan buiten. Station was ook zwart. Kon wel gratis in de trein in omdat de poortjes openstonden
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
[..] Dat zeg je wel steeds. Maar het loopt behoorlijk door elkaar. Het een heeft zeker in meer of mindere mate met elkaar te maken.
Het conflict kent heel veel lagen. Als je het conflict als evolutionaire boom ziet, is Hamas vs Isral de olifant en Isral vs de rest van Palestina de zeekoe. Ze hebben eenzelfde voorouder, maar als je ze naast elkaar ziet, zie je twee totaal verschillende dieren. En ja, de olifant en zeekoe zijn heel erg verwand aan elkaar, al zou je het niet zeggen.
Op zondag 15 oktober 2023 14:02 schreef Fushia2 het volgende: Hoop echt de we als moslims eens echt gaan samenhokken en de zionisten allemaal terug naar de VS sturen.
En ik noem ze bewust zionisten, want er zijn zat israeli en zelfs orhodoxe chassidische joden die deze onzin spuugzat zijn.
Maarja, wat wil je met een hoerenzoon als premier. Zelfs Wilders is links ivglm met die man.
Op zondag 15 oktober 2023 14:02 schreef Momo het volgende: Ik vind het wel bijzonder dat zulke grote groepen besluiten om in Nederland te gaan wonen maar dan alles haten aan Nederland. Waarom zou je in een kutland willen wonen?
Idd, net als al die Turken en Marokkanen. Die vinden allemaal ons land zo afgrijselijk en zo erg.
Maar ondertussen blijven ze wel geld opstrijken en terugsturen naar het eigen land
[..] De bezetting is nog tot daar aan toe. Hoewel daar mensen bij uit huizen gezet worden en geweld gebruikt worden. En deze kolonisten met grote regelmaat (zo goed als dagelijks) misdaden begaan tegen Palestijnen.
Maar dat is geen terreur en geen genocide.
Echter de stap die Isral nu genomen heeft is gewoon een heel gebied uitroeien en platgooien. Alle levensbehoeften worden afgesneden.
Dat is niet anders te omschrijven dan terreur en zelfs genocide.
Isral heeft nog helemaal niks ondernomen in het gebied zelf los van het neerknallen van elke plek waar ze vermoeden dat er militaire zooi opgeslagen ligt. Laten we eerst even die geplande invasie afwachten.
[..] Het conflict kent heel veel lagen. Als je het conflict als evolutionaire boom ziet, is Hamas vs Isral de olifant en Isral vs de rest van Palestina de zeekoe. Ze hebben eenzelfde voorouder, maar als je ze naast elkaar ziet, zie je twee totaal verschillende dieren. En ja, de olifant en zeekoe zijn heel erg verwand aan elkaar, al zou je het niet zeggen.
Serieus mooie duiding! Duiding hebben echt zo hun voordeel om hele ingewikkelde zaken in stukken op te breken en in hapklare brokken voor te leggen aan de ander.
Mij maak je er zeker blij mee. Ik doe het ook af en toe nl. Niet zo ingenieus als deze, maar toch.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma