Klopt, maar daar tegen over staat een stortvloed aan troepquote:
Tegenwoordig gaat het 10 keer beter, sneller en makkelijker.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Veel gedownload vroeger, torrents, spotnet, kazaa...
Begonnen met het het bazen-downloadprogramma Napster, altijd gedacht dat zoiets nooit meer terug zou komen toen ze offline gingen..
Maar dacht dat het nu wel minder zou zijn. Kwaliteit en ondertiteling vond ik vaak tegenvallen, weet nu niet hoe het nu is. Denk 10 jaar geleden voor het laatst iets gedownload, want daarna de pc weggedaan.
Weet je wat ook makkelijk en snel is? Netflix of Disney+ aanknallen en beginnen met kijken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat het 10 keer beter, sneller en makkelijker.
Gewoon instant 80GB bluray kwaliteit streamen rechtstreeks op je tv met chromecast/shield/firestick inclusief met ondertiteling en surround sound. Helemaal geen pc nodig dus.
Omdat dat stichtingen zijn die, als ze hun doel halen, hun bestaansrecht verliezen. Dat is niet de bedoeling, dan moeten ze ander werk zoeken en misschien wel echt gaan werken ook.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja wanneer gaat die er eigenlijk af.
Geen hond zet maar mp3's over naar zijn telefoon maar toch moet je ¤10 betalen aan thuiskopieheffing wanneer je een nieuwe telefoon koopt.
Minder makkelijk en snel dan wat ik heb. Kwalitatief ook een stuk minder en sowieso maar een matig aanbod.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wat ook makkelijk en snel is? Netflix of Disney+ aanknallen en beginnen met kijken.
Vind dat downloaden zo'n gezeik. Al die moeite om een paar euro per maand te besparen. Nee, doe mij dan maar al die streamingplaformen.
Ondertiteling werd door vrijwilligers gedaan.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Veel gedownload vroeger, torrents, spotnet, kazaa...
Begonnen met het het bazen-downloadprogramma Napster, altijd gedacht dat zoiets nooit meer terug zou komen toen ze offline gingen..
Maar dacht dat het nu wel minder zou zijn. Kwaliteit en ondertiteling vond ik vaak tegenvallen, weet nu niet hoe het nu is. Denk 10 jaar geleden voor het laatst iets gedownload, want daarna de pc weggedaan.
Tsja, ik kan mij prima vermaken met het beschikbare aanbod.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Minder makkelijk en snel dan wat ik heb. Kwalitatief ook een stuk minder en sowieso maar een matig aanbod.
Via kodi schraap je zo alle ondertitels van het internet. In welke taal je maar wilt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertiteling werd door vrijwilligers gedaan.
Ik heb zelf wel eens een Engelstalige ondertiteling overgezet naar het Nederlands, zodat mijn partner de film kon zien.
Was op zich technisch niet moeilijk, gewoon een tekstbestand overtypen
Het moeilijke is het vertalen ze8.
Afkomstig van vrijwilligers.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Via kodi schraap je zo alle ondertitels van het internet. In welke taal je maar wilt.
Oke even snel dan.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik kan mij prima vermaken met het beschikbare aanbod.
En hoe het precies sneller zou moeten is mij niet helemaal duidelijk. Ik knal m'n Xbox aan, daarna een van m'n streamingsdiensten en kijken maar. Ja, de films en series kunnen natuurlijk sneller worden afgespeeld, maar dat lijkt mij dan weer afbreuk doen aan het kijkplezier.
Ach ja, wat de boer niet kent....(dan heb ik het over mezelf). Ik heb heel geen zin in al dat gedoe.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke even snel dan.![]()
Ik zet mijn chromecast aan, open kodi, content uitzoeken en kijken.
Kodi kan je ook op je xbox installeren trouwens.
Prima natuurlijk. Ik heb ook heel lang tig streaming diensten gehad. Maar sinds ik dit heb heb ik alles opgezegd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach ja, wat de boer niet kent....(dan heb ik het over mezelf). Ik heb heel geen zin in al dat gedoe.
Welke plugin gebruik jij tegenwoordig voor Kodi?quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Prima natuurlijk. Ik heb ook heel lang tig streaming diensten gehad. Maar sinds ik dit heb heb ik alles opgezegd.
Toegegeven, als het eenmaal draait is het even simpel als een Netflix bijvoorbeeld. Maar alles instellen en installeren ben je wel even mee bezig. Vooral als het je eerste keer is.
Dan snap je die heffing niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Dat jij die 10 euro betaalt lijkt me dus meer dan terecht. Dat ik hem betaal omdat jij downloadt is dan weer jammer.
Ik gebruik Seren met een Real-Debrid account zodat je alles rechtstreeks op volle snelheid van hun servers download en niet zit te kutten met seeds en peers e.d. kost ¤2.50 per maand ongeveer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke plugin gebruik jij tegenwoordig voor Kodi?
Er is dan ook niets mis met downloaden, zolang ik het maar niet weer up loadquote:Op maandag 2 oktober 2023 08:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om illegaal te downloaden. Je hebt geen rechten op content die door anderen gemaakt zijn.
Die vlieger gaat al sinds 2014 niet meer op.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:52 schreef karr-1 het volgende:
Er is dan ook niets mis met downloaden, zolang ik het maar niet weer upload.
Eigenlijk wel vreemd dat je ondanks dat het niet meer mag je toch nog steeds de thuiskopieheffing moet betalen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die vlieger gaat al sinds 2014 niet meer op.
Een thuiskopie is natuurlijk wel wat breder dan downloaden alleen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
Eigenlijk wel vreemd dat je ondanks dat het niet meer mag je toch nog steeds de thuiskopieheffing moet betalen.
Je zou zomaar kunnen gaan denken dat de consument ergens een oor wordt aangenaaid.
Waar kun je nog cds kopen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:04 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Een thuiskopie is natuurlijk wel wat breder dan downloaden alleen.
Als ik een (door mij gekochte) CD rip en die op m'n telefoon zet om in de auto te kunnen luisteren heb ik een geheel legale thuiskopie gemaakt, waarvoor ik de heffing heb betaald.
Nee, je zet Prowlarr ernaast en laat m met een API key verbinden met je Sonarr en/of Radarr installatie. In Prowlarr stel je in welke externe sites je voor welke content wil doorzoeken en Prowlarr stelt dan zichzelf als indexer in in Sonarr/Radarrquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die moet ik nog steeds instellen nu al mijn indexers eruitliggen in Sonarr.
Is dat veel werk?
Nu met chatgpt in 10min gefixt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertiteling werd door vrijwilligers gedaan.
Ik heb zelf wel eens een Engelstalige ondertiteling overgezet naar het Nederlands, zodat mijn partner de film kon zien.
Was op zich technisch niet moeilijk, gewoon een tekstbestand overtypen
Het moeilijke is het vertalen ze8.
Ik heb nog gewoon een DVD-speler... geen reclames, geen gedoe met wachtwoorden en abbonnementen...quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:21 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk vrijwel nooit meer naar nieuwe series maar hou wel heel veel van films. Voor nieuwe films ga ik naar de bios (cineville abo). Verder kijk ik vooral oudere klassieke films, daarvan is het aanbod nog steeds matig, erg versplinterd en vaak moet je alsnog geld bij betalen om de film te "huren" (appleTV). Ik heb wel een MUBI abo en daar hebben ze wel goede films maar dat is een heel beperkte selectie. De rest (en dat is best veel, als ik eerlijk ben) download ik dus. Ik heb net even gecheckt op justwatch.com met 5 willekeurige films uit mijn gedownloade collectie die ik afgelopen weken heb gekeken, daar had ik 4 verschillende diensten voor nodig gehad en voor 2 van de 5 had ik nog bij moeten betalen.
Ook geen fatsoenlijke beeldkwaliteit, maar achquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb nog gewoon een DVD-speler... geen reclames, geen gedoe met wachtwoorden en abbonnementen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |