abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:42:35 #126
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_212241881
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 22:15 schreef Blues het volgende:
Begonnen met de Erfenis van Engel.

https://www.ad.nl/podcast(...)%2Fwww.google.com%2F

Daar ben ik ook mee begonnen. Eerste aflevering is prima.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:46:31 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212241932
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Weggegumd ken ik niet, ga het proberen ^O^
Wat vind je ervan? Ik erger me een beetje aan de infantiele manier van vertellen. Het komt erg geregisseerd over. Doet overigens niks af aan hoe indrukwekkend het is.
pi_212242795
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:46 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wat vind je ervan? Ik erger me een beetje aan de infantiele manier van vertellen. Het komt erg geregisseerd over. Doet overigens niks af aan hoe indrukwekkend het is.
Ik vind dat er teveel 'stemmen' zijn en idd beetje vervelende stijl.
Toch blijf je luisteren.
;(
  donderdag 1 februari 2024 @ 08:03:22 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212245274
Het is ook niet mijn meest favoriete manier van een podcast in elkaar zetten maar het verhaal is interessant en aangrijpend genoeg om 'm af te luisteren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212247642
Ja vind ik ook.
pi_212272974
quote:
Feitje; als je alle Nederlandstalige podcasts die in 2023 verschenen zijn zou willen luisteren, ben je negen jaar bezig
https://pointer.kro-ncrv.(...)odcasts-gepubliceerd
pi_212272991

https://www.vpro.nl/progr(...)Mina-en-Mevrouw.html

quote:
Over Mina & Mevrouw

Een halve eeuw waren de levens van Mina & Mevrouw innig met elkaar verstrengeld. Mevrouw was een gravin op een kasteel bij Middelburg, Mina haar inwonende dienstbode. Als achterkleindochter van Mevrouw voelt Maartje Duin al een leven lang ongemak over deze verhouding, die in haar familie wordt voorgesteld als een liefdevolle vriendschap. Kan er liefde zijn, als er zo’n grote ongelijkheid is?

Op zoek naar antwoorden legt Maartje contact met Mina’s familie, de Marinusse's. En ze stuit op een ongelofelijke bron: haar overgrootmoeders dagboeken, die bijna haar hele 100-jarige leven beslaan. Haar onderzoek mondt uit in de podcastserie Mina & Mevrouw: een familiegeschiedenis over vrouw zijn, klasse en onafhankelijkheid. Wat gaven Mina en Mevrouw ons mee over wat je als vrouw kunt zijn? En kan je je ooit losmaken van je achtergrond?

Maartje Duin: ‘De verhouding tussen mijn overgrootmoeder en Mina, die ik beiden heb gekend, intrigeerde me al als kind. Maar tot voor kort had ik weinig zin om me in de wereld van theekransjes en tafelschikkingente verdiepen; als achterkleindochter voelde ik zelfs weerzin tegen wat ik zag als het laatste restje van de feodale tijd. Tot ik bedacht dat ik in Grootmama's dagboeken ook de sleutel tot haar relatie met Mina kon vinden. Wat als ik er nou eens een gezamenlijke onderneming van maakte, waarbij ik mijn eigen familie én die van Mina betrok? Ik ontdekte een rijke, pijnlijke geschiedenis die raakte aan alle grote thema's van 20e eeuwse vrouwenlevens. En dus ook aan dat van mijzelf.’
pi_212277148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:44 schreef manny het volgende:
https://www.ftm.nl/dossier/de-wetten-van-koos

Aan het proberen. FTM dus in ieder geval gedegen onderzoekswerk.
Klinkt interessant.
pi_212277199
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:13 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben nu bezig met Lacroix, ik was gangster: https://podcastluisteren.nl/pod/Lacroix-Ik-was-gangster

Interessant, dat was echt een bizarre tijd in België met de bende van Haemer, de bende van Nijvel, etc.

Deze vind ik ook erg goed.
  maandag 5 februari 2024 @ 21:18:56 #135
80382 manny
30 is best veel
pi_212312231
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:42 schreef Terreros85 het volgende:

[..]
Daar ben ik ook mee begonnen. Eerste aflevering is prima.
Rare jongens. Die Engels….
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_212333063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:44 schreef manny het volgende:
https://www.ftm.nl/dossier/de-wetten-van-koos

Aan het proberen. FTM dus in ieder geval gedegen onderzoekswerk.
Iets te gedegen wat mij betreft. Ik heb één aflevering geluisterd, maar het pakt me niet. Kan zijn dat het nog komt, maar dan ga ik het niet meemaken. Als je de luisteraar in de eerste aflevering niet nieuwsgierig maakt naar het vervolg, dan haken luisteraars (ik in ieder geval wel) af. Dat heeft ook te maken met de makers; op de één of andere manier irriteert hun toontje me. En in een podcast geluiden van typen op een toetsenbord laten horen als je op internet aan het zoeken bent is wel wat achterhaald inmiddels. :{
pi_212334647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:46 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Iets te gedegen wat mij betreft. Ik heb één aflevering geluisterd, maar het pakt me niet. Kan zijn dat het nog komt, maar dan ga ik het niet meemaken. Als je de luisteraar in de eerste aflevering niet nieuwsgierig maakt naar het vervolg, dan haken luisteraars (ik in ieder geval wel) af. Dat heeft ook te maken met de makers; op de één of andere manier irriteert hun toontje me. En in een podcast geluiden van typen op een toetsenbord laten horen als je op internet aan het zoeken bent is wel wat achterhaald inmiddels. :{
Ik vind de laatste aflevering (tot nu toe? ) erg interessant.
Dat de inspectie voor de gzhz er gewoon geen bal mee gedaan heeft bijv
pi_212345714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

JAN VAN LEIDEN EN HET EINDE DER TIJDEN
[..]

Dit is het soort podcast waar ik van hou: een geschiedenisverhaal dat ik niet ken, maar dat heel interessant blijkt te zijn. Deskundigen die weten waar ze het over hebben, een podcastmaker die alles goed aan elkaar verbindt. Wel goed op te merken dat ik pas in aflevering 2 zit, maar tot nu toe ben ik erg te spreken over deze podcast.

De nieuwe podcast van Maartje Duin (De plantage van onze voorouders) ga ik ook vast luisteren: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/mina-mevrouw/id1725794678
  maandag 12 februari 2024 @ 13:49:45 #139
80382 manny
30 is best veel
pi_212399931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind de laatste aflevering (tot nu toe? ) erg interessant.
Dat de inspectie voor de gzhz er gewoon geen bal mee gedaan heeft bijv
Niet normaal toch. Klachten van zowel ouders, cliënten als medewerkers.....wat meer heb je nodig vraag je je af...
  maandag 12 februari 2024 @ 13:50:45 #140
80382 manny
30 is best veel
pi_212399941
Die van de radar podcast was / is niet echt goed om te luisteren, maar het lijkt er wel op dat ze voor elkaar hebben gekregen dat er DNA onderzoek gedaan gaat worden. Fijn voor de nabestaanden lijkt me.
pi_212423762
Ik ben nu begonnen aan Mina en Mevrouw: https://www.vpro.nl/progr(...)Mina-en-Mevrouw.html

Goede podcast weer, met een interessant thema.
pi_212424070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:50 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben nu begonnen aan Mina en Mevrouw: https://www.vpro.nl/progr(...)Mina-en-Mevrouw.html

Goede podcast weer, met een interessant thema.
Goed te horen, ik heb 'm er ook nog opstaan ^O^
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:35:20 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212428661
Bloody Sunday in Roermond en De Laatste Dans zijn al uit 2021 maar nu geluisterd. Prettige stem en goed in elkaar gezet.
Maar aan het einde van De Laatste Dans wordt gehint naar meer maar er is nooit meer een nieuwe aflevering bij gekomen, erg jammer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212525121
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:11 schreef BE het volgende:
Ik ben de laatste dagen Gonzo aan het inhalen, die had ik een tijdje niet geluisterd. Dat vind ik toch wel echt hele fijne verhalen hoor! O+ Zo divers! :Y
Die gaat achter de betaalmuur van Podimo.
Erg jammer, is een van mijn favoriete podcasts.
pi_212525513
Er zitten inderdaad mooie afleveringen tussen, maar Frans Lomans kan ik niet zo goed hebben. Hangt heel erg van het onderwerp af of ik het luister.

Iets anders, voor liefhebbers van strips (meer in het bijzonder Suske en Wiske): https://www.deperfectepodcast.nl/
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:56:54 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212528248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die gaat achter de betaalmuur van Podimo.
Erg jammer, is een van mijn favoriete podcasts.
Ik hoorde het ja… -O-

Toch blijf ik Podimo voorlopig nog weigeren…
  donderdag 22 februari 2024 @ 07:23:01 #148
80382 manny
30 is best veel
pi_212532083
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:56 schreef BE het volgende:

[..]
Ik hoorde het ja… -O-

Toch blijf ik Podimo voorlopig nog weigeren…
Raar fenomeen blijft dat toch, dat we met z'n allen toch moeite hebben om de makers van podcasts te belonen. We beleven er zo veel plezier aan, maar voor mij hetzelfde: ik heb geen trek in Podimo, er zitten daar bovendien een paar podcasts die ik op geen enkele manier wil steunen.

Zou toch eens een ander model moeten komen, direct steunen van je favoriete podcasts als het ware. ik doneer wel eens wat direct als dat kan; maar vaak is dat dan toch weer alleen via een maandelijkse donatie en daar heb ik dan weer geen zin in.
pi_212532246
Ik heb 's wat gedoneerd via fooienpod.com. Dat kon eenmalig via iDEAL. Maar dat kan dan alleen aan podcasts die daar zijn aangesloten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_212532505
quote:
19s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:23 schreef manny het volgende:

[..]
Raar fenomeen blijft dat toch, dat we met z'n allen toch moeite hebben om de makers van podcasts te belonen. We beleven er zo veel plezier aan, maar voor mij hetzelfde: ik heb geen trek in Podimo, er zitten daar bovendien een paar podcasts die ik op geen enkele manier wil steunen.

Zou toch eens een ander model moeten komen, direct steunen van je favoriete podcasts als het ware. ik doneer wel eens wat direct als dat kan; maar vaak is dat dan toch weer alleen via een maandelijkse donatie en daar heb ik dan weer geen zin in.
Als er nu veel podcasts op te horen waren die ik echt interessant vind had ik er best iets voor over gehad. Maar vooralsnog heb ik niet het gevoel dat ik veel mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')