Er zijn genoeg Israelische moslims, dus ze kunnen in principe gewoon samenleven. Er is alleen een bepaalde bevolkingsgroep die Israel weg wil hebben en die een militia/regering hebben opgericht die dood en verderf zaait, wanneer en waar mogelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zag deze cartoon van Rob Rogers, vond 'm wel treffend.
[ afbeelding ]
https://tinyview.com/rob-rogers/2023/10/12/innocent-civilians
Ja als normaal mens zit je midden in het kruisvuur van de bloeddorstige extremisten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:56 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
En de Isaerelische overheid bestaat uit onschuldige lammetjes.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Israelische moslims, dus ze kunnen in principe gewoon samenleven. Er is alleen een bepaalde bevolkingsgroep die Israel weg wil hebben en die een militia/regering hebben opgericht die dood en verderf zaait, wanneer en waar mogelijk.
Ik vermoed dat dat de bedoeling is van Israel. De gaza bij Israel trekken, die burgers de kans geven israelier te worden en het uitschot uit te roeien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat klopt helaas wel. Daarom 1 staat en al die extremisten aanpakken.
Amnesty is al jaren genfiltreerd door radicalen, dat bemerkte ik toen Zwarte Piet hier een groter issue was dan een hoop ontvoerde meisjes in Afrika of de vele aanslagen in het Midden-Oosten van terroristische organisaties.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Hier een verhaal van Amnesty over het aantal burgerslachtoffers bij de slag om Mosul in 2017: tussen de 9 en 11000. Daar heb ik helemaal niets over gehoord in de internationale media. Nada. Het boeide niemand wat.
De dubbele moraal of hypocrisie, of hoe je het ook wil noemen is stuitend.
[..]
Precies, en dan nog erger vrees ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan krijg je zoiets:
https://en.wikipedia.org/(...)_Fallujah#The_Battle
Geldt internationaal recht hier nou wel of niet? Je bent het verplicht om het op te lossen als bezetter.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet met al die wolven in schaapskleren die ertussen lopen.
Isral heeft zijn gebreken maar is natuurlijk wel beter dan Hamas. Waar zou jij liever wonen als moslim? In Gaza of in Isral? Daar zou ik niet over na hoeven denken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isral is niet beter dan Hamas. Een schone manier is er wel dat is mensen hun rechten geven en de blokkades die al decennia lang duren opheffen.
Moeten wij nou alle onzin die je vanaf Twitter/X hier dumpt voor je gaan factchecken? Ben zelf ook eens wat meer kritisch op wat je daar tegenkomt. Het is vrij makkelijk te controleren of zo'n video of foto wel recent is en in dit geval staat het zelfs al talloze keren in de commentaren onder de tweet.quote:
Dat internationale recht geldt helaas maar 1 kant op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geldt internationaal recht hier nou wel of niet? Je bent het verplicht om het op te lossen als bezetter.
Precies ze hebben nu de kans. Gaan met die banaanquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:03 schreef Bensel het volgende:
Het is vrij rustig qua luchtaanvallen, lijkt mij om mensen de kans te geven daadwerkelijk naar het zuiden te trekken
Hoe eenvoudig en waarachtig deze cartoon ook is, het afgebeelde principe is voor sommigen niet te vatten lijkt het wel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:56 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Zo makkelijk is dat niet denk ik. Het eind van deze aflevering wordt denk ik dat Gaza gewoon Gaza blijft en dat Hamas er niet meer de dienst uitmaakt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat de bedoeling is van Israel. De gaza bij Israel trekken, die burgers de kans geven israelier te worden en het uitschot uit te roeien.
Vooral in Isral omdat mijn nutsvoorzieningen dan niet afgeknepen worden, ik vrij kan bewegen en de idf mijn huis niet bombardeert. Verder zegt dat miksquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Isral heeft zijn gebreken maar is natuurlijk wel beter dan Hamas. Waar zou jij liever wonen als moslim? In Gaza of in Isral? Daar zou ik niet over na hoeven denken.
Denk niet dat je Hamas kan verwijderen, net als ze de Taliban ook niet konden verwijderen uit Afghanistan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet denk ik. Het eind van deze aflevering wordt denk ik dat Gaza gewoon Gaza blijft en dat Hamas er niet meer de dienst uitmaakt.
Ik denk dat niemand vind dat die 2,2 mil inwoners collateral damage mogen worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet vergeten. En dat was afgrijselijk en de daders moeten gepakt en als ze daarbij doodgaan, zal het me wordt wezen. Dat was puur terrorisme.
Dan kun je toch niet met droge ogen vinden dat al die 2,2 miljoen inwoners van Gazastrook wel collateral damage mogen worden? Jammer als dat gebeurt, maar meer ook niet?
En er staan nieuwe radicalen op en na 5-10 jaar komt weer hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet denk ik. Het eind van deze aflevering wordt denk ik dat Gaza gewoon Gaza blijft en dat Hamas er niet meer de dienst uitmaakt.
Geen van beide, zou proberen om naar Europa te gaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Isral heeft zijn gebreken maar is natuurlijk wel beter dan Hamas. Waar zou jij liever wonen als moslim? In Gaza of in Isral? Daar zou ik niet over na hoeven denken.
Wat gebeurt er als je de toevoer van water en voedsel stopzet?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand vind dat die 2,2 mil inwoners collateral damage mogen worden.
Maar ik denk dat mensen zoals jij er gewoon veel te emotioneel in zitten en niet snappen dat oorlog voeren met schone handen en zonder burgerdoden niet kan.
Dat is natuurlijk geen goede vergelijking. Afghanistan is een uitgestrekt, dunbevolkt, bergachtig land. De Gazastrook is een stad. Die zou men in principe prima moeten kunnen uitkammen. Helemaal met behulp van speciale eenheden van de VS.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat je Hamas kan verwijderen, net als ze de Taliban ook niet konden verwijderen uit Afghanistan.
Je kunt het hoofdbestuur van Hamas en plein publique standrechtelijk executeren met de boodschap dat terreur nooit loont.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat je Hamas kan verwijderen, net als ze de Taliban ook niet konden verwijderen uit Afghanistan.
Verkeerde vraag.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je de toevoer van water en voedsel stopzet?
Er staat toch niet op het voorhoofd van iemand of hij Hamas steunt of nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen goede vergelijking. Afghanistan is een uitgestrekt, dunbevolkt, bergachtig land. De Gazastrook is een stad. Die zou men in principe prima moeten kunnen uitkammen.
Oorlog heeft altijd onschudlige slachtoffers. Wat Hamas deed was geen oorlog voeren, en wat Israel nu doet ook niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand vind dat die 2,2 mil inwoners collateral damage mogen worden.
Maar ik denk dat mensen zoals jij er gewoon veel te emotioneel in zitten en niet snappen dat oorlog voeren met schone handen en zonder burgerdoden niet kan.
Als het geen oorlog voeren is wat is het dan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oorlog heeft altijd onschudlige slachtoffers. Wat Hamas deed was geen oorlog voeren, en wat Israel nu doet ook niet.
Dan zit ik er maar te emotioneel in. Liever dat, dan mijn gevoel van menselijkheid en medeleven volledig kwijt zijn en dit onverschillig zien ontrollen.
Nee, dat klopt niet. Wat Hamas met die waterleiding heeft gedaan, is natuurlijk belachelijk, maar alsnog controleert Israel de watervoorziening naar Gaza. Dus ja, dat kunnen zij dichtdraaien en dan is er niets.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Verkeerde vraag.
De juiste vraag is: wat gebeurt er als een regering de gedoneerde waterleiding opgraaft om hier rakketten van te maken.
Antwoord: dan zit je zonder water.
Overigens kan Hamas gewoon de gijzelaars vrijlaten, dan hebben ze weer water. Waarom zou Israel vijandige naties van water en brandstof moeten voorzien?
Deur tot deur is de meest bloedige oorlog die je kan voeren. En je kan op je buik schrijven dat de VS boots on the ground gaat doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
Die zou men in principe prima moeten kunnen uitkammen. Helemaal met behulp van speciale eenheden van de VS.
Je loopt al de hele dag tegen mij te raaskallen. Maar nu is het een vrouw en is ze ineens te emotioneel? Heel bijzonder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat Hamas deed was geen oorlog voeren, en wat Israel nu doet ook niet.
Wat de Israelische overheid doet is ook terreur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het geen oorlog voeren is wat is het dan?
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om elke burger die Hamas steunt op te pakken. Dat gaat immers om ongeveer anderhalf miljoen mensen. De kopstukken moeten worden opgeruimd en er zal van buitenaf toezicht moeten komen op het onderwijs en andere voorzieningen zodat terrorisme niet weer een kans krijgt. Dat moet in een klein gebied goed te doen zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staat toch niet op het voorhoofd van iemand of hij Hamas steunt of niet
Niet de verkeerde vraag. Isral wil niet alleen Hamas aanpakken, anders zouden ze nooit de voedsel- water en elektriciteitsvoorziening blokkeren voor meer dan een miljoen kinderen. Dat was de eerste grote actie vanuit Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Verkeerde vraag.
De juiste vraag is: wat gebeurt er als een regering de gedoneerde waterleiding opgraaft om hier rakketten van te maken.
Antwoord: dan zit je zonder water.
Overigens kan Hamas gewoon de gijzelaars vrijlaten, dan hebben ze weer water. Waarom zou Israel vijandige naties van water en brandstof moeten voorzien?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat de Israelische overheid doet is ook terreur.
Nee, dat is het niet. Zij bestrijden terreur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat de Israelische overheid doet is ook terreur.
Wij verschillen van mening. Dat is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zij bestrijden terreur.
De VS zal moeten, want er zijn daar nog altijd iets van twaalf (?) Amerikaanse staatsburgers gegijzeld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deur tot deur is de meest bloedige oorlog die je kan voeren. En je kan op je buik schrijven dat de VS boots on the ground gaat doen.
En je mag vinden dat israel dat toch moet doen, maar ze gaan het niet doen.
Elke land regering is gebaat bij een gezamenlijke vijand. Om eenheid onder de bevolking te creren, om noodwetten door te voeren, om aandacht af te leiden van penibele binnenlandse thema's, enzovoorts. Maar in het geval van Isral is er nog een veel belangrijkere reden: door acties van Hamas op het Isralische grondgebied heeft Isral d reden in handen om nooit een tweestatenoplossing te hoeven accepteren. Daardoor kunnen ze doorgaan met uitbreiden op de Westelijke Jordaanoever en hoeven ze Palestina nooit te erkennen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen vernietigen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw vermoeden ja. Maar dit klinkt niet logisch. Welk land is er gebaat bij een terreurorganisatie naar de deur, die continue probeert te infiltreren en slachtoffers te maken?
Door water en voedseltoevoer stop te zetten? Terreur bestrijden met misdaden tegen de menselijkheid. Hoe bestrijd je daarmee terreur?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zij bestrijden terreur.
Ze zullen zich misschien wel aan een gerichte actie wagen. Maar gaan echt niet deur tot deur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS zal moeten, want er zijn daar nog altijd iets van twaalf (?) Amerikaanse staatsburgers gegijzeld.
Dat mag je niet vragen. Want Isral is aangevallen en mag zich verdedigen en daarmee is de discussie afgesloten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door water en voedseltoevoer stop te zetten? Terreur bestrijden met misdaden tegen de menselijkheid. Hoe bestrijd je daarmee terreur?
Las iets van minimaal 80 buitenlandse mensen die nog gegijzeld zijn nu in Gaza. Meeste van die landen zullen ook goede relaties hebben met VS en Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS zal moeten, want er zijn daar nog altijd iets van twaalf (?) Amerikaanse staatsburgers gegijzeld.
Het is niet zo moeilijk om tweets neer te zetten, van echte journalisten, betrouwbaar nieuwsorganisaties, overheidsinstellingen, denktanks, academische enz. Oke dan weet je natuurlijk niet of alles klopt he, maar tenminste een veel hogere kans dan @buttfucker3000 geef mij nu een donatie via paypalquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Moeten wij nou alle onzin die je vanaf Twitter/X hier dumpt voor je gaan factchecken? Ben zelf ook eens wat meer kritisch op wat je daar tegenkomt. Het is vrij makkelijk te controleren of zo'n video of foto wel recent is en in dit geval staat het zelfs al talloze keren in de commentaren onder de tweet.
Onzin.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Wat Hamas met die waterleiding heeft gedaan, is natuurlijk belachelijk, maar alsnog controleert Israel de watervoorziening naar Gaza. Dus ja, dat kunnen zij dichtdraaien en dan is er niets.
Voorlopig heb ik nog weinig beelden gezien van uitgehongerde en uitgedroogde mensen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door water en voedseltoevoer stop te zetten? Terreur bestrijden met misdaden tegen de menselijkheid. Hoe bestrijd je daarmee terreur?
Wie zegt dat Israel een mak lammetje is dan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de Isaerelische overheid bestaat uit onschuldige lammetjes.
Mooi sprookje wel.
Nogmaals: in gaza is de Gazaanse regering, Hamas dus, verantwoordelijk voor de voorzieningen. Niet Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet de verkeerde vraag. Isral wil niet alleen Hamas aanpakken, anders zouden ze nooit de voedsel- water en elektriciteitsvoorziening blokkeren voor meer dan een miljoen kinderen. Dat was de eerste grote actie vanuit Isral.
Dat heeft niks met het vrouw zijn te maken maar dat jij de plank mis slaat zijn we gewend inmiddels.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je loopt al de hele dag tegen mij te raaskallen. Maar nu is het een vrouw en is ze ineens te emotioneel? Heel bijzonder.
Vast niet nee. Is ook totaal geen bekend patroon.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het vrouw zijn te maken maar dat jij de plank mis slaat zijn we gewend inmiddels.
Ja, qua dat verwacht ik dat ze zitten te wachten tot israel hun de locatie(s) geeft. Gaan ze die wel halen. Proberen te halen. Maar that's it. Daarna rap in de blackhawk en wegwezen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kap eens even met je persoonlijke aanvallen, je bent crew weet je nog.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet nee. Is ook totaal geen bekend patroon.
Jouw definitie van terreur klopt hier gewoon niet. Je wilt nu instanties zoals het Isralische leger of de overheid, die terreur bestrijden op dezelfde voet zetten als zij die daadwerkelijk op internationaal niveau als een terreurorganisatie te boek staan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening. Dat is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.
De elektriciteit is ook al een aantal dagen afgesloten, dus kan me voorstellen dat je minder beelden krijgt te zien van hoe het is daar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog weinig beelden gezien van uitgehongerde en uitgedroogde mensen.
Ik ga er vanuit dat dit wel hersteld wordt voor die tijd. Er is nog even voldoende voorraad.
Zeker niet, maar als het een patroon is kun je dat vast aantonen met voorbeelden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet nee. Is ook totaal geen bekend patroon.
Dat zal niemand doen, dat is onmogelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zullen zich misschien wel aan een gerichte actie wagen. Maar gaan echt niet deur tot deur.
Die zal men dus willen bevrijden, en terecht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Las iets van minimaal 80 buitenlandse mensen die nog gegijzeld zijn nu in Gaza. Meeste van die landen zullen ook goede relaties hebben met VS en Isral.
Wat?! :’) het is geen gezellige provincie ofzo h? Met een autonoom bestuur enzoquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: in gaza is de Gazaanse regering, Hamas dus, verantwoordelijk voor de voorzieningen. Niet Isral.
Haha ja, sure dude. Ten eerste zijn de natuurlijke waterbronnen van Gaza zo goed als opgedroogd over de jaren vanwege de aanleg van een hoop stuwdammen in Isral. Daarnaast heeft Gaza geen haven waar water binnen kan komen omdat Isral het water controleert en goederen tegenhoudt (niet allen nu, maar al vele jaren). Tenslotte heeft Isral in verdragen laten vastleggen dat er over de grens met Egypte geen goederen vervoerd mogen worden, alleen mensen. Isral heeft er dus alles aan gedaan om Gaza voor wat betreft water en andere goede compleet afhankelijk te maken van Isral. Extreem cynisch om dan nu te zeggen dat de Gazaanse regering daar verantwoordelijk voor is. Als Gaza gewoon water en andere goederen zou kunnen importeren via zee of Egypte zou je nog iets van gelijk hebben, maar Isral zorgt er dus al decennia voor dat dit niet kan. En dan heb je als Isral ook een verantwoordelijkheid en ben je gewoon extreem misdadig bezig als je geen water meer toevoert. Maar goed, dat Isral een schurkenregering heeft is al veel langer duidelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: in gaza is de Gazaanse regering, Hamas dus, verantwoordelijk voor de voorzieningen. Niet Isral.
Eurokok Martinquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat?! :’) het is geen gezellige provincie ofzo h? Met een autonoom bestuur enzo
Jawel, Isral is daar in 2006 vertrokken, toen zijn er verkiezingen geweest en stemde de bevolking massaal op hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat?! :’) het is geen gezellige provincie ofzo h? Met een autonoom bestuur enzo
Isral pleegt op grote schaal misdaden tegen de mensheid. Al decennia. Als je dat volhoudt onder de noemer Bestrijding van terreur is het niet ineens minder misdadig. De doelpalen blijven tijdens de wedstrijd gewoon staan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw definitie van terreur klopt hier gewoon niet. Je wilt nu instanties zoals het Isralische leger of de overheid, die terreur bestrijden op dezelfde voet zetten als zij die daadwerkelijk op internationaal niveau als een terreurorganisatie te boek staan.
Ja, natuurlijk een doel van hun, maar lijkt mij wel lastig, omdat ze echt overal kunnen zitten en je loop risico dat Hamas alsnog hostages kan doden als ze zien dat Isralische soldaten eraan komen en ze zelf het haasje zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal niemand doen, dat is onmogelijk.
[..]
Die zal men dus willen bevrijden, en terecht.
Die maatregelen zijn bedoeld om het hamas-kaf van het koren te scheiden. Zoals al vaker beschreven hier kan dat niet 'schoon'. Een tumor snijd je niet weg zonder schade te maken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat mag je niet vragen. Want Isral is aangevallen en mag zich verdedigen en daarmee is de discussie afgesloten.
Aldus de middeleeuwse redenering van velen.
Vertrokken. Met een muur eromheen en twee toegangspoorten onder controle van Isral. Met enorme blokkades. De mensen zitten gevangen, niks anders dan dat.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jawel, Isral is daar in 2006 vertrokken, toen zijn er verkiezingen geweest en stemde de bevolking massaal op hamas.
en vergeet de kolonisten nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Isral pleegt op grote schaal misdaden tegen de mensheid. Al decennia. Als je dat volhoudt onder de noemer Bestrijding van terreur is het niet ineens minder misdadig. De doelpalen blijven tijdens de wedstrijd gewoon staan.
En dat Hamas dat doet is natuurlijk de schuld van Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk een doel van hun, maar lijkt mij wel lastig, omdat ze echt overal kunnen zitten en je loop risico dat Hamas alsnog hostages kan doden als ze zien dat Isralische soldaten eraan komen en ze zelf het haasje zijn.
Nou die beesten die vorige week zo tekeer zijn gegaan wil ik geen mensen meer noemen hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Isral pleegt op grote schaal misdaden tegen de mensheid. Al decennia. Als je dat volhoudt onder de noemer Bestrijding van terreur is het niet ineens minder misdadig. De doelpalen blijven tijdens de wedstrijd gewoon staan.
Dat is een bespottelijk argument. Isral heeft meermaals oplossingen aangeboden, die zijn altijd afgeslagen door de Palestijnen. Het is natuurlijk prima dat je vanuit jouw linkse wereldbeeld wellicht Palestijnse sympathien hebt, maar blijf alsjeblieft wel enigszins realistisch. Dit slaat echt nergens meer op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Elke land regering is gebaat bij een gezamenlijke vijand. Om eenheid onder de bevolking te creren, om noodwetten door te voeren, om aandacht af te leiden van penibele binnenlandse thema's, enzovoorts. Maar in het geval van Isral is er nog een veel belangrijkere reden: door acties van Hamas op het Isralische grondgebied heeft Isral d reden in handen om nooit een tweestatenoplossing te hoeven accepteren. Daardoor kunnen ze doorgaan met uitbreiden op de Westelijke Jordaanoever en hoeven ze Palestina nooit te erkennen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen vernietigen?
Genoeg pers aanwezig hoor, die ook constant live zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De elektriciteit is ook al een aantal dagen afgesloten, dus kan me voorstellen dat je minder beelden krijgt te zien van hoe het is daar.
Mooi want daar gaat het ook niet om.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou die beesten die vorige week zo tekeer zijn gegaan wil ik geen mensen meer noemen hoor.
Gaza ligt aan zee. Water genoeg.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha ja, sure dude. Ten eerste zijn de natuurlijke waterbronnen van Gaza zo goed als opgedroogd over de jaren vanwege de aanleg van een hoop stuwdammen in Isral. Daarnaast heeft Gaza geen haven waar water binnen kan komen omdat Isral het water controleert en goederen tegenhoudt (niet allen nu, maar al vele jaren). Tenslotte heeft Isral in verdragen laten vastleggen dat er over de grens met Egypte geen goederen vervoerd mogen worden, alleen mensen. Isral heeft er dus alles aan gedaan om Gaza voor wat betreft water en andere goede compleet afhankelijk te maken van Isral. Extreem cynisch om dan nu te zeggen dat de Gazaanse regering daar verantwoordelijk voor is. Als Gaza gewoon water en andere goederen zou kunnen importeren via zee of Egypte zou je nog iets van gelijk hebben, maar Isral zorgt er dus al decennia voor dat dit niet kan. En dan heb je als Isral ook een verantwoordelijkheid en ben je gewoon extreem misdadig bezig als je geen water meer toevoert. Maar goed, dat Isral een schurkenregering heeft is al veel langer duidelijk.
Kortom je bent bijzonder slecht genformeerd.quote:6. The international community has offered to build a desalination plant for the Palestinians in the Gaza Strip. The Palestinians have refused this gift. A desalination plant could completely solve the Gaza Strip’s water shortages. The Palestinians refuse to build this plant because they claim they have the right to access the fresh groundwater reservoir in Judea and Samaria, and they are prepared to suffer until they realize this dream. In the meanwhile, Gaza residents suffer from severe shortages of water.
Mwoa meer vanwege de illegale annexatie van gebieden en andere misdaden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een bespottelijk argument. Isral heeft meermaals oplossingen aangeboden, die zijn altijd afgeslagen door de Palestijnen. Het is natuurlijk prima dat je vanuit jouw linkse wereldbeeld wellicht Palestijnse sympathien hebt, maar blijf alsjeblieft wel enigszins realistisch. Dit slaat echt nergens meer op.
Israel is niet gebaat bij deze situatie, het kost hen klauwen met geld en veel mensenlevens en dan worden ze er internationaal ook nog eens verantwoordelijk voor gehouden dat Hamas hun burgers als menselijk schild gebruikt.
Volgens mij staat er al bijna 20 jaar een ontzilitingsinstallatie te wachten om af gebouwd te worden in gaza. Maar wapens en riante appartementen in qatar voor de top hebben meer prio bij hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha ja, sure dude. Ten eerste zijn de natuurlijke waterbronnen van Gaza zo goed als opgedroogd over de jaren vanwege de aanleg van een hoop stuwdammen in Isral. Daarnaast heeft Gaza geen haven waar water binnen kan komen omdat Isral het water controleert en goederen tegenhoudt (niet allen nu, maar al vele jaren). Tenslotte heeft Isral in verdragen laten vastleggen dat er over de grens met Egypte geen goederen vervoerd mogen worden, alleen mensen. Isral heeft er dus alles aan gedaan om Gaza voor wat betreft water en andere goede compleet afhankelijk te maken van Isral. Extreem cynisch om dan nu te zeggen dat de Gazaanse regering daar verantwoordelijk voor is. Als Gaza gewoon water en andere goederen zou kunnen importeren via zee of Egypte zou je nog iets van gelijk hebben, maar Isral zorgt er dus al decennia voor dat dit niet kan. En dan heb je als Isral ook een verantwoordelijkheid en ben je gewoon extreem misdadig bezig als je geen water meer toevoert. Maar goed, dat Isral een schurkenregering heeft is al veel langer duidelijk.
Zeg ik nergens maar ok danquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dat Hamas dat doet is natuurlijk de schuld van Isral.
They made us do it..
Isral zaait al decennia terreur. Gebeurt dagelijks. Kijk eens naar de straffeloze aanvallen van kolonisten, onder dekking van het leger. Bewapende kolonisten lopen gewoon Palestijnse huizen binnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw definitie van terreur klopt hier gewoon niet. Je wilt nu instanties zoals het Isralische leger of de overheid, die terreur bestrijden op dezelfde voet zetten als zij die daadwerkelijk op internationaal niveau als een terreurorganisatie te boek staan.
Geen enkel gebied is geannexeerd. Er wonen Joden op de Westelijke Jordaanoever en daar is niets mis mee. Er wonen ook miljoenen Arabieren en honderdduizenden Druze in Isral. Een gebied totaal etnisch homogeen willen houden is raar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwoa meer vanwege de illegale annexatie van gebieden en andere misdaden.
Hou toch op. Die bevolking verzwakt door afsluiting van voedsel, water en elektriciteit. Dat is ook het doel van Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Genoeg pers aanwezig hoor, die ook constant live zijn.
Je zou ze natuurlijk de vrijheid kunnen geven om te gaan en staan waar ze zelf willen, maar als je te maken hebt met een volk dat je zo intens haat, dan lijkt me dat geen moeilijke keuze. Als je dag in dag uit bloedbaden in je steden en dorpen wil voorkomen, zal je je eigen veiligheid voorop moeten stellen. Als dat betekent dat 'de ander' achter een muur komt te zitten, dan is dat vervelend, maar er is geen andere oplossing, vreedzaam samenleven is geen optie daar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertrokken. Met een muur eromheen en twee toegangspoorten onder controle van Isral. Met enorme blokkades. De mensen zitten gevangen, niks anders dan dat.
Weer onzin.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertrokken. Met een muur eromheen en twee toegangspoorten onder controle van Isral. Met enorme blokkades. De mensen zitten gevangen, niks anders dan dat.
Destroyed @Nielschquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gaza ligt aan zee. Water genoeg.
Een ontziltingssinstallatie lost alles op. De regering investeert alleen liever in raketten en tunnels.
De internationale gemeenschap heeft zelfs aangeboden zon installatie volledig te vergoeden, wat er toen gebeurde:
[..]
Kortom je bent bijzonder slecht genformeerd.
Ja, want zo ver komt het niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geloof je het pas als je massaal mensen op straat ziet sterven van de honger en dorst?
Wat is het toch een mooie religiequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:15 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Iemand die deze taal spreekt kan vertellen wat ze hier roepen?
Er wonen 2.1 miljoen Palestijnen in Gaza. Nog geen 20.000 mogen eruit. Da’s nog geen 1%. Dan zit je gevangen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Weer onzin.
Er werken dagelijks 18500 gazanen in Isral, die dagelijks vanuit de Gazastrook Isral in konden. Dat aantal nam al jaren toe, een doorn in het oog van hamas.
Je bent slecht genformeerd.
Hoe vaak rijd jij heen en weer naar Duitsland?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er wonen 2.1 miljoen Palestijnen in Gaza. Nog geen 20.000 mogen eruit. Da’s nog geen 1%. Dan zit je gevangen.
Gewoon lekker stil zijn als je het niet snapt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe vaak rijd jij heen en weer naar Duitsland?
Zitten hier ook met 17 miljoen mensen gevangen. Al die grenzen er omheen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gewoon lekker stil zijn als je het niet snapt.
Zozo, 18.150 van de 2,2 miljoen? Dat is nog geen schamele 1%.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Weer onzin.
Er werken dagelijks 18500 gazanen in Isral, die dagelijks vanuit de Gazastrook Isral in konden. Dat aantal nam al jaren toe, een doorn in het oog van hamas.
Je bent slecht genformeerd.
Er mogen er veel meer uit, slechts 20.000 maken er dagelijks gebruik van.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er wonen 2.1 miljoen Palestijnen in Gaza. Nog geen 20.000 mogen eruit. Da’s nog geen 1%. Dan zit je gevangen.
Ja.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zitten hier ook met 17 miljoen mensen gevangen. Al die grenzen er omheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |