Met 2x een gelijkspel zou ik in deze fase al min of meer tevreden zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Donderdag en zondag verliezen en het seizoen is begin oktober al klaar.
Al verwacht ik dat er thuis tegen AZ nog wel wat te halen valt, mits Steijn de boel een keer goed neerzet.
Teken ik voor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met 2x een gelijkspel zou ik in deze fase al min of meer tevreden zijn.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Wil je nog een serieuze kans maken op plek 3 moet je gewoon winnen zondag.
Bedankt hans. Ik denk dat als je nu alles wint je nog prijzen pakt ook dit seizoen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Wil je nog een serieuze kans maken op plek 3 moet je gewoon winnen zondag.
Mensen hebben het hier over blijdschap met een gelijkspel. Flikker op, je moet gewoon winnen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Bedankt hans. Ik denk dat als je nu alles wint je nog prijzen pakt ook dit seizoen.
En hoe groot schat je die kans zelf in?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mensen hebben het hier over blijdschap met een gelijkspel. Flikker op, je moet gewoon winnen.
Niet groot, maar dat wil niet zeggen dat ik er tevreden mee ben of voor teken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoe groot schat je die kans zelf in?
Ajax moet altijd winnen maar daar is sinds een klein jaar wel een beetje de klad in gekomen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet groot, maar dat wil niet zeggen dat ik er tevreden mee ben of voor teken.
Ja leuk. Eerst die Steijn weg.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mensen hebben het hier over blijdschap met een gelijkspel. Flikker op, je moet gewoon winnen.
quote:Clublied van Ajax blijkt geschreven door Rotterdammer
Het clublied van Ajax stamt uit de Eerste Wereldoorlog en is geschreven door een Rotterdammer van origine. Dat blijkt uit het boek Uit Volle Borst, waarvoor journalist Erik van den Berg de herkomst van tal van clubliederen onderzocht.
Sportredactie 03-10-23, 16:24
Terwijl in de rest van Europa de Eerste Wereldoorlog woedde, werd in Nederland gewoon gevoetbald. Ajax veroverde in 1918 voor het eerst de landstitel. Kort ervoor schreef Dirk Knegt, een redacteur met Rotterdamse roots die voor het Ajax-clubblad werkte, de tekst van het huidige clublied, ook wel de Ajax Marsch genoemd.
Ook de componist van het lied was geen Ajacied, maar de Vlaamse componist Emile Painparé. Vanwege de oorlog, die ook in België woedde, was hij naar het neutrale Nederland uitgeweken.
Refrein van de Ajax Marsch:
Hup, Ajax, hup, rood-witte schare
Dapp’re strijders fier en koen
Geen club die ons kan evenaren
Rood en wit wordt kampioen
Hup, Ajax, hup, rood-witte schare
Dapp’re strijders fier en koen
Een roep die geldt, dat is je ware
Rood en Wit wordt kampioen
Clublied geschreven op de wc
Van den Berg was tien jaar bezig om het boek samen te stellen. Zo kwam hij er achter dat het gerucht dat het Feyenoord-lied Hand in Hand Kameraden oorspronkelijk een Ajax-lied was niet klopt.
In de verhalenbundel komen tal van clubs aan bod met bijzondere verhalen. Zo is het clublied van FC Den Bosch op het toilet verzonnen door volkszanger Jack van Raamsdonk. ,,Ik heb nog steeds kippenvel als de harde kern het inzet. En kort daarna moet ik altijd even glimlachen, want dan denk ik terug aan die keer dat ik op de plee zat te kakken”, laat hij optekenen.
Een andere opmerkelijk feitje: de liederen van rivalen FC Groningen en sc Heerenveen zijn door dezelfde persoon bedacht: Bert Tinge. ,,FC Groningen is mijn club, maar Heerenveen is altijd een jeugdliefde gebleven”, legt hij uit. ,,Tot de jaren negentig hoefde je ook niet te kiezen. FC Groningen was dé club van het noorden. Die speelde bijna altijd eredivisie, terwijl Heerenveen pas vanaf de jaren negentig een vaste club op het hoogste niveau werd. Ze speelden bijna nooit tegen elkaar.”
Blijkt maar weer, Ajax is de club van Nederlandquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
foto online zetten voor forum
[..]
En wat denk je? Dat iemand dit iets boeit?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Wat grappigquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
klaas post weer eens bagger, gras is groen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat denk je? Dat iemand dit iets boeit?
Zijn ontslagbrief is al geschreven , wachtend op de volgende zeperd .quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:05 schreef Document1 het volgende:
Donderdag de nieuwe d day voor Steijn?
Neuh, denk na zondag nieuw meetpunt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:05 schreef Document1 het volgende:
Donderdag de nieuwe d day voor Steijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |