Niet alleen dat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Volgens de verhalen van Jos van Zoelen, zijn oud-chauffeur (geen band met Sarah, waar Dré Hazes jr iets mee aanmodderde) heeft Hazes (sr) wel eens verteld dat Friedel hem heeft afgezogen.
Kijk ook even haar duwende hand .quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:58 schreef ChipsZak. het volgende:
Hier Rachel (dat kind, niet haar moeder daarachter waar ze nu erg op lijkt) met Andreen. Ik dacht, ik gooi ‘m er wel even in.
[ [url=https://thumbor.pijper.io/ZxEAHctsLfakA-53JbpSuucdCno=/1248x0/filters:format(webp)/https://cdn.pijper.io/202(...)96083.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, ik ken dat stuk. Er was zoveel mis aan Friedel & co., te beginnend met haar naam (lol). Rachel mag dan wel op de stok geduwd zijn, soort van, maar ondertussen is ze natuurlijk al weet ik veel hoe lang volwassen dus geen excuus meer,quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Kijk ook even haar duwende hand .
Hier biografie https://panorama.nl/artik(...)n-van-rachel-hazes/1
Die reclamequote:Op woensdag 4 oktober 2023 10:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hazes was een cultheld, maar ook vooral een sympathieke 'verliezer'...
Een ultieme Knakworstjes-man, een perfecte 'foute smaak'-figuur, een "kleine jongen" uit de traditie Louis Davids, en in die zin een volks-zanger zoals we voorheen ok met Willy Alberti, Johnny Jordaan, Manke Nelis of Koos Alberts hadden, maar sindsdien niet echt meer bestaan (nee, dries roelvink of Johan Vlemmix zijn dat niet, dat zijn carnevals-artiesten)
Ja en nee. Je hebt gelijk, ze is al heel lang volwassen en zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze nu maakt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, ik ken dat stuk. Er was zoveel mis aan Friedel & co., te beginnend met haar naam (lol). Rachel mag dan wel op de stok geduwd zijn, soort van, maar ondertussen is ze natuurlijk al weet ik veel hoe lang volwassen dus geen excuus meer,.
Mwah ik vind wel dat Rachel niet de enige is die gefaald heeft.... Andre Sr was behalve dat hij een pedofiel was, gewoon een viespeuk naar zijn kinderen toe wat zijn kinderen beschadigd heeft door zijn alcohol misbruik, losse handjes en het vele huiselijk geweld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef totebel het volgende:
[..]
Ja en nee. Je hebt gelijk, ze is al heel lang volwassen en zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze nu maakt.
Maar ergens kun je ook nog medelijden met haar hebben ook. Ze is volkomen fucked up opgevoed en opgegegroeid en dat laat ook sporen na, net zoals zij dat bij haar kinderen heeft veroorzaakt.
Haar ouders, met de kennis van nu, waren net zo aandachts- en geldgeil als hun dochter dat nu is en hebben een jong kind in iets geduwd en gepushed, willens en wetens, waar het kind veel te jong voor was en zelf op dat moment niet rijp voor was en de gevolgen niet kon overzien. En dat uit volkomen egoïstische motieven in hun eigen belang. Mensen komen uit een minder ernstige situatie tamelijk beschadigd...en die ouders hebben hun jonge dochter gewoon geprostitueerd richting An1.
Die stond niet bepaald bekend om zijn intelligentie en ruggengraat en werd zo verafgood dat ie er zelf in is gaan geloven. Feitelijk, en ik vind Rachel echt een graftak, maar Feitelijk is zij wel slachtoffer van haar ouders en de knakworst.
Daar staat idd tegenover, ze is nu oud (al heb ik mijn twijfels bij wijs) genoeg om op een goede manier daarmee te leren dealen. Alleen heeft zij van haar opname duidelijk niks geleerd en daar heb je hartstikke gelijk in
Dat zeg ik ook nergens en daar ging de reactie ook niet over. Die ging specifiek over Rachel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef sherezade het volgende:
[..]
Mwah ik vind wel dat Rachel niet de enige is die gefaald heeft.... Andre Sr was behalve dat hij een pedofiel was, gewoon een viespeuk naar zijn kinderen toe wat zijn kinderen beschadigd heeft door zijn alcohol misbruik, losse handjes en het vele huiselijk geweld.
Schijnbaar komt hij steeds met alles weg omdat hij volgens het publiek een gouden strot had.
🥴🥴🥴🥴🥴
Was ook niet direct persoonlijk bedoeld, ik doelde eigenlijk meer over het algemeen..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:48 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens en daar ging de reactie ook niet over. Die ging specifiek over Rachel.
Al zijn nummers zijn jatwerk, letterlijk. Nederlandse versies van anderstalige nummers. Zwaar overschatte artiest.quote:Op woensdag 16 april 2025 00:37 schreef Grotetijd het volgende:
Heb niets met Gordon maar wel met hem eens.
Mensen zeggen hier "het was een andere tijd" dat zal best, maar het is en blijft een meisje van 13-14 waar een man van 20 jaar OUDER bewust seks mee heeft gehad. Hazes was tot eind jaren 90 echt totaal niet meer populair. Toen kwam de imago verandering met die hoed (blues brothers stijl) en verkocht 'ie door die documentaire opeens weer van alles uit en zijn mensen vergeten wat voor ontzettende typische tokkie met toevallig een goede stem en ontzettend goed gevoel voor tekst/melodie het was.
Dat “jatwerk” hangt sowieso al decennialang over het Nederlandse muziek landschap in alle genres daar was Hazés juist geen uitzondering in.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Al zijn nummers zijn jatwerk, letterlijk. Nederlandse versies van anderstalige nummers. Zwaar overschatte artiest.
Dat klopt wel ja. Zeg Maar Niets Meer is You Don't Owe Me. Zij Gelooft In Mij is She Believes In Me. Vaag en Stil is A Love So Beautiful etc.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Al zijn nummers zijn jatwerk, letterlijk. Nederlandse versies van anderstalige nummers. Zwaar overschatte artiest.
Een van de meest populaire nummers van de 2000s "jij bent zo" van Beroen van der Joom is origineel "silencio" geloof ik.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat “jatwerk” hangt sowieso al decennialang over het Nederlandse muziek landschap in alle genres daar was Hazés juist geen uitzondering in.
Nederlandse feest muziek (gebroerders ko/carnaval artiesten ) is daar groot mee geworden. Rappers doen het volkszangers van nu, Borsato maar ook de meer gewaardeerde Ramses Rob de Nijs Gerard Cox zelfs het dorp van Wim Zonneveld is geen origineel Nederlands nummer.
Als ik er 1 zou hebben, absoluut niet. Maar vergis je niet in Jan en Friedeldiedel van Galen. Die 2 hebben hun dochter er echt letterlijk op geduwd, vanaf haar 13e. Je zou kunnen zeggen dat ze hun dochter gewoon geprostitueerd hebben en dan zit je aardig dicht bij de waarheid, zo niet erop.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 09:51 schreef Duiveltja het volgende:
[..]![]()
Jij zou het ok vinden als jouw 13 jarige dochter 30 jarige mannen neukt? Leeftijd is maar een getal toch?
Dat is hier nu precies het punt: haar oudersquote:Op donderdag 5 oktober 2023 01:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jij bent niet goed in je hoofd joh. Je laat zo'n pedo toch niet je 13 jarige dochter krikken onder je eigen dak. Ik zou het licht uit zijn ogen slaan gek.
Wat een kutfilmpje. Is er niets waarin je het hem zelf hoort zeggen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met dank aan Gordon is het topic weer relevant.
Dan nog is het pedofilie, ook als het meisje en ouders het goed vindrnquote:Op donderdag 17 april 2025 06:18 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat is hier nu precies het punt: haar ouders
Die hebben echt alles gedaan om hun dochter van 13 er bovenop te duwen
Met die andere tijd hebben ze over het algemeen ook geen moeite. Tegenwoordig worden mensen met terugwerkende kracht nog veroordeeld en gecanceld omdat ze 20 jaar geleden hun stem verheft hebben of een vrouw speels in de bibs geknepen hebben.quote:Op woensdag 16 april 2025 00:37 schreef Grotetijd het volgende:
Heb niets met Gordon maar wel met hem eens.
Mensen zeggen hier "het was een andere tijd" dat zal best,
M 'och, Michiel de Ruyter heeft echt tienduizenden burgers van een land om zeep geholpen. We waren altijd VOC-helden aan het vereren, maar door meer kennis en studie zijn we erachter dat die zgn. helden eigenlijk alleen aan hun rijkdom en overwinningen kwamen door hele brute methodes te gebruiken. Moet je dat vereren? ik vind van niet. Mocht je je ook willen verdiepen, lees dan eens: https://www.savannahbay.n(...)staat-ewald-vanvugt/quote:Op donderdag 17 april 2025 09:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Nu ook weer over de naam Michiel de Ruyter.![]()
Nou, pedofilie is het niet, maar het is wel fout, ranzig en misbruik.quote:Op donderdag 17 april 2025 07:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan nog is het pedofilie, ook als het meisje en ouders het goed vindrn
13 is en blijft minderjarig voor de wet ook al stemt de dame van 13 toe, eerlijk gezegd vind ik het erger dat de persoon Hazes heet in plaats van een onbekende, Hazes heeft een bekende naam waar hij gebruik of misbruik van zijn bekende naamquote:Op donderdag 17 april 2025 09:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou, pedofilie is het niet, maar het is wel fout, ranzig en misbruik.
Klopt. En niet alleen het Nederlandse muzieklandschap, in andere landen doen ze het net zo goed. Meestal wordt alleen de melodie "gejat" en wordt daar een nieuwe tekst op geschreven. Soms is dat een letterlijke vertaling van het origineel. Zo is bijvoorbeeld het nummer "Zo stil" van Blof gewoon een letterlijke vertaling van "Still" van Jupiter Jones.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat “jatwerk” hangt sowieso al decennialang over het Nederlandse muziek landschap in alle genres daar was Hazés juist geen uitzondering in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |