Nee hoor, ik zeg alleen dat dit terrorisme breed worden gedragen, gevierd en toegejuicht. En dat is ook zo. Het benadrukt de barbaarse en ongeciviliseerde cultuur van de Palestijnen waarbij er geen nadruk lijkt te liggen op het opbouwen van een eigen, democratische en goed georganiseerde staat naast Israël. De nadruk ligt op wachten op momenten dat men het bandietenhol kan verlaten en slachtpartijen aanrichten in Israël, waarbij onderweg wel zal worden gekeken hoe ver ze kunnen komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik wijs af dat jij een heel volk, inclusief kinderen, verantwoordelijk houdt voor de begane walgelijke misdaden. Daarmee zet ik mijzelf niet in de pro Palestina hoek, dat doe jij nu en dat is voor jouw rekening.
Ik keur geen enkel vorm van geweld tegen burgers goed. Alleen kan ik heel goed begrijpen dat de mate van trauma die een volk opgelopen heeft dankzij de decennialange onderdrukking en barbaarse praktijken van Israël, een reactie oplevert.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gast, ik vind ook dat Israel niet onschuldig is, maar de barbaarse praktijken van gisteren lijken erg op die van IS, gewoon terreur.
Hoe je het ook bekijkt, je kunt nu moeilijl wijzen naar Israel als het aankomt op gruwelheden. Dit is wel next level shit en zeker niet onbekend bij vele Islamitische groeperingen. Islamitische Staat vergeten? Dus ietwat minder doen alsof Israel ALLEEN de schuldige is.
Dominus sit cum eo.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
De Paus heeft inmiddels opgeroepen te stoppen met vechten en te bidden.
Van laffaard naar laffaard kan ik je dus de hand schudden? Of ben je geen nederlander?quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:57 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]
[..]
Wij Nederlanders zijn een laf volk.
De ellende is geen bron.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik keur geen enkel vorm van geweld tegen burgers goed. Alleen kan ik heel goed begrijpen dat de mate van trauma die een volk opgelopen heeft dankzij de decennialange onderdrukking en barbaarse praktijken van Israël, een reactie oplevert.
Daarom blijf ik benadrukken dat Israël de bron is van ellende.
Arafat/PLO waren in die tijd eerder arabisch nationalistisch.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in de jaren 70 en 80.
Moslims veegden toen alleen nog maar trappenhuizen schoon hiero.
Nochtans was de steun in NL voor 'de' Palestijnse zaak toen zeker zo groot als nu, zo niet groter.
Zeker bij de jongere bevolking. Bijna de helft van de jongeren liep met Arafatsjaaltjes rond en er waren blijkbaar nauwelijks ouders die daar problemen mee hadden.
Geeft wel de macht van de islam in ons vaderland destijds weer.
Schei toch uit.
Ja niks ''ach weet je wat...'' Ook al een schijnactie om emotie op te wekken bij mensen dat jij hier degene bent die alleen maar gelijk heeft. Je moet niet over hypocrisie beginnen als jij zelf degene bent die de gruweldaden van Israël negeert maar wel de vinger wijst naar Palestijnen als zij daar een reactie op geven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach weet je wat, stik er lekker in joh. Als je oprecht gelooft dat dit de beste manier waarop de Palestijnen hun eigen zaak kunnen bevorderen moet je dat vooral doen. Het gaat, net zoals de vorige 8 decennia, totaal niet helpen maar als je maar lang genoeg zuiver in de leer blijft en het 'morele gelijk' aan je kant hebt staan zorgen de kosmische krachten van de rechtvaardigheid er uiteindelijk wel voor dat je als winnaar uit de bus komt toch?
andere tijdenquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nochtans was de steun in NL voor 'de' Palestijnse zaak toen zeker zo groot als nu, zo niet groter.
Zeker bij de jongere bevolking. Bijna de helft van de jongeren liep met Arafatsjaaltjes rond en er waren blijkbaar nauwelijks ouders die daar problemen mee hadden.
Schei toch uit.
Ik kijk er anders tegenaan, maar duidelijk nu.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg alleen dat dit terrorisme breed worden gedragen, gevierd en toegejuicht. En dat is ook zo. Het benadrukt de barbaarse en ongeciviliseerde cultuur van de Palestijnen waarbij er geen nadruk lijkt te liggen op het opbouwen van een eigen, democratische en goed georganiseerde staat naast Israël. De nadruk ligt op wachten op momenten dat men het bandietenhol kan verlaten en slachtpartijen aanrichten in Israël, waarbij onderweg wel zal worden gekeken hoe ver ze kunnen komen.
En dan staan de oma's in de straat met zoet gebak en thee, en de kinderen worden op de schouder genomen om dit te vieren. Natuurlijk zijn die zelf niet schuldig aan het terrorisme, helemaal kinderen kun je dat echt niet aanrekenen, maar er heerst een totaal verderfelijke en primitieve cultuur die breed wordt gedragen. Een volk dat zich keer op keer zo weet te gedragen, moet je niet steunen en ook geen medelijden mee hebben.
Ja heb je dit heb je dat. Zo kunnen we alle onderwerpen van de wereld erbij betrekken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:58 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Heb je ook beelden gezien van wat isis heeft aangericht tegen hun broeders in nog kortere tijd? Toen gingen men wapperen met de zwarte vlag en werden ze geen stormfront zoals nu.
De spijker op de kop?quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Arafat/PLO waren in die tijd eerder arabisch nationalistisch.
Kun je me uitleggen waarom je het met deze uitstekend onderbouwde post oneens kunt zijn? Hoe kun je niet inzien dat niet alle culturen gelijk zijn en dat de Palestijnse samenleving totaal verziekt is door haat en gif?quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik kijk er anders tegenaan, maar duidelijk nu.
Hmm, interessante post wel. Ik had meer het idee dat vroeger in Nederland iedereen voor Israël was en sinds enkele decennia steeds meer (vooral jongeren) voor de Palestijnen zijn. Jij hebt dus helemaal niet het gevoel dat dit zo is? Ook niet in de jaren 60 en 70 bijvoorbeeld?quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Schei toch uit.
Dus in jouw woordenboek ontbreekt de term oorzaak en gevolg?quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De ellende is geen bron.
De ellende is dat het Midden-Oosten al zo'n 30 eeuwen een kutregio is.
Dat noem ik geen bron meer.
Ik zou zelfs mijn strontvliegen er niet (aan) willen laten laven.
Tja, misschien wel de beste optie nu. Een paar weken urban combat en een politiestaat oprichten. Gaat Gaza uiteindelijk meer opleveren dan nu.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
During the 2014 war, which dragged on for 50 days, some of Netanyahu’s Right-wing coalition partners pushed for a full ground invasion of Gaza. Avigdor Lieberman, the foreign minister at the time, wanted Israel to reoccupy the territory (Israel withdrew its troops and settlers from Gaza in 2005). But the army feared that a ground offensive would lead to weeks of bloody urban combat. Netanyahu listened to the generals and ignored the politicians.
Such demands, however, will be harder to ignore this time. The cause for war is much bigger. And Netanyahu’s coalition is different: where in 2014 it was a broad mix of parties, from the centre-left to the Right, today it runs only from the Right to the far-Right.
[ twitter ]
Iets anders: ben jij voorstander van een invasie van de Gazastrook? Heb jij iets meer inzicht wat mogelijke gevolgen zouden zijn dan? Een permanente bezettingsmacht van 200.000 soldaten ofzo?quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, interessante post wel. Ik had meer het idee dat vroeger in Nederland iedereen voor Israël was en sinds enkele decennia steeds meer (vooral jongeren) voor de Palestijnen zijn. Jij hebt dus helemaal niet het gevoel dat dit zo is? Ook niet in de jaren 60 en 70 bijvoorbeeld?
Ik weet niet, iets met met dubbele maat meten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja heb je dit heb je dat. Zo kunnen we alle onderwerpen van de wereld erbij betrekken.
Je leest slecht.quote:
Ik denk dat Hamas een dictatoriale partij is én dat er onder de Palestijnen een breder scala aan opvatting is dan enkel Hamas extremisten. Maar Palestijnen die anders denken, daar loopt het ook niet goed mee af.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom je het met deze uitstekend onderbouwde post oneens kunt zijn? Hoe kun je niet inzien dat niet alle culturen gelijk zijn en dat de Palestijnse samenleving totaal verziekt is door haat en gif?
wel ja, hopelijk zwakt die wat af nu, wat zo zielig zijn die palestijntjes blijkbaar nietquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je leest slecht.
Nederland is een bondgenoot van Israël, maar er is hier al decennia (veel) begrip voor de Palestijnse zaak.
De door jou geclaimde invloed van de Islam heeft daar geen reet mee te maken.
Ook toen hier nog nauwelijks een moslim rondliep, was dat al zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |