30% is christenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia woont er een kleine minderheid christenen.
Ja maar normaal kondigen ze het niet eens aan. Dus iedereen was zo van, is dit een extra grote aanval ofzo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:49 schreef Loekster het volgende:
[..]
Dankzij het Iron Dome systeem. Maakt (gelukkig) echt een gigantisch verschil.
Zo klopt diequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vooral voor de stabiliteit in de regio daar
Ik denk dat ze nu niet frontaal in de val gaan lopen, maar een guerillastrijd gaan voeren zodra de bezetting 'voltooid' is. Een Irak-scenario eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:54 schreef Jahr00n het volgende:
persoonlijk denk ik dat hamas een inval van israel heeft uitgelokt en vervolgens nog iets uit de hoge hoed tovert als israel daadwerkelijk binnenvalt
Beiden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het Pro Hamas of Pro Palestijns?
hopelijk een tactische nuke die per ongeluk afgaat diep in hun tunnelstelselquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:54 schreef Jahr00n het volgende:
persoonlijk denk ik dat hamas een inval van israel heeft uitgelokt en vervolgens nog iets uit de hoge hoed tovert als israel daadwerkelijk binnenvalt
Ik denk niet dat ze rekening hebben gehouden met het verlies van alle sympathie van andere landen en de ungodly firestorm die Israel nu over ze heen zal gooien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:54 schreef Jahr00n het volgende:
Vooralsnog reageren de landen uit de Abraham-akkoorden erg mild. Verder dan oproepen tot een de-escalatie is er niet gekomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:52 schreef Mutant01 het volgende:
Vraag me ook af of deze escalatie nog invloed gaat hebben op de Abraham-akkoorden.
Want dat is een andere reactie dan anders?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze rekening hebben gehouden met het verlies van alle sympathie van andere landen en de ungodly firestorm die Israel nu over ze heen zal gooien.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
https://x.com/rudivranckx(...)bMxXHIgzOZJRmEejO_og
Misschien de moeite waard om te kijken?
Om wat (niet) te doen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:01 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ziet er naar uit dat hezbollah is bezweken onder Iraanse druk
Al plusminus ongeveer 30 eeuwen lang.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:58 schreef Slayage het volgende:
Vicieuze circle is vicieus
[ twitter ]
Neequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:05 schreef Vis1980 het volgende:
In mijn veronderstelling heette het Palestina rondom de tweede wereldoorlog en hebben de Palestijnen de Joden uitgenodigd om daar te komen wonen, klopt dat?
Ik doe hetzelfde want het is echt strontirritant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het enige wat je er tegen kan doen is telkens een TR plaatsen.
Zou er naar moeten luisteren, maar daar heb ik nu geen tijd voor.quote:
Heeft Itali al aangegeven er iets aan te doen? Zag gisteren op X voorbij komen dat een Italiaans militair vliegtuig onderweg was naar Isral.quote:
Niet in Gaza:quote:
Oh ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want dat is een andere reactie dan anders?
Weet niet onder welke steen je hebt gelegen de afgelopen decennia...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja.
Dacht je nou echt dat Israel nog steeds zo lief als vroeger zal zijn na dit?
Nee. Er was feitelijk geen palestina (niemand die een een palestijnse leider kan noemen in de jaren 30). Het was een vrij leeg gebied, er leefden 100.000 man ruwweg, voornamelijk nomadisch. Het was onder brits mandaat na het ottomaanse rijkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:05 schreef Vis1980 het volgende:
In mijn veronderstelling heette het Palestina rondom de tweede wereldoorlog en hebben de Palestijnen de Joden uitgenodigd om daar te komen wonen, klopt dat?
Grote kans, maar niet zeker want bijna alle regering in het midden oosten haten Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:52 schreef Mutant01 het volgende:
Vraag me ook af of deze escalatie nog invloed gaat hebben op de Abraham-akkoorden.
Ik zou toch zweren dat er een belofte was aan de bewoners van die regio dat ze onafhankelijk zouden worden, als ze mee zouden vechten tegen de Ottomanen. Maar dat ze genaaid werden door de Brittenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:09 schreef Bensel het volgende:
[..]
Nee. Er was feitelijk geen palestina (niemand die een een palestijnse leider kan noemen in de jaren 30). Het was een vrij leeg gebied, er leefden 100.000 man ruwweg, voornamelijk nomadisch. Het was onder brits mandaat na het ottomaanse rijk
Hij begint al met te vertellen dat de Britten aan de Joden in Europa hebben beloofd dat ze zicht in Palestina mochten vestigen. Dus misschien moet je nog een keer kijken?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:05 schreef Vis1980 het volgende:
Toen waren ze nog lief voor Hamas vergeleken met wat ze nu over zich heen gaan krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet niet onder welke steen je hebt gelegen de afgelopen decennia...
Plus, er zijn landen die de voordelen van de Abraham-akkoorden echt niet gaan verruilen voor een beetje goodwill bij het volk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Grote kans, maar niet zeker want bijna alle regering in het midden oosten haten Hamas.
Zullen wel reservisten zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:08 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Heeft Itali al aangegeven er iets aan te doen? Zag gisteren op X voorbij komen dat een Italiaans militair vliegtuig onderweg was naar Isral.
Ja ook dat, maar er zijn grenzen aan het negeren van de haat die ze decennia lang hebben opgeklopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Plus, er zijn landen die de voordelen van de Abraham-akkoorden echt niet gaan verruilen voor een beetje goodwill bij het volk.
Het is en blijft politiek waar ook meerdere belangen spelen.
Gisteren die zielige linkse Johan Derksen nog gehoord?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:
So true...
De naieve linkse figuren die het voor de 'zielige' moslims opnemen zijn de eerste die afgemaakt worden wanneer de moslims daadwerkelijk de macht hebben.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Die grens ligt bij ieder land ergens anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ook dat, maar er zijn grenzen aan het negeren van de haat die ze decennia lang hebben opgeklopt.
Verstandigquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
Egyptian trucks bringing fuel, food to Gaza make U-turn after Rafah crossing bombed
https://www.timesofisrael(...)fah-crossing-bombed/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |