quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:
Ook zo verschrikkelijk voorspelbaar dat er dan iemand moraalridders roept
En nog absurt duur ook.quote:
Dat klopt niet natuurlijk. Als je iets download kopieer je het naar je eigen harde schijf en het origineel blijft dus ergens op een server staat. Jat je een auto, dan heeft de originele eigenaar geen auto meer, maar als je een film download, heeft de originele eigenaar de film nog steeds.quote:
Iedereen had de laatste ms office prof., fotoshop en tekenprorgramma's. Naast alle spellen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik 16 jaar geleden een aardige piraat was, maar XDCC heb ik nog nooit van gehoord.
Piratenbaai was mijn plekje.
[..]
Het bijzondere van internet is dat dit ook de enige plek is waar ik ooit gezeik op gepirate content heb meegemaakt. Nog nooit in rl is iemand in mijn aanwezigheid weggelopen bij een avondje piratenfilms kijken. Nog nooit heeft iemand geweigerd een cd'tje te branden. Ik kende vroeger niemand met een originele GTA 1+2, Delta Force of AoE(2) cd, maar toch had iedereen die games. Als student keek iedereen GoT, ondanks dat niemand een Ziggo tv abonnement had. Enz enz.
Doet die site het weer? Begin dit jaar zocht ik een specifiek Engelstalig dierenartsboek waarvan ik wist dat ze 'm daar hadden en kreeg ik alleen de frontpage met een melding dat je er niet meer kon downloaden o.i.d. en dat was via de paarse uiquote:
Hun concurrenten welquote:Op maandag 2 oktober 2023 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen had de laatste ms office prof., fotoshop en tekenprorgramma's. Naast alle spellen.
Zijn microsoft, ea sports en rockstar er door failliet gegaan?
Ja, deze reactie zat ik al op te wachten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat klopt niet natuurlijk. Als je iets download kopieer je het naar je eigen harde schijf en het origineel blijft dus ergens op een server staat. Jat je een auto, dan heeft de originele eigenaar geen auto meer, maar als je een film download, heeft de originele eigenaar de film nog steeds.
SPSS was ook een fijne om te delen met iedereen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen had de laatste ms office prof., fotoshop en tekenprorgramma's. Naast alle spellen.
Zijn microsoft, ea sports en rockstar er door failliet gegaan?
https://z-lib.io/quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:52 schreef K21 het volgende:
[..]
Doet die site het weer? Begin dit jaar zocht ik een specifiek Engelstalig dierenartsboek waarvan ik wist dat ze 'm daar hadden en kreeg ik alleen de frontpage met een melding dat je er niet meer kon downloaden o.i.d. en dat was via de paarse ui
Maar mensen vergeten een beetje dat Netflix echt niet alles had. Ook toen moest je de meeste series gewoon downloaden of kopen ergens, want Netflix had het meeste niet. Juist fijn dat er meer aanbod is gekomen nu. Grootste probleem is niet zo zeer dat het allemaal versplinterd is en dat Netflix eerst zogenaamd alles had; maar dat we als volk verwend zijn geweest en wel alles maar meteen willen kunnen zien. Als je een beetje creatief bent kan je de ene maand Disney+ doen; om de maand erop Netflix te activeren. Etc. Dan houd je het best goedkoop.quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De gevraagde prijs heeft in het algemeen weinig tot niets te maken met de kosten.
Als je begint met alles voor een tientje en dan de boel versnippert en alles honderden euro kost, dan is het logisch dat mensen daar niet blij mee zijn.
En nee, het mag niet en is verboden. Aan de andere kant kun je je afvragen of het moreel in orde is hoe en hoeveel er verdiend wordt met entertainment.
Het feit dat mensen er voor willen betalen als het aanbod redelijk en betaalbaar is zegt me dat ‘de industrie ‘ te hebberig is.
Bazarr doet dat op zich goed nu, kan ook net niet passende subtitles corrigeren aan de hand van het geluid etc. Je zegt welke talen je wil en evt. eigenschappen als slechthorend e.d. en zodra Sonarr/Radarr iets nieuws hebben prakt ie een .srt erbij wanneer nodig. Opensubtitles is nu mijn search backend, maar er is meer beschikbaar.quote:Op maandag 2 oktober 2023 07:53 schreef daNpy het volgende:
Het zoeken van de juiste subtitles was ook wel een dingetje bij zo'n nieuwe films
Eminem zong hetzelfde over zijn muziekquote:Op maandag 2 oktober 2023 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hun concurrenten wel![]()
Microsoft zei in de jaren negentig dat ze liever zagen dat mensen hun software illegaal gebruikten, dan software van concurrenten.
Ah oke, dan loop ik een aantal jaren achter haha.quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die wetgeving is al een aantal jaren geleden aangepast, sinds 2014 om precies te zijn.
https://tweakers.net/revi(...)-downloadverbod.html
ja wanneer gaat die er eigenlijk af.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:09 schreef Monolith het volgende:
En ondertussen wel lekker thuiskopieheffing blijven heffen op allerhande apparaten.
Die moet ik nog steeds instellen nu al mijn indexers eruitliggen in Sonarr.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:59 schreef Fleischmeister het volgende:
De streamingdiensten zijn nu zover gedegenereerd dat piraterij daadwerkelijk een betere ervaring biedt:
• Alles op 1 plek, met 1 fatsoenlijke app naar keuze om alles af te spelen (sommige streaming apps zijn echt ruk)
• Geen ads, of irritante trailers voor andere content
• Content blijft beschikbaar tot ik het zelf verwijder i.p.v. een of andere hotemetoot die vindt dat ik het niet meer mag kijken
Sonarr/Radarr/Prowlarr/Bazarr + torrent/usenet downloader + eventueel een media server als Plex/Emby/Jellyfin en alles gaat vanzelf. Want als er vraag naar is maakt de community het zelf wel.
Ironisch genoeg vertelt Sonarr netjes bij welke streamingdienst ik het had kunnen streamenWat niet altijd kan, ik mag officieel bijvoorbeeld de laatste twee seizoenen van Star Trek Lower Decks niet kijken in Nederland.
[..]
Als je iets als Prowlarr gebruikt, dan maakt het gelukkig niet uit als er een keer eentje omvalt, die kan bij heel veel van dat soort sites door de releases zoeken.
Die blijft natuurlijk gewoon lekker bestaan, want je kunt nog steeds naar de bieb een fotos maken van een boek ofzo.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja wanneer gaat die er eigenlijk af.
Geen hond zet maar mp3's over naar zijn telefoon maar toch moet je ¤10 betalen aan thuiskopieheffing wanneer je een nieuwe telefoon koopt.
Yep binnenkort wel reclame blokken in je streams want prime is zwaar verliesgevendquote:
Denk dat we ook steeds meer gaan verwachten, omdat we al zoveel pareltjes gehad hebben en het daar (on)bewust toch mee vergelijken. Ze moeten steeds meer hun best doen om iets origineels te bedenken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:57 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Heb trouwens niet de indruk dat er nog veel pareltjes gemaakt worden op gebied van series. Het vet is wat van de soep, me dunkt.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja wanneer gaat die er eigenlijk af.
Geen hond zet maar mp3's over naar zijn telefoon maar toch moet je ¤10 betalen aan thuiskopieheffing wanneer je een nieuwe telefoon koopt.
Dat jij die 10 euro betaalt lijkt me dus meer dan terecht. Dat ik hem betaal omdat jij downloadt is dan weer jammer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die moet ik nog steeds instellen nu al mijn indexers eruitliggen in Sonarr.
Is dat veel werk?
One Piece was echt top.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:57 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Heb trouwens niet de indruk dat er nog veel pareltjes gemaakt worden op gebied van series. Het vet is wat van de soep, me dunkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |