Dit dus. Ik vertik het dan ook om die mensen aandacht te geven...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 02:56 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het exploiteren van je kinderen voor likes/samenwerkingen/gratis spullen/whatever op zichzelf eigenlijk al een vorm van kindermishandeling.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 05:33 schreef Eightyone het volgende:
De Tiktok- en Insta-kanalen van Iris Zeilstra (weleens besproken op het Twitteraccount 'Miesbee') vind ik persoonlijk wat griezelig.
Maar ja, er is daar wel geld aanwezig. Wat dat betreft komen de kinderen niets tekort. Hoe de kinderen er 10/15 jaar later over denken is alsnog de vraag.
Ja maar is de reden “er is genoeg geld” een juiste reden om de ogen te sluiten ook al is het gevoel dat daar iets mis is? Ik zie soms ook wel verontrustende content waarbij ik het niet vertrouw. Maar kan je daar wat aan doen? En waar ligt de grens van dat je je er wel mee gaat bemoeien? In NL is toch vaak het motto: niet mee bemoeien je weet niet wat er speelt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 05:33 schreef Eightyone het volgende:
De Tiktok- en Insta-kanalen van Iris Zeilstra (weleens besproken op het Twitteraccount 'Miesbee') vind ik persoonlijk wat griezelig.
Maar ja, er is daar wel geld aanwezig. Wat dat betreft komen de kinderen niets tekort. Hoe de kinderen er 10/15 jaar later over denken is alsnog de vraag.
Ik vind het wel een interessante discussie, iemand voert hem ook op Twitter zoals hierboven beschreven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:46 schreef Brokkel het volgende:
Ik voel het niet als mijn verantwoordelijkheid om, op basis van beelden op internet van onbekenden, een melding te doen bij VT.
Kinderen die zelf nog geen geld mogen verdienen (dus onder de 13) zouden ook geen werk moeten doen voor hun ouders. Of dat nu werken in een bakkerij/eigen bedrijf is of op een insta/youtube-kanaal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:17 schreef Gooischevrouw het volgende:
[..]
Ik vind het wel een interessante discussie, iemand voert hem ook op Twitter zoals hierboven beschreven.
Mag ik vragen wat jou standpunt is mbt het gebruiken van kinderen op social media? Dus voor samenwerkingen etc
Eens, al vind k ik het wel goed als hier een wet voor komt. Als volwassene kies je er zelf voor om alles maar op het internet te gooien. Kinderen kunnen deze keuze niet maken, bij sommige profielen wordt alles inclusief medische gegevens van de kinderen kenbaar gemaakt, iets waar mijn haren van overeind gaan staan. Alles wat op internet staat blijf op internet. Marilyn is daar een goed voorbeeld van, ze kan alles gewist hebben maar een rondje Google brengt al haar praktijken omhoog. Genoeg influencers, ook degene die de hemel in worden geprezen maken per dag misschien wel 30 story’s met hun kinderen, daar zijn ook samenwerkingen meer gemoeid, zij weten ook zonder kinderen stuk minder kijkers en dus minder inkomen, ik vind daar wel wat van.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Kinderen die zelf nog geen geld mogen verdienen (dus onder de 13) zouden ook geen werk moeten doen voor hun ouders. Of dat nu werken in een bakkerij/eigen bedrijf is of op een insta/youtube-kanaal.
Kinderen die wel geld mogen verdienen, daar zijn regels voor. Mijn kind (13) zou dus al geld mogen verdienen. Of dat nu krantenlopen is of elke week een advertentie maken op insta, dat maakt voor mij geen verschil.
Als je als ouder de ambitie hebt om door te breken op social media dan vind ik dat fout als je daar je gezin of kinderen voor gebruikt. Dat is mijn norm. Dat is, zoals blijkt, niet ieders norm. Dus wat ik er persoonlijk van vindt, hoeft wat mij betreft geen belemmering te zijn voor anderen om toch lekker hun gezin te exploiteren.
Ik ben ook geen verrader. Ik ga niet, omdat het mijn norm is om geen kinderen te exploiteren, anderen aangeven bij instanties omdat ze wel hun kinderen exploiteren. En dan ook nog de vraag: bij welke instantie. Want, voor zover ik weet, zijn er geen regels mbt het showen van je kind/gezinsleven op internet. (behalve bloot dan he?)
Heel triest de enige bescherming in Nederland die er is voor dit soort praktijken. Ik heb (voor mijn werk) een keer moeten bellen met hun en ik heb gelukkig wel een goede ervaring.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:41 schreef Rimboequeen het volgende:
Ik zie regelmatig VT langskomen. Nu heb ik beroepshalve te maken met VT, dat is 1 grote bende. Daar moet je dus echt niet veel van verwachten. Laatste poging mijnerzijds:
* ik wilde melding van mishandeling doen, vonden ze geen spoed en ik belde niet tijdens kantooruren, moest morgen maar bellen.
* volgende dag nieuwe poging, nee er is nu overleg, bel straks maar terug.
* dus weer gebeld, het is nu lunchpauze werd er toen gezegd.
* toen direct politie gebeld, vrouw is toen in een safehouse geplaatst.
Ik heb een klacht ingediend, nooit meer iets vernomen. Ik hoorde van de politie dat dit geen jncident is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |