Eigenlijk 1986, dat vond ik magisch. Geen internet, 's nachts kijken, legendarische wedstrijden gezien van Denemarken, Spanje, België, Sovjet-Unie en natuurlijk Maradonna. Ik weet het niet zo goed uit te leggen, maar op dat moment had voetbal zoiets betoverends voor me. Van dat toernooi weet ik nog zoveel en van alles wat daarna kwam niet meer. Natuurlijk zijn de prestaties van Oranje in '98, '10 en '14 fenomenaal maar ik herinner me eigenlijk alleen de wedstrijd tegen Brazilië toen het gewoon 0-4 bij rust had moeten staan. En uiteraard die 5-1 tegen Spanje.quote:
Was idd een mooi toernooi. Helaas zonder Nederland. Kan me ook nog veel wedstrijden herinneren. Zoals je zegt Denemarken-Spanje bv. Of de Belgen tegen Spanje en Rusland.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Eigenlijk 1986, dat vond ik magisch. Geen internet, 's nachts kijken, legendarische wedstrijden gezien van Denemarken, Spanje, België, Sovjet-Unie en natuurlijk Maradonna. Ik weet het niet zo goed uit te leggen, maar op dat moment had voetbal zoiets betoverends voor me. Van dat toernooi weet ik nog zoveel en van alles wat daarna kwam niet meer.
quote:De Zuid-Amerikaanse voetbalconfederatie CONMEBOL heeft een officieel voorstel ingediend om de wereldbeker van 2030 met 64 landen te spelen. Dat toernooi wordt, precies een eeuw na de eerste organisatie van het WK, een jubileumeditie en volgens de Zuid-Amerikanen moeten meer landen de kans krijgen om deel te nemen aan de festiviteiten.
“Wij zijn ervan overtuigd dat het een uniek feest wordt, want men kan maar een keer vieren dat men 100 wordt. Daarom stellen we voor, dit jubileum, met 64 landen te vieren op drie continenten tegelijkertijd”, verklaarde CONMEBOL-voorzitter Alejandro Dominguez donderdag bij een vergadering van zijn organisatie.
Het voorstel om een WK met 64 landen te spelen, is niet helemaal nieuw. De voorzitter van de Uruguayaanse voetbalbond, Ignacio Alonso, legde het al op tafel tijdens een zitting van de FIFA Council. Hij opperde toen om het deelnemersveld, voor een keer, met zestien ploegen uit te breiden tot 64. Voor het WK van 2026 in de VS, Mexico en Canada gaat het aantal deelnemende landen al van 32 naar 48. FIFA-voorzitter Gianni Infantino zei toen alvast de haalbaarheid van het idee te laten onderzoeken.
Het WK van 2030 wordt een co-organisatie van Spanje, Portugal en Marokko, met openingswedstrijden in Uruguay (gastheer van het eerste WK in 1930), Argentinië en Paraguay.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |