Als je dit al eng vindt kan ik het je afraden om naar Barbie the Movie te gaan.quote:
Dat is afgebroken door bezuinigingen onder 13 jaar Ruttequote:Op vrijdag 29 september 2023 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
Kortom: eens goed kijken naar ons ggz-beleid. Want het aantal gekkies neemt volgens mij in grote mate toe.
Tja, je weet (gelukkig) niet hoe zo'n psychopaat denkt op zo'n moment. Misschien ervoor zorgen dat er geen getuigen zijn die de politie snel kunnen alarmeren, zodat hij zijn volgende geplande moord op die docent nog tijdig kon uitvoeren. Dan ga je nog uit van enige kwaadaardige ratio op zo'n moment.quote:
Dat is een andere soort eng. Brr.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je dit al eng vindt kan ik het je afraden om naar Barbie the Movie te gaan.
De ggz zou hier alleen wat hebben kunnen betekenen als hij zelf met een hulpvraag was gekomen en ik denk niet dat hij dat zou hebben gedaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is afgebroken door bezuinigingen onder 13 jaar Rutte
Gaaf land he
Dat kloptquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De ggz zou hier alleen wat hebben kunnen betekenen als hij zelf met een hulpvraag was gekomen en ik denk niet dat hij dat zou hebben gedaan.
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De ggz zou hier alleen wat hebben kunnen betekenen als hij zelf met een hulpvraag was gekomen en ik denk niet dat hij dat zou hebben gedaan.
Anton Levy( de oprichter van de kerk van Satan) ziet zichzelf als een rebel die vocht tegen de systeem( de kerk)quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
dit waren de linkjes die ik gisteren in deze reeks heb geplaatst omdat er geen idee was (ook bij mij niet) wat de kerk van inhoudt. Daarbij heb ik gemeld niet letterlijk de tekst de kerk van Prometheus te kunnen vinden. Had ik op de Engelse vertaling uit gekomen had ik het mogelijk wel gevonden maar niet naar gezocht.
En dat dit niet in het motief wordt meegenomen lijkt me vrij logisch
Dit lijkt eerder gewoon te zijn geweest, boos op de buur en boos op de uni.
Je gaat dit nooit voorkomen. Er zullen altijd mafklappers door screenings komen. En op zich zou je kunnen zeggen dat het OM wel aan de bel heeft getrokken. Daar is dus wel kritisch naar gekeken en vent had daardoor (nog?) geen diploma.quote:Op vrijdag 29 september 2023 18:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit verontrust mij dus ook aan de hele situatie. Ik hoop echt dat er kritischer wordt gekeken naar het psychologische aspect van aspirant artsen. Intellect is leuk, maar als je een sadistische gek bent, liever niet.
En dan nog zijn er mensen die zeggen: ja, dat hadden ze niet moeten doen want privacy.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je gaat dit nooit voorkomen. Er zullen altijd mafklappers door screenings komen. En op zich zou je kunnen zeggen dat het OM wel aan de bel heeft getrokken. Daar is dus wel kritisch naar gekeken en vent had daardoor (nog?) geen diploma.
Weet overigens niet of een veroordeling voor dierenmishandeling bij een sollicitatie voor (huis)arts op je VOG staat. Of dat als relevant voor het beroep wordt gezien. Zou wel moeten imho want het is algemeen bekend dat dierenmishandeling een aardige red flag kan wezen.
Bij de politie heb je volgens mij wel een psychologisch onderzoek vtv, al heb ik geen idee in welk stadium. Je wilt dit ook voor iemand aan een geneeskunde-opleiding mag beginnen? Of pas bij een eventuele verstrekking van diploma? Of op een ander moment? Serieuze vraag.
Het aantal ggz-patiënten is (volgend Bard van Google) sinds 2016 van 1,2 miljoen naar 1,5 miljoen gegroeid. Daaruit zou je eventueel kunnen concluderen dat het aantal 'gekkies' in grote mate is toegenomen (als je even generaliseert, want psychische problemen zijn er in allerlei gradaties. Aan de andere kunt zou je kunnen concluderen dat er juist meer aandacht voor is, omdat meer mensen hulp ontvangen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
Kortom: eens goed kijken naar ons ggz-beleid. Want het aantal gekkies neemt volgens mij in grote mate toe.
Je moet ook niet alles willen voorkomen, zelfs dit niet, hoe hard het ook klinkt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan nog zijn er mensen die zeggen: ja, dat hadden ze niet moeten doen want privacy.
We willen het voorkomen, maar we willen het ook niet voorkomen.
Wat kun je eraan doen? Zorgmijders kun je niet preventief opnemen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
Levy is de moderne rebel vandaar dat die Prometheus aanhaalt. Dat is de hele punt wat die daar probeert te maken. Iemand die tegen het systeem vecht net zoals Fuadquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat ze Prometheus aanhalen wil niet zeggen dat hun naam niet de Church of Satan is. Het is ook niet kerk van Baphomet, Beëlzebub of noem maar op.
[..]
Je kunt psychotische dierenmishandelaars wel een psychologische checkup laten doen en onder verscherpt toezicht houden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:49 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat kun je eraan doen? Zorgmijders kun je niet preventief opnemen.
Is onmogelijk. Al maak je er een totale politiestaat van.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles willen voorkomen, zelfs dit niet, hoe hard het ook klinkt.
Ik doelde op deze btw: http://www.ulcp.org/Doctrine/Imperatives.pdfquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Wat zeg je nu, de geboden van de Satanskerk hebben niets van doen met de Bijbel!?
Ik ben geschokt.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb een jongen meegemaakt die zomaar werd opgenomen onder dwang. Alleen omdat de GGZ medewerkster van hem 'schrok'. Dan moet je denken aan hij tilde een stoel een centimeter of 5 van de grond. Ik vernam dat ze hem voor twee weken hebben platgespoten met een of andere middel. Hij had echter medische hulp nodig vanwege zijn slechte gezondheid. Psychisch was het geen malloot. Maar zijn situatie dreef hem wel tot wanhoop. Moet je eens voorstellen dat een trut van GGZ de situatie zo overdrijft. En je dus zomaar onder dwang kunt worden gezet. Dat is niet ok.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring.
Ik kende ook iemand waar het wachten was tot het fout ging, maar iedereen zei, tja kan niet opgenomen worden tenzij hij zelf wil, of als hij al wat heeft gedaan.
Soms hebben we wel eens teveel rechten.
Dit. Opname is geen heilig makend middel. Net als psychische hulp an sich. Zelfs als deze man was opgenomen dan weet ik niet of het de beschieting had voorkomen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:53 schreef ElfKraan het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik heb een jongen meegemaakt die zomaar werd opgenomen onder dwang. Alleen omdat de GGZ medewerkster van hem 'schrok'. Dan moet je denken aan hij tilde een stoel een centimeter of 5 van de grond. Ik vernam dat ze hem voor twee weken hebben platgespoten met een of andere middel. Hij had echter medische hulp nodig vanwege zijn slechte gezondheid. Psychisch was het geen malloot. Maar zijn situatie dreef hem wel tot wanhoop.
Wat bedoel je precies? Dat sommigen vinden dat het OM niets had moeten doorgeven ivm privacy?quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan nog zijn er mensen die zeggen: ja, dat hadden ze niet moeten doen want privacy.
We willen het voorkomen, maar we willen het ook niet voorkomen.
Ja, dat bedoel ik precies. Ze hebben het uit eigen initiatief gedaan en niet op aanvraag.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat sommigen vinden dat het OM niets had moeten doorgeven ivm privacy?
In alle eerlijkheid vind ik dat een lastige. Mogelijk was hij mét een diploma alsnog in de problemen gekomen als dierenmishandeling op een VOG voor arts naar voren komt. Aan de andere kant is er de mogelijkheid dat hij een baan als (huis)arts had gehad maar nooit de boel overhoop schiet of een nare arts zou zijn. Wie zal ‘t zeggen.
Ik heb liever ook geen mensenhatende, misogynist, anti-semitische incel als arts maar daar hoef je niets van te merken als hij zijn werk goed doet en gewoon aardig is naar patiënten. Misschien is je huidige huisarts wel een sadistische dierenmishandelaar, je weet het nooit.
Ik zelf zou liever geen zorg willen dan zo'n arts als ik uit beide uitersten moest kiezenquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb liever ook geen mensenhatende, misogynist, anti-semitische incel als arts maar daar hoef je niets van te merken als hij zijn werk goed doet en gewoon aardig is naar patiënten. Misschien is je huidige huisarts wel een sadistische dierenmishandelaar, je weet het nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |