abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210814133
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:13 schreef speknek het volgende:

[..]
One Piece was echt top.
Klopt, maar daar tegen over staat een stortvloed aan troep
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_210814136
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Veel gedownload vroeger, torrents, spotnet, kazaa...
Begonnen met het het bazen-downloadprogramma Napster, altijd gedacht dat zoiets nooit meer terug zou komen toen ze offline gingen..
:')

Maar dacht dat het nu wel minder zou zijn. Kwaliteit en ondertiteling vond ik vaak tegenvallen, weet nu niet hoe het nu is. Denk 10 jaar geleden voor het laatst iets gedownload, want daarna de pc weggedaan.
Tegenwoordig gaat het 10 keer beter, sneller en makkelijker.

Gewoon instant 80GB bluray kwaliteit streamen rechtstreeks op je tv met chromecast/shield/firestick inclusief met ondertiteling en surround sound. Helemaal geen pc nodig dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 02-10-2023 15:21:53 ]
pi_210814189
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Tegenwoordig gaat het 10 keer beter, sneller en makkelijker.

Gewoon instant 80GB bluray kwaliteit streamen rechtstreeks op je tv met chromecast/shield/firestick inclusief met ondertiteling en surround sound. Helemaal geen pc nodig dus.
Weet je wat ook makkelijk en snel is? Netflix of Disney+ aanknallen en beginnen met kijken.

Vind dat downloaden zo'n gezeik. Al die moeite om een paar euro per maand te besparen. Nee, doe mij dan maar al die streamingplaformen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:28:14 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210814223
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
ja wanneer gaat die er eigenlijk af.
Geen hond zet maar mp3's over naar zijn telefoon maar toch moet je ¤10 betalen aan thuiskopieheffing wanneer je een nieuwe telefoon koopt.
Omdat dat stichtingen zijn die, als ze hun doel halen, hun bestaansrecht verliezen. Dat is niet de bedoeling, dan moeten ze ander werk zoeken en misschien wel echt gaan werken ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210814227
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Weet je wat ook makkelijk en snel is? Netflix of Disney+ aanknallen en beginnen met kijken.

Vind dat downloaden zo'n gezeik. Al die moeite om een paar euro per maand te besparen. Nee, doe mij dan maar al die streamingplaformen.
Minder makkelijk en snel dan wat ik heb. Kwalitatief ook een stuk minder en sowieso maar een matig aanbod.

Kodi met een real debrid account _O_
pi_210814251
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Veel gedownload vroeger, torrents, spotnet, kazaa...
Begonnen met het het bazen-downloadprogramma Napster, altijd gedacht dat zoiets nooit meer terug zou komen toen ze offline gingen..
:')

Maar dacht dat het nu wel minder zou zijn. Kwaliteit en ondertiteling vond ik vaak tegenvallen, weet nu niet hoe het nu is. Denk 10 jaar geleden voor het laatst iets gedownload, want daarna de pc weggedaan.
Ondertiteling werd door vrijwilligers gedaan.
Ik heb zelf wel eens een Engelstalige ondertiteling overgezet naar het Nederlands, zodat mijn partner de film kon zien.

Was op zich technisch niet moeilijk, gewoon een tekstbestand overtypen
Het moeilijke is het vertalen ze8.
pi_210814264
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Minder makkelijk en snel dan wat ik heb. Kwalitatief ook een stuk minder en sowieso maar een matig aanbod.
Tsja, ik kan mij prima vermaken met het beschikbare aanbod.

En hoe het precies sneller zou moeten is mij niet helemaal duidelijk. Ik knal m'n Xbox aan, daarna een van m'n streamingsdiensten en kijken maar. Ja, de films en series kunnen natuurlijk sneller worden afgespeeld, maar dat lijkt mij dan weer afbreuk doen aan het kijkplezier.
pi_210814290
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb zelf wel eens een Engelstalige ondertiteling overgezet naar het Nederlands, zodat mijn partner de film kon zien.

Via kodi schraap je zo alle ondertitels van het internet. In welke taal je maar wilt.
pi_210814302
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Via kodi schraap je zo alle ondertitels van het internet. In welke taal je maar wilt.
Afkomstig van vrijwilligers.
pi_210814305
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, ik kan mij prima vermaken met het beschikbare aanbod.

En hoe het precies sneller zou moeten is mij niet helemaal duidelijk. Ik knal m'n Xbox aan, daarna een van m'n streamingsdiensten en kijken maar. Ja, de films en series kunnen natuurlijk sneller worden afgespeeld, maar dat lijkt mij dan weer afbreuk doen aan het kijkplezier.
Oke even snel dan. :6

Ik zet mijn chromecast aan, open kodi, content uitzoeken en kijken.

Kodi kan je ook op je xbox installeren trouwens.
pi_210814316
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Oke even snel dan. :6

Ik zet mijn chromecast aan, open kodi, content uitzoeken en kijken.

Kodi kan je ook op je xbox installeren trouwens.
Ach ja, wat de boer niet kent....(dan heb ik het over mezelf). Ik heb heel geen zin in al dat gedoe.
pi_210814349
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ach ja, wat de boer niet kent....(dan heb ik het over mezelf). Ik heb heel geen zin in al dat gedoe.
Prima natuurlijk. Ik heb ook heel lang tig streaming diensten gehad. Maar sinds ik dit heb heb ik alles opgezegd.

Toegegeven, als het eenmaal draait is het even simpel als een Netflix bijvoorbeeld. Maar alles instellen en installeren ben je wel even mee bezig. Vooral als het je eerste keer is.
pi_210814513
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Prima natuurlijk. Ik heb ook heel lang tig streaming diensten gehad. Maar sinds ik dit heb heb ik alles opgezegd.

Toegegeven, als het eenmaal draait is het even simpel als een Netflix bijvoorbeeld. Maar alles instellen en installeren ben je wel even mee bezig. Vooral als het je eerste keer is.

Welke plugin gebruik jij tegenwoordig voor Kodi?
pi_210814651
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:13 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]
Dat jij die 10 euro betaalt lijkt me dus meer dan terecht. Dat ik hem betaal omdat jij downloadt is dan weer jammer.
Dan snap je die heffing niet.
Want je betaald die hele heffing juist niet zodat je kunt kopiëren.
Je betaald hem omdat je dan je cd's mag rippen naar je telefoon?

Overigens ligt Sonarr eruit omdat ik het praktisch niet meer gebruik en geen zin heb om het te fixen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210814704
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke plugin gebruik jij tegenwoordig voor Kodi?
Ik gebruik Seren met een Real-Debrid account zodat je alles rechtstreeks op volle snelheid van hun servers download en niet zit te kutten met seeds en peers e.d. kost ¤2.50 per maand ongeveer.

Dit is de guide die ik gebruikt heb om alles in te stellen.
https://reddit.com/r/Addons4Kodi/s/FvwKnZTNHZ
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:52:14 #166
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210815294
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 08:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is nog geen reden om illegaal te downloaden. Je hebt geen rechten op content die door anderen gemaakt zijn.
Er is dan ook niets mis met downloaden, zolang ik het maar niet weer up load
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210815353
quote:
Op maandag 2 oktober 2023 17:52 schreef karr-1 het volgende:

Er is dan ook niets mis met downloaden, zolang ik het maar niet weer upload.
Die vlieger gaat al sinds 2014 niet meer op.
pi_210815383
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Die vlieger gaat al sinds 2014 niet meer op.
Eigenlijk wel vreemd dat je ondanks dat het niet meer mag je toch nog steeds de thuiskopieheffing moet betalen.
Je zou zomaar kunnen gaan denken dat de consument ergens een oor wordt aangenaaid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210815409
quote:
Op maandag 2 oktober 2023 18:01 schreef xpompompomx het volgende:

Eigenlijk wel vreemd dat je ondanks dat het niet meer mag je toch nog steeds de thuiskopieheffing moet betalen.
Je zou zomaar kunnen gaan denken dat de consument ergens een oor wordt aangenaaid.
Een thuiskopie is natuurlijk wel wat breder dan downloaden alleen.
Als ik een (door mij gekochte) CD rip en die op m'n telefoon zet om in de auto te kunnen luisteren heb ik een geheel legale thuiskopie gemaakt, waarvoor ik de heffing heb betaald.
pi_210815414
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Een thuiskopie is natuurlijk wel wat breder dan downloaden alleen.
Als ik een (door mij gekochte) CD rip en die op m'n telefoon zet om in de auto te kunnen luisteren heb ik een geheel legale thuiskopie gemaakt, waarvoor ik de heffing heb betaald.
Waar kun je nog cds kopen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210815486
quote:
Op maandag 2 oktober 2023 18:04 schreef xpompompomx het volgende:

Waar kun je nog cds kopen?
Voor een CD die je 20 jaar geleden hebt gekocht geldt hetzelfde.
pi_210816467
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die moet ik nog steeds instellen nu al mijn indexers eruitliggen in Sonarr.
Is dat veel werk?
Nee, je zet Prowlarr ernaast en laat m met een API key verbinden met je Sonarr en/of Radarr installatie. In Prowlarr stel je in welke externe sites je voor welke content wil doorzoeken en Prowlarr stelt dan zichzelf als indexer in in Sonarr/Radarr :)
pi_210816492
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nu met chatgpt in 10min gefixt.
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:16:21 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210816734
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:21 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk vrijwel nooit meer naar nieuwe series maar hou wel heel veel van films. Voor nieuwe films ga ik naar de bios (cineville abo). Verder kijk ik vooral oudere klassieke films, daarvan is het aanbod nog steeds matig, erg versplinterd en vaak moet je alsnog geld bij betalen om de film te "huren" (appleTV). Ik heb wel een MUBI abo en daar hebben ze wel goede films maar dat is een heel beperkte selectie. De rest (en dat is best veel, als ik eerlijk ben) download ik dus. Ik heb net even gecheckt op justwatch.com met 5 willekeurige films uit mijn gedownloade collectie die ik afgelopen weken heb gekeken, daar had ik 4 verschillende diensten voor nodig gehad en voor 2 van de 5 had ik nog bij moeten betalen.
Ik heb nog gewoon een DVD-speler... geen reclames, geen gedoe met wachtwoorden en abbonnementen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:19:45 #175
12221 Tijn