abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210957207
Samenvatting 7 oktober tot 14 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes.

Recente frontpage berichten
Israël geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 7% gewijzigd door Momo op 15-10-2023 10:33:05 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:27:09 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210957213
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Of Bij1 of FvD.
Ah ja, het interessante hier is wellicht dat FVD en Kauthar Bouchallikht op een lijn zitten hier.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210957216
Er is weinig na 30 jaar op bbs/internet wat me nog schokt, maar de jodenhaat van nu schokt nog flink.
Zowel Extreem links als extreem rechts haten de joden en steunen Hamas.

Vroeger zeiden we "Dit nooit weer" Over de concentratiekampen van de 2e wereldoorlog.
Maar nu, als ik lees op internet, op Twitter en Reddit, schrik ik van de steun aan Hamas van westerlingen, dezelfde mensen die Hamas graag zou onthoofden.
pi_210957237
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:28 schreef Zoddie het volgende:
Er is weinig na 30 jaar op bbs/internet wat me nog schokt, maar de jodenhaat van nu schokt nog flink.

Vroeger zeiden we "Dit nooit weer" Over de concentratiekampen van de 2e wereldoorlog.
Maar nu, als ik lees op internet, op Twitter en Reddit, schrik ik van de steun aan Hamas van westerlingen, dezelfde mensen die Hamas graag zou onthoofden.
Deze tweet stemde me bijzonder droevig:

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210957271
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:28 schreef Zoddie het volgende:

Tankies die gaan juichen bij die slachtingen bij de kibboets is ironisch en bizar om te zien.
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:46:41 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_210957289
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.

quote:
"Deze 'oorlog' is niet plots begonnen, hij is al 75 jaar bezig", schrijft ze. "Juist nu is het moment voor context. Context is namelijk geen ontkenning van de afschuwelijke daden door Hamas afgelopen weekend. Context is het erkennen waar die vandaan komen, namelijk het handelen van de Israëlische regering, ook tegen de zin van vele Israëliërs en joodse mensen in."
Ze treedt gelukkig af.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_210957298
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Eindelijk van haar af. Zegen voor het land. Kaf van het schorem scheiden meteen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_210957299

Jeruzalem in 1896. Hopelijk kunnen joden, christenen en moslims in de toekomst weer gezellig side by side leven op deze manier.
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:49:54 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210957300
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Dat "wat Hamas deed is afschuwelijk" is er ff tussendoor gepost zodat ze niet antisemitisch genoemd kan worden. Je gaat namelijk niet een massaslachting aangrijpen om Israël de schuld te geven. Dan ben je gewoon een agenda aan het doordrukken.

Veroordeel eerst een week lang die daad en begin dan eens over context.
pi_210957304
quote:
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Leden van de moslimbroederschap horen sowieso niet thuis in de Nederlandse of westerse politiek.
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:52:14 #11
396550 Richestorags
pi_210957308
quote:
17s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:48 schreef Drxx het volgende:

Jeruzalem in 1896. Hopelijk kunnen joden, christenen en moslims in de toekomst weer gezellig side by side leven op deze manier.
Het Christendom heeft een verlichting gehad. Het Jodendom en de Islam hebben dit ook nodig. Dat boekje te letterlijk nemen is echt niet gezond.

Sowieso is het NT an sich al een soort van verlichting.
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:53:26 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210957316
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:49 schreef Richestorags het volgende:

Veroordeel eerst een week lang die daad en begin dan eens over context.
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:54:51 #13
396550 Richestorags
pi_210957321
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.

Tsja, fatsoen is lastig uit te leggen.
pi_210957322
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:

Dit moment is in de toekomst historisch.
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Israëlische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:56:33 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210957325
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tsja, fatsoen is lastig uit te leggen.
Vertel ons wat

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210957334
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Israëlische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.
Ik vind het feesten en het vlagvertoon van alle Joden en Christenen in de Europese steden om alle gedode Palestijnen ook wel een beetje erg ongepast en beschamend, vind je niet?
  zondag 15 oktober 2023 @ 02:01:14 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_210957338
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kort-rokje-context. :')

"Het is verschrikkelijk, maar ja, wel een beetje eigen schuld".

Dan weten we al weer met wie we te maken hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_210957341
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik vind het feesten en het vlagvertoon van alle Joden en Christenen in de Europese steden om alle gedode Palestijnen ook wel een beetje erg ongepast en beschamend, vind je niet?
Achtung! Dat is antisemitisch.
pi_210957359
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond de demonstratie op de Dam juist een voorbeeld dat het ook goed kan gaan. Van wat ik heb meegekregen is er niet echt iets spannends gebeurd.

Vanmiddag komt de echte test, zowel een pro-Palestina als een pro-Israël demo.
pi_210957362
Dat is ook wat er mis is, er worden 1400? Joodse burgers gruwelijk afgeslacht en vervolgens staan Truus en Dunya met theedoek op de kop feest te vieren met dat verschrikkelijke hyena-achtige kakelgeluid wat er uit de keel komt.

Enige wat eruit komt is "ja maar hullie", dan ben je gewoon af als mens en mag je de gehaktmolen in.

Degene die de eerste Jood vind die nu in Teheran op straat feest staat te vieren om een gedode en verkrachte Palestijnse baby die krijgt van mij 10 miljoen euro.
  zondag 15 oktober 2023 @ 02:08:30 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210957364
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waar zijn die?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 oktober 2023 @ 02:09:23 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210957369
quote:
4s.gif Op zondag 15 oktober 2023 02:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
Achtung! Dat is antisemitisch.
...

Die zijn er niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210957372
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 02:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar zijn die?
Sarcasme /leer het herkennen mijn Brabantse vriend.
pi_210957374
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 02:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
...

Die zijn er niet.
So we're in the clear?
  zondag 15 oktober 2023 @ 02:10:57 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210957375
quote: