Hoe verdraai ik?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk nu verdraai je het weer.
Maar kan ik ook hoor: volgens jou is Rusland dus een lief landje dat het nooooooit in zijn hoofd zou halen in een buurland binnen te vallen
Laat staan gebieden annexeren, steden bombarderen, burgers martelen en vermoorden, etc.
Wie ook maar enigszins daar naar durft te hinten wil Rusland graag als boeman zien.
En dat is Rusland absoluut niet.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe verdraai ik?
Rusland doet debiel met die gehele oorlog, dat had nooit moeten plaatsvinden, de NATO heeft die oorlog overigens ook bewust zitten riskeren, dat was ook onnodig.
Amerika had ook wel obvious incentives.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:22 schreef Strijder_ het volgende:
Ieder weldenkend mens wist vanaf het begin al dat Oekraïne er zelf achter zat.
Hoelang is Oekraïne al niet als red line bestempeld door Poetin? Dat gaat echt al heel lang op.quote:
Hahahahaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit soort onzin opmerkingen beginnen toch echt wel een nieuw dingetje te worden bij een selectief aantal users hier gezien de racisme en putin lover opmerkingen totaal niet meer werken.
Niemand is slachtoffer, dat is gewoon weer een onzin argument verzonnen door users die hoog van de toren blazen, een discussie verzieken met hun agressieve comments zodra het niet in hun straatje past, en zodra ze op hun gezicht gaan niet het fatsoen hebben om even te dimmen of toe te geven dat ook zij het niet goed gezien hebben.
Ik behoor niet tot de slachtoffers, ik behoor tot de partij die neutraal naar een conflict kan kijken en ook toe kan geven als het "andere" kamp over de schreef gaat, ik houd er niet zo van om extremistisch in één kamp te blijven zitten en alles goed te praten vanuit dat kamp vanwege de haat jegens dat andere kamp, dat vind ik een vorm van extremisme.
Wat een onzin, WOII was zeker ook uitgelokt door Frankrijk en het VK?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe verdraai ik?
Rusland doet debiel met die gehele oorlog, dat had nooit moeten plaatsvinden, de NATO heeft die oorlog overigens ook bewust zitten riskeren, dat was ook onnodig.
Wat is onzin? Dat de oorlog door Rusland debiel is? Dat die niet had moeten plaatsvinden?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat een onzin, WOII was zeker ook uitgelokt door Frankrijk en het VK?
Er was niks aan de gang wat betreft de Navo en Oekraïne. De laatste keer dat Oekraïne voor 2022 heeft geprobeerd in de Navo te komen was in 2008 zo uit m'n blote bol.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoelang is Oekraïne al niet als red line bestempeld door Poetin? Dat gaat echt al heel lang op.
In Nederland allerhande zaken gezien m.b.t. het associatieverdrag, men was bang voor een oorlog met Rusland.
Wel typisch dat die voorspellingen dan uitkomen hè. Na de waarschuwingen note bene ook nog van Poetin.
Ik zou het opgeven, dit zijn mensen die al jaren een boeman krijgen voorgeschoteld, is het niet Rusland dan is het China, Trump of rechts, dat zijn de boemannen, en doordat ze die boemannen krijgen voorgeschoteld hebben andere boemannen een vrijbrief en komen ze met alles weg. Ipv. neutraal naar een situatie te kijken en beide kampen te veroordelen als ze over de schreef gaan zullen enkelen, zo ook hier, het gedrag van één kamp goedpraten want dat is niet de boeman die ze krijgen voorgeschoteld krijgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Amerika had ook wel obvious incentives.
Maar zou er niet mee wegkomen zoals een Oekraine dat allicht wel zou kunnen, als ik de VS was zou ik, als ik zo een plan had, het alsnog laten uitvoeren door een oekraïner.
Ondanks dat Rusland ons de afgelopen paar jaar al tig keer heeft bedreigd met kernwapens is er dus niks aan de hand. Goed verhaal.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou het opgeven, dit zijn mensen die al jaren een boeman krijgen voorgeschoteld, is het niet Rusland dan is het China, Trump of rechts, dat zijn de boemannen, en doordat ze die boemannen krijgen voorgeschoteld hebben andere boemannen een vrijbrief en komen ze met alles weg. Ipv. neutraal naar een situatie te kijken en beide kampen te veroordelen als ze over de schreef gaan zullen enkelen, zo ook hier, het gedrag van één kamp goedpraten want dat is niet de boeman die ze krijgen voorgeschoteld krijgen.
Vind dit een gevaarlijke gedachtegang.
Waarin ik mij voorbeeldig heb gedragen, en alle acties van extreemrechts heb veroordeeld, itt. de mensen die de acties van extreemlinks en de extremistische moslims op straat deden goedpraten, of zelfs geen opmerkingen durfden te geven toen de FOKlims weer de anti Jodenkaart trokken.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hahahaha
Hard gelachen. Krijg flashbacks naar het Engelse rellen topic.
Welk fucking risico? Alsof Putin netjes was gebleven, in het geval Oekraïne niet de intentie had om zich aan te sluiten bij het Westen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is onzin? Dat de oorlog door Rusland debiel is? Dat die niet had moeten plaatsvinden?
Of dat er risico's genomen zijn? Natuurlijk zijn die genomen.
Wat zei je ook alweer over boemannenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:24 schreef ludovico het volgende:
de NATO heeft die oorlog overigens ook bewust zitten riskeren, dat was ook onnodig.
Je moet je huiswerk doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er was niks aan de gang wat betreft de Navo en Oekraïne. De laatste keer dat Oekraïne voor 2022 heeft geprobeerd in de Navo te komen was in 2008 zo uit m'n blote bol.
De reden dat Poetin Oekraïne binnenviel was een fantasieverhaal van hem over de geschiedenis van Rusland.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ondanks dat Rusland ons de afgelopen paar jaar al tig keer heeft bedreigd met kernwapens is er dus niks aan de hand. Goed verhaal.
Neemt niet weg dat Rusland wel wat debiel is.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou het opgeven, dit zijn mensen die al jaren een boeman krijgen voorgeschoteld, is het niet Rusland dan is het China, Trump of rechts, dat zijn de boemannen, en doordat ze die boemannen krijgen voorgeschoteld hebben andere boemannen een vrijbrief en komen ze met alles weg. Ipv. neutraal naar een situatie te kijken en beide kampen te veroordelen als ze over de schreef gaan zullen enkelen, zo ook hier, het gedrag van één kamp goedpraten want dat is niet de boeman die ze krijgen voorgeschoteld krijgen.
Vind dit een gevaarlijke gedachtegang.
Denk toch dat velen er anders over denken, kan me nog hele discussies tot in feedback herinneren over jouw postgedrag.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarin ik mij voorbeeldig heb gedragen, en alle acties van extreemrechts heb veroordeeld, itt. de mensen die de acties van extreemlinks en de extremistische moslims op straat deden goedpraten, of zelfs geen opmerkingen durfden te geven toen de FOKlims weer de anti Jodenkaart trokken.
Rusland heeft ons niet tientallen keren met kernwapens bedreigd de afgelopen paar jaar?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]![]()
Zolang je maar kunt slapen kerel met je verzonnen argumenten.
Ergens moet toch ook een kwartje gaan vallen dat velen van jullie geen haar beter zijn als al die andere extremisten die eenzijdig naar conflicten kijken.
Maar dat is geen verzonnen argument toch? Ze hebben ons bedreigd met kernwapens....quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]![]()
Ergens moet toch ook een kwartje gaan vallen dat velen van jullie geen haar beter zijn als al die andere extremisten die eenzijdig naar conflicten kijken.
Dus ze dreigen niet met kernwapens? Of hoe moet ik dit bericht precies zienquote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]![]()
Orban heeft toch duidelijk gezegd dat de VS er achter zit. Het kan best zijn dat de VS Oekraine de opdracht heeft gegeven en de middelen (want zo eenvoudig is het niet om een pijplijn op die diepte op te blazen).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
De pijpleiding was niet in gebruik vanwege op en af onderhoud, die NS2 is vers van de pers, die wilde ze zeker wél exploiteren. Duitsland zijn overstap op LNG is echt een consequentie van de oorlog en het verbreken van economische verbondenheid met Rusland, daarnaast is de NS2 een politiek instrument geweest waarbij Amerika nadrukkelijk het verbruik heeft verboden aan Duitsland, allerhande sancties lagen boven het hoofd bij het verbinden van de laatste meters, ook Nederlandse bedrijven voelden de sanctiegretigheid van Amerika omtrent de bouw van NS2.
De gehele NS2 zou een gigantische rol hebben kunnen spelen in het uitfaseren van bruinkool in Duitsland. Dat is helemaal cf net zero doelstelling van 2050 van de EU. Duitsland heeft goedkope energie nodig voor zijn industrie, die gaat ook minder lekker nu. Logisch.
Het is volstrekt onlogisch om Rusland hier aan te wijzen alsof die geen geld wilt verdienen met de verkoop van gas. Kijk eens naar de export naar een China bijvoorbeeld, natuurlijk willen ook de Russen economische voorspoed.
Het is een schurkenstaat, walgelijk land met een walgelijke regering.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Rusland wel wat debiel is.
Dan was je subtieler te werk gegaan, minimaal, die oorlog is bewust geriskeerd en bij een man met een groot ego en een groot leger met slecht track-record, is dat allicht niet zo handig hè?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welk fucking risico? Alsof Putin netjes was gebleven, in het geval Oekraïne niet de intentie had om zich aan te sluiten bij het Westen.
Ken je geschiedenis gozer.
Gelukkig ben jij een gutmensch.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]![]()
Lijkt mij het meest aannemelijke verhaal ja.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Orban heeft toch duidelijk gezegd dat de VS er achter zit. Het kan best zijn dat de VS Oekraine de opdracht heeft gegeven en de middelen (want zo eenvoudig is het niet om een pijplijn op die diepte op te blazen).
De Biden familie had (heeft) goede banden met Oekraine ( Barisma )
Bovendien zijn de VS de enige partij die ervan profiteert, door LNG tegen woekerprijzen aan Duitsland te verkopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |