Bronquote:Marokko, Spanje en Portugal gaan het WK 2030 organiseren, zo heeft FIFA woensdag bekendgemaakt. Het wereldkampioenschap viert dat jaar zijn honderdste verjaardag, waardoor de constructie anders dan normaal is.
Het WK wordt namelijk in drie continenten afgewerkt. De openingswedstrijden van het WK worden gespeeld in Argentinië, Uruguay en Paraguay. Zuid-Amerika wilde aanvankelijk het hele toernooi toegewezen krijgen, aangezien het het continent gastheer was van het WK 1930. FIFA gaat hier niet in mee, maar wijst wel de eerste drie wedstrijden toe aan Zuid-Amerika.
Alle zes de gastlanden plaatsen zich automatisch voor het WK. Uruguay was gastheer en winnaar van het allereerste WK, Argentinië werd in de finale verslagen. Paraguay is het land vanuit waar de Zuid-Amerikaanse voetbalfederatie CONMEBOL regeert. IN 1930 was CONMEBOL nog de enige confederatie.
Na de drie eerste wedstrijden zal de rest van het toernooi gespeeld worden in Marokko, Spanje en Portugal. De openingsceremonie zal in Marokko plaatsvinden.
FIFA being FIFAquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het eigenlijk compleet belachelijk om drie potjes in een ander continent te laten spelen. Eerst nog hele circus naar Zuid-Amerika verplaatsen om daarna terug te moeten naar Europa met jetlag erbij. Je verliest gewoon twee a drie trainingsdagen.
Graag de eerste drie wedstrijden van WK 2034 in mijn lokale stadion afwerken plsquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien kunnen we in 2034 een potje spelen in Groenland en Antarctica. PRIMEUR!!!
Eens.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:24 schreef PSVCL het volgende:
Slaat nergens op dit, allemaal een voorbode voor de super league etc. Net als de nieuwe opzet voor de CL.
Doe dan alleen Spanje, Marokko en Portugal. Zou top zijn.
Het jubileum is geen doel op zich. Het is een middel om extra geld te verdienen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:24 schreef -XOR- het volgende:
Als je zo graag het 100-jarig jubileum had willen vieren in Zuid-Amerika, had dan het hele toernooi daar gehouden, en dan in '26 Spanje, Portugal en Marokko.
Graag je eigen post lezenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:29 schreef Erasmus het volgende:
Dan krijgen we nu twee openingsceremonies. Eentje in Zuid-Amerika en vanaf wedstrijd 4 eentje in Marokko.
Hoe is dit logisch?
quote:De openingsceremonie zal in Marokko plaatsvinden.
Gelukkig doen er 96 teams mee dus is er nog ruimte genoeg om je te kwalificeren.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:31 schreef alopio het volgende:
En ook gewoon dus Argentinië, Uruguay, Paraguay, Marokko, Spanje en Portugal al zeker van deelname
Die Infantino is nog corrupter dan Blatter onderhand.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het jubileum is geen doel op zich. Het is een middel om extra geld te verdienen.
Ik vermoed dat de Europese bid veel meer smeergeld bevatte. Nu kunnen ze de Zuid-Amerikanen toch nog iets geven en er zelfs extra geld aan overhouden. Win win.
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:18 schreef Erasmus het volgende:
Na Rusland en Qatar kon het alleen maar beter worden.
Ik dacht aan de supporters.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:23 schreef Erasmus het volgende:
Nu maar hopen dat Oranje niet loot tegen een van deze Zuid-Amerikaanse landen, om vervolgens weer terug te moeten vliegen naar Marokko/Spanje/Portugal.
Dan kan je de knock-outfase wel op je buik schrijven ivm vermoeidheid.
48 landen tochquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:31 schreef alopio het volgende:
En ook gewoon dus Argentinië, Uruguay, Paraguay, Marokko, Spanje en Portugal al zeker van deelname
De verjaardag van 100 jaar OS werd ook niet in Athene gehouden maar aan het grote geld van Atlanta/Cola gegeven.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het jubileum is geen doel op zich. Het is een middel om extra geld te verdienen.
Ik vermoed dat de Europese bid veel meer smeergeld bevatte. Nu kunnen ze de Zuid-Amerikanen toch nog iets geven en er zelfs extra geld aan overhouden. Win win.
Als het zo doorgaat met steeds meer deelnemende landen plaatsen straks alleen Guam, de Marshalleilanden en Italië zich nietquote:
Dat is al voor 2026 de bedoeling toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat met steeds meer deelnemende landen plaatsen straks alleen Guam, de Marshalleilanden en Italië zich niet
Maar inderdaad, 48 landen is de bedoeling voor 2030...lekker onhandig aantal ook.
Dat ook inderdaadquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is al voor 2026 de bedoeling toch?
Ja, dus ze gaan dat 100-jarig jubileum vieren in Zuid-Amerika, zonder het daadwerkelijk te vieren met een ceremonie vooraf?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Graag je eigen post lezen
[..]
Klopt.quote:
Ik hou van je cynisme. Ik sta er inmiddels ook zo tegenover. Heb een leeftijd waar ik kan putten uit een rijk voetbalverleden. Het interesseert me steeds minder hoe en of wat. Zit ook niet meer in zak en as over Ajax. Geniet van de downfall momenteel. Omdat je het zag aankomen. Blijf wel een positivo. Dus alles relativerend en met een knipoog.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:11 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Klopt.
Ik was sarcastisch. Derde verneukte WK inmiddels, geweldig nieuws.
Oja ook weer een walgelijk ideequote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig doen er 96 teams mee dus is er nog ruimte genoeg om je te kwalificeren.
Verneukt WK omdat 3 van de 100+ potjes in Zuid-Amerika gespeeld worden? Het is maar waar je je druk om maakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:11 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Klopt.
Ik was sarcastisch. Derde verneukte WK inmiddels, geweldig nieuws.
Het stikt van de absurditeieten op dit WK. Teveel om op te noemen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verneukt WK omdat 3 van de 100+ potjes in Zuid-Amerika gespeeld worden? Het is maar waar je je druk om maakt.
Heerlijk rustgevend hè. Ik koester het verleden.quote:
Vanwaar deze "grap" Qatar, Peking en Rusland vergetenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Op naar Saoedi-Arabië 2034 (of China, maar ja)
Zeker niet vergeten, maar met de landen voor 2030 is de keuze voor 2034 volgens mij beperkt tot, nou ja, Azië. En dan gaan we dus weer zo'n land krijgen als we eerder met Qatar en Rusland hadden (namelijk Saoedi-Arabië of China). Niet best allemaalquote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vanwaar deze "grap" Qatar en Rusland vergeten
Het is allemaal. Ha ha ha. Heel de wereld is fucked up.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker niet vergeten, maar met de landen voor 2030 is de keuze voor 2034 volgens mij beperkt tot, nou ja, Azië. En dan gaan we dus weer zo'n land krijgen als we eerder met Qatar en Rusland hadden (namelijk Saoedi-Arabië of China). Niet best allemaal
Volgend jaar wordt het gastland voor de Winterspelen van 2030 bekendgemaakt, als dat Saoedi-Arabië wordt kunnen we helemaal wel gewoon opdoekenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is allemaal. Ha ha ha. Heel de wereld is fucked up.
Ha ha ha. Ga er maar van uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt het gastland voor de Winterspelen van 2030 bekendgemaakt, als dat Saoedi-Arabië wordt kunnen we helemaal wel gewoon opdoeken![]()
Azië of Oceanië. Australië + Nieuw-Zeeland bid kan ook.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker niet vergeten, maar met de landen voor 2030 is de keuze voor 2034 volgens mij beperkt tot, nou ja, Azië. En dan gaan we dus weer zo'n land krijgen als we eerder met Qatar en Rusland hadden (namelijk Saoedi-Arabië of China). Niet best allemaal
Noord ipv Zuid Korea iddquote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:26 schreef KingRoland het volgende:
2014 was al in brazilie, geen oceanie of oost-azie een kans
quote:Vlak nadat FIFA communiceerde over editie van 2030: Saoedi-Arabië kondigt kandidatuur aan voor organisatie WK in 2034
Saoedi-Arabië, dat de ambitie heeft om een grote speler in het internationale voetbal te worden, heeft woensdag zijn kandidatuur aangekondigd om het WK voetbal in 2034 te organiseren.
De oliestaat hoopt “een toernooi van wereldklasse te organiseren en inspiratie te putten uit de voortdurende sociale en economische transformatie van Saoedi-Arabië en de diepgewortelde passie van het land voor voetbal”, zo verklaarde de Saoedische voetbalbond in een persbericht.
Misschien kunnen ze de spelers in SA nog even laten poseren achter een ‘no racism’ bord.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:01 schreef TheVulture het volgende:
De FIFA en hun walgelijk doorzichtige praktijken
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
zie al die stomme wokies weer getriggerd zijn
allemaal vanwege dat stomme kutklimaat
Aan de ene kant van de hoefijzer heb je iemand die op de A12 ligt, en aan de andere kant van de hoefijzer heb je TheVoice4Everquote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
Saudi WK van 2034![]()
![]()
dat is mijn ultieme droom
stem op PVVquote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Aan de ene kant van de hoefijzer heb je iemand die op de A12 ligt, en aan de andere kant van de hoefijzer heb je TheVoice4Ever
Welke politieke partij je dan moet stemmen? Degene die het minst wil bezuinigen op geestelijke gezondheidszorg.
Rusland was toch een normaal WK? En beter georganiseerd dan gedacht. Geen verre reizen naar Irkoetsk en Wladiwostok.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Bron
Erg fijn, eindelijk WK-wedstrijden op normale tijden. Verder ook leuk dat die eerste 3 potjes afgewerkt gaan worden in Zuid-Amerika om het 100-jarig jublieum te vieren.
Ze hadden de bid voor WK 2018 gewonnen van Nederland & België, UK, en Spanje & Portugal. Dus per definitie geen normaal WK, hoe kan Rusland boven deze voetballanden verkozen wordenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rusland was toch een normaal WK? En beter georganiseerd dan gedacht. Geen verre reizen naar Irkoetsk en Wladiwostok.
Met dat WK was an sich niet zoveel mis. Jammer van de ingeperkte homorechten en van het feit dat de Russen zich vol doping hadden geladen, maar het was ook niet dat Poetin destijds al echt knettergek was en dat Rusland een soort Oeganda of Noord-Korea was.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rusland was toch een normaal WK? En beter georganiseerd dan gedacht. Geen verre reizen naar Irkoetsk en Wladiwostok.
De FIFA wil geen WK's meer in twee verschillende landen, en hebben na Japan en Zuid-Korea duidelijk gemaakt dat nooit meer te gaan doen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ze hadden de bid voor WK 2018 gewonnen van Nederland & België, UK, en Spanje & Portugal. Dus per definitie geen normaal WK, hoe kan Rusland boven deze voetballanden verkozen worden
Ik weet dat de uitbreiding van het ALS maar tijdelijk dan naar 40.000 toeschouwers zou gaan, alleen maar voor het eventuele WK.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:27 schreef Erasmus het volgende:
Anderzijds wel fijn dat Twente en Heerenveen niet in een kille halflege stadion spelen (hun stadions zouden uitgebreid worden voor dat WK, krijg je Italiaanse toestanden dat ze nooit meer uitverkocht gaan raken).
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De FIFA wil geen WK's meer in twee verschillende landen, en hebben na Japan en Zuid-Korea duidelijk gemaakt dat nooit meer te gaan doen.
Afstanden als Groningen-Luik, dat moeten we niet willen.
De ironiequote:"Ja, dat wist men, omdat we dat na 2002 besloten hadden. Niet meer een dubbele kandidatuur. Ook Spanje en Portugal hadden geen kans."
Dat is zeker ook waar. Maar niets is zo verraderlijks als beslissingen die in het voetbal genomen worden.. zag het nog wel gebeuren dat het potje voor de tijdelijke verbouwingen na het WK opeens "leeg" zijn ivm bullshitredenen 1, 2 en 3.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik weet dat de uitbreiding van het ALS maar tijdelijk dan naar 40.000 toeschouwers zou gaan, alleen maar voor het eventuele WK.
Maar het WK in Zuid-Korea en Japan was toch wel een goed georganiseerd toernooi?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De FIFA wil geen WK's meer in twee verschillende landen, en hebben na Japan en Zuid-Korea duidelijk gemaakt dat nooit meer te gaan doen.
Afstanden als Groningen-Luik, dat moeten we niet willen.
Was een van de succesvolste WK's ooit geloof ikquote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar het WK in Zuid-Korea en Japan was toch wel een goed georganiseerd toernooi?
In Zuid-Korea zijn helemaal geen grote reisafstanden, en Japan valt ook wel mee.
Geen land is heilig.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Bron
Erg fijn, eindelijk WK-wedstrijden op normale tijden. Verder ook leuk dat die eerste 3 potjes afgewerkt gaan worden in Zuid-Amerika om het 100-jarig jublieum te vieren.
Marokko ook een kutland.quote:Under António Salazar (in office 1932–1968), the Estado Novo dictatorship made some ill-fated attempts to cling on to its last remaining colonies. Under the ideology of pluricontinentalism, the regime renamed its colonies "overseas provinces" while retaining the system of forced labour, from which only a small indigenous élite was normally exempt. In August 1961, the Dahomey annexed the Fort of São João Baptista de Ajudá, and in December that year India annexed Goa, Daman, and Diu. The Portuguese Colonial War in Africa lasted from 1961 until the final overthrow of the Estado Novo regime in 1974. The Carnation Revolution of April 1974 in Lisbon led to the hasty decolonization of Portuguese Africa and to the 1975 annexation of Portuguese Timor by Indonesia. Decolonization prompted the exodus of nearly all the Portuguese colonial settlers and of many mixed-race people from the colonies. Portugal returned Macau to China in 1999. The only overseas possessions to remain under Portuguese rule, the Azores and Madeira, both had overwhelmingly Portuguese populations, and Lisbon subsequently changed their constitutional status from "overseas provinces" to "autonomous regions". The Community of Portuguese Speaking Countries (CPLP) is the cultural successor of the Empire, analogous to the Commonwealth of Nations for countries formerly part of the British Empire.
Wat een gruwelijk domme post van een zelfverklaarde voetbalhater.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen land is heilig.
Franco, Spanje
Portugal:
[..]
Marokko ook een kutland.
Je post vanuit de 20ste eeuw waar dit nog relevant is?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen land is heilig.
Franco, Spanje
Portugal:
[..]
Marokko ook een kutland.
Nou ja, blijkbaar is het voor de FIFA nog relevant dat Argentinië en Uruguay in 1930 de WK-finale hebben gehaald, en dat levert ze dus automatische kwalificatie op voor het WK 2030.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:33 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je post vanuit de 20ste eeuw waar dit nog relevant is?
Een 100-jarig jublieum lijkt mij te allen tijde relevant om te vieren, dus dat is niet raar. Weet ook niet sinds wanneer dat raar is geworden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, blijkbaar is het voor de FIFA nog relevant dat Argentinië en Uruguay in 1930 de WK-finale hebben gehaald, en dat levert ze dus automatische kwalificatie op voor het WK 2030.
Maar Argentinië wordt totaal niet bevoordeeld door de FIFA, hoor.
Het is wel raar dat Argentinië weer voordeel haalt. Daar zijn centjes mee gemoeid.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Een 100-jarig jublieum lijkt mij te allen tijde relevant om te vieren, dus dat is niet raar. Weet ook niet sinds wanneer dat raar is geworden.
Maar dan had ik persoonlijk liever WK 2030 in Zuid-Amerika gezien en WK 2034 in Marokko-Spanje-Portugal.
Gezien Saudi-Arabië voor het WK van 2034 wil gaan weten we inmiddels allemaal waarom dit zo is georganiseerd.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is wel raar dat Argentinië weer voordeel haalt. Daar zijn centjes mee gemoeid.
Toch denk ik dat Lowietje helemaal niet ver weg zat met zijn suggestie dat het WK 2022 gedeeltelijk aan Argentinië verkocht is.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:56 schreef Erasmus het volgende:
Dat zeg ik.Waarschijnlijk uit de zakken van een Midden-Oosters land met een groen-witte vlag, gezien de 6 landen van 2030 helemaal geen geld hebben om dergelijk smeergeld te betalen.
Ik kan mij nog beelden herinneren dat MBS (koning Saudi-Arabië) heel knus met Infantino in het stadion zat in Qatar, ook tijdens de troostfinale en finale, dus wat jij zegt is zeker niet uit te sluiten FIFA-kennende.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Lowietje helemaal niet ver weg zat met zijn suggestie dat het WK 2022 gedeeltelijk aan Argentinië verkocht is.
Die gast wordt zo overgewaardeerd. Haalde met Oranje in 2002 het WK niet. Werd ontslagen bij Baijern, Barcelona en Man U. en maakte het Nederlandse voetbal te schande met z'n negatieve voetbal en randdebielen opmerkingen over het Zuid-Amerikaanse voetbal. Het contingent dat meer WK-'s voor clubteams heeft gewonnen dan Europa. Blijkbaar moet je megalomaan zijn zonder zelfkritiek om serieus genomen te worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Lowietje helemaal niet ver weg zat met zijn suggestie dat het WK 2022 gedeeltelijk aan Argentinië verkocht is.
Het valt nooit te bewijzen, maar ik geloof er ook wel in dat er veel aan gelegen was om Messi wereldkampioen te maken ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
MBS die ook zonder pardon een laat plegen, waarvan de wereld het weet en zo op het pluche wordt gepamperdquote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:02 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kan mij nog beelden herinneren dat MBS (koning Saudi-Arabië) heel knus met Infantino in het stadion zat in Qatar, ook tijdens de troostfinale en finale, dus wat jij zegt is zeker niet uit te sluiten FIFA-kennende.
De FIFA is gewoon aan alle kanten corrupt en al die beslissingen hebben weinig meer met de sport te maken.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:02 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kan mij nog beelden herinneren dat MBS (koning Saudi-Arabië) heel knus met Infantino in het stadion zat in Qatar, ook tijdens de troostfinale en finale, dus wat jij zegt is zeker niet uit te sluiten FIFA-kennende.
Rip Khashoggiquote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
MBS die ook zonder pardon een laat plegen, waarvan de wereld het weet en zo op het pluche wordt gepamperd
Jup, helaas. Zie de nieuwe format WK Clubs.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De FIFA is gewoon aan alle kanten corrupt en al die beslissingen hebben weinig meer met de sport te maken.
Paraguay is nog dubieuzer, maar raad eens uit welk de voorzitter van CONMEBOL komtquote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is wel raar dat Argentinië weer voordeel haalt. Daar zijn centjes mee gemoeid.
Dit dus.... een paar potjes in zuid Amerika, zodat hierna Azie/Oceanie aan de beurt is..... Saoedi Arabie, kom er maar in !quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Op naar Saoedi-Arabië 2034 (of China, maar ja)
Wanneer laatste keer ? 1998?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:31 schreef TweedeKlum het volgende:
De tijden dat een toernooi nog charme had liggen ver achter ons...
Brazilië 2014quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Naar mijn weten was 2010 de laatste onschuldige WK. Je moet dan alleen de vuvuzela's en de finale vergeten.quote:
Moet je, om compleet te zijn, nog wel even zijn tijd bij Ajax en AZ vermelden, en het WK Brazilie waar hij nog een redelijk resultaat tegen alle verwachtingen in heeft geboekt......quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die gast wordt zo overgewaardeerd. Haalde met Oranje in 2002 het WK niet. Werd ontslagen bij Baijern, Barcelona en Man U. en maakte het Nederlandse voetbal te schande met z'n negatieve voetbal en randdebielen opmerkingen over het Zuid-Amerikaanse voetbal. Het contingent dat meer WK-'s voor clubteams heeft gewonnen dan Europa. Blijkbaar moet je megalomaan zijn zonder zelfkritiek om serieus genomen te worden.
Wk in china is meer dan primaquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit dus.... een paar potjes in zuid Amerika, zodat hierna Azie/Oceanie aan de beurt is..... Saoedi Arabie, kom er maar in !
Wat een domme post dit.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die gast wordt zo overgewaardeerd. Haalde met Oranje in 2002 het WK niet. Werd ontslagen bij Baijern, Barcelona en Man U. en maakte het Nederlandse voetbal te schande met z'n negatieve voetbal en randdebielen opmerkingen over het Zuid-Amerikaanse voetbal. Het contingent dat meer WK-'s voor clubteams heeft gewonnen dan Europa. Blijkbaar moet je megalomaan zijn zonder zelfkritiek om serieus genomen te worden.
Ik vind het wel jammer, landenvoetbal heeft toch altijd een charme gehad die niet te evenaren viel. Ondanks dat de corruptie van de FIFA altijd wel stuitend en zelden subtiel was had het eenmaal op het veld nog wel iets puurs, maar zelfs dat wordt er vakkundig uitgesloopt met al die bizarre toewijzingen en het overduidelijke voortrekken van corrupte Zuid-Amerikaanse en Arabische bonden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Meneer, dit is een snackbar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 15:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer, landenvoetbal heeft toch altijd een charme gehad die niet te evenaren viel. Ondanks dat de corruptie van de FIFA altijd wel stuitend en zelden subtiel was had het eenmaal op het veld nog wel iets puurs, maar zelfs dat wordt er vakkundig uitgesloopt met al die bizarre toewijzingen en het overduidelijke voortrekken van corrupte Zuid-Amerikaanse en Arabische bonden.
Hoewel ik verzot ben van het spelletje en nog nooit zo heb genoten van mijn cluppie begin ik echt steeds meer afkeur te voelen tegen alles er om heen, het wordt gewoon totaal verziekt door de incompetentie/corruptie van de desbetreffende bonden. Doodzonde.
Overweeg steeds meer te stoppen met het volgen van het interlandvoetbal, en niet om een statement te maken want daar geloof ik niet meer zo in, maar gewoon omdat ik de binding kwijtraak. Ondanks de prachtherinneringen aan het WK 2010 en 14 kan het mij steeds minder schelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |